Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Gjivai Zechiël

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 13 december 2024 om 10:04:

Laat ik vooropstellen dat ik graag zou zien dat Zechiël meer kansen krijgt. Maar ik begrijp de keuze van Priske voor zowel Stengs als Zerrouki soms wel.

Stengs is een compleet ander type dan Zechiël en als hij zijn draai weer weet te vinden binnen het team dan kan hij het verschil maken. Dat doet hij nu (nog) niet, integendeel. In de minuten die hij nu na zijn blessure krijgt, raakt hij geen bal. Hij loopt er verloren bij, en lijkt gewoon gefrustreerd. Geen idee waarom, maar dat moet snel veranderen.

Zerrouki is een veel mindere voetballer dan Zechiël, maar heeft specifieke kwaliteiten die Zechiël ontbeert. Zechiël ontbreekt het aan (duel)kracht en fysiek. In sommige wedstrijden heb je dat nodig om een resultaat over de streep te trekken. Dat Priske op zulke momenten liever Zerrouki brengt dan Zechiël, snap ik wel.

Maar er zijn genoeg momenten waarop je Zechiël wel kan brengen, en Priske het ook niet doet. Dat vind ik jammer.

Hij brengt meer als allebei ondanks de specifieke kwaliteiten die ze allebei goed verborgen houden.
Is voor mij een no brainer.
Ik denk dat Stengs goed doorheeft dat zijn basisplek ver weg is en daarom niet blij.

+1/-0

Zag weer de Zechiël van de vorige voorbereiding, hopelijk krijgt hij meer minuten in de tweede seizoenshelft. Hele elftal leeft op van zijn creativiteit.

+1/-0

Gisteravond liet hij zien waarom hij niet goed genoeg is voor de basis, zeker niet in zwaardere wedstrijden. Liet bij de tegengoal zo maar zijn mannetje lopen waardoor het helemaal open lag. Kan niet op dit niveau.

+1/-0

Knakkie schreef op 16 januari 2025 om 06:39:

Gisteravond liet hij zien waarom hij niet goed genoeg is voor de basis, zeker niet in zwaardere wedstrijden. Liet bij de tegengoal zo maar zijn mannetje lopen waardoor het helemaal open lag. Kan niet op dit niveau.

Ik vind hem in balbezit echt een meerwaarde, een heerlijke speler die constant vrijloopt/aanspeelbaar is en altijd een oplossing 'vooruit' heeft. Op zoek naar de combinatie, liefst direct spelen en anders de bal vasthouden en net een paar pasjes links of rechts om ruimte te maken.

Bij balverlies is hij erg kwetsbaar, ik vind hem fysiek echt tekortkomen. Het is nog een 'jongen', en hij speelt tegen mannen. Da's niet erg, hij is 20 en kan daaraan werken.

Ook het laten lopen van zijn mannetje is iets waar hij zich meer van bewust moet worden, en wat af te leren is.

Ik denk zelf dat zo'n tegengoal daarin meer doet met zo'n jongen (als je met hem de beelden terugkijkt, laat zien waar het mis gaat en ermee aan de slag gaat), dan het enkel op het trainingsveld eraan refereren.

Hij moet dergelijke situaties gaan herkennen en onderkennen, dat is een stukje ervaring en over-/inzicht. Voor die laatste twee heeft hij genoeg kwaliteiten, dat eerste komt ook.

+1/-0

Knakkie schreef op 16 januari 2025 om 06:39:

Zechiel is een veel betere voetballer dan Timber of Milambo. Milambo had wel een aantal goede momenten, maar het is te weinig. Als middenvelder moet hij veel meer doen. Zie Zechiel en Zerrouki.

+1/-0

Ik snap beide kanten wel. Ook ik twijfel. Ene moment denk ik: ja, hij speelt wel aardig. Maar als ik dan zie hoe gemakkelijk hij zijn mannetje laat lopen waardoor het gehele spel van Feyenoord eigenlijk in de problemen komt. Dan denk ik: nee toch niet.

Aan de bal een prima meerwaarde, maar op het moment bij balverlies en in de omschakeling eigenlijk nog niet goed genoeg op dit moment.

+1/-0

Iedere middenvelder laat weleens zijn tegenstander lopen. Meestal kan een verdediger instappen en de bal ruimen, wordt de (tegen)aanval op een andere manier onschadelijk gemaakt, vliegt die bal/naast, of kan de keeper hem pakken. Dan wordt er veel minder om getaald.

Nu komt er een doelpunt uit, op een ongelukkig moment; net voor rust. Het ligt niet alleen aan Zechiël, het is een opeenvolging van fouten. Het lijkt er sterk op dat de hele ploeg al met zijn hoofd bij de thee zat, en daardoor een beetje verslapte. Maar het begint wel met het niet meelopen met je tegenstander.

Moet je daar zo zwaar aan tillen dat hij weer even achteraan moet aansluiten in de pikorde? Ik vind eerlijk gezegd van niet. Zechiël moet gewezen worden op zijn fouten, en ermee aan de slag gaan. Zijn (voetballende) kwaliteiten staan wel buiten kijf, en de ploeg heeft grote behoefte aan zo'n intelligente, creatieve speler.

