Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Nieuwe technisch directeur

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 21 maart 2023 om 11:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 21 maart 2023 om 10:50:

Yep de vrijheid die Slot krijgt is best uniek voor nederlandse begrippen, in Engeland is het normaal in Duitsland of Spanje weet ik het niet. Overigens zie je de structuur in Nederland ook wel veranderen bij sommige clubs. FC Groningen bv stelt geen opvolger voor Fledderus aan. Daar komen de trainer Dick Lukkien en technisch manager Art Langeler direct onder algemeen directeur Wouter Gudde.



Gudde is wel bezig met Veldmate, schijnt. Die heeft een aflopend contract bij Ajax. Hij zal als hoofdscout niet terugkeren naar Groningen, maar een bredere verantwoordelijkheid krijgen lijkt me. Dus dan zal er wat geschoven gaan worden met verantwoordelijkheden binnen het technische beleid.



Ja er komt nog iemand bij las ik en Veldmate is ontevreden bij ajax afgelopen zomer is er helemaal niets van de scouting gekomen dat kan je ook wel zien aan wat ze gehaald hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

- Achterin zouden er spelers kunnen vertrekken; Geertruida, Trauner en Pedersen sluit ik niet uit. Ik denk dat de club nog altijd Hilgers in het vizier heeft, mocht één van deze spelers vertrekken. En er zal nog een lijstje met andere namen zijn.



Trauner ook met een jaar verlengd, tot 2026. Wat een week is dit; die gaat komend seizoen ook nog spelen in de Kuip. En anders gaat hij voor de hoofdprijs.

 

+1/-0

Het is Feyenoord nog altijd niet gelukt om een nieuwe Technisch Manager aan te stellen.

Wat Martijn Krabbendam hierover aangaf in de Dick Voormekaar Podcast, is dat er verschillende kandidaten zijn benaderd en beoordeeld. Maar dat de kandidaten niet passen in de structuur die Feyenoord voor ogen heeft.

Feyenoord lijkt niet over één nacht ijs te willen gaan, ze wachten liever om de juiste man aan te stellen dan iemand aan te stellen omdat er 'een gat' zit. Ze doen geen onnodige aanstellingen.


Als geen enkele kandidaat binnen de structuur past, kun je ook besluiten om de structuur aan te passen. Maar misschien heeft te Kloese gewoon één persoon in zijn hoofd, en wacht hij op hem/haar...

Dit bericht is gewijzigd op 30 maart 2023, 11:51:54.

 

+1/-0

Zal Gio geen ambities hebben die richting op? Hij zal wel nog een paar jaar op het veld willen staan waarschijnlijk en ik denk dat hij te ‘zwaar’ is voor de functie van Technisch manager. Lijkt mij wel iemand die overal binnenkomt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 08 april 2023 om 10:28:

Zal Gio geen ambities hebben die richting op? Hij zal wel nog een paar jaar op het veld willen staan waarschijnlijk en ik denk dat hij te ‘zwaar’ is voor de functie van Technisch manager. Lijkt mij wel iemand die overal binnenkomt.



Gio lijkt me iemand die nog op het veld wil staan mischien samen met mattie Fraser ergens in het buitenland.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 08 april 2023 om 10:28:

Zal Gio geen ambities hebben die richting op? Hij zal wel nog een paar jaar op het veld willen staan waarschijnlijk en ik denk dat hij te ‘zwaar’ is voor de functie van Technisch manager. Lijkt mij wel iemand die overal binnenkomt.


Eerder te licht lijkt me, hij heeft geen enkele ervaring op dat vlak. Bovendien is het een sterk uitvoerende functie zonder veel beleidsvrijheid. Ik zou gaan voor iemand als Ferry de Haan of Paul Bosvelt, die het ook fijner vinden om in de luwte te werken en al ervaring hebben als TD. Zolang ze niet een al te grote rol krijgen op het aankoopbeleid in elk geval, want ze hebben wel lang bij kleine clubs gezeten die lagere standaarden hanteren. Dan krijg je straks Hamstra achtige taferelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 08 april 2023 om 16:53:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 08 april 2023 om 10:28:

Zal Gio geen ambities hebben die richting op? Hij zal wel nog een paar jaar op het veld willen staan waarschijnlijk en ik denk dat hij te ‘zwaar’ is voor de functie van Technisch manager. Lijkt mij wel iemand die overal binnenkomt.


