Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Dit zou best eens wat kunnen zijn voor Feyenoord

Deze normale topic is open en bestaat uit 46 pagina's: 1 2 3 4 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46

open/sluit de onderstaande quote:

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/nl-eredivisie/2023/04/vijf-mogelijke-vervangers-bij-een-vertrek-van-santiago-gimenez-bij-feyenoord

Vijf mogelijke vervangers bij een vertrek van Santiago Giménez bij Feyenoord

Santiago Giménez, Feyenoord, 2022/23
Santiago Giménez speelt pas sinds afgelopen zomer bij Feyenoord, maar in Rotterdam moet men nu al serieus rekening houden met een vertrek van de 21-jarige Mexicaan. De aanvaller staat al langer in de nadrukkelijke belangstelling van FC Porto en Benfica. Onlangs werd ook bekend dat Brighton & Hove Albion, Newcastle United Sevilla en het Manchester United van Erik ten Hag de spits met bovengemiddelde interesse volgen. Feyenoord-trainer Arne Slot sloot dan ook niet uit dat Giménez volgende zomer alweer vertrekt. Daarom zal Feyenoord tijdig op zoek moeten naar een goede opvolger. FootballTransfers zet vijf mogelijke vervangers van Giménez op een rij.

In de zoektocht naar alternatieven hebben we gekeken naar spelers die maximaal 25 jaar oud zijn, zodat ze zich kunnen ontwikkelen en in de toekomst meer waard zullen worden. Verder is de eis dat de speler niet al te duur zou moeten zijn (een Expected Transfer Value van maximaal acht miljoen euro) en uiteraard qua speelstijl moet lijken op Giménez, die nog tot de zomer van 2025 onder contract staat in De Kuip.

Alejo Véliz (Rosario Central)
Alejo Véliz wordt in Argentinië gezien als een groot talent. De pas negentienjarige spits is nu al onbetwiste basisspeler bij Rosario Central en maakte vorig seizoen een uitstekende indruk. Hij speelde 34 wedstrijden voor de worstelende Argentijnse club en was daarin goed voor 8 goals en 1 assist. Ook dit seizoen is Véliz voortvarend begonnen: in zijn eerste acht wedstrijden vond de aanvaller vier keer het net.

Van de 74 spitsen in de Argentijnse competitie overlegde Véliz de 19e beste prestaties, zo blijkt uit data van SciSports. De jeugdinternational is onder meer goed in de afronding en is relatief een stuk balvaster dan Giménez. Daarnaast heeft Véliz betere verdedigende statistieken. De spits van Feyenoord is op zijn beurt beter in dribbelen en kiest ook beter positie in de aanval. Véliz heeft nog een contract tot eind 2025 in Argentinië en heeft een xTV van 5,7 miljoen euro.

Brenner (FC Cincinnati)
Brenner was vorig seizoen een steunpilaar van FC Cincinnati, dat vorig seizoen tot de kwartfinale van de MLS Cup reikte. De 23-jarige Braziliaan, die begin 2021 voor 11,82 miljoen euro werd overgenomen van São Paulo, scoorde in 32 wedstrijden liefst 18 keer en bereidde 6 doelpunten voor. Zeker tegen het einde van het seizoen was Brenner in vorm: in de laatste vijf wedstrijden van de MLS trof de spits liefst negen keer doel en bereidde hij twee goals voor.

De voormalig jeugdinternational overlegde vorig seizoen volgens de data van SciSports de dertiende beste prestaties van de tachtig spitsen in de Major League Soccer. Hij wist onder meer goede passes af te leveren, maakte zijn kansen goed af en koos goed positie in de aanval. Een relatief zwak punt van de rechtspoot is zijn dribbel, terwijl Giménez juist uitblinkt op dat gebied. De xTV van Brenner, die tot eind 2025 vastligt bij FC Cincinnati, bedraagt 6,7 miljoen euro.

Elijah Adebayo (Luton Town)
Luton Town maakt dit jaar een serieuze kans op promotie naar de Premier League. De club staat na veertig wedstrijden in de Championship op de derde plaats, die recht geeft op een plek in de play-offs voor promotie. De goede prestaties zijn niet in de laatste plaats te danken aan Elijah Adebayo. De spits, 25 jaar, was dit seizoen in de Championship goed voor 7 goals en 3 assists in 38 wedstrijden. Daarmee is de Engelsman dit seizoen betrokken bij meer dan 20 procent van de doelpunten van Luton Town in de tweede divisie van Engeland: de club registreerde deze voetbaljaargang 48 doelpunten in de Championship.

