Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Santiago Gimenez

Deze normale topic is open en bestaat uit 31 pagina's: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31

Zeker fijn dat je nog steeds twee spitsen tot je beschikking hebt anders had je Paixao of Osman er moeten neerzetten wat toch gemankeerde spitsen zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 24 september 2024 om 16:28:

Zeker fijn dat je nog steeds twee spitsen tot je beschikking hebt anders had je Paixao of Osman er moeten neerzetten wat toch gemankeerde spitsen zijn.



Of een jeugdspeler. Maar 'jeugd' lijkt wel vloeke bij Feyenoord.

 

+1/-0

Hij is de zoveelste die problemen krijgt met de (internationale) voetbalkalender.
Eigenlijk was het een kwestie van tijd, na al die extra reizen voor het nationale team met alle gevolgen van dien.
Hopelijk is dit een goede les, want Ueda reist zich ook scheel.

 

+1/-0

Ja klopt puur roofbouw op spelers het vliegen opzich wennen ze wel aan maar de hoeveelheid wedstrijden wordt tegek natuurlijk. Maar Ueda is tenminste ook goed bij Japan Gimenez bakt er in Mexico ook niet veel meer van hij is nog vrij jong dus hij heeft wel tijd om sterker terug tekomen. Ook met Hwang is er eentje die veel en lang moet vliegen maar daar hebben andere clubs met Aziaten of (zuid) Amerikanen ook last van.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 25 september 2024 om 00:01:

Hij is de zoveelste die problemen krijgt met de (internationale) voetbalkalender.
Eigenlijk was het een kwestie van tijd, na al die extra reizen voor het nationale team met alle gevolgen van dien.
Hopelijk is dit een goede les, want Ueda reist zich ook scheel.



Ueda kon tot nu toe bij ons redelijk uitrusten

 

+1/-0

Aderlating hoor. Is nu niet in vorm, maar kan zomaar goals beginnen te maken.

Ueda
Met Ueda heb je een spits die inmiddels al behoorlijk wat minuten heeft gemaakt, maar de klik met Feyenoord lijkt er simpelweg niet te zijn. Dit wordt duidelijk zichtbaar in zijn optredens voor Japan vergeleken met die voor Feyenoord. Hij zal echt zijn goals wel maken, maar of hij (net als Santi) topscorer van de Eredivisie zal worden, is te bezien. Wat wij wel nodig hebben, want Santi heeft ons veel punten opgeleverd in het verleden.

Carranza
Carranza speelt nu al enkele weken/maanden voor Feyenoord, en Priske ziet hem dagelijks aan het werk. Het feit dat hij nog steeds zo weinig minuten krijgt, zegt in mijn ogen wel iets. Santi is totaal uit vorm, Ueda komt simpelweg tekort, en toch krijgt Carranza zelden speeltijd.
Daarnaast, kijkend naar zijn statistieken uit het verleden, waren die al niet erg indrukwekkend. Als je op je 24e nog in de MLS speelt, zegt dat ook veel. Bovendien was zijn doelpuntengemiddelde verre van indrukwekkend.

Als 3e spits hoop je dan op een 18-21 jarige die op de achtergrond kan groeien en er over 1 a 2 seizoenen wel staat.

Santi was uit vorm, maar hij was wel topscorer van de eredivisie vorig seizoen. Die Santi gaan wij enorm missen, want zowel Ueda als Carranza zie ik dat niet doen. En die hebben wij wel nodig, want die maakte wel regelmatig het verschil.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 25 september 2024 om 08:47:

Aderlating hoor. Is nu niet in vorm, maar kan zomaar goals beginnen te maken.


Santi was uit vorm, maar hij was wel topscorer van de eredivisie vorig seizoen. Die Santi gaan wij enorm missen, want zowel Ueda als Carranza zie ik dat niet doen. En die hebben wij wel nodig, want die maakte wel regelmatig het verschil.



Die Santi is er al bijna een jaar niet dus snap dat je die graag wilt zien maar die komt voorlopig niet terug.

Ik kijk er heel anders naar.
Ik hoop natuurlijk nooit dat een Feyenoord speler geblesseerd raakt maar soms blijft een coach maar volharden in een speler en word die soms geholpen door de goden om het te veranderen.

Ik denk dat Santi pas weer goed gaat spelen als hij een speler voor zich heeft die zijn plekje misschien kan overnemen.
Nu word hij toch wel weer opgesteld, hoeft er niets voor te doen.
En het is goed voor de andere spitsen, laat nu maar zien.

Aderlating? al heel lang niet meer.

 

+1/-0

Klote voor die gozert. Hopelijk kan hij sterker terugkomen, en in de tweede seizoenshelft laten zien dat 2023 geen éénmalige piek in zijn prestaties was.

Ik weet niet goed wat er met hem aan de hand geweest is, waardoor hij zover teruggevallen is. Het oogt allemaal slap, maar is dat omdat het niet lukt? Speelde hij in de periode dat iedere kans een doelpunt was niet net zo, maar vlogen de ballen er toen gewoon wél in? Ik vind dat heel lastig in te schatten.

