Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Igor Paixão

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Is een goede speler, maar rendement is telaag. Geeneen buitenspeler is helaas constant beetje hetzelfde als vorig jaar.

 

+1/-0

Ik vind dat rechtsbuiten zijn positie is.
Hij geeft ook best wel wat assists op die positie.
Links is in mijn ogen echt een stuk minder.

Misschien beetje vertrouwen geven aan bepaalde spelers op de buitenposities.
Het is wel frappant dat het precies steeds niet lukt bij de buitenspelers.

 

+1/-0

Wat is er in vredesnaam met hem aan de hand. Heel snel een Braziliaanse buurtvader a la Danilo terughalen, anders kan je Paixao met Zrrouki en Ivanusec bij het grof vuil zetten.

 

+1/-0

Vier goals en drie assists in de eredivisie is niet dramatisch, maar tweede helft moet het beter hij moet toch wel 10-12 goals kunnen maken en meer assists.

 

+1/-0

Kleine opleving gehad tegen Vitesse toen hij tegen die matige back stond, maar er komt echt al tijden helemaal niets meer uit. Fysiek lijkt hij compleet uitgeblust.

 

+1/-0

Dit is echt verschrikkelijk. Van hem is niets meer over sinds Danilo weg is.

 

+1/-0

Dit had zijn doorbraakseizoen moeten worden, dan valt het gewoon tegen zie bij hem ook altijd iets van vrijblijvendheid en noncalance de urgentie mis je bij hem.

 

+1/-0

Je ziet toch ook vaak dat na een eerste seizoen waarin alles nog een beetje 'vanzelf' gaat, juist het tweede jaar sommige spelers een dip hebben?

Wellicht dat Paixão daar nu in zit. Hij oogt inderdaad nonchalant soms, dat bepaalt de beeldvorming bij het publiek. En wanneer je die tégen je hebt, maakt dat het er niet gemakkelijker op. Maar ik neem aan dat de staf uit alle data wel kan opmaken, hoeveel arbeid hij daadwerkelijk levert. En of het aan inzet ontbreekt bij hem.

Daar zal toch op gestuurd worden?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 30 januari 2024 om 14:04:

Je ziet toch ook vaak dat na een eerste seizoen waarin alles nog een beetje 'vanzelf' gaat, juist het tweede jaar sommige spelers een dip hebben?

Wellicht dat Paixão daar nu in zit. Hij oogt inderdaad nonchalant soms, dat bepaalt de beeldvorming bij het publiek. En wanneer je die tégen je hebt, maakt dat het er niet gemakkelijker op. Maar ik neem aan dat de staf uit alle data wel kan opmaken, hoeveel arbeid hij daadwerkelijk levert. En of het aan inzet ontbreekt bij hem.

Daar zal toch op gestuurd worden?



Arbeid leveren is leuk en belangrijk. Maar van onze aanvallers mag je veel meer initiatief verwachten. Zijn vormdip lijkt te zijn begonnen met het vertrek van Danilo. Hij speelde in de eerste wedstrijden van dit seizoen nog erg goed.

Daarnaast lijkt het voor onze buitenspelers wel steeds moeilijker te worden. Ik heb al eerder aangehaald hoe vaak zij tegen een overmacht staan, terwijl ze bij PSV heel vaak in een 1-1 en grote ruimte terechtkomen. Dat zie je bij ons amper en ik heb het gevoel dat dat met het "Brighton spel" van Slot te maken heeft maar kan daar niet helemaal de vinger achter krijgen. Er lijkt iets veranderd te zijn in ons aanvalspel ten opzichte van vorig seizoen. Het directe is er een beetje af. Het is veel kort spel waaruit soms hele mooie aanvallen komen, maar het moet allemaal wel precies passen. Bij het minste of geringste wordt een potentiele assist toch net onderschept of zo.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Sorry, maar eerst voer je het vertrek van Danilo op als oorzaak voor de mindere periode die Paixão nu doormaakt.

