Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Oussama Targhalline

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Officieel: Oussama Targhalline tekent bij Feyenoord

Feyenoord heeft Oussama Targhalline gecontracteerd. De 22-jarige middenvelder wordt per direct overgenomen van de Franse Ligue 1-club Le Havre AC en tekent in De Kuip een verbintenis tot medio 2028.

''Ik ben heel trots om hier te zijn en te gaan spelen voor zo’n grote club met zo’n rijke historie en veel behaalde successen'', vertelt Targhalline op de clubwebsite. ''Afgelopen zomer toonde Feyenoord al interesse, na de Olympische spelen van Parijs. Daar spreekt voor mij veel vertrouwen uit. In de afgelopen dagen is alles in een stroomversnelling geraakt en is het er daadwerkelijk van gekomen. En nu ik hier ben ga ik er alles aan doen om zo snel mogelijk het elftal te kunnen helpen.''

Targhalline, die afgelopen najaar debuteerde voor het Marokkaanse nationale elftal, werd in 2020 gescout door de Franse topclub Olympique Marseille. Via Alanyaspor kwam de defensieve middenvelder terecht bij Le Havre AC, waarmee hij kampioen werd in de Franse tweede divisie en promotie afdwong naar de Ligue 1. Bij Feyenoord zal Targhalline, die deze week nog zal aansluiten bij de selectie, rugnummer 28 gaan dragen.

+1/-0

''Op dit moment mag Targhalline nog niet op het veld staan''

Oussama Targhalline heeft deze week zijn entree op het trainingsveld nog niet kunnen maken. De 22-jarige Marokkaanse middenvelder werd op Deadline Day overgenomen door Feyenoord van Le Havre AC voor minder dan een miljoen euro. Trainer Brian Priske heeft kennisgemaakt, maar Targhalline is nog niet beschikbaar.

"Mijn eerste indruk van hem als persoon is heel goed," vertelt Priske in gesprek met Feyenoord ONE over de aanwinst, die wordt gezien als opvolger van Mats Wieffer. "Op dit moment mag Targhalline nog niet op het veld staan, dus dat maakt het een beetje moeilijk. Het is een goede gast, een goede vent. Dus het gaat zeker goedkomen in de toekomst."

De ontmoeting met de Mexicaanse spits Stéphano Carrillo laat nog even op zich wachten. "We moeten afwachten op zijn verblijfs- en werkvergunning, dat duurt altijd even. Ik heb wel goed nieuws gehad dat het eerder voor elkaar komt dan verwacht. Ik hoop hem hier binnenkort op 1908 te kunnen verwelkomen." De 18-jarige aanvaller en Targhalline zijn door Feyenoord niet ingeschreven voor de Champions League.

+1/-0

Bonjour. Laat me graag verrassen weer 1 uit het Franse milieu.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 februari 2025 om 19:28:

slope

Ik heb behoorlijk wat wedstrijden uit Frankrijk gezien.

+1/-0

Sophian schreef op 21 februari 2025 om 10:49:

Marc Acardipane schreef op 07 februari 2025 om 19:28:

slope

Ik heb behoorlijk wat wedstrijden uit Frankrijk gezien.

En?

+1/-0

Ik moet zeggen; hij kan in balbezit goed meekomen. Positioneel goed, ziet snel oplossingen en hij is in staat met zijn passing het spel te versnellen.

Defensief weet ik het nog niet, nog te weinig van gezien/opgelet. Ik heb hem nog geen vreselijke steken zien laten vallen, maar hij is me verdedigend ook nog niet in positieve zin opgevallen.

Met hem en Moder erbij, denk ik dat we mogen hopen dat Zerrouki definitief passé is.

+1/-0

Lijkt me ook een speler die Van Persie kan raken. Voordeel is dat veel jonge gasten nog steeds opkijken naar de voetballer Van Persie en hij kan zich goed inleven in de jeugd denk ik.
Zerrouki is inderdaad einde verhaal maar dat geldt voor veel meer je moet nu doorpakken en gaan doorselecteren. Desnoods verlies pakken op sommige spelers.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 23 februari 2025 om 19:16:

(...)Desnoods verlies pakken op sommige spelers.

Daar ontkom je niet aan. Ueda, Zerrouki, Ivanušec; je gaat op deze spelers geen 'winst' behalen, zeker niet als je ook hun salariskosten meeneemt. Maar ik denk dat het geen spelers zijn die Feyenoord moet behouden om in de breedte opties te houden. Dan blijven 'de kosten' doorlopen.

Je zal er wel spelers voor terug moeten halen als vervanger, en je moet daarbij ook goed kijken naar de balans met betrekking tot de leeftijd/ervaring binnen de selectie als zodanig.