Adebayo levert dit seizoen van de 83 spitsen in de Championship de 11e beste prestaties. Hij weet onder meer goed positie te kiezen in de aanval en levert relatief betere passes af dan Giménez. De aanvaller van Luton Town is echter relatief minder goed in dribbelen en het afmaken van kansen dan de eerste spits van Feyenoord. Adebayo ligt nog tot medio 2024 vast bij zijn club, die daardoor niet de hoofdprijs kan vragen: zijn xTV wordt geschat op 6,6 miljoen euro.

Ignatius Ganago (FC Nantes)
Ignatius Ganago besloot na vorig seizoen, waar hij bij RC Lens vooral invaller was, zijn heil ergens anders te zoeken en stapte daarom over naar FC Nantes. De inmiddels 24-jarige Kameroener tekende een contract tot medio 2026 bij de club uit West-Frankrijk. De situatie is er bij de huidige nummer veertien van de Ligue 1 echter niet veel beter op geworden en wederom moet Ganago vooral genoegen nemen met een rol als invaller. Daardoor lijkt het niet uitgesloten dat de spits volgend seizoen opnieuw om zich heen gaat kijken.

Ganago speelde dit seizoen 36 wedstrijden en was daarin goed voor 5 goals en evenveel assists. Dat lijkt weinig, maar doordat de elfvoudig international vooral als invaller binnen de lijnen kwam, zijn zijn statistieken beter dan ze lijken. In feite is Ganago ongeveer elke 180 minuten betrokken bij een doelpunt. Van de 48 spitsen in de Ligue 1 overlegt hij de 18e beste prestaties, onder meer door zijn goede voorzetten en balvastheid. De aanvaller vertegenwoordigt een Expected Transfer Value (xTV) van 7,7 miljoen euro.

Milos Lukovic (IMT Belgrad)
Na de degradatie uit de Servische Super Liga besloot IMT Belgrad om de pas zeventienjarge Milos Lukovic een kans te geven als eerste spits. Het vertrouwen in de jonge aanvaller betaalt zich vooralsnog dubbel en dwars uit. Lukovic wist in 28 wedstrijden voor de hoofdmacht 11 keer te scoren en 1 doelpunt voor te bereiden. Mede door zijn inbreng is promotie naar het hoogste niveau al zeker: de club staat bovenaan in de Prva Liga en kan met twee wedstrijden te gaan alleen nog afzakken naar de tweede plek, die eveneens recht geeft op rechtstreekse promotie.

Milos Lukovic is dit seizoen een van de beste spitsen van de Servische Prva Liga.

Lukovic is daarnaast ook een spits die veel lijkt op Giménez. De twee aanvallers delen namelijk dezelfde sterke en zwakke punten. Zowel de Serviër als de spits van Feyenoord blinken uit in dribbelen, het afronden van kansen en positie kiezen in de aanval. Ook hun speelstijlen lijken veel op elkaar: Giménez en Lukovic zijn beide 'aasgieren', die veelal afwachten en scoren vanuit schoten binnen het strafschopgebied. Lukovic is daarnaast ook een mobiele spits, die veel dribbelt en regelmatig ballen ontvangt op de rand van het strafschopgebied. Beide aanvallers houden zich in ieder geval niet veel bezig met de verdediging. Lukovic heeft een contract tot medio 2025 en vertegenwoordigt een xTV van 3,4 miljoen euro.



Bovenstaand artikel zag ik staan in het Gimenez topic en ik wilde hier nog op inhaken. Interessant project (voor Feyenoord) om opvolgers van Gimenez of een tweede spits die daarachter de nieuwe opvolger kan worden te vinden. In dat kader kwam ik deze naam recent tegen, net als bovengenoemde Lukovic afkomstig uit Servië.

De 19 jarige Serviër Peter Ratkov (scoutingverslag: https://twitter.com/SerbFootyScout/status/1646446323518808069link). Hij heeft er momenteel 8 inliggen in de nationale competitie aldaar en nog een contract tot 30 juni 2024. Ik denk niet dat hij van hetzelfde niveau is als Gimenez, minder sterk in de dribbels en iets minder wendbaar, wel meer lengte en behoorlijk wat snelheid. Ziet er uit als een speler met potentie die je misschien als tweede spits kan halen achter Gimenez en dan rustig kan klaarstomen om hem na komend seizoen op te volgen.

Er zijn waarschijnlijk spitsen te vinden met meer potentie en kwaliteit, maar deze is interessant om in de gaten te houden.

