Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Ik maak me zorgen!

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

De laatste tijd gaat er zoveel mis dat het voelt alsof ik langzaam moet toekijken hoe onze club weer volledig wordt afgebroken. Alles wat de afgelopen jaren is opgebouwd, lijkt in een mum van tijd te zijn verdwenen.

Kwaliteit van de selectie laat te wensen over
Feyenoord heeft een aantal oke basisspelers, maar de algehele selectie is simpelweg niet goed genoeg. Zodra er blessures of schorsingen zijn, valt het niveau enorm terug. De creativiteit op het middenveld ontbreekt, waardoor de opbouw traag en voorspelbaar is.
Daarnaast zijn we veel te afhankelijk van een goede dag van Giménez, Hwang of Moussa. Zonder hen ontbreekt er stootkracht in de aanval. Een echte spelmaker die het spel kan verdelen en versnellen, missen we volledig. Verdedigend is de breedte ook een probleem. Als er blessures vallen, gaat de kwaliteit direct achteruit. Op de flanken is er onvoldoende diepgang en dreiging; Paixão en Moussa zijn simpelweg te wisselvallig.

Aankoopbeleid/ Technisch Directeur/ DtK
Het aankoop- en scoutingsbeleid laat de laatste tijd echt te wensen over. Veel aankopen zijn óf duur en presteren niet, óf het zijn gokjes op spelers met een lage marktwaarde in de hoop dat ze uitgroeien tot toppers.
Het afgelopen jaar is er simpelweg te veel middelmaat binnengehaald. Namen als Nadje, Mitchell, Smal, Lotomba, Zerrouki, Ivanusec, Ueda en Nieuwkoop zeggen genoeg. Geen van hen tilt het team echt naar een hoger niveau. Dit beleid moet echt beter!

Technische staf/ Brian Priske
Brian Priske heeft bij Feyenoord nog niet kunnen overtuigen. Het spel oogt vaak inspiratieloos, de tactische keuzes roepen vragen op, en er lijkt geen duidelijke lijn in de ontwikkeling van het team te zitten. Feyenoord mist intensiteit, creativiteit en automatismen die onder de vorige coach juist sterk aanwezig waren. We staan 13 punten achter op PSV en 9 punten achter op Ajax in de competitie. We hebben alverwege het seizoen al evenveel verliespunten als vorig jaar het gehele seizoen.

Blessures
We kampen dit seizoen met een zorgwekkend aantal blessures, wat een grote impact heeft op de prestaties van het team. Belangrijke spelers liggen er regelmatig uit, waardoor continuïteit en automatismen ontbreken. Dit roept vragen op over de trainingsintensiteit, medische begeleiding en belasting van de selectie. Als Feyenoord competitief wil blijven, moet er snel een oplossing komen om het blessureleed te beperken en de spelers fitter te houden.

Ontbreken Jong Feyenoord in KKD
Het ontbreken van een Jong Feyenoord in de Keuken Kampioen Divisie is een gemiste kans voor de club. Andere topclubs zoals Ajax, PSV en AZ kunnen hun talenten laten rijpen in een competitieve omgeving, terwijl Feyenoord-jeugdspelers vaak vroeg worden verhuurd of in de Onder-21 competitie blijven spelen, die minder uitdagend is. Leo Sauer speelt nu wel zijn wedstrijden, maar hij traint niet mee met de intensiteit/ spelbeeld/ opvattingen van Feyenoord. Het spelen van een wedstrijd is maar 15% van de totale belasting en daarom is het van grote meerwaarde als spelers wel gewoon bij Feyenoord kunnen blijven.
Dit bemoeilijkt de doorstroming naar het eerste elftal en kan talentontwikkeling vertragen. Bovendien zorgt het ervoor dat Feyenoord minder aantrekkelijk is voor jonge talenten die wél de kans krijgen om bij andere clubs in een professioneel elftal te spelen.