+1/-0

Overigens zijn hij en Carrillo wel interessant gescout lijkt me iig komen ze goed uit de data en die paar reacties die ik las uit Frankrijk/Marokko en Mexico waren positief over de spelers.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 24 februari 2025 om 19:39:

Overigens zijn hij en Carrillo wel interessant gescout lijkt me iig komen ze goed uit de data en die paar reacties die ik las uit Frankrijk/Marokko en Mexico waren positief over de spelers.

https://www.youtube.com/watch?v=mcydNGKl-f0

Ik denk dat de balans voor wat betreft de afgelopen transferwindow lang niet zo beroerd is.

Moder had het de eerste wedstrijden even lastig, maar lijkt nu al een echte versterking. Targhalline vind ik, zoals hierboven al gezegd, voetballend ook een aanwinst. In ieder geval voor de breedte. Carrillo is heel duidelijk niet gekocht om er direct te staan, die verdient de tijd om zich te ontwikkelen.

Natuurlijk, het kan altijd beter. Er is geen directe vervanger voor Giménez gekomen, en wellicht had Feyenoord van een aantal min of meer overbodige spelers afscheid kunnen nemen. Anderzijds, met zoveel blessures kan je beter zoveel mogelijk spelers binnenboord houden, voor de zekerheid.

1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar als de aankopen deze winter het resultaat zijn van de nieuwe structuur met Mark Ruijl als technisch manager; is dat een hele verbetering ten opzichte van voorgaande windows...

+1/-0

MIddenveldert schreef op 25 februari 2025 om 09:25:

Marc Acardipane schreef op 24 februari 2025 om 19:39:

https://www.youtube.com/watch?v=mcydNGKl-f0

Ik denk dat de balans voor wat betreft de afgelopen transferwindow lang niet zo beroerd is.

Moder had het de eerste wedstrijden even lastig, maar lijkt nu al een echte versterking. Targhalline vind ik, zoals hierboven al gezegd, voetballend ook een aanwinst. In ieder geval voor de breedte. Carrillo is heel duidelijk niet gekocht om er direct te staan, die verdient de tijd om zich te ontwikkelen.

Natuurlijk, het kan altijd beter. Er is geen directe vervanger voor Giménez gekomen, en wellicht had Feyenoord van een aantal min of meer overbodige spelers afscheid kunnen nemen. Anderzijds, met zoveel blessures kan je beter zoveel mogelijk spelers binnenboord houden, voor de zekerheid.

1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar als de aankopen deze winter het resultaat zijn van de nieuwe structuur met Mark Ruijl als technisch manager; is dat een hele verbetering ten opzichte van voorgaande windows...

Hoop door alle ontwikkelingen we dan ook stoppen met Ivanušec en niet dat van Persie hem ook aan de praat wilt krijgen.

En alles kwam weer te laat binnen, vind dat niet zo een verbetering maar gewoon precies het zelfde als de vorige transfers.

+1/-0

Eigen jeugd mag van mij ook meer kansen de Feyenoord Academy hebben we niet voor niks en Milambo Read en Hartman zijn nu al miljoenen waard.

"Read is een wereldgozer! Dat heb ik ook met Milambo en Hartmanetje. Ik ben ook gek van die jongen die nu bij NAC speelt, Sauer," trapt Boskamp af. "Ik baal als een stekker dat hij nu bij NAC zit, al is het wel goed voor hem. Hij maakt daar wel het verschil. Dan denk ik: godver. Hij kan voetballen, dat is niet normaal. Dat zijn mijn gasten.''

Dit bericht is gewijzigd op 25 februari 2025, 22:32:45.

+1/-0

Niet alles gaat in één keer perfect.

De kwaliteit van de spelers die gehaald worden, gaat wat mij betreft boven alles. Liever een topper op deadline-day, dan een minkukel op de eerste dag dat de transfermarkt opent.

Goede spelers halen is niet gemakkelijk. Verkopende clubs die moeite doen om een speler te behouden en de zaak vertragen, dat is in zekere zin een goed teken. Dat is ook 'het spel' rond transfers, Feyenoord doet exact hetzelfde. Die heeft ook niet toegehapt na het openingsbod vanuit AC Milan.

Taghalline kan mij nu al beter bekoren dan een Nadjé. Hij is dezelfde leeftijd, en heeft naar verluidt min of meer hetzelfde gekost.

(...)
:offtopic
Ik kan me overigens best voorstellen dat van Persie een zwak heeft/gaat krijgen voor Ivanušec.

Zoals die vorig seizoen startte, je zag in de eerste wedstrijden zijn klasse. Een soort rasvoetballer; met korte bewegingen vanuit stand een tegenstander uitspelen. In kleine, overvolle ruimtes het overzicht bewarend.

Hij raakte vervolgens tegen Celtic geblesseerd, en vervolgens is hij zover teruggevallen. Er is niets meer van over.

Als het niet zijn kwaliteiten zijn, waarin van Persie zichzelf kan herkennen. Dan is het wellicht de worsteling waarin Ivanušec op dit moment zit...