Een andere naam die ik eerder noemde:
De 21 jarige Kroaat Marin Ljubicic, speler van LASK (oude club van Trauner). Scoort regelmatig in de Oostenrijkse competitie. Wordt vaak vergeleken met Højlund, de Deense sensatie van Atalanta. Hier een (gedateerd) verslagje: https://totalfootballanalysis.com/article/scout-report-five-forwards-to-watch-in-2022-23link en z'n statistieken: https://www.transfermarkt.nl/marin-ljubicic/profil/spieler/838236link

En deze naam lijkt me tevens interessant om te volgen:
De 22 jarige spits Tomas Cvancara, spelend voor Sparta Praag.

https://mobile.twitter.com/BeSoccerProEN/status/1640638607311646723link
https://www.praguepost.com/sports/young-ac-sparta-prague-players-to-watch-out-forlink (met een paar andere namen die interessant zouden kunnen zijn)
https://www.transfermarkt.nl/tomas-cvancara/profil/spieler/544148link

Ook deze namen hebben potentie, sterk in de pressing:
Matija Frigan, 20 jarige Kroatische jeugdinternational, spelend voor Rikjeka.
https://www.transfermarkt.nl/matija-frigan/profil/spieler/840149link

Szymon Włodarczyk, 20 jarige Poolse jeugdinternational, spelend voor Gornik Zabrze.
https://totalfootballanalysis.com/article/under-the-radar-five-young-players-impressing-in-eastern-europelink
https://www.transfermarkt.pl/szymon-wlodarczyk/profil/spieler/554282link

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 april 2023, 13:44:11.

 

+1/-0

Die Carel Eiting van Volendam vind ik al een tijdje een interessante speler.
Die is echt wel toe aan een volgende stap en ik denk dat hij heel goed in ons systeem past.
Hij kan prima het pad van Wieffer bewandelen.


Wat vinden jullie?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 16 april 2023 om 15:59:

Die Carel Eiting van Volendam vind ik al een tijdje een interessante speler.
Die is echt wel toe aan een volgende stap en ik denk dat hij heel goed in ons systeem past.
Hij kan prima het pad van Wieffer bewandelen.


Wat vinden jullie?



hij valt altijd wel op in de samenvatting, heb hem alleen tegen Feyenoord wat langer gezien. Prima speler, mooie techniek, maar kan moeilijk inschatten of hij geschikt is voor ons niveau.

Denk toch dat goede buitenspelers en opvolger Kokcu de prio moeten hebben. Zag laatst de samenvatting tegen Lazio terug. Toen speelden we gewoon met Dilrosun, Paixao en Danilo in de basis. Hele andere voorhoede en toch wonnen we, mede door sterk middenveld en acherin (ook nog met Timber ipv Wieffer). Wat ik wil zeggen: als we voorin investeren dan maken we echt het verschil, met name op de flanken.

 

+1/-0

Vind Eiting eigenlijk de mindere versie van Joey Veerman. Hele goede techniek, maar op andere vlakken moet er zoveel aan geschaafd worden dat ik zelfs Slot en staf dat niet recht zie trekken. Het is wel een hele goede speler qua spelhervattingen.

 

+1/-0

In Eiting zie ik géén directe versterking. Hij zal wel een niveautje hoger kunnen dan Volendam, maar Feyenoord is een grotere stap en ik weer niet of hij het niveau wat Feyenoord nastreeft (uiteindelijk) zal halen. En vergis je niet in zijn jeugdige voorkomen, Wieffer is dik anderhalf jaar jonger. Eiting is dit jaar 25 geworden.

Hij is van dezelfde lichting als Zerrouki en Veerman ('98); die eerste heeft specifiekere kwaliteiten waar hij op een hoger niveau kan terugvallen. Ik zie Eiting zich niet op een bepaald vlak onderscheiden dat ik denk; 'daar kan hij op het niveau van Feyenoord zich mee onderscheiden.

Iedere keer als ik Veerman zie, bekruipt hij een soort leedvermaak. Hij wilde niet naar Rotterdam, en moet je nu zien. Zou hij zichzelf nog weleens achter de oren krabben, of helpt een hoger salaris tegen de jeuk? Ik heb dat ook bij Bazoer en Til, jammer jongens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 17 april 2023 om 09:47:



Iedere keer als ik Veerman zie, bekruipt hij een soort leedvermaak. Hij wilde niet naar Rotterdam, en moet je nu zien. Zou hij zichzelf nog weleens achter de oren krabben, of helpt een hoger salaris tegen de jeuk? Ik heb dat ook bij Bazoer en Til, jammer jongens.



