Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Antoni-Djibu Milambo

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:




We gaan het inderdaad niet eens worden.

Als het volgens jou niks uitmaakt hoe de jeugdopleiding is ingericht en aansluit op het eerste elftal, sluit je je ogen voor de randvoorwaarden die jeugdspelers op een bepaald niveau bij de A-selectie 'aflevert'. Een niveau waarmee het inpassen van die jeugdspelers door een hoofdtrainer gemakkelijker wordt.

Die voorwaarden zijn bij Feyenoord slechts gedeeltelijk aanwezig, waardoor het voor jeugdspelers een enorme stap is. Sommige lijken die tóch te hebben gezet. En het is jammer dat Slot die talenten niet vaker gebruikt. Maar hoe dat komt, is ook al benoemd.

Ik denk dat het niveau van het team en wat er van individuele spelers verlangd wordt in de Kuip, afgelopen seizoenen gestegen is. En Varkenoord daarin (nog) niet dezelfde stappen gemaakt heeft. Daarnaast heeft de club méér middelen, waardoor Slot met een grotere groep werkt. In kwalitatieve en kwantitatieve zin. Ook dat helpt de doorstroom en doorbraak van talenten niet.

Maar het is denk ik de valkuil van iedere hoofdtrainer. Want zoals je terecht aangeeft, het is heel veel coaches eigen. Je kan het denk ik iedere trainer verwijten, daarin is Slot geen uitzondering. Betekent niet dat je het niet mag benoemen bij Slot, maar zet het wel in perspectief.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 01 december 2023 om 12:41:

open/sluit de onderstaande quote:




We gaan het inderdaad niet eens worden.

Als het volgens jou niks uitmaakt hoe de jeugdopleiding is ingericht en aansluit op het eerste elftal, sluit je je ogen voor de randvoorwaarden die jeugdspelers op een bepaald niveau bij de A-selectie 'aflevert'. Een niveau waarmee het inpassen van die jeugdspelers door een hoofdtrainer gemakkelijker wordt.

Die voorwaarden zijn bij Feyenoord slechts gedeeltelijk aanwezig, waardoor het voor jeugdspelers een enorme stap is. Sommige lijken die tóch te hebben gezet. En het is jammer dat Slot die talenten niet vaker gebruikt. Maar hoe dat komt, is ook al benoemd.

Ik denk dat het niveau van het team en wat er van individuele spelers verlangd wordt in de Kuip, afgelopen seizoenen gestegen is. En Varkenoord daarin (nog) niet dezelfde stappen gemaakt heeft. Daarnaast heeft de club méér middelen, waardoor Slot met een grotere groep werkt. In kwalitatieve en kwantitatieve zin. Ook dat helpt de doorstroom en doorbraak van talenten niet.

Maar het is denk ik de valkuil van iedere hoofdtrainer. Want zoals je terecht aangeeft, het is heel veel coaches eigen. Je kan het denk ik iedere trainer verwijten, daarin is Slot geen uitzondering. Betekent niet dat je het niet mag benoemen bij Slot, maar zet het wel in perspectief.



Kijk ik zeg nergens dat het niets uitmaakt hoe de jeugdopleiding is ingericht.
Tuurlijk is dat belangrijk.
Maar stel je hebt de nieuwe Messi rondlopen, zeg je dan nee de jeudopleiding is nog niet waar het moet zijn dus we geven je niet de kans nog?
Die geef je dan toch gewoon de kans, soms heb je talenten rondlopen die ondanks of door de opleiding er toch klaar voor zijn.
Ik snap niet wat dan hoe de jeugdopleiding erbij staat uit maakt.
Denk dan meer dat het verschil ligt in dat jij denkt dat ze er nog niet aan toe zijn en ik wel.

Daar gaat onze discussie over.

 

+1/-0

Jeugdteams zijn leuk en aardig, ik beoordeel ze op wat ze laten zien in Feyenoord 1 en de sporadische optredens van Milambo, Sauer en Zechiël waren veelbelovend geef ze gewoon vaker speeltijd jonge gasten geven het team weer wat frisheid ook.

 

+1/-0

https://www.fr12.nl/nieuws/feyenoord-en-milambo-bereiken-akkoord-over-nieuw-contract?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&
utm_campaign=Headliner.nl


Vraag me af als hij wel op huur had moeten vertrekken ipv te blijven.
Niveau is wel lager maar je komt wel aan spelen toe.

 

+1/-0

Goed nieuws! Hij heeft alles in zich om komende seizoenen écht door te breken!

Of hij beter af zou zijn geweest als hij dit seizoen verhuurd was, zal gissen blijven. Ik denk dat voor een speler op zijn leeftijd en in de fase waarin hij nu zit, nog meer dan genoeg te leren is door te trainen met deze groep en onder deze trainer. Het niveau, de intensiteit, de randvoorwaarden en omstandigheden op 1908 kennen in de Eredivisie geen gelijke, zeker niet bij de clubs waar Milambo wellicht wél voor de basis in aanmerking was gekomen.

