MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Vak: -
Forumreacties: 3.441
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu VfB Stuttgart-Feyenoord
Man van de Wedstrijd Feyenoord-FC Volendam: -
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 04 november 2025 om 09:57:
Feyenoord laat ook te gemakkelijk spelers gaan. Wouter Burger was ooit een beloftevolle jeugdspeler bij Feyenoord. Nu speelt hij in de Bundesliga bij Hoffenheim. Dit weekend twee goals gemaakt.
Vak: -
Forumreacties: 3.824
Reg.: 26 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu VfB Stuttgart-Feyenoord
Man van de Wedstrijd Feyenoord-FC Volendam: -
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 04 november 2025 om 10:57:
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 04 november 2025 om 09:57:
Feyenoord laat ook te gemakkelijk spelers gaan. Wouter Burger was ooit een beloftevolle jeugdspeler bij Feyenoord. Nu speelt hij in de Bundesliga bij Hoffenheim. Dit weekend twee goals gemaakt.
![]()
Ik ben het deels met je eens.
Maar toen Wouter Burger vertrok begreep ik wel dat de club afscheid van hem nam. En datzelfde geldt/gold voor Ramon, die het helemaal niet zo onaardig doet VfB Stuttgart. Wat dacht je van Gustavo Hamer.
Eén van mijn bezwaren tegen de komst van Valente was dat ik me afvroeg wat dat zou betekenen voor de ontwikkeling van Zechiël.
Er zijn natuurlijk ook voorbeelden van spelers die vertrekken en het niet redden. Jordy Wehrmann vertrok net als Burger in de zomer van 2021 naar de Zwitserse competitie. Die heeft het niet gered.
Feyenoord kan niet alle spelers lastig onder contract houden, dan zit de club op een gegeven moment met 80 contractspelers. Waar moeten die spelen? Dat er tegenwoordig ook een maximum zit aan het aantal spelers dat verhuurd mag worden, maakt het ook lastiger.
En natuurlijk lijdt Feyenoord nog altijd gigantisch onder het feit dat ze geen O21-team in de KKD heeft spelen.
Ik onderschrijf wél wat je zegt, in die zin dat ik vind en denk dat Feyenoord talenten een bétere verhuur-trajecten kan aanbieden dan ze nu doet. Als de club écht gelooft in een speler, moet je daar wat betreft tijd en begeleiding méér in investeren dan nu (voor zover ik kan inschatten) gebeurd.
Soms moet je spelers méér tijd gunnen, en wellicht langere periodes verhuren. En ondanks contact blijven houden, in gesprek blijven en eens in de zoveel tijd bekijken of het 'traject' wat je samen voor ogen hebt nog werkt.
Als die spelers dan véél aan spelen toekomen en zich blijven ontwikkelen, kunnen ze uiteindelijk de stap maken terug naar Feyenoord en zijn ze met méér ervaring en verder in hun ontwikkeling; wél in staat aan te haken.
Ik denk dat het echter heel lastig is om te bepalen voor welke spelers zo'n traject kan werken. En daarnaast kan er ook van alles gebeuren met zo'n speler wat je niet kan controleren en/of voorzien. Ze belanden op een zijspoor door een blessure, of omdat er bij de club waaraan ze verhuurd zijn een betere speler doorbreekt en hem uit het elftal speelt.
Lastig hoor. Maar je moet het als club wel proberen denk ik. Het is beter en goedkoper dan de markt op te moeten voor een vergelijkbare speler, of bijvoorbeeld nu Wouter Burger terug te moeten kopen. Hij heeft een transferwaarde van 4.5M volgens TM.nl, maar daar ga je hem niet voor kunnen kopen denk ik...
Feyenoord Forum » Spelers » Luciano Valente