Als iedereen fit is, is Zechiël misschien niet goed genoeg voor de basis. Maar nu zowel Hwang als Timber niet beschikbaar zijn, moet je kiezen tussen andere opties en ze hebben allemaal bepaalde tekortkomingen. Zerrouki maakt fouten, Stengs vind ik tot nu toe erg slap spelen; Zechiël is wellicht het beste alternatief.

Dan kom je op het middenveld 'body' tekort en kan er weleens een middenvelder vrij de oversteek maken. Daar kun je rekening mee houden in de manier waarop je speelt.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 16 januari 2025 om 10:58:

Het gaat mij niet specifiek om dat ene moment bij balverlies van gisteren. Ik zie dit als een algemeen probleem bij hem: hij is daar nog niet sterk genoeg in. Of hij weer achteraan in de pikorde moet aansluiten, denk ik niet, maar op dit moment vind ik hem ook nog niet goed genoeg.

Ik zou hem laten staan en hem zijn minuten laten maken, maar wel in gedachten houden dat hij in de omschakeling zijn man te vaak laat lopen, wat kan leiden tot tegendoelpunten.

Zie liever dit soort jongens een foutje maken, dan dat we weer met de vertrouwde oude garde op de proppen komen die ook niet presteren.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 16 januari 2025 om 11:05:

Het gaat mij niet specifiek om dat ene moment bij balverlies van gisteren. Ik zie dit als een algemeen probleem bij hem: hij is daar nog niet sterk genoeg in. Of hij weer achteraan in de pikorde moet aansluiten, denk ik niet, maar op dit moment vind ik hem ook nog niet goed genoeg.

Ik zou hem laten staan en hem zijn minuten laten maken, maar wel in gedachten houden dat hij in de omschakeling zijn man te vaak laat lopen, wat kan leiden tot tegendoelpunten.

Zie liever dit soort jongens een foutje maken, dan dat we weer met de vertrouwde oude garde op de proppen komen die ook niet presteren.

Volgens mij gebeurt hem dat niet zo vaak hoor.
Het is ieder geval geen Stengs wat helemaal niets doet.

Welke vb heb je dat hij dat vaak doet dan?

+1/-0

Mist nog de ervaring voor topwedstrijden wanneer doe je wat hoe ga je om met je krachten etc..

+1/-0

wehave schreef op 16 januari 2025 om 13:05:

Elke wedstrijd gebeurt dit. Let maar eens op de volgende keer. Gewoon nog te zwak in de omschakeling.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 16 januari 2025 om 13:12:

wehave schreef op 16 januari 2025 om 13:05:

Elke wedstrijd gebeurt dit. Let maar eens op de volgende keer. Gewoon nog te zwak in de omschakeling.

Deze man speelt amper.
Welke weddstrijden moet ik kijken dan?

+1/-0

Hij mist wedstrijdritme, hij zou vaker moeten spelen in plaats van spelers als Zerrouki. Met meer inhoud en duels wordt hij vanzelf beter in de omschakeling. Neemt niet weg dat het inderdaad wisselvallig is geweest in z'n spaarzame minuten, maar zoals bijvoorbeeld AZ laat zien kan je talenten beter laten staan of meer minuten geven om sterker te worden.

+1/-0

Willykment schreef op 16 januari 2025 om 20:10:

Hij mist wedstrijdritme, hij zou vaker moeten spelen in plaats van spelers als Zerrouki. Met meer inhoud en duels wordt hij vanzelf beter in de omschakeling. Neemt niet weg dat het inderdaad wisselvallig is geweest in z'n spaarzame minuten, maar zoals bijvoorbeeld AZ laat zien kan je talenten beter laten staan of meer minuten geven om sterker te worden.

Gebrek aan ritme maakt voor hem niet uit. Hij voetbalt gewoon mee.

+1/-0

'Willem II meldt zich bij Feyenoord voor Zechiël'

Gjivai Zechiël heeft de optie om Feyenoord op huurbasis te verlaten. De middenvelder van de Rotterdammers staat in concrete belangstelling van Willem II. Technisch directeur Tom Caluwé heeft namens de Tilburgers contact opgenomen om te kijken of er mogelijkheden zijn. De nummer tien uit de Eredivisie ziet kansen nu Feyenoord zich gaat versterken met Jakub Moder. Dit meldt De Telegraaf.

Wanneer de 25-jarige Moder definitief wordt vastgelegd, zal de speeltijd voor Zechiël alleen maar afnemen. Voor de geboren Rotterdammer is een verhuurperiode van een half jaar daarom geen onlogische stap. De 20-jarige Zechiël speelde dit seizoen elf wedstrijden voor de stadionclub, maar kwam vooral als invaller binnen de lijnen. Afgelopen week stond hij, vanwege diverse blessures in de selectie, nog in de basis tegen Rijnbergse Boys.

Het is niet de eerste keer dat Willem II hoopt op een deal met Feyenoord over Zechiël. Afgelopen zomer waren de Tilburgers ook in de markt voor de jeugdinternational, maar toen was een vertrek voor de Rotterdammers onbespreekbaar. Mogelijk is het standpunt van Feyenoord veranderd.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Spelers » Gjivai Zechiël