Eerder te licht lijkt me, hij heeft geen enkele ervaring op dat vlak. Bovendien is het een sterk uitvoerende functie zonder veel beleidsvrijheid. Ik zou gaan voor iemand als Ferry de Haan of Paul Bosvelt, die het ook fijner vinden om in de luwte te werken en al ervaring hebben als TD. Zolang ze niet een al te grote rol krijgen op het aankoopbeleid in elk geval, want ze hebben wel lang bij kleine clubs gezeten die lagere standaarden hanteren. Dan krijg je straks Hamstra achtige taferelen.



Het lastige van de rol zoals Feyenoord die nu wil invullen, is dat het van de ene kant een ‘kleinere rol’ is met minder verantwoordelijkheden. Een waar iemand die in de top zijn sporen heeft verdiend niet snel op zal toehappen. Maar van de andere kant wil je een kandidaat die wel weer iets in zijn mars heeft en in de top gewerkt heeft.

Misschien is het helemaal niet zo gek om net als Ajax te kiezen voor iemand die zich niet op alle facetten van de rol bewezen heeft maar in ieder geval ‘iets’ heel goed kan. Zoals bij die Duitser z’n scouting-kwaliteiten; z’n neus voor talent.

 

+1/-0

Schuiteman lijkt me nog steeds geschikt maar zijn passie voor zelf scouten moet je hem ook niet afnemen.

“Terugkeren naar Nederland zal ik dan ook niet snel doen. Alleen voor een functie als technisch directeur misschien. Zo’n rol ambieer ik nog wel, maar ik zit hier goed in Oostenrijk en heb het uitstekend naar mijn zin.”

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 08 april 2023 om 23:35:

Schuiteman lijkt me nog steeds geschikt maar zijn passie voor zelf scouten moet je hem ook niet afnemen.

“Terugkeren naar Nederland zal ik dan ook niet snel doen. Alleen voor een functie als technisch directeur misschien. Zo’n rol ambieer ik nog wel, maar ik zit hier goed in Oostenrijk en heb het uitstekend naar mijn zin.”



Zou best wat kunnen zijn. Goede scout en geen zwaargewicht in bestuurlijke zin, dus eerder manager dan directeur. Maar geen idee of hij ook de 'bureau-kwaliteiten' bezit die nodig zijn in zo'n functie.

Denk eigenlijk dat er voorlopig geen technisch manager komt. Kloese en Slot vinden het wel lekker om dat samen met de scouting zelf op te lossen. Voor de korte termijn werkt dat ook prima, op de lange termijn niet.

 

+1/-0

Alle namen die ik voorbij zie komen, worden beoordeeld op hun kwaliteiten op het gebied van scouting, eventuele ervaring en successen op aan- en verkoop beleid. Daar doe ik zelf net zo hard aan mee. Maar moet een beoogde technisch manager zich niet ook bezighouden met Varkenoord, al dan niet in samenspraak met het Hoofd Jeugdopleidingen ? Met de faciliteiten en randvoorwaarden waaronder alle spelers, stafleden en ondersteunende functies bij Feyenoord optimaal kunnen presteren?

De beoogde Technisch Manager wordt volgens mij een soort 'spin in het web' (om maar even een corporate cliché te gebruiken) die de verantwoordelijken van al deze seperate teams en afdelingen samenbrengt/aanstuurt (Rini Coolen, Raymond van Meenen, Stijn Vandenbroucke, Mark Ruijl), de 'grote lijn' bewaakt en daarover rapporteert aan Te Kloese.

Maar wellicht begrijp ik niet goed hoe de Feyenoord-organisatie in elkaar zit.

