Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Marino Pusic

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Zeker is dit voor mij ook onverwachts. Ik heb hem goed gadegeslagen en vond hem ideaal als een mogelijke opvolger van Arne. Heel spijtig dat hij ons verlaat.

+1/-0

Het is ontzettend jammer dat Pusic vertrekt, en komt heel onverwacht. Je zou willen dat voor de staf ook vaste transferperiodes gelden, maar anderzijds worden (assistent)-trainers ook halverwege een seizoen ontslagen. Dus andersom en arbeidsrechtelijk kun je dit niet tegen houden.

Voor Pusic is het ook een geweldige kans, en een echte promotie. Hij heeft bij FC Twente op eigen benen gestaan, maar op basis daarvan haalt Shakhtar hem niet. Zijn prestaties met Feyenoord, als assistent van Slot, hebben hem in beeld gebracht van de huidige kampioen van de Oekraïne. CL-deelnemer. En daar wordt hij gewoon hoofdtrainer.

Het geeft aan dat zijn vertrek een grote aderlating is, want zijn rol in het succes van Feyenoord onder Slot moeten we absoluut niet onderschatten. En ik denk dat Shakhtar dat goed gezien heeft. Maar het is toch ook wel iets om trots op te zijn. 'We' staan er als club op dit moment zo goed op, dat grote clubs uit het buitenland een assistent weghalen uit de Kuip om hoofdtrainer te maken.

We zeggen het vaker, maar wat een ontwikkeling heeft Feyenoord afgelopen seizoenen doorgemaakt!

Ik ben trouwens wel benieuwd of er nu een andere assistent aan de staf gaat worden toegevoegd. Komt-ie van buitenaf, of gaat Feyenoord iemand intern doorschuiven? Wie gaat het worden?

We gaan het zien.

+1/-0

Bijzondere prestatie van Pusic. Als hij het goed doet als hoofdtrainer vind ik hem nog wel een optie om ooit nog eens terug te halen naar Feyenoord.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 08 november 2023 om 15:10:

Bijzondere prestatie van Pusic. Als hij het goed doet als hoofdtrainer vind ik hem nog wel een optie om ooit nog eens terug te halen naar Feyenoord.

Hij zou zeker een optie zijn. Al kun je afvragen hij voor Feyenoord nog haalbaar is, als hij het bij Sjachtar als hoofdtrainer goed doet.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 08 november 2023 om 17:12:

Willykment schreef op 08 november 2023 om 15:10:

Hij zou zeker een optie zijn. Al kun je afvragen hij voor Feyenoord nog haalbaar is, als hij het bij Sjachtar als hoofdtrainer goed doet.

Ik kan me zo'n situatie nauwelijks voorstellen, dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ik denk dat je moet denken aan een moment wat verder in de toekomst.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 22 januari 2025 om 17:00:

Blijkbaar heeft de directie bij de bepalende spelers gevraagd hoe zij het zien. Vanaf het begin hadden zij liever Pusic gehad omdat ze met hem prettig werkten dan wordt het sowieso lastig voor Priske. Hoeveel macht moet je spelers geven is wel de vraag.

Ooit grepen de spelers in bij Mario Been en dat was een van de beste momenten ooit, om tijdelijk wat inspraak te geven. Maar normaliter zou ik passanten zo min mogelijk het gevoel geven dat ze invloed hebben, want bij velen staat het clubbelang niet op 1. Het is toch vreemd dat een trainer komt, omdat de spelersgroep dat graag wil. Velen daarvan zijn er misschien niet eens over een jaar.

Een trainer moet komen, omdat hij past binnen de clubvisie en de spelprincipes. En het liefst daar bewezen succes mee heeft gehad. Dit is een hele vreemde gang van zaken.

+1/-0

Wat heeft Pusic als hoofdtrainer precies gepresteerd dat een eventuele aanstelling rechtvaardigt? In Oekraïne staat hij 10 punten achter op de koploper.

+1/-0

En dat is ook de grote fout van iedereen door Slot als het referentiepunt te nemen. Feyenoord heeft 3 jaar lang qua resultaten "boven zijn stand" geleefd. We kunnen wel een trainer gaan wisselen, maar 9 van de 10 trainers gaan het net zo slecht of nog veel slechter doen dan Priske.

+1/-0

Nee, Slot moet wél als referentiekader dienen! Het gaat echter niet om de resultaten, er zijn onder Slot wedstrijden genoeg geweest waarin het balletje nét goed viel. Dat heb je niet in de hand, maar bepaald uiteindelijk wel mede zijn 'erfenis'.

Het referentiekader wat gebruikt moet worden is de manier van werken, hoe er gevoetbald en getraind werd. Hoe fit de spelers waren/moesten zijn, en hoe zij technisch/tactisch geprepareerd werden voor wedstrijden. Er is onder Priske teveel veranderd, uit alles wat nu naar buiten komt blijkt dat hij eigenlijk 'te aardig' is geweest.

Hij heeft veel te veel aan spelers zelf overgelaten, in plaats van véél van spelers te vragen en veeleisend te zijn; heeft hij zijn oren teveel te luisteren gelegd. Slot praatte ook met zijn spelers, maar uiteindelijk bepaalde híj hoe er gespeeld ging worden. Het was méér eenrichtingsverkeerd, zenden. Priske lijkt meer een trainer te zijn die de dialoog opzoekt. Dat kan ook werken, maar past wellicht niet bij deze spelersgroep.

We moeten een trainer hebben die aan de slag gaat met de fitheid van spelers. Het aantal blessures is te bizar voor woorden, ik denk dat het tot op zekere hoogte voorkomen kan worden als spelers weer aan de slag gaan met hun fysiek. Er bestaat geen breakfast-club meer, die was 'vrijwillig' maar het collectief dwong deelname af.

Als we daarna terug gaan, geeft dat geen garantie voor succes. Maar je krijgt er wel meer controle over. En hopelijk komt dan ook het stukje 'geluk' weer terug waardoor een bal binnenkant paal (zoals de vrije trap van Paixao tegen Utrecht) wel een goal is en niet weer het veld in stuit.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Marino Pusic