Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Marcus Holmgren Pedersen

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoord vindt in Holmgren Pedersen nieuwe rechtsback

Feyenoord heeft met Marcus Holmgren Pedersen de tweede versterking voor het nieuwe seizoen binnen. De Noorse rechtsback komt over van Molde FK en tekent een contract voor vijf seizoenen tot de zomer van 2026.

Marcus Holmgren Pedersen debuteerde op achttienjarige leeftijd in het eerste elftal van Tromsø, de club waar hij ook de jeugdopleiding doorliep. Na twee seizoenen in de hoofdmacht maakte hij in 2020 de overstap naar Molde FK. In het elftal van de huidige nummer twee van de Eliteserien (de hoogste Noorse voetbalcompetitie) speelde hij in totaal 36 wedstrijden, waarvan tien in de UEFA Europa League en een drietal in de voorronde van de UEFA Champions League. Als jeugdinternational van Noorwegen was hij in 2019 namens zijn geboorteland actief op het EK Onder 19.

Frank Arnesen, technisch directeur van Feyenoord, is blij met de komst van Holmgren Pedersen. ‘Met het aantrekken van Marcus is de positie van rechtsback weer voldoende bezet. Hij is een talentvolle jongen die voor zijn leeftijd ook al de nodige Europese wedstrijdminuten in de benen heeft. Belangrijk omdat we ook op dat podium al vroeg aan de bak moeten. Naast zijn verdedigende kwaliteiten is hij ook als opkomende back op diverse manieren betrokken bij het spel. We hebben er vertrouwen in dat hij hier bij Feyenoord de volgende stappen in zijn ontwikkeling gaat zetten.’

Holmgren Pedersen zegt uit te kijken naar deze stap. ‘Feyenoord is de ideale club voor mij om me verder te ontwikkelen. Het nieuwe avontuur waar ik naar op zoek was. De Nederlandse competitie en de manier waarop veel teams spelen is ook al aardig bekend bij mij. Ik kijk er enorm naar uit mijn teamgenoten, de staf en natuurlijk de supporters te ontmoeten. En bovenal de sfeer van de volle Kuip te voelen.’

Marcus Holmgren Pedersen, die deze week nog met Molde speelde in de Noorse competitie, sluit begin juli bij Feyenoord aan.



Onze nieuwe rechtsback. Iemand die hem wel eens heeft zien spelen?

 

+2/-0

Ik schat in niemand. Ben benieuwd of die nieuwe scout Scandinavië een pareltje ontdekt heeft.

 

+2/-0

De RB positie is nu goed bezet. Deze Noor Plus Denzel Hall

 

+1/-0

Prima deal, goed gedaan door Arnesen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

knakkie schreef op 22 juni 2021 om 17:28:

Ik schat in niemand. Ben benieuwd of die nieuwe scout Scandinavië een pareltje ontdekt heeft.


Arne Slot bedoel je?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Edirin81 schreef op 22 juni 2021 om 19:00:

open/sluit de onderstaande quote:

knakkie schreef op 22 juni 2021 om 17:28:

Ik schat in niemand. Ben benieuwd of die nieuwe scout Scandinavië een pareltje ontdekt heeft.


Arne Slot bedoel je?[/quot
Nee ik bedoel de nieuwe scout die Arnesen vorig jaar heeft aangesteld Bjarne Hanssen.

 

+1/-0

Die twee zijn erg close Bjarne is zelfs bij Man Utd vertrokken om voor Frank tewerken bij Feyenoord.

 

+1/-0

Deze komt uit de koker van Slot (AZ?).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Edirin81 schreef op 22 juni 2021 om 20:54:

Deze komt uit de koker van Slot (AZ?).


Hoe kom je daarbij?

 

+1/-0

Ik wacht wel af of ik hem kan pruimen. Laat hij het maar eerst zien, en dan geef ik wel mijn mening, want ik ken dit baasje helemaal niet.

 

+1/-0

De Cler: ''Dat wordt een goede speler voor Feyenoord''

Feyenoord heeft Marcus Holmgren Pedersen voor vijf jaar vastgelegd en Tim de Cler is onder de indruk van de aanwinst van de Rotterdammers. De oud-voetballer is tegenwoordig actief als scout van Feyenoord.

''Een jonge speler met veel potentie, aanvallend ingesteld. Hij heeft al op niveau gespeeld, bij Molde en in de Europa League, ik denk dat hij wel een directe versterking is'', vertelt De Cler in gesprek met Voetbal International. ''Deze jongen heeft heel veel potentie, dat wordt een goede speler voor Feyenoord.''

Met wie kan je de nieuwe rechtsback van Feyenoord vergelijken? ''Het is een jongen die heel veel loopvermogen heeft, goed aan de bal. Kan negentig minuten langs de lijn opkomen. Hij heeft niet zoveel kracht als Dumfries, maar is een moderne rechtsback die je in het voetbal tegenwoordig veel ziet.'

 

+1/-0

Laten wij hopen dat een goede speler is voor Feyenoord, zeker als hij voor vijf jaar is vast gelegd daar spreekt toch vertrouwen uit.

Ben heel benieuwd, ik zie zo uit naar een goed seizoen, natuurlijk wil je dat wij kampioen worden, ik ban al blij als ze goed spelen en ook leuk om te zien en bij de eerste drie eindigen en in de buurt van nummer één.

 

+1/-0

Pedersen 5 juli op trainingsveld verwacht

Feyenoord-aanwinst Marcus Holmgren Pedersen sluit waarschijnlijk op 5 juli aan op het trainingsveld. Dat vertelde Arne Slot na afloop van het oefenduel tegen KAA Gent (1-1). De Noor doet dan de laatste training in Nederland mee, voor hij met de selectie afreist naar het trainingskamp in Oostenrijk.

