Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Luciano Valente

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Met bijna alleen maar Nederlanders in de selectie.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 oktober 2025 om 10:45:

Voor goede voetballers hoeft Feyenoord niet naar het verre buitenland.

+1/-0

kees592 schreef op 07 oktober 2025 om 10:49:

Marc Acardipane schreef op 07 oktober 2025 om 10:45:

Voor goede voetballers hoeft Feyenoord niet naar het verre buitenland.

Buitenlandse spelers moeten wel echt een meerwaarde zijn. Maar zo'n Groningen is gewoon een heel herkenbaar team veel zijn ook opgegroeid met elkaar en vrienden.

+1/-0

En Groningen is toch ook een beetje buitenland :B

+1/-0

Knakkie schreef op 07 oktober 2025 om 12:51:

De Rotterdamse wijken: dat is het buitenland.

+1/-0

kees592 schreef op 07 oktober 2025 om 14:28:

Knakkie schreef op 07 oktober 2025 om 12:51:

De Rotterdamse wijken: dat is het buitenland.

Veel buurten in Groningen ook al.

+1/-0

Lekker blijven slapen Koeman. :slaap

Valente droomt van Oranje: 'Maar als Italië eerder komt, ga ik dat overwegen'
Door Stan Wagtman
24 okt 2025 om 10:20
74 reacties

Luciano Valente droomt van een oproep voor het Nederlands elftal. Maar de middenvelder van Feyenoord sluit ook een interlandcarrière voor Italië niet uit, het land waar zijn vader is geboren.

Valente speelde in het verleden jeugdinterlands voor Italië, maar de 22-jarige Groninger kwam het recentst voor Nederland uit. Afgelopen zomer speelde hij met Jong Oranje op het EK.

Hij behoorde nog niet tot de (voor)selectie van het Nederlands elftal en kan nog voor Italië kiezen. Maar op dit moment trekt de Italiaanse bond niet aan hem. "Die hebben zich nog niet laten horen", zei Valente donderdag na de wedstrijd van Feyenoord tegen Panathinaikos (3-1).

Valente zegt te dromen van Oranje, maar sluit niet uit dat hij in de toekomst toch interlands voor 'La Squadra Azzurra' gaat spelen. "Als Italië eerder komt dan het Nederlands elftal, dan ga ik spelen voor Italië natuurlijk wel overwegen. Maar vooralsnog zijn zowel Oranje als Italië ver weg."

Valente is de afgelopen weken uitgegroeid tot basisspeler bij Feyenoord en lijkt met zijn goede spel richting het Nederlands elftal te kruipen.

In september mocht teamgenoot Sem Steijn al aan Oranje ruiken. Valente lijkt op dit moment beter in vorm. "Ik zie ook dat spelers om me heen bij Feyenoord afreizen. Dan komt het dichterbij. Toch denk ik niet zo van: de volgende interland moet ik bij de selectie zitten."

+1/-0

Nu ook aandacht voor hem in de beroemde roze sport krant.

https://www.gazzetta.it/Calcio/Nazionale/24-10-2025/luciano-valente-tra-italia-e-olanda-le-sue-parole-cosa-pensa-gattuso-il-feyenoord.shtmllink

"I dream of blue": who is Luciano Valente, the Feyenoord star, and why Gattuso can call him?
Football: all
the news
6
An attacking midfielder born in 2003, to an Italian father and Dutch mother, he played for Italy up to the Under-20s before choosing the Netherlands, and is now aiming for a new departure. Van Persie, his coach: "He's a special player."
Luca Bianchin
Luca Bianchin
Journalist
October 24, 2025 (updated at 8:02 PM) - MILAN

Luciano Valente deserves a moment's attention. He's a midfielder born in 2003, born to an Italian father and a Dutch mother, and last night he spoke to Dutch journalists about a possible call-up from Gattuso. In Italy, this seems strange, but much less so in the Netherlands, because Valente is having an excellent season with Feyenoord. His words, reported by the Telegraaf: "If the Italian national team called me before the Dutch one, I would consider it. My dream is to become a national team player. I could do it with the Netherlands, but if the Italian national team coach called me first, I would definitely consider it." A clear message to the FIGC.