Ik maak me oprecht zorgen en zie op korte termijn geen ommekeer. Als individu weet ik niet hoe ik dit kan veranderen, maar passief toekijken doet pijn. Zijn er supporteracties om onze onvrede te uiten? Weet iemand hier meer over? Want niets doen heeft geen zin… Onze club gaat zo op deze manier kapot.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 30 januari 2025, 11:53:50.

+1/-0

Gezellig, in 2040 vast wel weer kampioen.

Eerst maar een andere trainer, zo'n slechte groep is het niet maar Priske heeft nooit een tactisch antwoord op de tegenstander.

+1/-0

Ik ben het voor een groot deel eens met je analyse. Ik vind (ook) dat we beter kunnen doorgaan met een nieuwe trainer. Maar de grootste oorzaak ligt mijns inziens -al langer- in de hoogste geledingen. Er is tijdelijk een opleving geweest door de aanstelling van Frank Arnesen als TD, die de voorzienigheid had om voor de verandering een clubvisie te laten vaststellen en uniformiteit in het technisch beleid aan te brengen.

De eerste geniale zet was het doorlichten van de organisatie met behulp van Sportsology en de consultant (Matt Wade, inmiddels weg) die de beleidsvisie opstelde ook direct vast te leggen om het operationeel door te voeren. Daaruit vloeide voort dat we qua performance en scouting veel stappen te zetten hadden om modern voetbal te kunnen spelen met Feyenoord.

De tweede geniale zet was aldus het verbeteren van de scouting met het binnenhalen van scouts als Schuiteman (inmiddels weg) en Ruijl (gepromoveerd tot technisch manager, zonder veel autonomie overigens), waar we enorm veel profijt van hebben gehad qua aanwinsten, en het aanstellen van professionals in de performancestaf die ons tot een van de fitste teams van Europa hebben gemaakt.

En de derde geniale zet, misschien het belangrijkst, was het aanstellen van Arne Slot als trainer die natuurlijk in de praktijk leiding gaf aan het uitvoeren van de technische kant van de beleidsvisie. Iedereen weet hoe groot zijn impact is geweest.

Toen kwam Dennis te Kloese en die heeft in eerste instantie enorm meegelift op de pijlers onder het succes. Maar, mede door dat succes en de te grote rol van Arne Slot in het technisch beleid, zijn er daarna veel grote fouten gemaakt die te voorkomen waren. De drie pijlers die ik hierboven noemde zijn afgebroken, waarbij het vertrek van een Arne Slot uiteraard niet te voorkomen is geweest maar waarvan de opvolging zeer duidelijk is verprutst. Het begint met hem verantwoordelijk te houden en te vervangen door iemand die de ingezette lijn van Arnesen kan continueren en verbeteren.

Boven Dennis te Kloese zit mijns inziens echter de echt structurele rot. Dan heb ik het natuurlijk over de Raad van Commissarissen. Een orgaan dat in ondernemingsrechtelijke zin een louter toezichthoudende en adviserende functie zou moeten hebben, maar iedereen die Feyenoord op de voet volgt weet dat hiervan bij Feyenoord geen sprake is. In tegendeel zelfs, bij de RvC van Feyenoord is er sprake van actieve sturing achter de schermen en lopen er vele lijntjes naar de media en insiders die vaak schadelijk uitpakken voor de club.

In de RvC zitten zowel figuren die er zakelijk een bende van hebben gemaakt, als -nog veel erger- figuren die op voetbaltechnisch gebied compleet incapabel zijn gebleken. Wil de club vooruit, dan zal hier als eerste schoon schip moeten worden gemaakt. Gezien de praktijk is het een utopie om hier louter adviserende leden te plaatsen, dus zal je goed naar de kwaliteit moeten kijken. Een PSV, met de beste RvC van Nederland, waar zowel zakelijk als sportief mensen met verstand zitten heeft is wat dat betreft een heel goed voorbeeld om naar te kijken. Maar zoiets vereist wel dat dit orgaan grondig wordt uitgemest en opnieuw bevolkt vanuit een heldere visie. Dat begint eigenlijk bij de voorzitter. Wie Toon van Bodegom opvolgt, dat wordt misschien wel de belangrijkste aanstelling in jaren.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 30 januari 2025 om 13:25:

Ik ben het voor een groot deel eens met je analyse. Ik vind (ook) dat we beter kunnen doorgaan met een nieuwe trainer. Maar de grootste oorzaak ligt mijns inziens -al langer- in de hoogste geledingen. Er is tijdelijk een opleving geweest door de aanstelling van Frank Arnesen als TD, die de voorzienigheid had om voor de verandering een clubvisie te laten vaststellen en uniformiteit in het technisch beleid aan te brengen.

