Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Justin Bijlow

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 27 augustus 2024 om 17:50:

Doorselecteren gaat zo ontzettend lastig. Volgens mij wilde de leiding af van Santi, Stengs en Bijlow, maar om wonderlijke redenen gaat geen transfer door.

Benieuwd wat voor impact dit heeft. Ook op de toekomst bij eventuele verkoop. Men gaat nu wel 2x nadenken over Stengs en Bijlow...



Ze zitten gelukkig al bij de mooiste club toch laat ze een voorbeeld nemen aan Geertruida vorig jaar en nu ook Hancko laten zien wat je kan hier en fit blijven dan komen er nieuwe kansen. Er wordt sowieso doorgeselcteerd met al die nieuwe spelers.

 

+1/-0

El Ahmadi denkt dat Priske toch Bijlow er weer gaat inzetten. Met zoveel wedstrijden kan je wel verwachten dat Bijlow nog gaat spelen of je stelt ze om de beurt op lol.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 27 augustus 2024 om 22:43:

El Ahmadi denkt dat Priske toch Bijlow er weer gaat inzetten. Met zoveel wedstrijden kan je wel verwachten dat Bijlow nog gaat spelen of je stelt ze om de beurt op lol.


De media en El Ahmadi ook zijn wel erg bezig om Bijlow weer in het doel te krijgen, terwijl de keus voor Wellenreuther goed te begrijpen is. Steeds wordt maar benadrukt dat Bijlow de betere keeper is, maar dat hij vaak geblesseerd is wordt er niet bij gezegd. Ook foutjes van Wellenreuther worden uitvergroot. Tegen Sparta heeft hij geen fout gemaakt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 27 augustus 2024 om 17:20:

Op zich blij dat Bijlow en Stengs blijven het gekke is dat ze nu beiden behoorlijk fit zijn echter geeft zo'n strenge keuring wel aan dat er risico's aan de twee kleven zeker als je over miljoenen praat.


Het geeft ook een goed inzicht in het feit dat topsporters eigenlijk altijd wel wat pijntjes en plekjes hebben; de een wat meer dan de ander. Overbelastingsblessures, oud zeer, latente zwakheden.
Van Stengs was dat al bekend, ik vraag mij nog altijd af of dat niet voor iedereen geldt die ooit een kruisband heeft afgescheurd, en er is een categorie blessures die je wel eenmaal hebt, maar waar je met aanpassing mee door kunt sporten.

Sven Kramer moest ook de training aanpassen vanwege z'n rug, Daphne Schippers kon de maximale belasting niet meer aan, Arjen Robben moest heel lang warmlopen e heel veel dingen niet doen.
Het zou ook wel eens een reden kunnen zijn dat Bijlow wat vaker geblesseerd is. Of dat anderen er wat vaker even uitliggen dan gemiddeld.
De gemiddelde voetbalfan herkent dat niet, en heeft het dan al snel over 'watjes', of erger nog: suggereren dat het 'tussen de oren' zit.

Ik denk dat er met Bijlow weinig aan de hand is, maar dat is wat anders dan er grif een hoge transfersom voor betalen.
Dat is ook precies de reden achter zo'n keuring.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 27 augustus 2024 om 23:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 27 augustus 2024 om 22:43:

El Ahmadi denkt dat Priske toch Bijlow er weer gaat inzetten. Met zoveel wedstrijden kan je wel verwachten dat Bijlow nog gaat spelen of je stelt ze om de beurt op lol.


De media en El Ahmadi ook zijn wel erg bezig om Bijlow weer in het doel te krijgen, terwijl de keus voor Wellenreuther goed te begrijpen is. Steeds wordt maar benadrukt dat Bijlow de betere keeper is, maar dat hij vaak geblesseerd is wordt er niet bij gezegd. Ook foutjes van Wellenreuther worden uitvergroot. Tegen Sparta heeft hij geen fout gemaakt.


