Uit: Rotterdam
Vak: -
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
Favoriete opstelling: 4-3-3
Komende weken worden spannend. Zodra het kampioenschap binnen is dan verwacht ik de nodige wisselingen en dat verdient een eigen topic.
De volgende gaan (denk ik) vertrekken:
- Kokcu
- Geertruida (hopelijk niet)
- Jahanbaksh
- Idrissi
- Szymanski
- Wellenreuther
Jong talent Varkenoord in de selectie:
- Milambo
- Benita (nu dan echt)
- Groen? Kleijn?
Aankopen/huur:
- Zerrouki (of Schouten)
- nummer 10 (toch Szymanski weer? Wijnaldum?)
- reservespits
- linksbuiten (Boadu..?)
- rechtsbuiten
- rechtsback
- centrale verdediger (Hilgers? Blokzijl?)
- reserve keeper
Het wordt een hete zomer
Geen lid meer
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 01 mei 2023 om 13:19:
Komende weken worden spannend. Zodra het kampioenschap binnen is dan verwacht ik de nodige wisselingen en dat verdient een eigen topic.
De volgende gaan (denk ik) vertrekken:
- Kokcu
- Geertruida (hopelijk niet)
- Jahanbaksh
- Idrissi
- Szymanski
- Wellenreuther
Jong talent Varkenoord in de selectie:
- Milambo
- Benita (nu dan echt)
- Groen? Kleijn?
Aankopen/huur:
- Zerrouki (of Schouten)
- nummer 10 (toch Szymanski weer? Wijnaldum?)
- reservespits
- linksbuiten (Boadu..?)
- rechtsbuiten
- rechtsback
- centrale verdediger (Hilgers? Blokzijl?)
- reserve keeper
Het wordt een hete zomer
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 2.880
Reg.: 9 april 2019
Marciano vertrekt ook, net als Tein Troost. Hun contracten worden niet verlengd.
Kökçü gaat sowieso vertrekken, ik denk dat Geertruida na 6 jaar zijn zinnen ook gezet heeft op een vertrek en ik verwacht ook nog steeds dat Pedersen verkocht zal worden als daar interesse voor ontstaat. En wellicht is het voor Jahanbakhsh het juiste moment om te vertrekken.
Van Szymański hoop ik écht dat hij kan blijven, dat zal afhangen van de vraag of zijn komst (transfersom én salaris) binnen de mogelijkheden van Feyenoord past. De overige huurlingen (Wellenreuther, Rasmussen, Idrissi) hebben mij niet zodanig weten te overtuigen dat ik vind dat Feyenoord tot het uiterste moet gaan om te kijken of ze behouden kunnen blijven. Al vind ik dat bij Wellenreuther nog wat lastiger. Ik heb simpelweg te weinig verstand van keepers én te weinig inside-information over hoe hij in de groep ligt, om te oordelen of dat niet ook door een andere keeper ingevuld kan worden.
Dan blijft het daarbij, hopelijk. En kan Feyenoord alle spelers die nog langer vastliggen ook behouden. Rond Hancko, Trauner en Giménez zullen er ontwikkelingen ontstaan, ik hoop dat de club én de spelers in kwestie die verleiding kunnen weerstaan.
Dan blijft er best een behoorlijke basis over, al zullen er zeker spelers bij moeten. De rechterflank, het centrum achterin en voorin zouden versterkingen geen overbodige luxe zijn. Ik noem het middenveld expliciet niet, want met Timber, Wieffer, Bullaude en van den Belt heb je daar al opties. En ik verwacht dat Zerrouki daar nog bij komt, en hoop dat Szymański blijft. Dan is die linie wel rond voor komend seizoen.
Maar voorin en achterin wordt het met de verwachte mutaties krapper, zeker in kwalitatieve zin. Ik denk dat Feyenoord écht op zoek moet naar betere flankspelers, en een betere stand-in voor Giménez. Op de flanken heb je met Dilrosun, Paixão en Wålemark opties, maar alleen de kleine Braziliaan heeft mij dit seizoen kunnen bekoren. Ik schrijf Dilrosun en Wålemark niet af, maar het moet écht beter komend jaar.
Als Trauner, Hancko en Hartman blijven, is een kwaliteitsimpuls achterin vooral in de breedte noodzakelijk. De basis stáát, al zou er door een vertrek van zowel Pedersen als Geertruida (daar ga ik even van uit) wel een gapend gat vallen aan de rechterkant.
Geen lid meer
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 01 mei 2023 om 13:54:
Marciano vertrekt ook, net als Tein Troost. Hun contracten worden niet verlengd.