Hij wilde juist wel naar Rotterdam, liet zich voor de camera ontvallen dat ie voor Feyenoord was. Maar Feyenoord kon te weinig bieden en toen kwam PSV die in één keer 6 miljoen op tafel kon leggen, en toen was ie weg.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 17 april 2023 om 10:12:

(...)Hij wilde juist wel naar Rotterdam, liet zich voor de camera ontvallen dat ie voor Feyenoord was. Maar Feyenoord kon te weinig bieden en toen kwam PSV die in één keer 6 miljoen op tafel kon leggen, en toen was ie weg.



Club én speler moeten er met een nieuwe club uitkomen.

Feyenoord had langer nodig om het benodigde bedrag wat Heerenveen verlangde bij elkaar te brengen. Daar was men nog wel mee bezig. PSV kwam echter langszij, en legde het betreffende bedrag direct op tafel bij Heerenveen.

Daarna was er tussen Veerman en PSV ook vrij snel overeenstemming. Terwijl hij ook al gesprekken had gevoerd met Feyenoord, met Slot onder andere. Hij had ook kunnen zeggen; 'Ik ben een Feyenoorder, ik geloof in het verhaal van Slot; ik wacht nog een dag of wat want de club doet er alles aan om eruit te komen met Heerenveen.'

Het is misschien een beetje naief te denken dat Veerman het zo had gedaan, maar mijn inziens was hij erg snel genezen van het vooruitzicht naar de Kuip te komen. Dat is zijn keuze, ik neem hem niks kwalijk.

Ik vraag me alleen af of hij zich weleens afvraagt hoe zijn palmares er uit hadden gezien als hij wel nog even gewacht had.

Finale Conference League vorig jaar, dit jaar de titel; daar staat een mooie bekerwinst tegenover. En misschien dit jaar nog één. Het blijven troostprijzen, maar wellicht passen die hem wel beter. Ik vind het een in de media soms een beetje een zielig figuur, veel klagen en mekkeren. Permanent verontwaardigd, lijkt het soms.

Dáár kan ik op een bepaalde manier van genieten. Leedvermaak.

 

+1/-0

Paar reacties hierboven -met wisselende meningen weliswaar- die het hebben over Eiting, Bazoer, Til, Zerrouki en Veerman. Is het besef dan nog steeds niet binnengekomen dat we nu mega succesvol zijn -juist- zonder dit segment spelers uit de eredivisie?

Ik heb nul leedvermaak, ik ben vooral zeer dankbaar dat we eindelijk eens buiten de eredivisie zijn gaan kijken de laatste jaren. Wat een verademing. Eindelijk eens niet van die overprized middelmatige eredivisie uitblinkers die we na een jaartje uitblinken bij een random middenmoter of subtopper ophalen (vaak nadat de Ajax media ze naar ons toe hebben gehyped: "zou goed bij Feyenoord passen" , maar je hoort datzelfde verhaal nooit over Ajax of PSV....), maar waarvan je eigenlijk al lang ziet aankomen dat ze dan hun plafond hebben bereikt. Het kwam mij de afgelopen jaren, nee decennia, de strot uit.

Zelfs bij het kampioenschap van 16/17 kon ik mij ergeren aan bepaalde middenmoters in het team. Ja sommigen wisten dat jaar op wonderbaarlijke wijze boven zichzelf uit te stijgen (met name het logge en trage centrale duo), maar aan alles was te zien dat de concurrentie ons weer voorbij zou steken omdat zij de spelers met potentie en restwaarde hadden. Bij ons waren eigenlijk alleen de eigen talenten van het vereiste niveau om door te groeien.

Dit jaar is alles anders. Feyenoord heeft beleid gevoerd op een wijze die diametraal staat op die van de afgelopen decennia. En de resultaten zijn magistraal. Maar belangrijker, ik heb het idee dat we met wat nieuwe spelers en deze trainer volgend jaar weer hetzelfde zouden kunnen presteren zonder dat de concurrentie ons ineens voorbij steekt. Je krijgt het idee dat er potentie is voor verdere groei van het team en de club.