Wat ik zowel als tegen WII en nu tegen Sparta gezien heb, is dat hij veel te snel z'n doel is uitgekomen. Hierdoor creeer je een situatie dat de tegenstander gemakkelijk de bal in het doel kan lepelen. Tenslotte was het zo, dat ik nog had willen zien, dat als hij op z'n post bleef de tegenstander de bal kon controleren en scoren. Dan had hij dat kunnen voorkomen. Neen, Timon maakte op mij geen positieve indruk. Dit soort miskleunen zorgen ervoor dat je achter de feiten aanloopt. Met Justin liep dat beter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 27 augustus 2024 om 23:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 27 augustus 2024 om 22:43:

El Ahmadi denkt dat Priske toch Bijlow er weer gaat inzetten. Met zoveel wedstrijden kan je wel verwachten dat Bijlow nog gaat spelen of je stelt ze om de beurt op lol.


De media en El Ahmadi ook zijn wel erg bezig om Bijlow weer in het doel te krijgen, terwijl de keus voor Wellenreuther goed te begrijpen is. Steeds wordt maar benadrukt dat Bijlow de betere keeper is, maar dat hij vaak geblesseerd is wordt er niet bij gezegd. Ook foutjes van Wellenreuther worden uitvergroot. Tegen Sparta heeft hij geen fout gemaakt.



Ik ga ervan uit dat Nieminen en Priske de beste keuze maken vooral die Fin werkt elke dag met de twee. Priske luistert naar zijn keeperstrainer netals Van Gaal en Slot dat doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 28 augustus 2024 om 00:58:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 27 augustus 2024 om 23:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 27 augustus 2024 om 22:43:

El Ahmadi denkt dat Priske toch Bijlow er weer gaat inzetten. Met zoveel wedstrijden kan je wel verwachten dat Bijlow nog gaat spelen of je stelt ze om de beurt op lol.


De media en El Ahmadi ook zijn wel erg bezig om Bijlow weer in het doel te krijgen, terwijl de keus voor Wellenreuther goed te begrijpen is. Steeds wordt maar benadrukt dat Bijlow de betere keeper is, maar dat hij vaak geblesseerd is wordt er niet bij gezegd. Ook foutjes van Wellenreuther worden uitvergroot. Tegen Sparta heeft hij geen fout gemaakt.



Ik ga ervan uit dat Nieminen en Priske de beste keuze maken vooral die Fin werkt elke dag met de twee. Priske luistert naar zijn keeperstrainer netals Van Gaal en Slot dat doen.



Zo moet het ook zijn, dit is hun professionele afweging. Ook al zie ik zelf ook liever Bijlow op goal.

 

+1/-0

Triest voor Bijlow dat zijn transfer niet doorging en nadelig voor Feyenoord omdat het hierdoor een stuk lastiger is geworden om directe versterkingen te halen in verband met het gigantische salaris dat Justin ontvangt. Aan de andere kant hebben we nu wel weer twee topclubwaardige keepers, zoals het hoort.

Voor Bijlow is het ook nog eens sneu, omdat al dat blessureleed al aan hem kleeft en na deze mislukte medische keuring zal dat nog sterker het geval zijn. Ik vermoed dat een transfer er bijna niet meer in zal zitten, het zal hoogstwaarschijnlijk een leven lang Feyenoord worden (geen straf natuurlijk!) of een transfervrij vertrek aan het einde van zijn contract.

 

+1/-0

Ja Bijlow heeft een top salaris hier maar dat geldt tegenwoordig voor de meeste spelers reken maar dat Wellenreuther niet veel minder verdient sinds hij heeft bijgetekend en de belofte die gedaan zou zijn dat hij 1e zou worden geloof ik niet zo werkt het niet.

 