+1/-0

MIddenveldert schreef op 26 februari 2025 om 10:43:

Niet alles gaat in één keer perfect.

De kwaliteit van de spelers die gehaald worden, gaat wat mij betreft boven alles. Liever een topper op deadline-day, dan een minkukel op de eerste dag dat de transfermarkt opent.

Goede spelers halen is niet gemakkelijk. Verkopende clubs die moeite doen om een speler te behouden en de zaak vertragen, dat is in zekere zin een goed teken. Dat is ook 'het spel' rond transfers, Feyenoord doet exact hetzelfde. Die heeft ook niet toegehapt na het openingsbod vanuit AC Milan.

Taghalline kan mij nu al beter bekoren dan een Nadjé. Hij is dezelfde leeftijd, en heeft naar verluidt min of meer hetzelfde gekost.

(...)...

Zo kan je alles wel goed praten.
Je gaat nu toch niet ontkennen dat het wel erg traag gaat bij Feyenoord?
We wachten wel erg vaak op een speler waar we dag voor sluiting krijgen te horen gaat niet door en gaan dan nog ff snel op 3 andere totaal ander type spelers bieden.
Dat is in mijn ogen niet echt goed beleid maar meningen verschillen blijkbaar.

+1/-0

Het doorschakelen naar spelers in de laatste dagen/uren dat de transfermarkt open is, doet overkomen als paniekvoetbal; daar ben ik ook geen voorstander van.

Ik denk dat hierin wel externe factoren meespelen, die je niet moet onderschatten. De (tijds)druk maakt vloeibaar, bij alle partijen. Niet zelden ontstaan er in de laatste uren van deadline day openingen bij verkopende clubs die daags ervoor potdicht zaten. Iedereen wil nog iets. Clubs willen nog een spelers halen, andere clubs willen nog van een speler af, en spelers zelf willen alsnog vertrekken.

Iedereen voelt de druk, en gaat daardoor bewegen.

Dan heeft een club als Feyenoord eerder gesproken met een club en zaakwaarnemer over een transfer, en was een overgang onbespreekbaar. Maar dan komt op het laatste moment via de zaakwaarnemer de melding binnen dat er toch iets mogelijk is.

Het afketsen van een transfer van een beoogd 'top'-target, kan er op in die laatste uren ook toe leiden dat andere clubs/makelaars denken 'die transfer gaat niet door bij Feyenoord, wellicht kunnen we alsnog een poging wagen en hun tweede keus nog een keer aanbieden?' Het doorschakelen wordt niet altijd geinitieerd door de kopende club.

Moet je het dan (op dat moment) niet doen?

Ik praat niks goed, maar ik denk wel dat we soms te gemakkelijk denken over hoe de transfermarkt werkt en de mate van controle van Feyenoord daarin overschatten. Uiteindelijk bepaalt de club welke speler er aangetrokken wordt, voor welke prijs. Maar het moment, dat heb je niet altijd in de hand en daarin ben je veelal afhankelijk van anderen.

+1/-0

Ik heb al eerder eens gevraagd wat nu belangrijker is scouting of eigen jeugdopleiding een goede mix is perfect en ik neem dan altijd het voorbeeld van het ajax dat de CL won in 1995 dat was een perfecte mix van een selectie.

+1/-0

Ik denk dat hierin wel externe factoren meespelen

Exact. Het mooiste zou zijn om die (winterse)transfer deadline te mijden, maar soms moet je wel. En dan ben je aan een veelvoud van krachten overgeleverd waarbij je als cub snel zelf speelbal kan worden. Hoe goed je intern de zaak ook managed.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 25 februari 2025 om 22:16:

Eigen jeugd mag van mij ook meer kansen de Feyenoord Academy hebben we niet voor niks en Milambo Read en Hartman zijn nu al miljoenen waard.

Op de een of andere manier heeft Feyenoord het erg moeilijk om dat te doen. Onze jeugd moet op de een of andere manier altijd een volwaardige volgroeide topvoetballer zijn voordat ze een kans maken op Feyenoord I. Veel van onze doorgebroken jeugdspelers zijn dat geworden in noodsituaties (veel blessures, krappe selectie geen geld voor nieuwe spelers etc.). Feyenoord haalt vaak 27 jarige B spelers, als basis of back-up, i.p.v. een talent die kans te gunnen.
Als Nieuwkoop niet geblesseerd was geweest hadden we geen minuut van Read gezien. Terwijl nu toch wel duidelijk is dat Read in zijn kleine teen meer voetballend vermogen heeft dan Nieuwkoop met zijn hele lichaam.

+1/-0

Deed het best aardig aan de bal en zat er vaak goed tussen. Goed gescoute speler lijkt het.

+1/-0

Willykment schreef op 01 maart 2025 om 23:35:

Deed het best aardig aan de bal en zat er vaak goed tussen. Goed gescoute speler lijkt het.

Volledig mee eens.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Spelers » Oussama Targhalline