Naast de wedstrijd zelf ging Slot ook in op de aanwinst. "Het is een Noorse, jonge jongen, met enorm veel snelheid en loopvermogen", vertelde hij over de 20-jarige rechtsback die overkomt van Molde FK. "Dat zijn heel fijne eigenschappen om te hebben voor een back. Daarnaast zou het ook prettig zijn als hij nog een beetje kan verdedigen", voegde hij er lachend aan toe. "Die indruk hebben we ook. Ik denk dat een heel goede speler is voor het komende seizoen."

Voorlopig staat Pedersen, die pas afgelopen donderdag zijn laatste wedstrijd voor Molde speelde, nog niet op het trainingsveld. "Ik denk dat hij 5 juli, vlak voor het trainingskamp, hier nog één keer meetraint. Daarvoor zal hij er al zijn om kennis te maken en misschien wat testjes te doen. Maar ik verwacht hem op 5 juli voor het eerst op het trainingsveld met de groep."

 

+1/-0

''Ze mogen een aanvallend ingestelde rechtsback verwachten''

Marcus Holmgrem Pedersen is in Rotterdam! De Noor arriveerde gisteravond in Nederland en stond vanochtend vroeg op het veld op Varkenoord voor zijn eerste training. De aanwinst van de Rotterdammers sprak daarna direct met Feyenoord media.

''Het ging echt goed. Ik vond het leuk om te doen'', begint de Noor. ''Het was een lang seizoen in Noorwegen en ik heb veel speelminuten gemaakt voordat ik hier kwam. Dus ik ben in goede conditie en voel mij fit. Ik mag de jongens graag. Het voelt comfortabel om hier te zijn.''

''Het voelt tot nu toe heel goed. Ik denk dat het een fijne plek is om te zijn. Wat ze van mij kunnen verwachten? Ze mogen een aanvallend ingestelde rechtsback verwachten. Ik hou ervan om mijn steentje bij te dragen in aanvallend opzicht en zo kansen te creëren.''

''Ik denk dat dit een goede stap is in mijn carrière en ik had het gevoel dat de club goed voor mij zou zijn. De Nederlands competitie is ook goed. Er zijn veel jonge getalenteerde spelers hier opgeleid. Dit voelt voor mij als de juiste plaats.''

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John Part schreef op 01 juli 2021 om 19:57:

''Ze mogen een aanvallend ingestelde rechtsback verwachten''

Marcus Holmgrem Pedersen is in Rotterdam! De Noor arriveerde gisteravond in Nederland en stond vanochtend vroeg op het veld op Varkenoord voor zijn eerste training. De aanwinst van de Rotterdammers sprak daarna direct met Feyenoord media.

''Het ging echt goed. Ik vond het leuk om te doen'', begint de Noor. ''Het was een lang seizoen in Noorwegen en ik heb veel speelminuten gemaakt voordat ik hier kwam. Dus ik ben in goede conditie en voel mij fit. Ik mag de jongens graag. Het voelt comfortabel om hier te zijn.''

''Het voelt tot nu toe heel goed. Ik denk dat het een fijne plek is om te zijn. Wat ze van mij kunnen verwachten? Ze mogen een aanvallend ingestelde rechtsback verwachten. Ik hou ervan om mijn steentje bij te dragen in aanvallend opzicht en zo kansen te creëren.''

''Ik denk dat dit een goede stap is in mijn carrière en ik had het gevoel dat de club goed voor mij zou zijn. De Nederlands competitie is ook goed. Er zijn veel jonge getalenteerde spelers hier opgeleid. Dit voelt voor mij als de juiste plaats.''



Kwam goed over in z'n eerste interview. Volwassen, redelijk goed Engels en weet wat hem te wachten staat.

Ben erg beniewd.

 

+1/-0

Pedersen kan je nog niet in je favoriete opstelling zetten. Werken jullie dat ff bij?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 07 juli 2021 om 10:12:

Pedersen kan je nog niet in je favoriete opstelling zetten. Werken jullie dat ff bij?



Bij deze. Hij stond nog niet goed gekoppeld, zodat hij niet geselecteerd kon worden.

 

+1/-0

Ik heb gisteren een hele wedstrijd van hem gezien en ik moet zeggen dat viel niet mee. Verdedigend aardig maar aanvallend was zijn inbreng nihil. Al zijn aanvallende acties mislukten en voorzetten kwamen er niet uit. Ik weet dat hij nog moet wennen en nog maar twee weken bij de club zit maar toch…….

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 18 juli 2021 om 13:55:

Ik heb gisteren een hele wedstrijd van hem gezien en ik moet zeggen dat viel niet mee. Verdedigend aardig maar aanvallend was zijn inbreng nihil. Al zijn aanvallende acties mislukten en voorzetten kwamen er niet uit. Ik weet dat hij nog moet wennen en nog maar twee weken bij de club zit maar toch…….


Dit is een speler waarmee Slot aan de slag moet. Ik denk wel dat hij wel een redelijke speler kan worden.

 

+1/-0

Ik vind het tot nu toe redelijk vergelijkbaar met die Svensson van AZ, die ik ook een beperkte back vind. Nuttig zo'n opkomende back, maar technisch is het allemaal erg beperkt waardoor het rendement laag blijft. Slot zal er inderdaad mee aan de slag moeten. En als Geertruida terug is zou ik die daar neerzetten (ervan uitgaande dat we een RCV erbij krijgen).

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Spelers » Marcus Holmgren Pedersen