Er is ook wel wat mis met de aanvoer denk ik, want Ueda wordt net zo moeilijk gevonden. Toen de ballen er van alle kanten in vlogen, draaide het elftal ook een stuk beter. Ueda moet het nu gaan doen, samen met Carranza. Het is mij om het even; ik gun ze beiden de wereld. Als zij scoren, is dat goed voor Feyenoord.

Als Gimenez straks goed terugkomt, evenzeer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 25 september 2024 om 10:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 25 september 2024 om 08:47:

Aderlating hoor. Is nu niet in vorm, maar kan zomaar goals beginnen te maken.


Santi was uit vorm, maar hij was wel topscorer van de eredivisie vorig seizoen. Die Santi gaan wij enorm missen, want zowel Ueda als Carranza zie ik dat niet doen. En die hebben wij wel nodig, want die maakte wel regelmatig het verschil.



Die Santi is er al bijna een jaar niet dus snap dat je die graag wilt zien maar die komt voorlopig niet terug.

Ik kijk er heel anders naar.
Ik hoop natuurlijk nooit dat een Feyenoord speler geblesseerd raakt maar soms blijft een coach maar volharden in een speler en word die soms geholpen door de goden om het te veranderen.

Ik denk dat Santi pas weer goed gaat spelen als hij een speler voor zich heeft die zijn plekje misschien kan overnemen.
Nu word hij toch wel weer opgesteld, hoeft er niets voor te doen.
En het is goed voor de andere spitsen, laat nu maar zien.

Aderlating? al heel lang niet meer.



Uiteraard hoop je dat een speler wordt uitgedaagd om het beste van zichzelf te laten zien, doordat er een reserve speler vlak achter hem zit. Wij missen dit. Zowel Ueda als Carranza hebben dat nog niet laten zien. Bij Ajax hebben ze nu Weghorst om Brobbey scherp te zetten en bij PSV klopt Pepi al 1 seizoen op de deur bij de Jong. Dit zal de 1e spits scherp houden om te blijven presteren.

Wat Middenvelder zegt is natuurlijk ook waar. De aanvoer is gewoonweg ruk. Hier gaan spitsen als Ueda en Carranza ook tegenaan lopen. Ik ben erg benieuwd of dit een positief effect gaat hebben. Ondanks de mindere prestaties vind ik Santi nog steeds de 1e spits van Feyenoord.

Santi kon toch een wedstrijd beslissen. Al speelde hij een periode wat minder, dan nog kon hij als een duveltje uit een doosje ineens goals maken. Ik werk in de Hoofdstad en daar worden ze niet bang van Ueda of Carranza, terwijl ze dat toch stiekem van Santi wel werden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Ik zag laatste een statistiek voorbij komen die liet zien dat Gimenez amper ballen in de 16 ontvangt. Als je zo'n Paixao ziet voetballen wordt snel duidelijk waarom, die schiet werkelijk alles maar zelf in plaats van een keer wat fatsoenlijke voorzetten af te leveren. Laat staan onze non-existente rechtervleugel waar al helemaal niets vanaf komt.

Ik geef het een spits maar te doen, al het hele jaar -ook onder Slot- is de aanvoer tamelijk beroerd. Qua spel valt daar nog veel winst te behalen, al ben ik eveneens van mening dat we simpelweg meer kwaliteit nodig hebben op de flanken om ons van de benodigde creativiteit te voorzien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Kwaliteit is 1 ding, het is ook wel de manier van spelen en de invulling van posities in mijn ogen.

Dat idee dat buitenspelers op de flank moeten spelen 'met hun verkeerde been'; daarmee dwing je ze bijna om naar binnen te trekken. En ja, dan zullen ze schieten als er ruimte is. De bal dan nog afleggen op de spits, is dan pas de tweede optie.

Wellicht wil een trainer dat de buitenspeler naar binnen trekt, zodat de back er overheen kan komen. Maar nu is het vaak zo dat een back alleen maar het gat in duikt en daarmee een verdediger bindt. Hij krijgt die bal te weinig. En als dat toch gebeurt, dan is het vaak uitkappen en weer terugspelen.

Dat Ueda uit een voorzet vanaf de zijkant van Smal scoort is geen toeval; ik denk dat als hij iedere week meerdere keren op die manier gezocht wordt hij echt wel vaker gaat scoren. (Gimenez had deze ook wel gemaakt, overigens)

Een kwaliteitsimpuls zou lekker zijn, maar dat zit er komende maanden niet in. We zullen moeten roeien met de riemen die we hebben. Smal kan een voorzet geven, van Lotomba weet ik dat (nog) niet. Maar misschien moeten Osman en Paixao van flank ruilen en de opdracht krijgen om vaker buitenom te gaan en die bal voor te geven.

