Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Oussama Targhalline

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

En als Te Kloese nog wat wil doen verbeter zijn contract voor het WK! Hij en Valente zijn goudmijntjes ook al heeft Luciano het lastig momenteel hij gaat ook WK spelen.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 mei 2026 om 00:40:

En als Te Kloese nog wat wil doen verbeter zijn contract voor het WK! Hij en Valente zijn goudmijntjes ook al heeft Luciano het lastig momenteel hij gaat ook WK spelen.

WvH is in zijn AD column minder te spreken over het spel Valente en Targhalline.

+1/-0

Knakkie schreef op 04 mei 2026 om 11:10:

(...)WvH is in zijn AD column minder te spreken over het spel Valente en Targhalline.

Van Hanegem heeft geen ongelijk.

Targhalline is in balbezit geen 'spelversneller'. Hij loopt te veel en te vaak met de bal. Dat is zijn kracht, maar ook zeker zijn zwakte; afhankelijk van de momenten waarop je dat doet.

Wat het mijn inziens aantoont, is het gebrek aan patronen, automatismen en een duidelijke strijdwijze bij het huidige Feyenoord. En onderlinge coaching.

Als Targhalline in de opbouw vrijkomt op het middenveld, en de verdedigers spelen hem in; moeten zowel de spelers op de flanken (backs en buitenspelers) als de andere middenvelders al in beweging zijn. Dan moeten er directe afspeel mogelijkheden zijn, én moeten er spelers al anticiperen als Targhalline wegdraait. Targhalline moet wéten wat zijn teamgenoten doen en waar ze aanspeelbaar komen.

Als dat niet gebeurt, of niet duidelijk is; dan gaat Targhalline wegdraaien en oplopen. En duurt het onnodig lang.

Ook als hij de bal zélf verovert, lijkt hij niet te weten wat zijn afspeelmogelijkheden gaan doen. Het kijken naar elkaar en anticiperen op elkaars (voor)bewegingen is niet goed genoeg bij Feyenoord. Het lijkt soms wel alsof er drie keer oogcontact moet plaatsvinden, voordat er een simpele bal over een tiental meters kan worden ingespeeld.

Iedereen bij Feyenoord lijkt hier last van te hebben. Als een keer wél iemand direct een bal inspeelt (Trauner), doen we gelijk alsof dat een ongelooflijke kwaliteit is. Als diezelfde Trauner Targhalline gebaart weg te blijven in de opbouw, komt hij niet tussen het centrale duo de bal ophalen en 'schuif' je als elftal in de opbouw veel gemakkelijk naar voren.

We hebben individuele kwaliteiten van spelers nodig, om het gebrek aan duidelijkheid wat de staf dient te ontwikkelen, te compenseren.

+1/-0

Knakkie schreef op 04 mei 2026 om 11:10:

Marc Acardipane schreef op 04 mei 2026 om 00:40:

WvH is in zijn AD column minder te spreken over het spel Valente en Targhalline.

Targhalline heeft zeker verdedigend goed werk gedaan. De kritiek op Valente is terecht. Hij moet simpel voetballen. Nu maakt hij het te ingewikkeld en hij maakt verkeerde keuzes.

+1/-0

kees592 schreef op 04 mei 2026 om 12:01:

(...)

Valente is 22 en speelt zijn eerste seizoen bij Feyenoord, die mist ook gewoon coaching en houvast volgens mij. Het hele elftal 'zwemt', en het middenveld heeft daar het meeste last van. Die hebben minder houvast dan andere linies.

Feyenoord zou in gesprek zijn met Targhalline over verlenging. Al met al een goede zaak, want het is gewoon een goede speler die (denk ik) met de juiste aandacht nog verder kan ontwikkelen. En gezien zijn aankoopsom en marktwaarde, zou Feyenoord er op termijn nog een goede klapper mee kunnen maken.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 04 mei 2026 om 13:16:

kees592 schreef op 04 mei 2026 om 12:01:

(...)

Valente is 22 en speelt zijn eerste seizoen bij Feyenoord, die mist ook gewoon coaching en houvast volgens mij. Het hele elftal 'zwemt', en het middenveld heeft daar het meeste last van. Die hebben minder houvast dan andere linies.

Feyenoord zou in gesprek zijn met Targhalline over verlenging. Al met al een goede zaak, want het is gewoon een goede speler die (denk ik) met de juiste aandacht nog verder kan ontwikkelen. En gezien zijn aankoopsom en marktwaarde, zou Feyenoord er op termijn nog een goede klapper mee kunnen maken.

Klopt, het is een taak van de technische staf om hem erop te wijzen dat hij goede keuzes moet maken.

+1/-0

kees592 schreef op 04 mei 2026 om 15:19:

(...)Klopt, het is een taak van de technische staf om hem erop te wijzen dat hij goede keuzes moet maken.

Er zit kennelijk een groot verschil tussen een speler 'erop wijzen de goede keuzes te maken', en een speler zodanig begeleiden dat hij in zijn keuzes verbeterd.

Je hoort dat van Persie ontzettend veel praat. Tijdens trainingen en speciaal belegde meetings; met de groep en met spelers individueel. Maar tegelijkertijd zie ik bitter weinig terug op het veld van een ontwikkeling waarbij spelers weten wat ze moeten doen.

Dus bij mij rijst de vraag: wordt er niet teveel gepraat? Is het wel allemaal duidelijk?

Van Slot hoorde niet alleen dat hij goed en helder wist uit te leggen wat hij wilde, maar dat hij ook oefeningen had waarmee dat bij de spelers erin geslepen werd. Hij gebruikte (wedstrijd)beelden, van Feyenoord én andere ploegen. Hij wist ook wat er (fysiek) nodig was om te kunnen spelen zoals hij het zag. Hij begon bij de basis, en nam alle spelers vanaf daar mee.

Ik krijg niet de indruk dat van Persie op die manier bij Feyenoord werkt.

+1/-0

Als Willem kritisch is over spelers in dit geval Valente en Targhalline betekent dat juist dat hij gelooft in die spelers hij probeert ze juist temotiveren niet naar beneden tehalen ofzo.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Spelers » Oussama Targhalline