Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Justin Bijlow

Deze normale topic is open en bestaat uit 21 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 26 april 2024 om 19:51:

Vind gisteren achterin allemaal wat onwennig staan. Had idee dat verdedigers soms verstopt waren en aan andere kant Bijlow die wat onzeker leek in sommige situaties.

Het was zijn eerste wedstrijd weer na een lange blessure. Volgens mij had hij de vorige keer ook wat ´ontwenningsverschijnselen'.

+1/-0

Ik vind Bijlow wat minder rustig overkomen dan Wellenreuther. Vraag me toch af wie de betere keeper is. Wellenreuther vind ik in de opbouw aanzienlijk beter geworden, het verschil is nu minimaal. Uiteindelijk moet je misschien kijken naar fysieke betrouwbaarheid, dan zou ik voor Wellenreuther gaan als eerste keeper.

+1/-0

https://www.voetbalnieuws.nl/nieuws/1201454/justin-bijlow-op-verlanglijstje-arsenal-en-liverpool.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlin
k&utm_campaign=Headliner.nl

Zou wel cruel zijn als we de betere keeper(dit seizoen) laten gaan en dan onze eerste ook weggaat om tweede keeper te worden.
De cirkel is rond.

+1/-0

wehave schreef op 22 mei 2024 om 11:47:

https://www.voetbalnieuws.nl/nieuws/1201454/justin-bijlow-op-verlanglijstje-arsenal-en-liverpool.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlin
k&utm_campaign=Headliner.nl

Zou wel cruel zijn als we de betere keeper(dit seizoen) laten gaan en dan onze eerste ook weggaat om tweede keeper te worden.
De cirkel is rond.

Als Bijlow inderdaad weggaat, dan laten we Wellenreuther natuurlijk nooit gaan. Zou wel een elegante oplossing zijn, alle partijen blij.

+1/-0

Ik hoop wanneer hij vertrekt dat het meer dan 15mil gaat opleveren.

+1/-0

Engelse media bevestigen: Arsenal gaat voor Bijlow bij vertrek Ramsdale

Justin Bijlow staat op het lijstje van Arsenal FC. De interesse in de doelman van Feyenoord is bevestigd door diverse Engelse media, waaronder The Telegraph. De nummer twee van de Premier League wil Bijlow aantrekken wanneer Aaron Ramsdale een transfer maakt.

David Raya is door Arsenal FC gehuurd van Brentford met een aankoopverplichting voor aankomende zomer. De optie wordt gelicht door de Engelsen, waardoor Raya voor een bedrag van dertig miljoen pond definitief de overstap maakt naar Arsenal FC. De Engelsen zien in Raya de eerste doelman en Bijlow moet het de Spanjaard lastig gaan maken onder de lat.

Ramsdale, die op het toppunt een marktwaarde had van veertig miljoen euro, is zijn basisplaats verloren in het Emirates Stadion. Newcastle United heeft belangstelling getoond en de 26-jarige doelman wil weer wekelijks gaan spelen, waardoor een vertrek in de lijn der verwachting ligt.

Liverpool FC
De interesse van Liverpool FC wordt niet breed uitgemeten in Engeland. De nieuwe club van Arne Slot voelt op dit moment ook niet de urgentie om een tweede doelman aan te trekken. Journalist Fabrizio Romano maakte melding dat Liverpool FC vooral kijkt naar een linker centrale verdediger zonder daarbij namen te noemen.

Wellenreuther
De situatie onder de lat bij Feyenoord is bekend. Timon Wellenreuther wil het seizoen ingaan als eerste doelman, in De Kuip of elders, waardoor de Rotterdammers een keuze moeten gaan maken. Verkoopt Feyenoord Bijlow wanneer de interesse zich doorzet, of doet het Wellenreuther van de hand? De interesse uit de Premier League kan daardoor wel eens uitkomst bieden voor alle partijen.

+1/-0

Het goede is dat Wellenreuther z'n contract nog een jaar doorloopt, dus je hoeft geen overhaaste beslissingen te maken. Wordt de interesse voor Bijlow concreet (en is hij eventueel bereid met een plek op de bank of in ieder geval dat hij de strijd aan moet), verleng je Timon nog met een jaar als hij wil, zodat je in 2026 een nieuwe, jongere keeper hebt klaargestoomd (ik weet niet hoe Van Sas er voor staat?). Maar OF Bijlow OF Wellenreuther moet weg. Geen van beide zal een positieve invloed op de selectie hebben vanaf de bank.