+1/-0

Twee Feyenoorders komen in één zomer niet door medische keuring: voormalig clubartsen geven uitleg
Twee spelers van Feyenoord in één zomer die niet door de medische keuring komen. Is dat pech? En kunnen ze ooit alsnog worden verkocht? De voormalige clubartsen Casper van Eijck en Cees-Rein van den Hoogenband geven uitleg.
Mikos Gouka 28-08-24, 17:14 Laatste update: 17:47
Cees-Rein van den Hoogenband wil maar meteen duidelijk zijn. Een medische keuring is niets anders dan ‘een advies’ zegt de man die 25 jaar clubarts van PSV was. ,,De ene club zegt ‘we doen het’ en de andere club zet er een streep door’’, aldus Van den Hoogenband. ,,Als je ergens niet door een keuring komt, kan dat een probleem zijn in de rest van je loopbaan omdat artsen nog alerter zullen zijn. Maar dan bepalen de clubs zelf of ze het wel of niet aandurven.’’
Bij Justin Bijlow durfde Southampton het deze week dus niet aan. Feyenoord-ploeggenoot Calvin Stengs botste eerder op strenge artsen bij zijn overgang naar Charlotte FC. Die keuring was net als die van Bijlow in Engeland. ,,En daar keren ze spelers echt helemaal binnenstebuiten”, zegt Casper van Eijck, voormalig clubarts van Sparta en Feyenoord en volgende maand op de bank bij de nationale ploeg van Curaçao. ,,Dat heeft uiteraard te maken met de bedragen die ermee zijn gemoeid. Ze nemen dan minder risico’s. En dat is het eigenlijk ook alleen maar: een risico-overweging.’’

In Engeland keren ze spelers echt helemaal binnenste­bui­ten
-Casper van Eijck
Van Eijck kan de naam van de speler niet noemen om de privacywetgeving niet te schenden, maar ook hij had weleens voetballers met meer dan een krasje voor zich tijdens keuringen. ,,Ik adviseerde een keer om een speler niet dat driejarige contract te geven, maar een verbintenis van een jaar met opties op een langer verblijf’’, zegt Van Eijck. ,,Dan verklein je de risico’s. Die inschatting moeten artsen maken.’’
Supporter als clubarts
Van den Hoogenband schiet in de lach als de naam Max Abarbanel wordt genoemd. Die was in de jaren 60 en 70 vijftien jaar lang clubarts van Feyenoord. Willem van Hanegem vertelde weleens dat Abarbanel naast arts vooral hartstochtelijk fan van de club was. ,,Dan had je een gebroken teen of zo, maar dan zei Abarbanel ‘je kunt makkelijk spelen Willem’’, zegt Van Hanegem. ,,En dan ging je maar weer. Mooi was dat. Een supporter als clubarts. In die tijd kon je met een gebroken been nog fit worden verklaard.’’
Die tijden zijn uiteraard veranderd. ,,Er zijn momenten geweest dat ik spelers medisch gezien maar matig geschikt vond’’, heeft Van den Hoogenband het over het tegenovergestelde. ,,De clubleiding maakt dan toch uiteindelijk de afweging ja of nee bij de transfer.’’

Bij Stengs doken er tot teleurstelling van de speler voor zijn keuring verhalen op in de media dat hij niet meer in staat zou zijn driemaal per acht dagen in actie te komen. Charlotte FC zou volgens kwade tongen vervolgens tot in details hebben gespeurd naar verborgen gebreken.
,,Daar ben ik niet bij geweest’’, zegt Van Eijck. ,,Maar dat is sowieso onzin. Iedereen weet dat Stengs vroeg in zijn carrière een zware blessure heeft gehad. Dat daar littekenweefsel van te zien zou zijn geweest, is niet meer dan logisch en ook helemaal geen probleem. Charlotte FC is helemaal niet wakker gemaakt door verhalen, ze hebben hem gewoon gekeurd en dan maak je met de resultaten op je bureau de afweging: moeten we het wel of niet doen onder de afgesproken voorwaarden.’’
Andere visie over oude blessure
Dat werd dus een nee. Bij Bijlow werd er door de keeper dinsdag zelf uitleg gegeven. ,,Southampton heeft een andere visie over de behandelwijze van een oude blessure dan Feyenoord’’, zei de keeper. Van Eijck benadrukt dat hij ook in dit geval niet over de specifieke kwestie kan oordelen. ,,Maar in zijn algemeenheid is dat vaak de uitleg dat een club die de speler koopt, denkt dat een operatie een blessure helemaal kan laten genezen terwijl de verkopende club denkt dat zoiets niet nodig was en is’’, zegt Van Eijck. ,,Nogmaals, ik weet helemaal niet of dat in de kwestie Bijlow zo was hè, maar dat zie je weleens. Je zou dan toch voor een operatie kunnen gaan en zo weer makkelijker door keuringen komen.’’
Tekst gaat verder onder de foto...
Justin Bijlow nam afgelopen weekend nog in tranen afscheid van de Feyenoord-supporters.
Justin Bijlow nam afgelopen weekend nog in tranen afscheid van de Feyenoord-supporters. © Pro Shots / Kay int Veen
Of Bijlow en Stengs problemen krijgen om in de toekomst door keuringen heen te komen, weet Van Eijck niet. ,,Het is altijd lekkerder als er vooraf geen twijfels zijn, maar het hangt van de kopende club af en hun risicoanalyse. Kijk, er zijn spelers die tweemaal een kruisbandblessure hebben gehad en die daarna fluitend drie keer in acht dagen topwedstrijden kunnen spelen. Dat hangt af van de schade die er was en hoe goed de reconstructie is uitgevoerd. Er zijn ook spelers die na eenmaal zo’n kwetsuur te hebben opgelopen al hun oude niveau niet meer halen.’’
Of clubs druk achter een transfer zetten, is de vraag. In de zin van ‘de knie is kwetsbaar maar, duw hem er toch maar doorheen’. Van Eijck grinnikt. ,,Een clubarts denkt ook aan zichzelf hè’’, zegt hij. ,,Als je een speler goedkeurt, maar hij speelt vervolgens nooit, straalt dat ook op jou af.’’