Kökçü gaat sowieso vertrekken, ik denk dat Geertruida na 6 jaar zijn zinnen ook gezet heeft op een vertrek en ik verwacht ook nog steeds dat Pedersen verkocht zal worden als daar interesse voor ontstaat. En wellicht is het voor Jahanbakhsh het juiste moment om te vertrekken.
Van Szymański hoop ik écht dat hij kan blijven, dat zal afhangen van de vraag of zijn komst (transfersom én salaris) binnen de mogelijkheden van Feyenoord past. De overige huurlingen (Wellenreuther, Rasmussen, Idrissi) hebben mij niet zodanig weten te overtuigen dat ik vind dat Feyenoord tot het uiterste moet gaan om te kijken of ze behouden kunnen blijven. Al vind ik dat bij Wellenreuther nog wat lastiger. Ik heb simpelweg te weinig verstand van keepers én te weinig inside-information over hoe hij in de groep ligt, om te oordelen of dat niet ook door een andere keeper ingevuld kan worden.
Dan blijft het daarbij, hopelijk. En kan Feyenoord alle spelers die nog langer vastliggen ook behouden. Rond Hancko, Trauner en Giménez zullen er ontwikkelingen ontstaan, ik hoop dat de club én de spelers in kwestie die verleiding kunnen weerstaan.
Dan blijft er best een behoorlijke basis over, al zullen er zeker spelers bij moeten. De rechterflank, het centrum achterin en voorin zouden versterkingen geen overbodige luxe zijn. Ik noem het middenveld expliciet niet, want met Timber, Wieffer, Bullaude en van den Belt heb je daar al opties. En ik verwacht dat Zerrouki daar nog bij komt, en hoop dat Szymański blijft. Dan is die linie wel rond voor komend seizoen.
Maar voorin en achterin wordt het met de verwachte mutaties krapper, zeker in kwalitatieve zin. Ik denk dat Feyenoord écht op zoek moet naar betere flankspelers, en een betere stand-in voor Giménez. Op de flanken heb je met Dilrosun, Paixão en Wålemark opties, maar alleen de kleine Braziliaan heeft mij dit seizoen kunnen bekoren. Ik schrijf Dilrosun en Wålemark niet af, maar het moet écht beter komend jaar.
Als Trauner, Hancko en Hartman blijven, is een kwaliteitsimpuls achterin vooral in de breedte noodzakelijk. De basis stáát, al zou er door een vertrek van zowel Pedersen als Geertruida (daar ga ik even van uit) wel een gapend gat vallen aan de rechterkant.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 1 mei 2023, 16:14:08.
Forumreacties: 236
Reg.: 19 juli 2009
Moeilijk te zeggen. Ik hoop dat zoveel mogelijk spelers kiezen voor jaartje CL en prolongatie van het kampioenschap. Er kan er één gaan, maar net zo goed een heel elftal als vorig jaar. Moeilijk dus om er nu al iets over te zeggen.
Ik denk dat Idrissi redelijk duur is. Die zou ik laten gaan. Ik heb veel vertrouwen in Paixao. In ieder geval investeren in een echte kwaliteitsspeler voor de flanken. Misschien gaat Dilrosun het nog oppikken, maar ik ben bang van niet. Bij ongewijzigde selectie zou ik dat doen.
Overigens komen er ook nog verhuurlingen terug. Bozenik, Hartjes, e.a.
De belangrijkste vraag is misschien wel wie er voor de selectie staat volgend seizoen. Ik geloof steeds meer dat Slot gaat vertrekken anders had hij al lang gezegd ik sta volgend seizoen gewoon voor de groep. Het is speculeren maar misschien heeft hij intern al aangegeven te zullen vertrekken. Straks moet Te Kloese ook nog op zoek naar een trainer maar gelukkig heeft hij tijd genoeg daarvoor, hij heeft niet toch zoveel te doen….
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 10.435
Reg.: 9 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 02 mei 2023 om 00:46:
Ik weet het ook niet met Walemark en Taabouni hoor Feyenoord kan niet blijven wachten tot het eruit komt en de lat moet echt omhoog.
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 2.933
Reg.: 11 januari 2008
Feyenoord zegt formeel vier aflopende spelerscontracten op
Feyenoord heeft vier spelers laten weten dat het de aflopende contracten niet zal verlengen en afziet van eventuele opties. Het gaat om de verbintenissen met Devin Remie, Twan van der Zeeuw, Tein Troost en Kars van Veldhoven.
