Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Julián Carranza

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 07 oktober 2024 om 08:56:

Beetje flauw om hem af te rekenen op één sprint. Wat je ook zag is dat hij goed positie kiest, sterk in duel is en de ballen kan vasthouden en kaatsen. Je moet bijv. Luuk de Jong ook niet vanaf het middenveld laten sprinten



Klopt.

Als hij dat wel kan, moet je hem op die manier gebruiken. En dan moet hij dat zelf ook beseffen.

Nu staat hij 'open', en dan krijg je die bal ook de diepte in. Als hij dan aanzet en je ziet in gedachten van de scheurkalender velletjes van dagen wegvliegen dan gaat er iets mis...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 07 oktober 2024 om 10:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 07 oktober 2024 om 08:56:

Beetje flauw om hem af te rekenen op één sprint. Wat je ook zag is dat hij goed positie kiest, sterk in duel is en de ballen kan vasthouden en kaatsen. Je moet bijv. Luuk de Jong ook niet vanaf het middenveld laten sprinten



Klopt.

Als hij dat wel kan, moet je hem op die manier gebruiken. En dan moet hij dat zelf ook beseffen.

Nu staat hij 'open', en dan krijg je die bal ook de diepte in. Als hij dan aanzet en je ziet in gedachten van de scheurkalender velletjes van dagen wegvliegen dan gaat er iets mis...



Uiteraard, maar we kunnen niet zeggen dat in dit elftal de automatismen ervan af druipen.

 

+1/-0

Carranza oogt inderdaad heel traag, maar ik ben het met Yoda eens dat hij als aanspeelpunt beter uit de verf lijkt te komen dan Ueda. Ik vond hem ook wat actiever ogen in het pressiespel dan Ueda, die ik overigens ook niet bepaald heel snel vind. Het zou mij niets verbazen als Ueda in deze vorm toch gepasseerd gaat worden, Priske sprak in de persco na afloop lovend over Carranza en het leek alsof hij twijfelde over het blijven opstellen van Ueda.

Ik hoop dat we een jongere spits gaan scouten met meer potentie, zoals zo'n Luciano Rodrigruez die we afgelopen jaar op het oog hadden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Cruciaal voor een aanspeelpunt is het moment waarop zijn medespelers aansluiten, al dan niet losgekomen van hun directe tegenstander. Ueda kan de bal goed vasthouden en afschermen, alleen duurt het vaak te lang. Dat kan ook komen omdat hij de afspeelmogelijkheid niet ziet, en dan heb je er alsnog niks aan.

Ik heb nog veel te weinig van Carranza gezien, om het idee te krijgen dat hij Ueda lastig kan maken. En dat zegt wat, gezien de prestaties van Ueda die ook niet veel overhouden. Maar Carranza is tijdens zijn korte invalbeurten nog weinig in het spel betrokken geweest, laat staan dat het aantal kansen voor hem al op meer dan een hand te tellen zijn.

Gisteren had hij 1/2 goede voortzettingen, in een fase waarin de ruimtes steeds groter werden en Feyenoord het einde moest zien te halen. Moet hij op basis daarvan in de basis komen? Lijkt mij wat dunnetjes.

Ik vond zijn snelheid (of beter: het totale gebrek daaraan) echt schokkend, maar wellicht moeten we hem daar niet nu al op veroordelen. Hij verdient wat meer kansen, wat meer speeltijd. Een echt goed beeld van wat hij kan, dat hebben we nog niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Priske was duidelijk ontevreden over Ueda. Priske ziet Carranza dagelijks op trainingen. Als hij dan ook in zo'n persco zegt dat het nog niet zeker is dat Ueda verzekerd blijft van een basisplaats en zegt dat Carranza zich laat zien, dan sluit ik niet uit dat Carranza een kans gaat krijgen. Ueda liet in elk geval zien hoe je niet als aanspeelpunt moet functioneren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 07 oktober 2024 om 13:19:

open/sluit de onderstaande quote:




Priske was duidelijk ontevreden over Ueda. Priske ziet Carranza dagelijks op trainingen. Als hij dan ook in zo'n persco zegt dat het nog niet zeker is dat Ueda verzekerd blijft van een basisplaats en zegt dat Carranza zich laat zien, dan sluit ik niet uit dat Carranza een kans gaat krijgen. Ueda liet in elk geval zien hoe je niet als aanspeelpunt moet functioneren.



We gaan het zien! Priske ziet beiden ook op trainingen, maar we horen ook al meer dan een jaar dat Ueda er op trainingen ook alles inschiet.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Spelers » Julián Carranza