Voor een speler is het echt heel vervelend als een keuring een transfer dwarsboomt
-Casper van Eijck
Van den Hoogenband beaamt dat. Artsen moeten hun kundigheid tonen. ,,En dat het nu om twee spelers van Feyenoord gaat zegt niets over die club, dat wil helemaal niet zeggen dat ze daar iets fout hebben gedaan.’’
Van Eijck: ,,Voor een speler is het echt heel vervelend als een keuring een transfer dwarsboomt’’, zegt Van Eijck. ,,Maar in deze tijd weet je in elk geval dat ze in Engeland bereid zijn tot in de kleinste details te gaan. Of ze dat met trainers eigenlijk ook doen? Die moeten eenmaal in de twee jaar een keuring ondergaan bij de KNVB. Bij Feyenoord keurden we spelers jaarlijks en dan keken we ook naar de trainers. Maar die hoeven niet te rennen of duiken hè. Toch een verschil, haha.’’

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:



Geweldig dat je dit hier hebt gepost, Marc. Mijn waardering in jouw neemt toe.
Dit is nu het moment dat onze medesupporters het voortaan moeten laten om die Joodse leuzen te scanderen, en of het nou voor die klere club uit 020 is of niet, je gaat hierdoor je eigen medesupporters ook beschadigen. Nogmaals heel hartelijk bedankt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 29 augustus 2024 om 01:28:

open/sluit de onderstaande quote:



Geweldig dat je dit hier hebt gepost, Marc. Mijn waardering in jouw neemt toe.
Dit is nu het moment dat onze medesupporters het voortaan moeten laten om die Joodse leuzen te scanderen, en of het nou voor die klere club uit 020 is of niet, je gaat hierdoor je eigen medesupporters ook beschadigen. Nogmaals heel hartelijk bedankt.



Het is een beetje hetzelfde als met Tottenham Hotspur
Tottenham Fans chant "Yiddo, Yiddo" repeatedly, "Yid", or "Yid Army".

Voor hun is het een geuzennaam dus logisch dat rivalen daar tegenin gaan niet alleen Feyenoord maar hamassen enzo gaat veel tever bij heel veel nl clubs zijn of waren Joden actief.

 

+1/-0

Ga ff verder off topic.

In Groningen was in de jaren 20 een voetbalclub Swastika!

Maar dat er hier in de stad een voetbalvereniging was die Swastika heette, waarvan verreweg de meeste spelers joods waren en de secretaris in het hartje van de jodenbuurt woonde, dat is achteraf bijna te bizar om te geloven.

En toch bestond die club. Gerard Helsma, de voetbalhistoricus van deze stad, vertelde mij er van de week over.

De club heeft van 1922 tot 1924 bestaan en speelde op een veld achter café Keuning in Helpman.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24

Feyenoord Forum » Spelers » Justin Bijlow