In de overeenkomst met Van Veldhoven zat een eenzijdige optie voor Feyenoord om hem tot medio 2024 te binden. Nu deze optie niet gelicht wordt door de club loopt ook Van Veldhoven komende zomer formeel uit zijn contract.
Remie, Van der Zeeuw en Van Veldhoven behoorden tot de spelersgroep van Feyenoord Onder 21 en maakten dit seizoen hun minuten voor het beloftenelftal. Troost trainde als vierde keeper geregeld mee op 1908 en behoorde een aantal malen tot de wedstrijdselectie van Feyenoord 1.
In de praktijk betekent de formele opzegging of het afzien van het lichten van de optie niet altijd een einde van de samenwerking. Het is mogelijk dat de club op een later moment nog met één of meerdere van de betreffende spelers in gesprek gaat over een nieuwe verbintenis voor komend seizoen.
Troost maakt transfervrij overstap naar NAC Breda
Tein Troost vervolgt zijn voetbalcarrière bij NAC Breda. De 21-jarige doelman, die bij Feyenoord beschikte over een aflopend contract, heeft gekozen voor een terugkeer naar de club waar hij het gros van zijn jeugdopleiding genoot.
''De tijd is aangebroken voor een volgende stap in mijn carrière'', aldus Troost op de clubwebsite van de Rotterdammers. ''De geweldige supporters, alle leermomenten, alle successen van vijf jaar Feyenoord neem ik mee en zal ik never nooit vergeten.''
De in Breda geboren en getogen Troost maakte in 2018 de overstap van NAC Breda naar Feyenoord Academy. Hij speelde na zijn komst achtereenvolgens in Feyenoord Onder 17, Feyenoord Onder 19 en Feyenoord Onder 21. Dit seizoen was hij niet alleen sluitpost bij de beloften van Feyenoord, maar maakte hij ook geregeld onderdeel uit van de selectie van het eerste elftal.
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 2.933
Reg.: 11 januari 2008
'Twee clubs geïnteresseerd in Francesco Antonucci'
Sint-Truidense VV en KVC Westerlo hebben belangstelling getoond voor Francesco Antonucci. De middenvelder van Feyenoord zou daardoor een transfer kunnen maken aankomende zomer. De 23-jarige Belg speelt momenteel op huurbasis voor FC Volendam en hoeft niet te rekenen op een kans in het team van trainer Arne Slot.
Antonucci heeft een doorlopend contract tot medio 2024 bij Feyenoord. De aanvallende middenvelder werd in de zomer van 2021 overgenomen van AS Monaco en werd vervolgens direct verhuurd aan FC Volendam. Na een tijdelijke terugkeer bij Feyenoord werd hij opnieuw uitgeleend aan de ploeg van Wim Jonk.
Feyenoord heeft iets meer dan twee miljoen euro betaald aan AS Monaco om Antonucci aan te trekken. Momenteel wordt de marktwaarde van de middenvelder geschat op één miljoen euro. Antonucci heeft tot nu toe één wedstrijd gespeeld voor Feyenoord, als invaller tijdens het uitduel tegen FC Drita in de voorronde van de Conference League.
Wellenreuther: ''In de zomer laat ik me niet meer uitlenen''
Feyenoord heeft Timon Wellenreuther tot het einde van het seizoen gehuurd van RSC Anderlecht. De Rotterdammers hebben tijdens de onderhandelingen met de Belgische club een koopoptie bedongen. Wellenreuther vertelt in gesprek met SPORT1 dat er momenteel belangstelling is vanuit Duitsland. Al heeft de Rotterdamse club de eerste optie.
''Ik heb nog een jaarcontract bij RSC Anderlecht, maar Feyenoord heeft een koopoptie", vertelt de 27-jarige doelman, die bevestigt dat hij aankomend seizoen aan de slag kan gaan in de Bundesliga. Wellenreuther mikt op een transfer waar hij garanties heeft op speeltijd. Een nieuwe verhuurperiode ziet de Duitser dan ook niet zitten. Hij zoekt stabiliteit. "In de zomer laat ik me niet meer uitlenen.''
Wellenreuther houdt zich nu vooral bezig met het mogelijke kampioenschap. ''Het zou echt onbeschrijfelijk zijn. Na dit geweldige jaar hadden we de titel verdiend. We hebben slechts één wedstrijd in de competitie verloren en domineerden de competitie in de tweede seizoenshelft, ook al rekende niemand op ons. Als het zover is, is het een groot feest in Rotterdam.''
