Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Igor Paixão

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord is de laatste 5 jaar succesvol geweest met buitenspelers. Het begon met Sinestera, paixao, Minteh en Hadj-Moussa. Nu Diarra? Het aantrekken van Valente en Steijn is een groter vraagteken. Gaan zij passen in het elftal?

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Eens hoor, maar mijn inziens waren de transferzomers in 2021 en 2022 uitzonderlijk. Met name die laatste window was zodanig successvol dat er een onmogelijke standaard mee ontstaan is voor de zomers erna.

We moeten overigens niet vergeten dat ook gedurende deze windows, niet iedere aankoop een schot in de roos was. Dat beeld kan in de herinnering ontstaan, maar klopt niet. Dilrosun en Bjørkan waren regelrechte missers.

De aangetrokken spelers met grote restwaarde, drogen inmiddels een beetje op. Feyenoord 'verdient' deze window aan transfers van jeugdspelers. Als Paixão en Hancko vertrekken, blijft alleen Timber nog over. Zelf denk ik dat Moder en Hadj Moussa de club nog flinke winst kunnen gaan opleveren, 'daarachter' wordt schaars. Spelers zullen zich moeten gaan ontwikkelen en dat kan ook.

Heel eerlijk, ik had na het kampioenschap in '23 ook niet verwacht dat een Paixão zovéél waard zou worden. Uiteindelijk. Vorige zomer had je hem toch verkocht, bij een bod van 15-20M? Nu neem je de telefoon niet eens meer op.

+1/-0

Paixão keert terug naar Brazilië voor herstel spierblessure
vandaag, 11:36 5 reacties

Feyenoord moet het voorlopig stellen zonder Igor Paixão. De Braziliaanse buitenspeler is onderweg naar zijn thuisland om daar verder te werken aan het herstel van een spierblessure die hij opliep in de voorbereiding.

Paixão ontbrak afgelopen weekend al bij het oefenduel tegen Union Saint-Gilloise in De Kuip, dat in een 1-1 gelijkspel eindigde. Na overleg tussen de medische staf, de speler en zijn entourage is besloten dat een revalidatieperiode in Brazilië op dit moment de beste aanpak is. Hoe lang hij precies uit de roulatie zal zijn, is nog niet bekend.

Feyenoord communiceerde deze week dat Paixão een herstelperiode van meerdere weken te wachten staat. De buitenspeler mist daardoor het begin van het seizoen 2025-2026 met Feyenoord, waaronder de eerste duels in de voorrondes van de Champions League. Voor de ploeg van Robin van Persie een enorme domper, want de gehele voorbereiding is gericht op het kwalificeren voor het miljoenenbal.
Sauer en Valente als alternatieven

Trainer Robin van Persie beschikt voorlopig over Leo Sauer als eerste keus op de linksbuitenpositie. Ook nieuwkomer Luciano Valente kan op die plek uit de voeten. De technische staf volgt het herstel van Paixão op afstand en vervolgt de voorbereiding zaterdag met een thuiswedstrijd tegen KAA Gent. Enkele dagen later reist de selectie af naar het trainingskamp in Zuid-Duitsland.

+1/-0

code:
Buitenlandse media: Transfer Paixão in afrondende fase
vandaag, 20:09 235 reacties
Feyenoord staat volgens buitenlandse media op het punt om opnieuw een belangrijke uitgaande transfer af te ronden. De Rotterdammers zijn in vergevorderde onderhandelingen met Olympique de Marseille over de verkoop van Igor Paixão. Beide clubs hebben de waarde van de deal grotendeels afgestemd en spreken momenteel over de wijze van betaling.

De verwachte transfersom bedraagt dertig miljoen euro, met nog eens vijf miljoen euro aan bonussen. Daarmee zou Feyenoord ook op deze transfer een forse winst boeken.

Paixão staat sinds 2022 onder contract bij Feyenoord, dat hem destijds overnam van Coritiba. In zijn tijd in De Kuip groeide hij uit tot een vaste waarde en droeg hij bij aan het landskampioenschap in 2023. Ook werd hij in de voorbije seizoenen meermaals opgenomen in de voorselectie van het Braziliaanse elftal.

Paixão ziet overstap naar Frankrijk zitten
Volgens Braziliaanse media heeft Paixão zijn zinnen gezet op een transfer naar Frankrijk. De aanvaller zou al aan Feyenoord hebben laten weten graag de overstap te maken naar de Ligue 1. Een definitief akkoord lijkt dan ook slechts een kwestie van tijd.

Wat mij betreft NO DEAL!

Veel te weinig... praten vanaf 40 miljoen.

Pak eens door en zorg eens voor goede deals! :kwaad

+1/-0

Lijkt mij redelijk marktconform 35 miljoen inc. Bonussen. Prima deal

+1/-0

Knakkie schreef op 19 juli 2025 om 21:01:

Had alleen bij uitzonderlijke bedragen moeten verkopen. We hebben al voor 75 miljoen verkocht en hij heeft een contract tot 2029

+1/-0

socrates schreef op 19 juli 2025 om 21:50:

Had alleen bij uitzonderlijke bedragen moeten verkopen. We hebben al voor 75 miljoen verkocht en hij heeft een contract tot 2029

Als een speler een uitdrukkelijke transferwens heeft hoe lang kan je het dan tegenhouden? En wat wij ook niet weten is welke afspraken er gemaakt zijn toen hij zijn contract verlengde.