Dan geef je aan dat hij dáár de eerste wedstrijden van het seizoen (nog) geen last van leek te hebben (dat kán, maar het ontkracht het ook wel een beetje). En draag je allemaal veranderingen in de manier van spelen aan, die het voor buitenspelers lastiger hebben gemaakt om te presteren.

Mijn gevoel is een beetje dat we teveel 'op zoek' zijn naar allerlei oorzaken waarom Feyenoord minder lijkt te draaien en spelers individueel een dip doormaken. Alle veranderingen en ontwikkelingen zullen hun oorzaak hebben, maar ik geloof meer in een combinatie van factoren en voor mijn gevoel worden bepaalde zaken veel groter gemaakt dan het is.

Zoals de invloed van het vertrek van Danilo op de prestaties van Paixão, of het vertrek van Pusic op de prestaties van Feyenoord in zijn totaliteit. Natuurlijk speelt het mee, maar het wordt af en toe enorm opgeblazen hier vind ik.

Los hiervan bestaat er ook gewoon zoiets als 'vorm', wat enorm ongrijpbaar is en waardoor bij bepaalde spelers periodes alles lijkt te lukken (Giménez eerste seizoenshelft) en vervolgens periodes niets lukt. Een speler hoeft niet altijd wat te mankeren, als het even wat minder loopt.

Toen Giménez alles raak schoot, vroegen we ons toch ook niet af welke standje hij iedere avond met Fer deed? (of eigenlijk wel, maar niet in relatie tot zijn bloedvorm ;) )

 

+1/-0

Ik zeg dat zijn vormdip ongeveer gelijktjdig begonnen is. Of er een verband is: geen idee? Maar ik zie nu wel een hele andere Paixao.

Danilo was niet direct aan het begin van het seizoen weg in mijn herinnering, dus ik zeg niets tegenstrijdigs.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 31 januari 2024 om 14:56:

Ik zeg dat zijn vormdip ongeveer gelijktjdig begonnen is. Of er een verband is: geen idee? Maar ik zie nu wel een hele andere Paixao.

Danilo was niet direct aan het begin van het seizoen weg in mijn herinnering, dus ik zeg niets tegenstrijdigs.



Danilo werd 28 juli gepresenteerd bij Rangers, 4 Augustus speelde Feyenoord tegen PSV voor de Super Cup.

Het gaat er mij trouwens niet om te 'bewijzen' dat er geen verband is, maar ik vind dat we teveel nadruk aan het leggen zijn op dergelijke oorzaken. Ik geloof dat binnen de combinatie van factoren die aan bepaalde tendensen binnen/rond Feyenoord ten grondslag liggen, de rol van zoiets ongrijpbaars als momentum en vorm een grotere rol spelen. En dat daaraan soms geheel of teveel wordt voorbijgegaan.

Als Giménez de afgelopen drie competitie-wedstrijden wél gescoord had (en daartoe heeft hij genoeg mogelijkheden gehad), had het spel wellicht nog steeds overtuigd. Maar was de kritiek waarin het puntverlies nu ook gelijk als 'stok' dient, deels verstomd. Een balletje binnenkant- of buitenkantpaal maakt het verschil.

Paixão lijkt niet dezelfde speler als vorig seizoen, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik denk dat 'de nieuwigheid' eraf is, en het collectieve verwachtingspatroon met betrekking tot zijn prestaties is gestegen. Het gaat allemaal iets moeizamer, en dat zie je vaker bij jonge spelers ná hun debuutjaar. Geen idee waar dat door komt. Maar dat kan het toch gewoon zijn?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 31 januari 2024 om 15:28:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 31 januari 2024 om 14:56:

Ik zeg dat zijn vormdip ongeveer gelijktjdig begonnen is. Of er een verband is: geen idee? Maar ik zie nu wel een hele andere Paixao.