Wat ik eigenlijk probeer aan te geven, is dat er wellicht gezocht wordt naar een persoon die voldoet aan een ander profiel dan waar wij mogelijke kandidaten aan 'toetsen'.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 17 april 2023 om 14:07:

Alle namen die ik voorbij zie komen, worden beoordeeld op hun kwaliteiten op het gebied van scouting, eventuele ervaring en successen op aan- en verkoop beleid. Daar doe ik zelf net zo hard aan mee. Maar moet een beoogde technisch manager zich niet ook bezighouden met Varkenoord, al dan niet in samenspraak met het Hoofd Jeugdopleidingen ? Met de faciliteiten en randvoorwaarden waaronder alle spelers, stafleden en ondersteunende functies bij Feyenoord optimaal kunnen presteren?

De beoogde Technisch Manager wordt volgens mij een soort 'spin in het web' (om maar even een corporate cliché te gebruiken) die de verantwoordelijken van al deze seperate teams en afdelingen samenbrengt/aanstuurt (Rini Coolen, Raymond van Meenen, Stijn Vandenbroucke, Mark Ruijl), de 'grote lijn' bewaakt en daarover rapporteert aan Te Kloese.

Maar wellicht begrijp ik niet goed hoe de Feyenoord-organisatie in elkaar zit.

Wat ik eigenlijk probeer aan te geven, is dat er wellicht gezocht wordt naar een persoon die voldoet aan een ander profiel dan waar wij mogelijke kandidaten aan 'toetsen'.



Denk inderdaad dat wij momenteel te weinig zicht hebben op de (beoogde) Feyenoord organisatie en hoe het sportsology onderzoek daarin doorwerkt. Ik zou namelijk denken dat juist de algemeen directeur bovenstaande verantwoordelijkheden heeft en dat hij een rechterhand zoekt op met name transfer gebied.

 

+1/-0

Te Kloese's uitleg zondag vond ik heel duidelijk, en begrijpelijk. En met het nieuws van gisterochtend dat Slot in ieder geval nog een seizoen blijft, verandert er aan de huidige situatie niets.

Te Kloese wil de huidige verhoudingen niet op het spel zetten, door een technische man aan te stellen. De samenwerking met Slot en anderen bevalt hem erg goed. Er klonk (werk)plezier uit de woorden die Te Kloese hierover sprak, over de relatie die hij heeft met Slot.

Lekker op deze manier doorgaan, en met het oog op volgend jaar (wanneer Slot waarschijnlijk wél vertrekt) voorsorteren op een mogelijke opvolger van Slot én een technische man. Wellicht kan die laatste al eerder beginnen komend seizoen, en op de achtergrond kan worden ingewerkt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 26 mei 2023 om 11:12:

Te Kloese's uitleg zondag vond ik heel duidelijk, en begrijpelijk. En met het nieuws van gisterochtend dat Slot in ieder geval nog een seizoen blijft, verandert er aan de huidige situatie niets.

Te Kloese wil de huidige verhoudingen niet op het spel zetten, door een technische man aan te stellen. De samenwerking met Slot en anderen bevalt hem erg goed. Er klonk (werk)plezier uit de woorden die Te Kloese hierover sprak, over de relatie die hij heeft met Slot.

Lekker op deze manier doorgaan, en met het oog op volgend jaar (wanneer Slot waarschijnlijk wél vertrekt) voorsorteren op een mogelijke opvolger van Slot én een technische man. Wellicht kan die laatste al eerder beginnen komend seizoen, en op de achtergrond kan worden ingewerkt.



Mee eens, het elftal wordt helemaal op de voorkeuren van Slot afgestemd dus een technisch directeur zou dan daar zich volledig naar moeten schikken en dan is het meer een technisch assistent/manager. Die heb je eigenlijk al in de vorm van een hoofdscout. Een technisch directeur wil toch ook weer zijn eigen stempel op de gang van zaken drukken dan dat levert voor nu alleen ruis op.

 

+1/-0

Inderdaad korte lijntjes werkt nu goed met Te Kloese als CEO. Vergeet niet dat er al tientallen mensen rondlopen die zich bezig houden met het technische beleid, scouting, performanceteam etc. Dennis heeft nu wel aangetoond dat hij de onderhandelingen het best zelf kan doen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Nieuwe technisch directeur