Terugkeer Bijlow
Wellenreuther maakte indruk onder de lat, maar trainer Arne Slot koos direct weer voor Justin Bijlow na zijn terugkeer. ''Dat was zwaar. Vooral omdat ik in die 14 wedstrijden echt in topvorm kwam. Maar dat was vooraf afgesproken en daar hield de club zich aan. Maar ik ben nog steeds erg blij dat ik mijn team heb kunnen helpen. De strafschoppenserie in de beker, de beslissende zege bij Ajax, maar ook de daaropvolgende zege bij Sparta en de Europa League-wedstrijden tegen Donetsk zullen voor mij onvergetelijk blijven. De dankbaarheid van de fans voor mijn prestaties maakt me erg trots.''
Gele kaart tegen AS Roma
Het Duitse medium vroeg ook naar de gele kaart die hij ontving tijdens de Europa League-wedstrijd tegen AS Roma, terwijl hij op de bank zat. "In Rome werd een van onze spelers fysiek aangevallen door de assistent-coach aan de zijlijn met een inworp. Daarvoor kreeg hij een rode kaart. Tijdens het opstootje moest ik onze speler beschermen. Dat was voor mij vanzelfsprekend... waarschijnlijk niet voor de scheidsrechter.''
Goed nieuws dat ze al vroeg bezig zijn met de selectie en dat we middelen hebben om door te pakken en bijv PSV voor zijn. Is wel eens anders geweest (Veerman).
Middenveld krijgt wel vorm zo. Belangrijk om Szymanski of alternatief binnen te halen. Verwacht eigenlijk niet dat Vd Boomen nu nog interessant is. Kokcu zal vertrekken, maar zowel Wieffer, Timber als Zerrouki kunnen daar ook spelen (met ander accent, dat wel, maar Kokcu 2 bestaat niet).
de goede nieuwtjes volgen elkaar redelijk op (Zerrouki 1e aankoop, nu rond met Szymanski). Laat zien dat we iig slagvaardiger kunnen zijn dan de laatste jaren, toen we soms pas op de laatste dag van de transfermarkt de selectie rond hadden. Wat een weelde.
natuurlijk is Szymanski nog niet binnen, maar dat ze met hem rond zijn én dat dit naar buiten komt is wel een teken aan de wand.
Forumreacties: 236
Reg.: 19 juli 2009
Ook als we er vanuit gaan dat Kökcü vertrekt, hopelijk niet, dan zijn we met het middenveld wel klaar.
Zerrouki/Wieffer
Timber/van der Belt
Szymanski/Bullaude
In alle mogelijke combinaties gewoon een goed middenveld.
Zolang er geen transfer is, is voor mij prio nummer 1 een vleugelspeler die beter is dan we nu hebben.
de realist
Fan van Feyenoord
Runner-up Feyenoord Netwerk VoVo 2013/2014
Winnaar Beker Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2012/2013
Winnaar Interlands Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2012/2013
Winnaar Soccer Netwerk VoVo 2012/2013
Winnaar Play-offs Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2014/2015
Winnaar Relatief Klassement Soccer Netwerk VoVo 2016/2017
Forumreacties: 10.593
Reg.: 15 januari 2009
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Marquis schreef op 09 mei 2023 om 01:02:
Zolang er geen transfer is, is voor mij prio nummer 1 een vleugelspeler die beter is dan we nu hebben.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 10.435
Reg.: 9 oktober 2019
Zeker er moet 1 topper erbij op de vleugels ik zou Ziyech proberen tehalen! Een Saoedische club wil de aanvallende middenvelder van Chelsea deze zomer contracteren, maar die jongen moet nog Champions League spelen De Kromme is zijn held zou geweldig zijn als hij naar Rotterdam komt.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 9 mei 2023, 05:06:59.
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 09 mei 2023 om 04:56:
Zeker er moet 1 topper erbij op de vleugels ik zou Ziyech proberen tehalen! Een Saoedische club wil de aanvallende middenvelder van Chelsea deze zomer contracteren, maar die jongen moet nog Champions League spelen De Kromme is zijn held zou geweldig zijn als hij naar Rotterdam komt.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 09 mei 2023 om 04:56:
Dit bericht is gewijzigd op 9 mei 2023, 09:20:31.
Forumreacties: 1.310
Reg.: 28 juli 2015
Ondanks dat Woerts het zegt: toch hoopvol dat we er alles aan doen om het wensenlijstje van Slot in te vullen en hem een beter salaris bieden. Stel dat het klopt dat alleen Kokcu weggaat en wellicht dan Alireza en Idrissi. Met een paar gerichte aankopen heb je echt een goede selectie die bovendien al helemaal op elkaar ingespeeld is.
Feyenoord Forum » Spelers » Selectie 2023-2024