Gaat niet gebeuren, simpelweg omdat er ook in het elftal 'ruimte' moet zijn voor deze spelers om te presteren. Van Persie kan ze aan de praat krijgen op trainingen, maar wat kopen we daarvoor?
Larin, Tengstedt zijn directe concurrenten; hetzelfde geldt ook voor Diarra en Borges, al kunnen die op meerdere posities uit de voeten.
Voor alle posities voorin komen ook nog andere spelers in aanmerking, bij Feyenoord. Die al dan niet hoger in de pikorde staan, terecht of niet.
Ik denk dat je bij Larin en Tengstedt moet hopen dat er tenminste één voldoet. Degene die dat is, zal achter Ueda het meeste speeltijd krijgen en kan zich bewijzen. Als het 'stuivertje wisselen' blijft, is dat eigenlijk geen teken van luxe.
Borges zal de komende maanden méér kansen krijgen, als Hadj Moussa naar de Africa Cup gaat (en Diarra ook toch?). Ik hoop dat het hem gaat helpen meer vertrouwen te krijgen, en dat hij beter gaat presteren. Ik heb nog wel vertrouwen in deze speler, en ik hoop dat hij in de Eredivisie de ruimte krijgt om betere statistieken bij elkaar te voetballen dan hem tot nu toe in Portugal gelukt is.
Diarra gaat volgens mij straks naar de Africa Cup. Daarna komt hij terug en tegen de tijd dat hij zijn draai weer heeft gevonden, is het seizoen bijna over. Ik denk dat dit niet erg is, ik zie in hem nog altijd een aankoop voor de langere termijn. De toekomst. Zijn komst was een gok, hij is een ruwe diamant die aan alle kanten nog geslepen dient te worden.
Een mooi verhaal als hij de volgende stap maakt, een afschrijving die de club kan dragen als het niets wordt.