Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Fysieke fitheid

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Er wordt de laatste tijd veel gesproken over de fitheid van Feyenoord. Coach Priske noemt dit regelmatig, en ook in de media komt het vaak ter sprake. Toch lijkt dit meer een algemeen verschijnsel in het voetbal dan een specifiek probleem van Feyenoord.

Naar mijn mening moeten we (ook Priske, spelers en supporters) niet steeds blijven klagen over fitheid. Het lijkt in mijn ogen een excuus te worden, voor de huidige matige resultaten, terwijl elke club hiermee te maken heeft.

NL-clubs die Europees spelen & afgelopen tegenstander:
Salzburg (8 - Fernando, Bidstrup, Kjaergaard, Bajcetic, Dedic, Okeh, Kawamura, Diakite
PSV (7 - Schouten, Veerman, Dest, Lozano, Nagalo, Ledezma, Oppegard)
AZ (10 - Martins Indi, Poku, Sadiq, van Bommel, Clasie, Belic, Schouten, Westerveld, Buurmeester)
Ajax (7 - Sutalo, Avila, van Axel Dongen, Rijkhoff, Mannsverk, Hlynsson, Tahirovic)
Twente (6 - Hilgers, Steijn, Taha, Bruns, Meshabi, Kuster)

Gebruik als excuus
Dit is gewoon een algemene trend in het voetbal, maar Feyenoord vertoont momenteel echt een Calimero-houding door steeds blessures en fitheid als excuses te gebruiken voor ons slechte spel.
Andere clubs kampen ook met dit soort problemen en weten daar beter mee om te gaan. DtK had ervoor moeten zorgen dat de selectie sterk genoeg was om dit soort situaties op te vangen. PSV had waarschijnlijk ook van Ajax gewonnen als Schouten, Veerman, Dest en Lozano meededen, daar hoor je Bosz niet over klagen.

+1/-0

Haha dat lijstje van die Amsterdammers. Van de meerderheid mogen ze blij zijn dat ze geblesseerd zijn man.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 08 november 2024 om 09:37:

Er wordt de laatste tijd veel gesproken over de fitheid van Feyenoord. Coach Priske noemt dit regelmatig, en ook in de media komt het vaak ter sprake. Toch lijkt dit meer een algemeen verschijnsel in het voetbal dan een specifiek probleem van Feyenoord.

Naar mijn mening moeten we (ook Priske, spelers en supporters) niet steeds blijven klagen over fitheid. Het lijkt in mijn ogen een excuus te worden, voor de huidige matige resultaten, terwijl elke club hiermee te maken heeft.

Salzburg (8 - Fernando, Bidstrup, Kjaergaard, Bajcetic, Dedic, Okeh, Kawamura, Diakite
AZ (10 - Martins Indi, Poku, Sadiq, van Bommel, Clasie, Belic, Schouten, Westerveld, Buurmeester)
Ajax (7 - Sutalo, Avila, van Axel Dongen, Rijkhoff, Mannsverk, Hlynsson, Tahirovic)

Gebruik als excuus
Dit is gewoon een algemene trend in het voetbal, maar Feyenoord vertoont momenteel echt een Calimero-houding door steeds blessures en fitheid als excuses te gebruiken voor ons slechte spel.
Andere clubs kampen ook met dit soort problemen en weten daar beter mee om te gaan. DtK had ervoor moeten zorgen dat de selectie sterk genoeg was om dit soort situaties op te vangen. PSV had waarschijnlijk ook van Ajax gewonnen als Schouten, Veerman, Dest en Lozano meededen, daar hoor je Bosz niet over klagen.

Clubs hebben niet voor niets brede selecties. Dat is om blessures en geschorste spelers op te kunnen vangen. Het Feyenoord van woensdagavond was los zand. Het was geen elftal.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 08 november 2024 om 09:37:

Gebruik als excuus

Het probleem is niet zozeer de fitheid, maar het enorme gebrek aan (fysieke) kwaliteit in de selectie. Sommige spelers zijn topfit, maar kunnen het alsnog niet goed belopen of kunnen de dieptesprints niet maken omdat ze die fysieke eigenschappen ontberen (bijvoorbeeld Zerrouki en Ivanusec). Er is dramatisch ingekocht de afgelopen jaren, dat is hét probleem.

+1/-0

Blessurelijst blijft oplopen, opnieuw aantal spelers niet fit genoeg voor Almere
8 november 2024, 15:43
31
Bron: Vi.nl
Foto: Pro Shots
De wedstrijd van afgelopen woensdag heeft er flink in gehakt bij de Rotterdammers. Jordan Lotomba en Ibrahim Osman kunnen zondag nog niet spelen. Ook voor Antoni Milambo komt de wedstrijd tegen Almere City te vroeg. Of Julián Carranza kan spelen, is maar de vraag. Dit laat Brian Priske weten aan VI.

Zijn we een voetbalclub of een instelling voor fysiek gehandicapten?

+1/-0

Kunnen we Sauer nog terug halen?

+1/-0

Hou wel mijn hart vast voor die interlands.
Als club moet je toch ook een keer nee kunnen zeggen je weet dat Timber woensdag nog last had en zo zijn er meer met pijntjes.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 09 november 2024 om 11:23:

Hou wel mijn hart vast voor die interlands.
Als club moet je toch ook een keer nee kunnen zeggen je weet dat Timber woensdag nog last had en zo zijn er meer met pijntjes.

Een speler moet zelf ook in de spiegel kijken en advies van de medische staf opvolgen.

Als je bij je club al op je laatste adem loopt, moet je even bedanken voor interlands. Hoe trots je ook bent dat je opgeroepen bent.

+1/-0

Timber bijna opnieuw geblesseerd: 'Dat is toch niet normaal?'
Vandaag om 15:17
11
Quinten Timber schrok enorm toen hij door zijn enkel ging tijdens de wedstrijd tegen Almere City (1-4 winst), zo vertelt hij aan ESPN. De Feyenoord-aanvoerder zeg wel fit genoeg te zijn om zich te melden bij het Nederlands elftal.

Timber zou gewisseld worden en verzwikte vlak daarvoor bijna zijn enkel. "Dit is toch niet normaal dat dit gebeurt?", begint de middenvelder na afloop van het Eredivisie-duel. "Ik wist al dat ik gewisseld zou worden en precies in mijn laatste actie schoot het weer in mijn enkel. Ik vroeg aan God: 'waarom nu?'. Maar tegen Salzburg had ik al last van mijn enkel en ik hou niet van opgeven."

Ik hoop dat God ‘m geantwoord heeft: Jongen beschouw dit als een waarschuwing en sla dat fucking Nederlands elftal deze keer over. :B

+1/-0

Sliti is er al bij gehaald, zal binnenkort ook wel z'n debuut maken lijkt me.

+1/-0

Mooi dat Priske zo enthousiast is over de jeugd en zo'n basisdebuut als Redmond al was het niks bijzonders geeft zo'n jongen natuurlijk wel een boost shirtje wordt ingelijst en dat zien de andere talenten ook.

+1/-0

msn.com.... dat is oud... ;)

Maar ja ik heb er weinig vertrouwen in, ik zie hem gewoon fout op fout stapelen en geen enkel idee hebben wat die werkelijk moet doen.
Lijkt wel of de Wolf en deel van de staf hem continue bijstuurt.
Hij gaf het zelf laatst aan "naar John de Wolf luister je gewoon"...

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Fysieke fitheid