Het is zo'n rotsituatie. Bijlow beseft ook wel dat z'n blessureleed een probleem is voor Feyenoord. Maar het is ook zijn club en het pad was natuurlijk "schitteren bij Feyenoord, Oranje en dan een toptransfer maken." En nu lijkt z'n keeperscarriere het allemaal "net niet" te worden, ondanks hoe goed hij is wanneer fit. Is hij bereid om puur in het belang van Feyenoord te denken of wil hij ook alleen een "1e keeper" transfer maken en anders niet?

+1/-0

parena schreef op 24 mei 2024 om 09:20:

Het goede is dat Wellenreuther z'n contract nog een jaar doorloopt, dus je hoeft geen overhaaste beslissingen te maken. Wordt de interesse voor Bijlow concreet (en is hij eventueel bereid met een plek op de bank of in ieder geval dat hij de strijd aan moet), verleng je Timon nog met een jaar als hij wil, zodat je in 2026 een nieuwe, jongere keeper hebt klaargestoomd (ik weet niet hoe Van Sas er voor staat?). Maar OF Bijlow OF Wellenreuther moet weg. Geen van beide zal een positieve invloed op de selectie hebben vanaf de bank.

Het is zo'n rotsituatie. Bijlow beseft ook wel dat z'n blessureleed een probleem is voor Feyenoord. Maar het is ook zijn club en het pad was natuurlijk "schitteren bij Feyenoord, Oranje en dan een toptransfer maken." En nu lijkt z'n keeperscarriere het allemaal "net niet" te worden, ondanks hoe goed hij is wanneer fit. Is hij bereid om puur in het belang van Feyenoord te denken of wil hij ook alleen een "1e keeper" transfer maken en anders niet?

Bijlow moet helaas zo snel mogelijk weg.
Anders zit je de komende 10 jaar opgescheept met de situatie dat seizoen afhangt hoe goed de tweede keeper presteert.
Lijkt me niet echt een gezonde situatie.

+2/-0

wehave schreef op 24 mei 2024 om 10:43:
Anders zit je de komende 10 jaar opgescheept met de situatie dat seizoen afhangt hoe goed de tweede keeper presteert.

Oh, met je eens dat 't het slimste is om te doen. Alleen, als er uiteindelijk geen interessante club voor Bijlow komt, wat doet Feyenoord / de nieuwe trainer dan? Gaan ze zeggen "sorry Justin, maar of je bent 2e keeper, of je zult genoegen moeten nemen met een club van lager niveau." Ik weet niet of ze dat bereid zijn te doen. (en dan zul je zien, gaat-ie naar een andere club: nooit meer geblesseerd. :D )

+1/-0

parena schreef op 24 mei 2024 om 10:48:

wehave schreef op 24 mei 2024 om 10:43:

Oh, met je eens dat 't het slimste is om te doen. Alleen, als er uiteindelijk geen interessante club voor Bijlow komt, wat doet Feyenoord / de nieuwe trainer dan? Gaan ze zeggen "sorry Justin, maar of je bent 2e keeper, of je zult genoegen moeten nemen met een club van lager niveau." Ik weet niet of ze dat bereid zijn te doen. (en dan zul je zien, gaat-ie naar een andere club: nooit meer geblesseerd. :D )

Je moet hopen op een langere gezonde periode of dat een grotere club hem als tweede man wilt.
Misschien dat hij dat zo een plek kan veroveren bij een andere club.
Blijft natuurlijk een goede keeper.

Neem aan dat hij ook een keer weg wilt.
En dat hij na ons nooit meer geblesseerd raakt ga ik eerlijk gezegd al vanuit haha

+2/-0

wehave schreef op 24 mei 2024 om 10:57:

(...)Je moet hopen op een langere gezonde periode of dat een grotere club hem als tweede man wilt.
Misschien dat hij dat zo een plek kan veroveren bij een andere club.
Blijft natuurlijk een goede keeper.

Neem aan dat hij ook een keer weg wilt.
En dat hij na ons nooit meer geblesseerd raakt ga ik eerlijk gezegd al vanuit haha

Laten we het hopen voor hem!

+1/-0

Als hij inderdaad eerste keeper van Southampton kan worden: dat gun ik hem echt van harte!