Hij ontwikkelt zich nog altijd goed volgens mij, dus 'het moment' waarop hij echt moet gaan spelen is volgens mij nog niet aangebroken...

 

+1/-0

Milambo, Sauer, Zechiël, Read, Slory,'t Zand de jeugd heeft de toekomst en die ziet er voor Feyenoord goed uit.

 

+1/-0

Nu Timber komende weken er uit ligt, mag Milambo zich gaan laten zien op die positie.
Ik denk dat hij zich daar prima kan ontwikkelen in plaats van pure nummer 10.

Ik zie wel overeenkomsten in zijn spel met Kökcü en Timber, vol in de strijd, goede trap en box to box (zoals Timber) en goede pass (zoals Kökcü).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 08 februari 2024 om 11:44:

Nu Timber komende weken er uit ligt, mag Milambo zich gaan laten zien op die positie.
Ik denk dat hij zich daar prima kan ontwikkelen in plaats van pure nummer 10.

Ik zie wel overeenkomsten in zijn spel met Kökcü en Timber, vol in de strijd, goede trap en box to box (zoals Timber) en goede pass (zoals Kökcü).



Mooie omschrijving van je, hij heeft inderdaad een goede mix van de twee toppers die jij noemt. Milambo is altijd al een 8 geweest, heeft daar in de jeugd het meest gespeeld. Ik denk zelfs dat je hem nog beter op 6 kan neerzetten dan als 10, hij moet het hebben van zijn passing en box to box kwaliteiten. Dat Slot hem noemde als 10 (en niet als backup voor de 8) vond ik verbijsterend, al kan hij daar ook uit de voeten door z'n multifunctionaliteit.

Hopelijk geeft Slot hem de kans, ik vrees echter dat hij voor Zerrouki gaat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 08 februari 2024 om 11:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 08 februari 2024 om 11:44:

Nu Timber komende weken er uit ligt, mag Milambo zich gaan laten zien op die positie.
Ik denk dat hij zich daar prima kan ontwikkelen in plaats van pure nummer 10.

Ik zie wel overeenkomsten in zijn spel met Kökcü en Timber, vol in de strijd, goede trap en box to box (zoals Timber) en goede pass (zoals Kökcü).



Mooie omschrijving van je, hij heeft inderdaad een goede mix van de twee toppers die jij noemt. Milambo is altijd al een 8 geweest, heeft daar in de jeugd het meest gespeeld. Ik denk zelfs dat je hem nog beter op 6 kan neerzetten dan als 10, hij moet het hebben van zijn passing en box to box kwaliteiten. Dat Slot hem noemde als 10 (en niet als backup voor de 8) vond ik verbijsterend, al kan hij daar ook uit de voeten door z'n multifunctionaliteit.

Hopelijk geeft Slot hem de kans, ik vrees echter dat hij voor Zerrouki gaat.



Hij gaat zeker voor Zerrouki, zal ook wel vooruit denken naar Roma en tegen Sparta een middenveld met Wieffer-Zerrouki-Stengs willen uitproberen.

Heeft Slot Milambo echt een 10 genoemd..? Vind hem ook een 8 en met zijn kwaliteiten komt hij het dichtst bij Timber. Maar de vraag is wel of hij het al kan brengen in zo'n belangrijke kraker tegen Roma.

 

+1/-0

Ik vind Milambo ook de meest logische vervanger van Timber. Zeker nu ook van den Belt en Zechiël geblesseerd zijn. Die ook 'op 8' kunnen spelen.

We moeten er wel voor mwaken dat we niet teveel van hem verwachten.

Hij heeft ontzettend veel talent, en combineert eigenschappen die zowel Timber als Kökçü bezitten. Maar hij is nog niet op dat niveau. Daar kan hij wel naartoe groeien, maar dat vergt (speel)tijd en vertrouwen.

Ik denk dat de wedstrijd tegen Sparta een moment biedt, om zowel Beelen (vervanger Trauner) als Milambo (als 8) te laten spelen. En te zien óf het werkt. Ik ben alleen bang dat Slot dát een te groot risico vindt. Terwijl Zerrouki gewoon niet werkt op dit moment...

 

+1/-0

https://www.fr12.nl/nieuws/milambo-vanwege-gebrek-aan-speeltijd-niet-opgeroepen?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&am
p;utm_campaign=Headliner.nl


Benieuwd als hij volgend jaar een echte kans maakt.
Is wel wat meer in beeld de laatste tijd maar ben bang als er 1 of 2 aankopen worden gedaan.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Spelers » Antoni-Djibu Milambo