Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Casper Tengstedt

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Het gevoel bekruipt mij dat Tengstedt (en ook Borges, al was dat gisteren wel weer dramatisch) echt wel iets in hun mars hebben, maar het zit allemaal ook niet mee. En kennelijk zijn het spelers die iets méér nodig hebben op te presteren, dan de staf, de club en de omstandigheden nu bieden.

Dan heb ik het over vertrouwen, maar ook begeleiding en kansen. Daarin valt van Persie het één en ander aan te rekenen, zeker. Hij was zélf een speler die daarin weinig van anderen en de omstandigheden als zodanig nodig had; zo is zijn karakter, en zo waren zijn kwaliteiten als speler. Hij heeft nu te maken met andere karakters, en met spelers van een minder kaliber.

Daar moet je mee om kunnen gaan, het is kapitaalvernietiging als je dat niet doet. En daar is de club niet bij gebaat.

Maar buiten van Persie, vind ik dat de rest van de organisatie het óók laat afweten. De staf en overige begeleiding. Zo komt het op mij over althans, ik zie geen te weinig tevreden koppies en 'proef' (ik krijg de indruk) dat er heel veel niet goed zit binnen de groep.

+1/-0

Steijn kan toch ook veel beter dan hij laat zien Ueda ook weg gezakt.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 16 februari 2026 om 12:52:

Is Ueda echt weggezakt of is dit gewoon zijn Niveau.

Als je echt eerlijk bent heeft hij 3 goede maanden gehad met een top niveau en 3 jaar behoorlijk slecht.
Ik ben altijd ook liever half vol dan half leeg maar als je normaal altijd slecht bent dan is dat je Nivea.

+1/-0

wehave schreef op 16 februari 2026 om 00:50:

Willykment schreef op 15 februari 2026 om 19:56:

Die Tengstedt mag ook wel wat meer laten zien hoor, het is behoorlijk pover. Leuk dat hij nu die penalty maakt, maar als we die penalty niet hadden gekregen staat mij vooral bij dat hij een open kopkans mist.

En hoe komt dat denk je?
Hij heeft best paar oplevingen gehad dat ik ten minste dacht hij begint toch wel klein beetje aan te komen en dan zit op opeens weer 3 wedstrijden op de bank en krijg je geen min v van Persie.
V Persie is echt meester om mensen uit vorm te halen.

Als je zo'n grote kopkans mist geef je de trainer ook niet heel veel reden om je daarna weer een kans te geven en in het meevoetballen is het ook niet echt denderend. Ik deel wel jouw mening dat de labiele coaching van een van Persie, en het matige voetbal onder zijn leiding, daar een (grote) rol in speelt.

Waar ik vooral moeite mee heb is dat een van Persie stelt dat een spits bij Feyenoord niet afgerekend wordt op doelpunten, maar dat het een plusje zou zijn. Nu ben ik zelf ook voorstander van spitsen die kunnen meevoetballen, zoals bijvoorbeeld S. van Persie wel laat zien, maar doelpunten maken lijkt me meer dan een plusje. Dat is toch een van de primaire taken van een spits.

+1/-0

Willykment schreef op 16 februari 2026 om 15:53:

wehave schreef op 16 februari 2026 om 00:50:

Willykment schreef op 15 februari 2026 om 19:56:

Die Tengstedt mag ook wel wat meer laten zien hoor, het is behoorlijk pover. Leuk dat hij nu die penalty maakt, maar als we die penalty niet hadden gekregen staat mij vooral bij dat hij een open kopkans mist.

En hoe komt dat denk je?
Hij heeft best paar oplevingen gehad dat ik ten minste dacht hij begint toch wel klein beetje aan te komen en dan zit op opeens weer 3 wedstrijden op de bank en krijg je geen min v van Persie.
V Persie is echt meester om mensen uit vorm te halen.

Als je zo'n grote kopkans mist geef je de trainer ook niet heel veel reden om je daarna weer een kans te geven en in het meevoetballen is het ook niet echt denderend. Ik deel wel jouw mening dat de labiele coaching van een van Persie, en het matige voetbal onder zijn leiding, daar een (grote) rol in speelt.

Waar ik vooral moeite mee heb is dat een van Persie stelt dat een spits bij Feyenoord niet afgerekend wordt op doelpunten, maar dat het een plusje zou zijn. Nu ben ik zelf ook voorstander van spitsen die kunnen meevoetballen, zoals bijvoorbeeld S. van Persie wel laat zien, maar doelpunten maken lijkt me meer dan een plusje. Dat is toch een van de primaire taken van een spits.

Volgens mij waren er echt goede wedstrijden tussen die best naar meer smaakte maar als je dan weer op de bank komt en geen min mag spelen dan verliest een speler ook het vertrouwen.
En een speler zonder vertrouwen is altijd een stuk minder dan een speler met vertrouwen.

+1/-0

wehave schreef op 16 februari 2026 om 14:43:

Als je echt eerlijk bent heeft hij 3 goede maanden gehad met een top niveau en 3 jaar behoorlijk slecht.
Ik ben altijd ook liever half vol dan half leeg maar als je normaal altijd slecht bent dan is dat je Nivea.

18 goals in 17 wedstrijden en zelfs een keer vier in een wedstrijd dan kan je wel wat hoeveel spitsen kunnen dat ook overleggen?

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 16 februari 2026 om 16:13:

wehave schreef op 16 februari 2026 om 14:43:

18 goals in 17 wedstrijden en zelfs een keer vier in een wedstrijd dan kan je wel wat hoeveel spitsen kunnen dat ook overleggen?

Ik hoop het met je maar als 3 jaar slecht is en 3 maanden goed wat is dan het gemiddelde?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Spelers » Casper Tengstedt