Danilo was niet direct aan het begin van het seizoen weg in mijn herinnering, dus ik zeg niets tegenstrijdigs.



Danilo werd 28 juli gepresenteerd bij Rangers, 4 Augustus speelde Feyenoord tegen PSV voor de Super Cup.

Het gaat er mij trouwens niet om te 'bewijzen' dat er geen verband is, maar ik vind dat we teveel nadruk aan het leggen zijn op dergelijke oorzaken. Ik geloof dat binnen de combinatie van factoren die aan bepaalde tendensen binnen/rond Feyenoord ten grondslag liggen, de rol van zoiets ongrijpbaars als momentum en vorm een grotere rol spelen. En dat daaraan soms geheel of teveel wordt voorbijgegaan.

Als Giménez de afgelopen drie competitie-wedstrijden wél gescoord had (en daartoe heeft hij genoeg mogelijkheden gehad), had het spel wellicht nog steeds overtuigd. Maar was de kritiek waarin het puntverlies nu ook gelijk als 'stok' dient, deels verstomd. Een balletje binnenkant- of buitenkantpaal maakt het verschil.

Paixão lijkt niet dezelfde speler als vorig seizoen, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik denk dat 'de nieuwigheid' eraf is, en het collectieve verwachtingspatroon met betrekking tot zijn prestaties is gestegen. Het gaat allemaal iets moeizamer, en dat zie je vaker bij jonge spelers ná hun debuutjaar. Geen idee waar dat door komt. Maar dat kan het toch gewoon zijn?



Nou, sluit me ook wel aan bij wat socrates hierboven beschrijft als het brighton-spel dat slot lijkt te willen spelen. Onze buitenspelers komen daarin maar heel moeizaam uit de verf. Ze staan gewoon vast op 3 meter van de achterlijn. Opvallend genoegd zou dat Ivanusec nou juist wel moeten liggen (op techniek en combinatie in de kleine ruimte), maar dat terzijde.

De mooiste acties en doelpunten van Paixao (ik denk even aan Ajax en benfica thuis) kwamen voort uit een tegenaanval met ruimte voor het schot. Op de een of andere manier hebben we die ruimte dit seizoen veel minder.

Dit bericht is gewijzigd op 31 januari 2024, 16:45:01.

 

+1/-0

Denk ook wel eens dat Slot teveel een perfectionist is, mischien moet hij het wat simpeler houden voor sommige spelers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 31 januari 2024 om 14:56:

Ik zeg dat zijn vormdip ongeveer gelijktjdig begonnen is. Of er een verband is: geen idee? Maar ik zie nu wel een hele andere Paixao.

Danilo was niet direct aan het begin van het seizoen weg in mijn herinnering, dus ik zeg niets tegenstrijdigs.


Vorig seizoen had Slot de juiste formule gevonden. Idrissi op links en Paixao op rechts. Idrissi is er niet meer, maar Paixao nog wel. Vanaf rechts had hij regelmatig een goede voorzet. Slot vraagt teveel van Paixao. Hij is Mbappe niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 31 januari 2024 om 17:32:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 31 januari 2024 om 14:56:

Ik zeg dat zijn vormdip ongeveer gelijktjdig begonnen is. Of er een verband is: geen idee? Maar ik zie nu wel een hele andere Paixao.

Danilo was niet direct aan het begin van het seizoen weg in mijn herinnering, dus ik zeg niets tegenstrijdigs.


Vorig seizoen had Slot de juiste formule gevonden. Idrissi op links en Paixao op rechts. Idrissi is er niet meer, maar Paixao nog wel. Vanaf rechts had hij regelmatig een goede voorzet. Slot vraagt teveel van Paixao. Hij is Mbappe niet.



Precies dit. En dan beweren dat hij geen rechtsbuiten heeft en daarom Nieuwkoop daar neerzet….

