Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Sem Steijn

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Deze goal zal hem goed doen Steijn moet je netals Borges meer speelminuten geven maarja Gio kan maar elf opstellen in de breedte zijn we echt wel sterker geworden.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 september 2026 om 22:44:

Deze goal zal hem goed doen Steijn moet je netals Borges meer speelminuten geven maarja Gio kan maar elf opstellen in de breedte zijn we echt wel sterker geworden.

Het probleem is dat hij het zélf ook teveel laat afhangen van zijn doelpunten. Hij benadrukt dat scoren is waar hij voor leeft, terwijl bij Feyenoord méér wordt verlangd. En juist op die andere facetten van zijn spel blijft hij achter en zie ik te weinig progressie.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 09 september 2026 om 22:44:

Nee in de breedte zijn we juist niet sterker geworden. Als UEDA er was geweest, had Steijn niet gepspeeld. Nu zijn we zwakker geworden, dus grijpen we terug op Sem Steijn.

Hij deed het gister niet onaardig overigens, maar we weten uit ervaring dat hij niet de kwaliteitsinjectie is die het team nodig heeft. Echter door een minder brede bezetting, zal hij nu wat meer aan spelen toekomen verwacht ik.

+1/-0

Ik ben in bepaalde wedstrijden wel voorstander van de invulling/opstelling die van Bronckhorst gebruikte in Nijmegen afgelopen week.

Valente in een vrije rol vanaf de linkerflank, maakt op het middenveld ruimte voor de meer controlerend ingestelde Targhalline. Daarnaast kan Valente bij balverlies het middenveld ook verder versterken.

Zo begon Slot ook zijn eerste seizoen bij Feyenoord in bepaalde wedstrijden, met Toornstra 'hangend' vanaf rechts die het middenveld kon versterken waar nodig. Toornstra is een compleet ander type dan Valente, maar waarom zou hij dat niet ook op zijn manier kunnen invullen?

Het aanvallende alternatief op de linkerflank (Diarra) is het mijn inziens niet. Hij kan het op de rechterflank uitvechten met Borges en Schaken, achter Hadj Moussa. En centraal heb je Ferri met van Persie als back-up.

Zoals ik eerder en al vaker aangegeven heb, ik ben wel benieuwd hoe Steijn zo'n rol aan de linkerflank zou invullen. Nu blijft hij almaar centraal in de ploeg komen, en moeten anderen (Valente) naar de flank uitwijken als hij gewisseld wordt voor een buitenspeler.

Ik denk dat de grootste horde die genomen moet worden om Steijn als 'hangende buitenspeler' te gebruiken, zijn eigen overtuiging is. Hij zal los moeten laten dat doelpunten maken het enige is wat telt, dat hij in scoringspositie móet komen en alles moet wijken voor een goal.

Als dat je overtuiging is, én de goals blijven uit; dan draag je daadwerkelijk niets bij.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Spelers » Sem Steijn