Had hem liever bij ons als eerste keeper gezien, maar dit is uiteindelijk een prima uitkomst. Wij hebben een goede keeper die normaalgesproken het hele seizoen keept, Bijlow maakt de stap naar de PL en wij houden er wat miljoenen aan over.

Toch mooi, de PL staat straks bol van de oud-spelers

+1/-0

Deze stap naar de PL is Justin gegund, een win-win. Al hoop ik wel op een enigszins marktconform bedrag, ondanks de blessuregevoeligheid van Bijlow.

+1/-0

Willykment schreef op 21 augustus 2024 om 13:01:

Deze stap naar de PL is Justin gegund, een win-win. Al hoop ik wel op een enigszins marktconform bedrag, ondanks de blessuregevoeligheid van Bijlow.

Ik sta er een beetje dubbel in.

Southampton moet niet denken dat ze Bijlow voor een habbekrats kunnen oppikken. Tegelijkertijd; het is een keeper, én hij heeft helaas een historie van blessures.

Daarnaast zal Feyenoord Bijlow deze overstap toch ook wel enigszins gunnen, hoop ik.

Een mooi bedrag is gezien zijn kwaliteiten gerechtvaardigd, maar als Bijlow écht weg wil moet Feyenoord deze overgang niet op een paar ton laten klappen...

+1/-0

Hopelijk wordt het een Eu 15 miljoen plus doorverkooppercentage ad 40%, en bonussen tot Eu 5 miljoen. Althans, dat verwacht ik minimaal.

+1/-0

'Zoektocht naar vervanger voor Bijlow in volle gang: Olij wordt genoemd'

Feyenoord is achter de schermen druk bezig met het vinden van een vervanger voor Justin Bijlow. De Rotterdammers brengen momenteel een aantal opties in kaart. Voetbal International noemt daarbij de naam van Nick Olij. De 29-jarige doelman staat onder contract bij Sparta Rotterdam en heeft een verbintenis tot medio 2026.

Bijlow staat op het punt om de overstap te maken naar Southampton. Feyenoord en de Engelsen hebben vandaag onderhandeld over een transfersom en verwachten spoedig witte rook. Insider laten weten dat er vanavond of vrijdag een definitief akkoord wordt verwacht. Algemeen directeur Dennis te Kloese wil, gezien de situatie van Bijlow, meewerken aan een transfer, maar daar moet wel een marktconforme prijs tegenover staan.

Feyenoord is bereid om mee te denken met de club uit de Premier League. De mogelijkheid dat Bijlow de rest van het seizoen op huurbasis uitkomt voor Southampton behoort tot de opties. Er moet dan echter wel een verplichte koopoptie worden opgenomen in de overeenkomst. Als Bijlow vertrekt, beschikt trainer Brian Priske momenteel alleen nog over Timon Wellenreuther en Mikky van Sas. De stadionclub gaat dus de transfermarkt op voor versterking.

+1/-0

'Southampton FC probeerde doelman van Arsenal FC te huren'

Southampton FC zou niet alleen geïnteresseerd zijn in Justin Bijlow, maar zou ook geprobeerd hebben om Aaron Ramsdale te huren, zegt journalist Sam C op X, die werkt voor onder meer The United Stand en That's Football.

De club uit de Premier League zou hebben geprobeerd om de doelman van Arsenal te huren voor 2,5 miljoen pond. Die club zou dan 80 procent van het salaris moeten betalen, maar lijkt daar niet op te zijn ingegaan. Zij zouden het dubbele willen, plus dat Southampton FC het grootste gedeelte van het salaris gaat betalen.

Interesse in Bijlow
Ook Sam C meldt nu dat Southampton FC Bijlow op het oog heeft. De interesse in Ramsdale zou daardoor ten einde kunnen komen. Bijlow moet het aan het begin van het seizoen doen met een plek op de bank. Timon Wellenreuther is momenteel de eerste doelman onder nieuwe trainer Brian Priske.

De 26-jarige Bijlow is al sinds 2006 actief voor Feyenoord. Eerst in de jeugdopleiding, en daarna in het eerste van de Rotterdammers. Daar speelde hij tot op heden 143 officiële wedstrijden. Mocht de doelman inderdaad vertrekken, zal Feyenoord op zoek moeten naar een nieuwe tweede keeper.

+1/-0

Wat een dombo is die Priske, door aan Wellenreuther de voorkeur te geven boven Bijlow. Nu is die vertrokken naar Southampton. En wat hebben we aan Wellenreuther? Dat moet nog blijken. Ik vond Bijlow zekerder keepen dan Wellenreuther.