Paixao op rechts en laat Ivanusec en Sauer het op links uitvechten

 

+1/-0

De keuze voor Nieuwkoop pakte een keer goed uit en een keer minder benieuwd of hij ermee doorgaat. Heb ook al een tijd geleden gezegd dat ik Igor beter van rechts vind en ik zou Sauer meer krediet geven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 31 januari 2024 om 16:09:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 31 januari 2024 om 15:28:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 31 januari 2024 om 14:56:

Ik zeg dat zijn vormdip ongeveer gelijktjdig begonnen is. Of er een verband is: geen idee? Maar ik zie nu wel een hele andere Paixao.

Danilo was niet direct aan het begin van het seizoen weg in mijn herinnering, dus ik zeg niets tegenstrijdigs.



Danilo werd 28 juli gepresenteerd bij Rangers, 4 Augustus speelde Feyenoord tegen PSV voor de Super Cup.

Het gaat er mij trouwens niet om te 'bewijzen' dat er geen verband is, maar ik vind dat we teveel nadruk aan het leggen zijn op dergelijke oorzaken. Ik geloof dat binnen de combinatie van factoren die aan bepaalde tendensen binnen/rond Feyenoord ten grondslag liggen, de rol van zoiets ongrijpbaars als momentum en vorm een grotere rol spelen. En dat daaraan soms geheel of teveel wordt voorbijgegaan.

Als Giménez de afgelopen drie competitie-wedstrijden wél gescoord had (en daartoe heeft hij genoeg mogelijkheden gehad), had het spel wellicht nog steeds overtuigd. Maar was de kritiek waarin het puntverlies nu ook gelijk als 'stok' dient, deels verstomd. Een balletje binnenkant- of buitenkantpaal maakt het verschil.

Paixão lijkt niet dezelfde speler als vorig seizoen, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik denk dat 'de nieuwigheid' eraf is, en het collectieve verwachtingspatroon met betrekking tot zijn prestaties is gestegen. Het gaat allemaal iets moeizamer, en dat zie je vaker bij jonge spelers ná hun debuutjaar. Geen idee waar dat door komt. Maar dat kan het toch gewoon zijn?



Nou, sluit me ook wel aan bij wat socrates hierboven beschrijft als het brighton-spel dat slot lijkt te willen spelen. Onze buitenspelers komen daarin maar heel moeizaam uit de verf. Ze staan gewoon vast op 3 meter van de achterlijn. Opvallend genoegd zou dat Ivanusec nou juist wel moeten liggen (op techniek en combinatie in de kleine ruimte), maar dat terzijde.

De mooiste acties en doelpunten van Paixao (ik denk even aan Ajax en benfica thuis) kwamen voort uit een tegenaanval met ruimte voor het schot. Op de een of andere manier hebben we die ruimte dit seizoen veel minder.



Helemaal mee eens hoor, de huidige speelwijze en veldbezetting op de flanken maakt het er niet gemakkelijker op voor de buitenspelers. Dat weegt absoluut mee. En helpt de ‘vorm’ ook niet.

Ik zeg ook nergens dat dit niet het geval is. Ik geef alleen aan dat bepaalde andere oorzaken (vertrek Danilo in geval Paixao; vertrek Pusic in algemeen) teveel nadruk krijgen hier. En er (los van tactische keuzes) ook zoiets ongrijpbaars als vorm is.

Met het (waarschijnlijke) mislukken van de transfer van Rodriguez worden er ook direct weer zondebokken gezocht en moet Te Kloese het ontgelden. Waarom? Het kan toch gewoon zo zijn dat de partijen er niet binnen deze window uit zijn gekomen, zonder dat dit iemand bij Feyenoord te verwijten valt?

 

+1/-0

Raar gedrag. Pak de bal uit het net en ga voor de winnende.

 

+1/-0

Slappe hap vandaag zeg, heeft z'n goede wedstrijd weer opgebruikt zo te zien.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Spelers » Igor Paixão