Juist omdat we niet al die (dure) middelmatige troep uit de eredivisie hebben verzameld, maar gericht gescoute uitblinkers uit het buitenland. Jonge, talentvolle, hongerige, ambitieuze spelers die Feyenoord niet zien als de beloning na een jaar leuk voetballen in de eredivisie, maar die Feyenoord zien als een club waarmee je mee kan doen in Europa. Waarmee ze zichzelf op de kaart kunnen zetten voor de absolute Europese top, waarmee wij helaas -in dit tijdperk- niet meer kunnen concurreren. Dit gecombineerd met de enkele ervaren spelers (ook dat is een verademing, een keer geen stokoude selectie met allerlei routiniers die over the hill zijn) en de gretige talenten uit eigen academy. Aangevoerd door onze toptrainer Arne Slot uiteraard, dat maakt een groot verschil geef ik grif toe.

Ik hoop dat het besef een keer doordringt tot mijn kameraden, ook hier: kappen met die (dure) middelmaat uit de eredivisie. Omarm de succesvolle transferstrategie die ons nu tot een aanstaand kampioenschap en mogelijke Europese glorie heeft geleid.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 17 april 2023 om 09:47:

In Eiting zie ik géén directe versterking. Hij zal wel een niveautje hoger kunnen dan Volendam, maar Feyenoord is een grotere stap en ik weer niet of hij het niveau wat Feyenoord nastreeft (uiteindelijk) zal halen. En vergis je niet in zijn jeugdige voorkomen, Wieffer is dik anderhalf jaar jonger. Eiting is dit jaar 25 geworden.

Hij is van dezelfde lichting als Zerrouki en Veerman ('98); die eerste heeft specifiekere kwaliteiten waar hij op een hoger niveau kan terugvallen. Ik zie Eiting zich niet op een bepaald vlak onderscheiden dat ik denk; 'daar kan hij op het niveau van Feyenoord zich mee onderscheiden.

Iedere keer als ik Veerman zie, bekruipt hij een soort leedvermaak. Hij wilde niet naar Rotterdam, en moet je nu zien. Zou hij zichzelf nog weleens achter de oren krabben, of helpt een hoger salaris tegen de jeuk? Ik heb dat ook bij Bazoer en Til, jammer jongens.


Til was wel geleend en hij kreeg geen duidelijkheid over de haalbaarheid om hem te contracteren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 17 april 2023 om 10:41:

Paar reacties hierboven -met wisselende meningen weliswaar- die het hebben over Eiting, Bazoer, Til, Zerrouki en Veerman. Is het besef dan nog steeds niet binnengekomen dat we nu mega succesvol zijn -juist- zonder dit segment spelers uit de eredivisie?

Ik heb nul leedvermaak, ik ben vooral zeer dankbaar dat we eindelijk eens buiten de eredivisie zijn gaan kijken de laatste jaren. Wat een verademing. Eindelijk eens niet van die overprized middelmatige eredivisie uitblinkers die we na een jaartje uitblinken bij een random middenmoter of subtopper ophalen (vaak nadat de Ajax media ze naar ons toe hebben gehyped: "zou goed bij Feyenoord passen" , maar je hoort datzelfde verhaal nooit over Ajax of PSV....), maar waarvan je eigenlijk al lang ziet aankomen dat ze dan hun plafond hebben bereikt. Het kwam mij de afgelopen jaren, nee decennia, de strot uit.

Zelfs bij het kampioenschap van 16/17 kon ik mij ergeren aan bepaalde middenmoters in het team. Ja sommigen wisten dat jaar op wonderbaarlijke wijze boven zichzelf uit te stijgen (met name het logge en trage centrale duo), maar aan alles was te zien dat de concurrentie ons weer voorbij zou steken omdat zij de spelers met potentie en restwaarde hadden. Bij ons waren eigenlijk alleen de eigen talenten van het vereiste niveau om door te groeien.

Dit jaar is alles anders. Feyenoord heeft beleid gevoerd op een wijze die diametraal staat op die van de afgelopen decennia. En de resultaten zijn magistraal. Maar belangrijker, ik heb het idee dat we met wat nieuwe spelers en deze trainer volgend jaar weer hetzelfde zouden kunnen presteren zonder dat de concurrentie ons ineens voorbij steekt. Je krijgt het idee dat er potentie is voor verdere groei van het team en de club.