+1/-0

'Engelse club huurt Bijlow: definitieve transfer bij 20 wedstrijden'

Justin Bijlow maakt in eerste instantie op huurbasis de overstap naar Southampton. Wanneer de 26-jarige doelman twintig wedstrijden in actie komt voor de club uit de Premier League, wordt de overgang definitief. Dit weet Voetbal International te melden. De Rotterdammers kunnen dan rekenen op een bedrag van acht miljoen euro.
De constructie is dus anders dan eerder werd genoemd in de berichtgeving. Met het feit in gedachte dat Bijlow door trainer Russell Martin wordt gezien als eerste keeper, lijkt het een zekere transfer. Voor Southampton is dit mogelijk vooral een manier om de blessuregevoeligheid van de doelman aan te kijken, of de financiële risico's te beperken.

'Bijlow zondag nog in wedstrijdselectie; transfersom bekend'

Feyenoord kan een bedrag van acht miljoen euro bijschrijven door de transfer van Justin Bijlow, zo meldt De Telegraaf. Zondag zit de doelman nog wel op de bank voor de stadsderby tegen Sparta. Voor de Rotterdammer zelf gaat er een lang gekoesterde wens in vervulling door te spelen in de Premier League.

Dennis te Kloese heeft met zijn team in de afgelopen dagen veel onderhandeld met Southampton over de transfer. Uiteindelijk levert de keeper alsnog een forse transfersom op, dat in de buurt komt van zijn geschatte marktwaarde. Na het weekend vliegt Bijlow naar Engeland om zijn medische keuring te ondergaan.

Bijlow heeft in totaal 143 wedstrijden achter zijn naam staan en won daarin alle Nederlandse prijzen. Na achttien jaar bij Feyenoord actief te zijn geweest gaat hij nu voor een nieuw avontuur. Te Kloese zal in de komende week zijn best gaan doen om een vervanger aan te stellen.

'Feyenoord akkoord met Southampton: Bijlow vertrekt na achttien jaar'

Feyenoord en Southampton hebben een mondeling akkoord bereikt over de transfer van Justin Bijlow, zo meldt Fabrizio Romano. De 26-jarige doelman verruilt de Rotterdamse club na achttien jaar voor een avontuur in de Premier League. Bijlow was in De Kuip op het tweede plan beland, waardoor een vertrek voor alle partijen de beste oplossing leek.

Het laatste papierwerk tussen Feyenoord en Southampton wordt nu geregeld en dan vliegt Bijlow naar Engeland om zijn medische keuring af te ronden. Het is nog onduidelijk of de doelman nog op de bank zit tijdens de stadsderby tegen Sparta. In de Premier League kan de Rotterdammer eerste doelman worden en trainer Russell Martin is erg gecharmeerd van Bijlow. Hij past perfect in het aanvallende voetbal met opbouw van achteruit.

Bijlow maakte zijn debuut voor Feyenoord op 13 augustus 2017 en won in de tussentijd een hoop prijzen. Als bankzitter behaalde hij al de landstitel in 2016/17, maar vervolgens deed hij het ook als eerste doelman in 2023. Naast het bereiken van de Conference League finale won Bijlow twee keer de KNVB Beker en drie keer de Johan Cruijff Schaal.

Met het vertrek van Bijlow komt er bij Feyenoord volgens eerdere berichtgeving zo'n 2,5 miljoen euro vrij aan salaris. Mogelijk biedt dit in de laatste week van de transferwindow ook kansen om door te pakken bij het aantrekken van nieuwe spelers of bij het verlengen van Geertruida zijn contract.

+1/-0

L.Pincoffs schreef op 24 augustus 2024 om 15:56:

Wat een dombo is die Priske, door aan Wellenreuther de voorkeur te geven boven Bijlow. Nu is die vertrokken naar Southampton. En wat hebben we aan Wellenreuther? Dat moet nog blijken. Ik vond Bijlow zekerder keepen dan Wellenreuther.

Jij vindt Priske een dombo omdat hij de voorkeur geeft aan Wellenrreuther en dat het nog moet blijken wat we aan hem hebben? Apart hoor wat moet Wellenreuther dan nog meer doen om zich aan jou te bewijzen?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 21 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21

Feyenoord Forum » Spelers » Justin Bijlow