+1/-0

Knakkie schreef op 19 juli 2025 om 21:59:

Als een speler een uitdrukkelijke transferwens heeft hoe lang kan je het dan tegenhouden? En wat wij ook niet weten is welke afspraken er gemaakt zijn toen hij zijn contract verlengde.

Dus je lult niet iets recht wat krom is op basis van aannames?

+1/-0

socrates schreef op 19 juli 2025 om 22:06:

Knakkie schreef op 19 juli 2025 om 21:59:

Dus je lult niet iets recht wat krom is op basis van aannames?

Wat bedoel je?

+1/-0

Uit niets blijkt dat hij een transfer wilde forceren, zeker niet naar Marseille. Ook over afspraken is niets gebleken. Dat zijn aannames.

+1/-0

socrates schreef op 19 juli 2025 om 22:45:

Uit niets blijkt dat hij een transfer wilde forceren, zeker niet naar Marseille. Ook over afspraken is niets gebleken. Dat zijn aannames.

Dat zeg ik toch ook niet.
Het Marseille verhaal speelt al een tijdje en er lag al een tijd een akkoord tussen speler en club. En wat die afspraken bij zijn contractverlenging betreft zeg ik juist dat we dat niet weten welke afspraken er gemaakt zijn tussen hem en Feyenoord.

+1/-0

30M vind ik wat aan de lage kant gezien zijn prestaties en transferwaarde. Ik had eerder 35M + bonussen verwacht. Tegelijkertijd lijkt het me redelijk marktconform gezien zijn leeftijd en het gebrek aan concrete interesse. Het doorverkooppercentage over de winst vind ik oliedom, dat is waardeloos.

+1/-0

'Paixão regelt werkvergunning; bonusstructuur Marseille-deal verder toegelicht'

Igor Paixão is momenteel in Brazilië, niet alleen om verder te revalideren, maar ook om zijn werkvergunning te regelen voor zijn aanstaande transfer naar Olympique Marseille. De Franse club en Feyenoord bereikten eerder een mondeling akkoord over de overgang van de Braziliaanse aanvaller, die met een meerjarig contract naar Zuid-Frankrijk zal vertrekken. De vaste transfersom bedraagt dertig miljoen euro. Dit meldt Feyenoord Transfermarkt.

Een belangrijk onderdeel van de deal betreft de bonusstructuur van circa vijf miljoen euro. Een groot deel van deze variabele som wordt pas uitgekeerd wanneer Marseille zich opnieuw weet te kwalificeren voor de Champions League. De Fransen moeten daarvoor bij de eerste drie eindigen in de Ligue 1. Ook moet Paixão in minimaal de helft van de officiële wedstrijden in actie komen.

Marseille toonde vanaf het begin de meeste vastberadenheid. De Franse club legde al vroeg contact met zowel Feyenoord als de entourage van Paixão en kwam direct met een concreet plan, opgesteld door trainer Roberto De Zerbi. Ook werd zijn vader nauw betrokken bij de toekomstplannen van Marseille. Die daadkracht bleek doorslaggevend. Andere geïnteresseerden, waaronder Napoli, Atalanta, Leeds United en Brighton, informeerden wel, maar ondernamen geen serieuze vervolgstappen.

Goals en assists
Voor Feyenoord betekent het vertrek van de 25-jarige linksbuiten sportief een aderlating. Na een moeizame start in De Kuip groeide Paixão uit tot de absolute smaakmaker van de Rotterdammers. Tijdens zijn eerste maanden sprak de rechtspoot geen Engels en moest trainer Arne Slot alle zeilen bijzetten om hem de manier van spelen duidelijk te maken. Afgelopen seizoen was Paixão goed voor achttien doelpunten en negentien assists. Met name in de Champions League heeft hij zijn visitekaartje afgegeven in Europa, en dat resulteert nu in een transfer naar Frankrijk.

+1/-0

Denk dat je deze speler echt op het meest juiste tijd verkoopt.
Vervanging staat al klaar en sommige vinden het weinig maar ik denk niet dat Paix nog zo een seizoen gaat krijgen.
Dit is hoe het hoort in mijn ogen.

+1/-0

Nieuw verhaal betreffende Marseille en Paixão.

'Marseille dreigt met exit als Feyenoord niet snel schakelt in Paixão-deal'

Feyenoord en Olympique Marseille hebben nog geen definitief akkoord bereikt over de transfer van Igor Paixão. De Franse club hoopt vandaag alsnog tot een deal te komen. Technisch directeur Mehdi Benatia en algemeen directeur Dennis te Kloese gaan met elkaar in gesprek om tot een oplossing te komen. Dit meldt het Algemeen Dagblad.

Paixão zelf is al enige tijd akkoord met Marseille over een meerjarig contract. De Braziliaanse aanvaller is momenteel in zijn thuisland, waar hij zich voorbereidt op een mogelijke overstap. De clubs zijn het echter nog niet definitief uit. De Fransen dreigen zelfs door te schakelen wanneer er vandaag geen duidelijkheid komt.

Het nieuws is opmerkelijk te noemen, aangezien er zaterdagmiddag berichten naar buiten kwamen dat Feyenoord en Olympique Marseille tot een mondeling akkoord zouden zijn gekomen. Het nieuws lijkt te voorbarig te zijn geweest, of er zijn problemen ontstaan in de afwikkeling van de laatste details. Hoe dan ook: Paixão is momenteel gewoon nog speler van Feyenoord.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Spelers » Igor Paixão