Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 10.626
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Forumreacties: 3.194
Reg.: 26 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
Forumreacties: 16.732
Reg.: 2 januari 2007
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.491
Reg.: 30 januari 2014
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 2.943
Reg.: 9 april 2019
Je ziet toch ook vaak dat na een eerste seizoen waarin alles nog een beetje 'vanzelf' gaat, juist het tweede jaar sommige spelers een dip hebben?
Wellicht dat Paixão daar nu in zit. Hij oogt inderdaad nonchalant soms, dat bepaalt de beeldvorming bij het publiek. En wanneer je die tégen je hebt, maakt dat het er niet gemakkelijker op. Maar ik neem aan dat de staf uit alle data wel kan opmaken, hoeveel arbeid hij daadwerkelijk levert. En of het aan inzet ontbreekt bij hem.
Daar zal toch op gestuurd worden?
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 30 januari 2024 om 14:04:
Je ziet toch ook vaak dat na een eerste seizoen waarin alles nog een beetje 'vanzelf' gaat, juist het tweede jaar sommige spelers een dip hebben?
Wellicht dat Paixão daar nu in zit. Hij oogt inderdaad nonchalant soms, dat bepaalt de beeldvorming bij het publiek. En wanneer je die tégen je hebt, maakt dat het er niet gemakkelijker op. Maar ik neem aan dat de staf uit alle data wel kan opmaken, hoeveel arbeid hij daadwerkelijk levert. En of het aan inzet ontbreekt bij hem.
Daar zal toch op gestuurd worden?
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 31 januari 2024 om 14:56:
Ik zeg dat zijn vormdip ongeveer gelijktjdig begonnen is. Of er een verband is: geen idee? Maar ik zie nu wel een hele andere Paixao.
Danilo was niet direct aan het begin van het seizoen weg in mijn herinnering, dus ik zeg niets tegenstrijdigs.
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 31 januari 2024 om 15:28:
Ik zeg dat zijn vormdip ongeveer gelijktjdig begonnen is. Of er een verband is: geen idee? Maar ik zie nu wel een hele andere Paixao.
Danilo was niet direct aan het begin van het seizoen weg in mijn herinnering, dus ik zeg niets tegenstrijdigs.
Danilo werd 28 juli gepresenteerd bij Rangers, 4 Augustus speelde Feyenoord tegen PSV voor de Super Cup.
Het gaat er mij trouwens niet om te 'bewijzen' dat er geen verband is, maar ik vind dat we teveel nadruk aan het leggen zijn op dergelijke oorzaken. Ik geloof dat binnen de combinatie van factoren die aan bepaalde tendensen binnen/rond Feyenoord ten grondslag liggen, de rol van zoiets ongrijpbaars als momentum en vorm een grotere rol spelen. En dat daaraan soms geheel of teveel wordt voorbijgegaan.
Als Giménez de afgelopen drie competitie-wedstrijden wél gescoord had (en daartoe heeft hij genoeg mogelijkheden gehad), had het spel wellicht nog steeds overtuigd. Maar was de kritiek waarin het puntverlies nu ook gelijk als 'stok' dient, deels verstomd. Een balletje binnenkant- of buitenkantpaal maakt het verschil.
Paixão lijkt niet dezelfde speler als vorig seizoen, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik denk dat 'de nieuwigheid' eraf is, en het collectieve verwachtingspatroon met betrekking tot zijn prestaties is gestegen. Het gaat allemaal iets moeizamer, en dat zie je vaker bij jonge spelers ná hun debuutjaar. Geen idee waar dat door komt. Maar dat kan het toch gewoon zijn?
Dit bericht is gewijzigd op 31 januari 2024, 16:45:01.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 1.366
Reg.: 28 juli 2015
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 31 januari 2024 om 17:32:
Vorig seizoen had Slot de juiste formule gevonden. Idrissi op links en Paixao op rechts. Idrissi is er niet meer, maar Paixao nog wel. Vanaf rechts had hij regelmatig een goede voorzet. Slot vraagt teveel van Paixao. Hij is Mbappe niet.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 31 januari 2024 om 16:09:
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 31 januari 2024 om 15:28:
Danilo werd 28 juli gepresenteerd bij Rangers, 4 Augustus speelde Feyenoord tegen PSV voor de Super Cup.
Het gaat er mij trouwens niet om te 'bewijzen' dat er geen verband is, maar ik vind dat we teveel nadruk aan het leggen zijn op dergelijke oorzaken. Ik geloof dat binnen de combinatie van factoren die aan bepaalde tendensen binnen/rond Feyenoord ten grondslag liggen, de rol van zoiets ongrijpbaars als momentum en vorm een grotere rol spelen. En dat daaraan soms geheel of teveel wordt voorbijgegaan.
Als Giménez de afgelopen drie competitie-wedstrijden wél gescoord had (en daartoe heeft hij genoeg mogelijkheden gehad), had het spel wellicht nog steeds overtuigd. Maar was de kritiek waarin het puntverlies nu ook gelijk als 'stok' dient, deels verstomd. Een balletje binnenkant- of buitenkantpaal maakt het verschil.
Paixão lijkt niet dezelfde speler als vorig seizoen, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik denk dat 'de nieuwigheid' eraf is, en het collectieve verwachtingspatroon met betrekking tot zijn prestaties is gestegen. Het gaat allemaal iets moeizamer, en dat zie je vaker bij jonge spelers ná hun debuutjaar. Geen idee waar dat door komt. Maar dat kan het toch gewoon zijn?
Nou, sluit me ook wel aan bij wat socrates hierboven beschrijft als het brighton-spel dat slot lijkt te willen spelen. Onze buitenspelers komen daarin maar heel moeizaam uit de verf. Ze staan gewoon vast op 3 meter van de achterlijn. Opvallend genoegd zou dat Ivanusec nou juist wel moeten liggen (op techniek en combinatie in de kleine ruimte), maar dat terzijde.
De mooiste acties en doelpunten van Paixao (ik denk even aan Ajax en benfica thuis) kwamen voort uit een tegenaanval met ruimte voor het schot. Op de een of andere manier hebben we die ruimte dit seizoen veel minder.
Feyenoord Forum » Spelers » Igor Paixão