Juist omdat we niet al die (dure) middelmatige troep uit de eredivisie hebben verzameld, maar gericht gescoute uitblinkers uit het buitenland. Jonge, talentvolle, hongerige, ambitieuze spelers die Feyenoord niet zien als de beloning na een jaar leuk voetballen in de eredivisie, maar die Feyenoord zien als een club waarmee je mee kan doen in Europa. Waarmee ze zichzelf op de kaart kunnen zetten voor de absolute Europese top, waarmee wij helaas -in dit tijdperk- niet meer kunnen concurreren. Dit gecombineerd met de enkele ervaren spelers (ook dat is een verademing, een keer geen stokoude selectie met allerlei routiniers die over the hill zijn) en de gretige talenten uit eigen academy. Aangevoerd door onze toptrainer Arne Slot uiteraard, dat maakt een groot verschil geef ik grif toe.

Ik hoop dat het besef een keer doordringt tot mijn kameraden, ook hier: kappen met die (dure) middelmaat uit de eredivisie. Omarm de succesvolle transferstrategie die ons nu tot een aanstaand kampioenschap en mogelijke Europese glorie heeft geleid.



Kan het hier eigenlijk alleen maar mee eens zijn, met een kleine kanttekening. Ik zou de Eredivisie nog niet helemaal negeren, want er lopen soms echt wel behoorlijke versterkingen rond. Maar dat zijn er echt maar een beperkt aantal.

Wat ik in ieder geval zeer belangrijk vind is dat we nu eens definitief afscheid gaan nemen van het type werkvoetballer die we jarenlang hebben gekocht. Jongens die het op een lager niveau in de Eredivisie behoorlijk doen omdat ze daar veel meer tijd hebben, maar die in het spel wat je als topploeg moet spelen altijd gigantisch tekort komen. Dat zijn voor mij de spelers die je jarenlang enorm hebben tegengehouden om die echte aansluiting met de top te maken. Niet alleen echte dissonanten als Immers. Maar ook het type speler als Til of zelfts cultheld Toornstra.

De basis voor dit seizoen is dat we echt vrijwel alleen spelers hebben die comformtabel zijn aan de bal. Ironisch genoeg op onze buitenspelers na. Daardoor zijn we zeker de kleinere clubs eindelijk eens onze wil op te leggen waardoor het bijna altijd 90 minuten lang éénrichtingsverkeer is richting de 16 van de tegenstander. Voornaamste is dus om spelers te blijven scouten die comfortabel zijn met een bal. Als er zich dan in de Eredivisie grote kansen als Wieffer zich voordoen dan moet je die wel blijven halen.

Maar ik vind ook wel dat de stap vanuit bijvoorbeeld clubs als Sparta Praag, de top van Denemarken/Noorwegen etc. kleiner is dan de stap van middenmoot Eredivisie. Dat moet je absoluut meenemen in de overweging bij het scouten van een speler. Voorlopig zou ik dan ook een gemixed beleid hanteren waarbij je sterkhouders van clubs uit Mexico, Tsjechie, Noorwegen, Zweden, Denemarken etc. probeert aan te trekken, en als het zo doorgaat hopelijk ook spoedig Argentinie en Brazilie. Dit aangevuld met spelers uit de jeugd die vaak ook van jongs af aan leren hoe ze dominant voetbal moeten spelen én af en toe een echte topper van ploegen uit de Eredivisie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Noud schreef op 17 april 2023 om 17:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 17 april 2023 om 10:41:

Paar reacties hierboven -met wisselende meningen weliswaar- die het hebben over Eiting, Bazoer, Til, Zerrouki en Veerman. Is het besef dan nog steeds niet binnengekomen dat we nu mega succesvol zijn -juist- zonder dit segment spelers uit de eredivisie?

Ik heb nul leedvermaak, ik ben vooral zeer dankbaar dat we eindelijk eens buiten de eredivisie zijn gaan kijken de laatste jaren. Wat een verademing. Eindelijk eens niet van die overprized middelmatige eredivisie uitblinkers die we na een jaartje uitblinken bij een random middenmoter of subtopper ophalen (vaak nadat de Ajax media ze naar ons toe hebben gehyped: "zou goed bij Feyenoord passen" , maar je hoort datzelfde verhaal nooit over Ajax of PSV....), maar waarvan je eigenlijk al lang ziet aankomen dat ze dan hun plafond hebben bereikt. Het kwam mij de afgelopen jaren, nee decennia, de strot uit.

Zelfs bij het kampioenschap van 16/17 kon ik mij ergeren aan bepaalde middenmoters in het team. Ja sommigen wisten dat jaar op wonderbaarlijke wijze boven zichzelf uit te stijgen (met name het logge en trage centrale duo), maar aan alles was te zien dat de concurrentie ons weer voorbij zou steken omdat zij de spelers met potentie en restwaarde hadden. Bij ons waren eigenlijk alleen de eigen talenten van het vereiste niveau om door te groeien.