Valente is known in the federation for having played for the Azzurri up to the Under-20 level, and for the Under-21s he chose the Netherlands. A derby that will end with the choice between Gattuso or Dutch coach Koeman, who apparently has no intention of calling him up even for the November break. In the Netherlands, the topic is sensitive, as the national team has already lost Dean Huijsen, who abandoned the orange jersey after his youth career to play for Spain at the Under-21 and senior levels. This choice is similar to that of former Roma player Salah-Eddine, who recently switched national teams from the Netherlands to Morocco.
Van Persie's words— Valente explained the situation overnight: "After the European Championship with the Under-21s, I haven't had any contact with the Dutch federation. I see other Feyenoord players leaving for their national teams, and so it seems closer to happening, but I don't think, 'I have to be called up.'" His main sponsor is his coach, Robin van Persie: "I knew Luciano was good when we bought him from Groningen, but now he's becoming a fantastic player. He's got good instincts, he's technically gifted, he makes decisive passes, and he's really hungry to improve. For me, he's already a special player."

+1/-0

Ik zou het wel weten als ik zou kunnen kiezen tussen de oranje boeren en boerinnen of de Squadra Azzura. Veel meer stijl die Italianen. Bij ons zitten die supporters uren in het vliegtuig om duizenden kilometers verderop er als een malloot bij te lopen. Maar het is maar de vraag of Italië interesse heeft, heb eigenlijk geen idee hoe zij in hun middenvelders zitten.

+1/-0

Had de gelijkmaker op zijn slof en zijn tweede goal voor Feyenoord, maar verder echt genieten hoe hij zich ontwikkelt. :pul

+1/-0

Geef hem de aanvoerdersband Robin haalt ook wat druk weg bij Sem. Lu is een nuchtere Groninger en de band zal hem geen extra druk geven.

+1/-0

En een beetje trainen op afwerken….

+1/-0

Ik vind hem vaak nog te druistig. Zou goed zijn als hij nog 1 seizoen zich verder kan ontwikkelen.

Zon kans op 3-3 moet er op dit niveau gewoon in. Dan moet je er staan.

+1/-0

Knakkie schreef op 26 oktober 2025 om 18:15:

Heeft al vaker hele grote kansen gemist maar hij speelt nog maar een paar maanden in Rotterdam kwam er later bij door EK met jong oranje. Was ook een grote stap voor hem alleen naar de metropool Rotterdam. Komt goed.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 26 oktober 2025 om 18:25:

Heeft al vaker hele grote kansen gemist maar hij speelt nog maar een paar maanden in Rotterdam kwam er later bij door EK met jong oranje. Was ook een grote stap voor hem alleen naar de metropool Rotterdam. Komt goed.

En toch als hij de 3-3 gemaakt hadden we hem nog kunnen winnen als je zo terug denkt.

+1/-0

Santigoal29 schreef op 26 oktober 2025 om 18:49:

Marc Acardipane schreef op 26 oktober 2025 om 18:25:

En toch als hij de 3-3 gemaakt hadden we hem nog kunnen winnen als je zo terug denkt.

Klopt die had moeten zitten 100% dan had ik het willen zien, btw confetti is leuk maar doe het op tribunes niet op veld.

+1/-0

Toch vind ik hem op 10 beter dan Steijn. Aangevuld met Timber en Targhalline.
Hwang is geen topper op dit moment en valt al langer tegen wel een hele toffe gast die zijn waarde heeft.

+1/-0

De Snor is het eens met me thank god!

Derksen haakt daarop in: "Die hebben ze aanvoerder gemaakt. Dan hadden ze beter Valente aanvoerder kunnen maken." Van der Gijp is niet verbaasd dat Steijn nog zoekende is bij zijn nieuwe club. "Het tempo ligt hoger, het verwachtingspatroon ligt hoger. Het is allemaal net wat groter dan bij FC Twente", zo besluit René van der Gijp.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 26 oktober 2025 om 20:39:

Derksen haakt daarop in: "Die hebben ze aanvoerder gemaakt. Dan hadden ze beter Valente aanvoerder kunnen maken." Van der Gijp is niet verbaasd dat Steijn nog zoekende is bij zijn nieuwe club. "Het tempo ligt hoger, het verwachtingspatroon ligt hoger. Het is allemaal net wat groter dan bij FC Twente", zo besluit René van der Gijp.

Ik weet niet of dat nou een aanbeveling is als de Snor het met je eens is :B

+1/-0

Knakkie schreef op 26 oktober 2025 om 20:49:

Marc Acardipane schreef op 26 oktober 2025 om 20:39:

Ik weet niet of dat nou een aanbeveling is als de Snor het met je eens is :B

:D

De linksback van Veendam maar heeft wel wat boerenverstand werkte sinds 1977 voor Voetbal International en bekleedde de functie van hoofdredacteur van 2000 tot 2013. ;)

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Spelers » Luciano Valente