Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Mats Wieffer

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

'Wieffer tekent vandaag meerjarig contract bij Feyenoord'
vandaag, 09:31 217 reacties

Feyenoord neemt Mats Wieffer definitief over van Excelsior. De Rotterdammers gaan de 22-jarige middenvelder vandaag presenteren in De Kuip, zo meldt Voetbal International. Na een medische keuring gaat hij een contract voor meerdere seizoenen tekenen bij de stadionclub.

''Hij past perfect in de speelwijze van Arne Slot. Mats heeft een groot loopvermogen, is creatief, wil vooruit voetballen, pakt ballen af, kan goed koppen en op meerdere posities uit de voeten. Ik ben helemaal gek van hem'', vertelt de huidige trainer van Excelsior Marinus Dijkhuizen.

Wieffer is een speler die op verschillende manier is te gebruiken. ''Ik heb ook achterin op verschillende plekken gestaan. Dat ik op meerdere plekken kan spelen is voor de trainer natuurlijk lekker, maar het is ook prettig als je je op een bepaalde positie kunt richten en dan heb ik een lichte voorkeur voor 8 of 6 op het middenveld.''

Wieffer heeft bij Excelsior nog een contract tot medio 2023. Technisch directeur Frank Arnesen heeft een akkoord weten te bereiken over een transfersom van een paar ton. Wieffer stond ook in de concrete belangstelling van clubs uit het buitenland en binnenland. Verlengen bij Excelsior was ook een optie. Wieffer is na Danilo de tweede zomeraanwinst van Feyenoord.



Welkom Mats!

 

+2/-0

Welkom ( Jordy Schouten is door de mazen van het net geglipt, dat is nu voorkomen). Super technische speler

 

+1/-0

Ik ben benieuwd!

 

+1/-0

Speelde als 'n veldheer bij Excelsior, de spil vh elftal. Zowel aanvallend als verdedigend. Zijn statistieken van afgelopen seizoen bewijzen dat hij de beste middenvelder in de KKD was. 309 gewonnen duels [1e plaats] en 80 succesvolle dribbels [2e plaats]. Speelde vaak ook met 1 of soms 2 mandekkers op hem, waarin hij dus vaak als winnaar uitkwam. Lijkt mij 'n geweldig duo met Aursnes, mocht Kokcu vertrekken ;-)

 

+2/-0

ik denk ook de vervanger voor Kokcu, als hij vertrekt

 

+1/-0

Lekker mooi talent voor de toekomst en heerlijk dat deze nergens genoemd is net als met Pedersen, Trauner en Aursnes allemaal geheim tot het rond was.

 

+1/-0

Voor Wieffer zal er straks onder Slot een wereld voor hem opengaan. De soms wat eigenzinnige Bornenaar, die tegenwoordig in Dordrecht woont, houdt niet zo van video-analyses en ellenlange wedstrijdbesprekingen over tegenstanders. Wieffer doet liever z’n eigen ding, dan is-ie op z’n best als veelzijdige middenvelder. Maar dat was in de KKD, toen hij die de vrijheid nog had. Nu wacht hem De Kuip, de topclub Feyenoord. En FC Twente misschien nog iets van een kleine opleidingsvergoeding.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Officieel: Wieffer tweede zomeraanwinst van Feyenoord

 vandaag, 19:05 387 reacties

Mats Wieffer heeft zijn handtekening gezet bij Feyenoord. De 22-jarige defensieve middenvelder maakt de overstap vanuit stadgenoot Excelsior Rotterdam en tekent een contract tot medio 2026 in De Kuip.

Technisch directeur Frank Arnesen is blij met de komst van Wieffer. ‘Mats is een jonge maar zeer solide middenvelder die we al een poosje in de gaten houden. Hij heeft afgelopen seizoen in de Keuken Kampioen Divisie als een van de dragende spelers van Excelsior bewezen uit het juiste hout gesneden te zijn. Bij ons krijgt hij de tijd en ruimte om zich verder te ontwikkelen als voetballer zodat hij kan laten zien ook op dit niveau mee te kunnen. Dat vertrouwen hebben we zeker.’

‘Ik had het gevoel dat ik klaar was voor een volgende stap en dan is het extra mooi dat een grote club als Feyenoord zich voor je meldt,’ aldus Wieffer, die zichzelf typeert als een echte box-to-box speler met veel loopvermogen. ‘Ik hoefde er dus niet lang over na te denken of ik naar Feyenoord wilde. Nu ik hier ben ga ik er alles aan doen om te bewijzen dat ik hier ook hoor.’

De uit Overijssel afkomstige Wieffer begon zijn voetbalcarrière in zijn geboorteplaats bij RKSV NEO Borne. Daar werd hij in 2010 gescout door de jeugdopleiding van FC Twente. Medio 2020 transfereerde Wieffer naar Excelsior Rotterdam, waar hij in totaal 77 wedstrijden voor speelde. Met Excelsior dwong Wieffer afgelopen seizoen via de play-offs promotie naar de Eredivisie af.

Feyenoord zal later in de voorbereiding op het nieuwe seizoen de definitieve rugnummers van de selectie bekendmaken.