Dit jaar is alles anders. Feyenoord heeft beleid gevoerd op een wijze die diametraal staat op die van de afgelopen decennia. En de resultaten zijn magistraal. Maar belangrijker, ik heb het idee dat we met wat nieuwe spelers en deze trainer volgend jaar weer hetzelfde zouden kunnen presteren zonder dat de concurrentie ons ineens voorbij steekt. Je krijgt het idee dat er potentie is voor verdere groei van het team en de club.

Juist omdat we niet al die (dure) middelmatige troep uit de eredivisie hebben verzameld, maar gericht gescoute uitblinkers uit het buitenland. Jonge, talentvolle, hongerige, ambitieuze spelers die Feyenoord niet zien als de beloning na een jaar leuk voetballen in de eredivisie, maar die Feyenoord zien als een club waarmee je mee kan doen in Europa. Waarmee ze zichzelf op de kaart kunnen zetten voor de absolute Europese top, waarmee wij helaas -in dit tijdperk- niet meer kunnen concurreren. Dit gecombineerd met de enkele ervaren spelers (ook dat is een verademing, een keer geen stokoude selectie met allerlei routiniers die over the hill zijn) en de gretige talenten uit eigen academy. Aangevoerd door onze toptrainer Arne Slot uiteraard, dat maakt een groot verschil geef ik grif toe.

Ik hoop dat het besef een keer doordringt tot mijn kameraden, ook hier: kappen met die (dure) middelmaat uit de eredivisie. Omarm de succesvolle transferstrategie die ons nu tot een aanstaand kampioenschap en mogelijke Europese glorie heeft geleid.



Kan het hier eigenlijk alleen maar mee eens zijn, met een kleine kanttekening. Ik zou de Eredivisie nog niet helemaal negeren, want er lopen soms echt wel behoorlijke versterkingen rond. Maar dat zijn er echt maar een beperkt aantal.

Wat ik in ieder geval zeer belangrijk vind is dat we nu eens definitief afscheid gaan nemen van het type werkvoetballer die we jarenlang hebben gekocht. Jongens die het op een lager niveau in de Eredivisie behoorlijk doen omdat ze daar veel meer tijd hebben, maar die in het spel wat je als topploeg moet spelen altijd gigantisch tekort komen. Dat zijn voor mij de spelers die je jarenlang enorm hebben tegengehouden om die echte aansluiting met de top te maken. Niet alleen echte dissonanten als Immers. Maar ook het type speler als Til of zelfts cultheld Toornstra.

De basis voor dit seizoen is dat we echt vrijwel alleen spelers hebben die comformtabel zijn aan de bal. Ironisch genoeg op onze buitenspelers na. Daardoor zijn we zeker de kleinere clubs eindelijk eens onze wil op te leggen waardoor het bijna altijd 90 minuten lang éénrichtingsverkeer is richting de 16 van de tegenstander. Voornaamste is dus om spelers te blijven scouten die comfortabel zijn met een bal. Als er zich dan in de Eredivisie grote kansen als Wieffer zich voordoen dan moet je die wel blijven halen.

Maar ik vind ook wel dat de stap vanuit bijvoorbeeld clubs als Sparta Praag, de top van Denemarken/Noorwegen etc. kleiner is dan de stap van middenmoot Eredivisie. Dat moet je absoluut meenemen in de overweging bij het scouten van een speler. Voorlopig zou ik dan ook een gemixed beleid hanteren waarbij je sterkhouders van clubs uit Mexico, Tsjechie, Noorwegen, Zweden, Denemarken etc. probeert aan te trekken, en als het zo doorgaat hopelijk ook spoedig Argentinie en Brazilie. Dit aangevuld met spelers uit de jeugd die vaak ook van jongs af aan leren hoe ze dominant voetbal moeten spelen én af en toe een echte topper van ploegen uit de Eredivisie.


Ja volledig eens, goed om deze nuance aan te brengen inderdaad. Ik schrijf de eredivisie (of de eerste divisie) niet volledig af, want je hebt gelijk dat er een aantal spelers rondlopen die mogelijk wel aanwinst zouden kunnen zijn (Wieffer natuurlijk een mooi voorbeeld). Wat ik wel vind is dat we selectiever moeten zijn, voorheen werd er primair naar de eredivisie gekeken en ik hoop dat we daar definitief van zijn afgestapt. De leidraad moet kwaliteit, potentie en restwaarde zijn. Ik kan me overigens ook goed vinden in wat je schrijft over het type 'werkvoetballer' waar we inderdaad afscheid van genomen lijken te hebben, een uitstekende zaak om verder te groeien als topclub.