De eerste geniale zet was het doorlichten van de organisatie met behulp van Sportsology en de consultant (Matt Wade, inmiddels weg) die de beleidsvisie opstelde ook direct vast te leggen om het operationeel door te voeren. Daaruit vloeide voort dat we qua performance en scouting veel stappen te zetten hadden om modern voetbal te kunnen spelen met Feyenoord.

De tweede geniale zet was aldus het verbeteren van de scouting met het binnenhalen van scouts als Schuiteman (inmiddels weg) en Ruijl (gepromoveerd tot technisch manager, zonder veel autonomie overigens), waar we enorm veel profijt van hebben gehad qua aanwinsten, en het aanstellen van professionals in de performancestaf die ons tot een van de fitste teams van Europa hebben gemaakt.

En de derde geniale zet, misschien het belangrijkst, was het aanstellen van Arne Slot als trainer die natuurlijk in de praktijk leiding gaf aan het uitvoeren van de technische kant van de beleidsvisie. Iedereen weet hoe groot zijn impact is geweest.

Toen kwam Dennis te Kloese en die heeft in eerste instantie enorm meegelift op de pijlers onder het succes. Maar, mede door dat succes en de te grote rol van Arne Slot in het technisch beleid, zijn er daarna veel grote fouten gemaakt die te voorkomen waren. De drie pijlers die ik hierboven noemde zijn afgebroken, waarbij het vertrek van een Arne Slot uiteraard niet te voorkomen is geweest maar waarvan de opvolging zeer duidelijk is verprutst. Het begint met hem verantwoordelijk te houden en te vervangen door iemand die de ingezette lijn van Arnesen kan continueren en verbeteren.

Boven Dennis te Kloese zit mijns inziens echter de echt structurele rot. Dan heb ik het natuurlijk over de Raad van Commissarissen. Een orgaan dat in ondernemingsrechtelijke zin een louter toezichthoudende en adviserende functie zou moeten hebben, maar iedereen die Feyenoord op de voet volgt weet dat hiervan bij Feyenoord geen sprake is. In tegendeel zelfs, bij de RvC van Feyenoord is er sprake van actieve sturing achter de schermen en lopen er vele lijntjes naar de media en insiders die vaak schadelijk uitpakken voor de club.

In de RvC zitten zowel figuren die er zakelijk een bende van hebben gemaakt, als -nog veel erger- figuren die op voetbaltechnisch gebied compleet incapabel zijn gebleken. Wil de club vooruit, dan zal hier als eerste schoon schip moeten worden gemaakt. Gezien de praktijk is het een utopie om hier louter adviserende leden te plaatsen, dus zal je goed naar de kwaliteit moeten kijken. Een PSV, met de beste RvC van Nederland, waar zowel zakelijk als sportief mensen met verstand zitten heeft is wat dat betreft een heel goed voorbeeld om naar te kijken. Maar zoiets vereist wel dat dit orgaan grondig wordt uitgemest en opnieuw bevolkt vanuit een heldere visie. Dat begint eigenlijk bij de voorzitter. Wie Toon van Bodegom opvolgt, dat wordt misschien wel de belangrijkste aanstelling in jaren.

Het eeuwige probleem dat mensen zich zelf belangrijker vinden dan de club en dat zijn dean zogenaamd mensen die van Feyenoord houden.
Psv is idd het perfecte voorbeeld hoe het moet.

De poppetjes lopen er verder gewoon om van Feyenoord weer een club te maken van onder Slot maar dan moet je met namen komen als eenhoorn
.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Ik maak me zorgen!