209 claps

15 bezoekers

Delen op Facebook Delen op Twitter 


 

+1/-0

Nou, de verwachtingen lijken in ieder geval niet al te groot... :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 24 juni 2022 om 09:58:

Nou, de verwachtingen lijken in ieder geval niet al te groot... :B



Uit de data blijkt wel dat hij bij Excelsior belangrijk was maar je weet niet hoe hij het in de eredivisie zal doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 26 juni 2022 om 01:46:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 24 juni 2022 om 09:58:

Nou, de verwachtingen lijken in ieder geval niet al te groot... :B



Uit de data blijkt wel dat hij bij Excelsior belangrijk was maar je weet niet hoe hij het in de eredivisie zal doen.



Hij is ook voor de toekomst gehaald en wordt rustig gebracht.
In de voorbereiding kan die zich laten zien, omdat die gerust veel speeltijd zal gaan krijgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 26 juni 2022 om 11:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 26 juni 2022 om 01:46:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 24 juni 2022 om 09:58:

Nou, de verwachtingen lijken in ieder geval niet al te groot... :B



Uit de data blijkt wel dat hij bij Excelsior belangrijk was maar je weet niet hoe hij het in de eredivisie zal doen.



Hij is ook voor de toekomst gehaald en wordt rustig gebracht.
In de voorbereiding kan die zich laten zien, omdat die gerust veel speeltijd zal gaan krijgen.



Dat denk ik ook. Hij zal in eerste instantie spelers als Toornstra en Aursnes niet uit de basis spelen maar wel aan speeltijd komen. Ik vind het wel opmerkelijk dat er een middenvelder wordt gehaald want van alle linies vind ik dat versterkingen daar vooralsnog het minst noodzakelijk zijn, ook gezien het talent wat er ‘achter’ zit met Kleijn, Hartjes en Milambo oa.

Maar als Til en Kokcu niet behouden kunnen worden, ziet de wereld er weer anders uit…

Trouwens, we hebben Basset ook nog die de tijd krijgt…

 

+1/-0

Hartjes en Milambo zijn totaal andere middenvelders (aanvallend). Wieffer is voor het stofzuigen op het middenveld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marquis schreef op 02 juli 2022 om 17:10:

Hartjes en Milambo zijn totaal andere middenvelders (aanvallend). Wieffer is voor het stofzuigen op het middenveld.


Hartjes is een controlerende middenvelder, zelfde type als Wieffer maar met met minder loopvermogen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 02 juli 2022 om 17:25:
Hartjes is een controlerende middenvelder, zelfde type als Wieffer maar met met minder loopvermogen.


Een smurf zonder fysiek als VM? Dan gaat hij het niet redden. In de jeugd heb ik hem een paar keer als LH gezien en dat deed hij prima.

 

+1/-0

Mats is ook op de weg terug ben benieuwd was bij Excelsior belangrijk.

 

+1/-0

Twee redelijke invalbeurten gehad, het ziet er niet heel spectaculair uit maar hij lijkt wel iets defensiever georiënteerd dan de andere middenvelders. Dat kan best een voordeel zijn voor Wieffer, want ik denk dat Slot in zware wedstrijden het liefst een controleur op 6 zou willen neerzetten ipv het huidige duo Kokcu en Timber.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marquis schreef op 03 juli 2022 om 02:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 02 juli 2022 om 17:25:
Hartjes is een controlerende middenvelder, zelfde type als Wieffer maar met met minder loopvermogen.


Een smurf zonder fysiek als VM? Dan gaat hij het niet redden. In de jeugd heb ik hem een paar keer als LH gezien en dat deed hij prima.



Loopvermogen kun je kweken. En een imposant fysiek als verdedigend/controlerende middenvelder kan handig zijn, maar het is niet noodzakelijk. Je kan heel veel voetballend oplossen, zonder dat daar duelkracht aan te pas hoeft te komen.

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 12 september 2022 om 09:14:

Twee redelijke invalbeurten gehad, het ziet er niet heel spectaculair uit maar hij lijkt wel iets defensiever georiënteerd dan de andere middenvelders. Dat kan best een voordeel zijn voor Wieffer, want ik denk dat Slot in zware wedstrijden het liefst een controleur op 6 zou willen neerzetten ipv het huidige duo Kokcu en Timber.



Ik vond hem in de korte invalbeurt gisteren juist erg veel 'pendelen' tussen de linies, zodanig dat hij in veel gevallen net te laat kwam. Het veld werd in de slotfase ook erg groot, dat hij dat niet meer kon belopen is geen schande. Maar hij 'schakelde' niet; hij zag niet in dat hij misschien iets anders moest doen.

Ik ben nog niet enthousiast, je ziet op sommige momenten dat hij goed kan voetballen maar ik denk niet dat hij er al aan toe is om in grote wedstrijden 'op 6' te spelen. Kökçü speelde gisteren bepaalde fases meer teruggetrokken, en ik vond hem daar beter dan Wieffer. Het is niet ideaal, maar wel de beste oplossing op dit moment.

Dit bericht is gewijzigd op 12 september 2022, 09:26:35.

 

+1/-0

Wieffer heeft nog wel even nodig. Maar hij groeit wel per invalbeurt en durft ook steeds meer. Af en toe nog wat timide, maar wel weer veel minder druistig dan Timber

 

+1/-0

Zijn wij hem niet te snel aan het beoordelen, laten wij de jongens wat tijd geven.
Je ziet wel minpuntjes maar je weet niet of ze daar nog in verbeteren.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Spelers » Mats Wieffer