 

+1/-0

Ik ben niet 100% overtuigd van Szymańsk, zeker als je het afzet tegen de vraagprijs van 10 miljoen. Natuurlijk is het een goede voetballer met een goed linkerbeen maar ik vind hem nog steeds niet die hoge prijs waard. De naam is hier wel eens eerder gevallen maar zal Eiting die rol niet kunnen vervullen voor, naar ik aanneem, een stuk lagere transferprijs. Vanavond strooide die jongen weer met heerlijke passes met dat linkerbeen, in korte tijd is hij uitgegroeid tot een echte leider bij Volendam.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 21 april 2023 om 22:12:

Ik ben niet 100% overtuigd van Szymańsk, zeker als je het afzet tegen de vraagprijs van 10 miljoen. Natuurlijk is het een goede voetballer met een goed linkerbeen maar ik vind hem nog steeds niet die hoge prijs waard. De naam is hier wel eens eerder gevallen maar zal Eiting die rol niet kunnen vervullen voor, naar ik aanneem, een stuk lagere transferprijs. Vanavond strooide die jongen weer met heerlijke passes met dat linkerbeen, in korte tijd is hij uitgegroeid tot een echte leider bij Volendam.


Eens, 10 miljoen is hij niet waard. Gisteren had hij een paar goede momenten, maar dat is veel te weinig. Hij moet veel meer doen.

 

+1/-0

Denk dat er vervangers moeten komen voor Idrissi, Szymanski en Alireza, Slory wordt 18 heeft nog wat tijd nodig maar wel groot talent, netals Leo Sauer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 april 2023 om 05:15:

Denk dat er vervangers moeten komen voor Idrissi, Szymanski en Alireza, Slory wordt 18 heeft nog wat tijd nodig maar wel groot talent, netals Leo Sauer.



Ik zit effe te kijken naar Feyenoord O21-ADO maar zoals alle keren daarvoor doet het weer pijn aan mijn ogen. Eerlijk is eerlijk ik kijk niet veel maar die keren dat ik kijk is het altijd zo moeizaam en onsamenhangend. Slory en Sauer zie ik niet snel aansluiten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 22 april 2023 om 12:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 april 2023 om 05:15:

Denk dat er vervangers moeten komen voor Idrissi, Szymanski en Alireza, Slory wordt 18 heeft nog wat tijd nodig maar wel groot talent, netals Leo Sauer.



Ik zit effe te kijken naar Feyenoord O21-ADO maar zoals alle keren daarvoor doet het weer pijn aan mijn ogen. Eerlijk is eerlijk ik kijk niet veel maar die keren dat ik kijk is het altijd zo moeizaam en onsamenhangend. Slory en Sauer zie ik niet snel aansluiten.



Slory en Sauer lekker een heel seizoen bij Dordt laten spelen.

 

+1/-0

Prioriteit moeten minstens twee buitenspelers zijn die er ook direct staan, maar denk dat ze dat bij de club ook wel zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 17 april 2023 om 10:41:

(...)ik ben vooral zeer dankbaar dat we eindelijk eens buiten de eredivisie zijn gaan kijken de laatste jaren.



De eredivisie is té bekend bij de andere grote clubs.
Het is alsof je op een pleintje voetbalt, en in plaats van te 'poten' mag ajax er eerst 15 pakken, en van wat er overblijft gaan er 15 naar PSV, en dan mogen wij nog eens sjoppen.
Vergeet ook niet dat de Nederlandse jongens al sinds hun tiende in de (digitale) kaartenbakken zitten. Oók de jongens die het uiteindelijk (lang) niet redden zij heus al eens allemaal bekeken.
De kans dat er dan nog een pareltje tussen zit wordt erg klein, al bewees Wieffer dit seizoen het tegendeel.

In het buitenland is de keus groter en de loep waar ze onder liggen qua Nederlandse clubs veel kleiner.

 

+1/-0

Feyenoord gaat Champions League spelen en na een kwartfinale en finale in Europa, moet de vijver waar de club in vist wel stuk groter zijn geworden, de club staat er goed op in het buitenland.

 

+1/-0

Laat de scouts van Feyenoord de jeugd van AZ goed in de gaten houden. Daar moeten goede voetballers rondlopen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 46 pagina's: 1 2 3 4 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Dit zou best eens wat kunnen zijn voor Feyenoord