Ik denk dat we met Milambo een speler 'op 10' hebben die kan bijsluiten bij de centrumspits en ook kan koppen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 25 september 2024 om 15:17:

open/sluit de onderstaande quote:




Kwaliteit is 1 ding, het is ook wel de manier van spelen en de invulling van posities in mijn ogen.

Dat idee dat buitenspelers op de flank moeten spelen 'met hun verkeerde been'; daarmee dwing je ze bijna om naar binnen te trekken. En ja, dan zullen ze schieten als er ruimte is. De bal dan nog afleggen op de spits, is dan pas de tweede optie.

Wellicht wil een trainer dat de buitenspeler naar binnen trekt, zodat de back er overheen kan komen. Maar nu is het vaak zo dat een back alleen maar het gat in duikt en daarmee een verdediger bindt. Hij krijgt die bal te weinig. En als dat toch gebeurt, dan is het vaak uitkappen en weer terugspelen.

Dat Ueda uit een voorzet vanaf de zijkant van Smal scoort is geen toeval; ik denk dat als hij iedere week meerdere keren op die manier gezocht wordt hij echt wel vaker gaat scoren. (Gimenez had deze ook wel gemaakt, overigens)

Een kwaliteitsimpuls zou lekker zijn, maar dat zit er komende maanden niet in. We zullen moeten roeien met de riemen die we hebben. Smal kan een voorzet geven, van Lotomba weet ik dat (nog) niet. Maar misschien moeten Osman en Paixao van flank ruilen en de opdracht krijgen om vaker buitenom te gaan en die bal voor te geven.

Ik denk dat we met Milambo een speler 'op 10' hebben die kan bijsluiten bij de centrumspits en ook kan koppen.


Eens. Paixao zou van rechts moeten spelen. Dan kan hij met voorzetten komen waar de spits iets mee kan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 25 september 2024 om 15:44:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 25 september 2024 om 15:17:

open/sluit de onderstaande quote:




Kwaliteit is 1 ding, het is ook wel de manier van spelen en de invulling van posities in mijn ogen.

Dat idee dat buitenspelers op de flank moeten spelen 'met hun verkeerde been'; daarmee dwing je ze bijna om naar binnen te trekken. En ja, dan zullen ze schieten als er ruimte is. De bal dan nog afleggen op de spits, is dan pas de tweede optie.

Wellicht wil een trainer dat de buitenspeler naar binnen trekt, zodat de back er overheen kan komen. Maar nu is het vaak zo dat een back alleen maar het gat in duikt en daarmee een verdediger bindt. Hij krijgt die bal te weinig. En als dat toch gebeurt, dan is het vaak uitkappen en weer terugspelen.

Dat Ueda uit een voorzet vanaf de zijkant van Smal scoort is geen toeval; ik denk dat als hij iedere week meerdere keren op die manier gezocht wordt hij echt wel vaker gaat scoren. (Gimenez had deze ook wel gemaakt, overigens)

Een kwaliteitsimpuls zou lekker zijn, maar dat zit er komende maanden niet in. We zullen moeten roeien met de riemen die we hebben. Smal kan een voorzet geven, van Lotomba weet ik dat (nog) niet. Maar misschien moeten Osman en Paixao van flank ruilen en de opdracht krijgen om vaker buitenom te gaan en die bal voor te geven.

Ik denk dat we met Milambo een speler 'op 10' hebben die kan bijsluiten bij de centrumspits en ook kan koppen.


Eens. Paixao zou van rechts moeten spelen. Dan kan hij met voorzetten komen waar de spits iets mee kan.



Heb dit al paar keer gezegd , als Pax op rechts stond was de spits ook beter.
Toevallig hebben we Osman die beter is op links.
1+1=?
Te makkelijk misschien...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Dat zou je wel zeggen, maar trainers blijven volharden in het opstellen van een rechtspoot op links; en andersom.

Overigens is het in zeker zin ook een non-discussie. Iedere zichzelf-respecterende profvoetballer zou met beide benen een voorzet moeten kunnen geven vanaf de flank. Dat is trainbaar. Als een Paixao na iedere training 25 keer die bal voor de pot gooit met links, gaan die ballen in de wedstrijd na een paar maanden gewoon aankomen.

Het is daarom ook echt veel meer een tactiek/speelwijze, het zijn de keuzes van een trainer. Die lijken niet te willen dat de buitenspelers buitenom gaan en die voorzet vanaf de flank geven.

 

+1/-0

Ik snap eigenlijk ook niet dat hij altijd in de basis staat zowel Slot als Priske deden dat terwijl je ziet dat hij de energie en scherpte momenteel niet heeft ja 1x tegen psv was hij goed.

 

+1/-0

Wat een pech, Gimenez is de helft van het seizoen eruit.
Dit zal betekenen dat Ueda of die andere er gelijk moeten staan.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 31 pagina's: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31

Feyenoord Forum » Spelers » Santiago Gimenez