Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Nieuwe technisch directeur

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 27 februari 2023 om 15:55:

Nog steeds niemand?

Gelukkig hebben we een goede scouting, maar ik wil dat er nu iemand continu bezig is met de selectie voor volgend seizoen. ook rekening houdend met een andere technische staf.


Precies en dubbel hopen op plek 1 en CL dan is je budget bekend en komen spelers eerder. 2e is sowieso kut (behalve als je alsnog CL haalt, bizar dat psv dat biet lukte tegen Rangers die ajax daarna inmaakte) omdat je dan je budget niet weet en spelers minder snel komen.

 

+1/-0

Te Kloese heeft veel op zijn bordje, maar het technische gedeelte vind hij wel erg leuk dat deed hij in Mexico/USA ook. Een soort technisch hart zou kunnen werken.

 

+1/-0

Zoektocht verloopt moeizaam dus iig Stewart, De Jong hebben bedankt.

Feyenoord heeft het profiel duidelijk, zo vertelde algemeen directeur Dennis te Kloese onlangs. ''We hebben natuurlijk al veel besluiten genomen. De scouting is geïnstalleerd, er zijn veel spelers gehaald. Nu zouden we wat andere initiatieven willen ontplooien, zoals buiten de landsgrenzen betere relaties opbouwen, dus zoeken we iemand die dat ook kan managen.''

 

+1/-0

Mischien voor de technisch manager ook over de grens kijken.

 

+1/-0

Mijn eerste reactie over het benaderen van John de Jong is niet enthousiast. Maar dat heeft weinig met zijn kwaliteiten te maken, ik vind het lastig inschatten of hij goed is.

Wat mij aan hem stoort is zijn uitstraling en zijn optreden in de publiciteit. Het is precies niks.

Maar goed, een Technisch Manager zal vooral op de achtergrond werken en intern/uitvoerend aan de slag moeten. Dat is de beoogde opzet. Dat hij en Stewart hebben bedankt verbaast mij niet, het is voor hen vooral een stap terug. Van directeur naar manager; ik denk toch dat Feyenoord in een andere 'vijver' moet vissen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 08 maart 2023 om 09:12:

Mijn eerste reactie over het benaderen van John de Jong is niet enthousiast. Maar dat heeft weinig met zijn kwaliteiten te maken, ik vind het lastig inschatten of hij goed is.

Wat mij aan hem stoort is zijn uitstraling en zijn optreden in de publiciteit. Het is precies niks.

Maar goed, een Technisch Manager zal vooral op de achtergrond werken en intern/uitvoerend aan de slag moeten. Dat is de beoogde opzet. Dat hij en Stewart hebben bedankt verbaast mij niet, het is voor hen vooral een stap terug. Van directeur naar manager; ik denk toch dat Feyenoord in een andere 'vijver' moet vissen.



Bij PSV was hij ook manager. Denk eerder dat het nog te vroeg na zijn ontslag voor hem kwam. En de vraag is ook of hij echt 'gevraagd' is of dat er via zijn zaakwaarnemer op verkennende wijze is geïnformeerd of hij eventueel beschikbaar zou kunnen zijn. Dit soort dingen belandt vaak zwart-wit in de media. Denk aan Fräser die op tv mompelt dat Ajax via via geïnformeerd heeft (waarschijnlijk gewoon om in kaart te brengen wat er allemaal mogelijk is) en daar ook nuance bij aan brengt (dit gebeurt via zaakwaarnemers continu). Maar de koppen op de sites daarna waren natuurlijk klip en klaar.

 

+1/-0

Ik vind het een vrij ambitieloze keuze, geen uitstraling en ontslagen bij PSV. Ik word er niet razend enthousiast van. Ik heb ook de indruk dat ze het zichzelf een beetje lastig maken. Te Kloese lijkt alles te willen beslissen en Slot zal ook een vrij dominante mening hebben. Waarom zou je daar dan tussen willen gaan zitten.

 

+1/-0

Arnesen werd ook ontslagen door Anderlecht, soms loopt het zo als er in de top crisis is, opzich vond ik De Jong niet zo slecht gedacht van Feyenoord. Heeft het kwa verkopen heel goed gedaan goed netwerk, maar andere beslissingen weer niet hij is uiteindelijk wel geslachtofferd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 08 maart 2023 om 10:41:

Arnesen werd ook ontslagen door Anderlecht, soms loopt het zo als er in de top crisis is, opzich vond ik De Jong niet zo slecht gedacht van Feyenoord. Heeft het kwa verkopen heel goed gedaan goed netwerk, maar andere beslissingen weer niet hij is uiteindelijk wel geslachtofferd.



Ik vind nog steeds dat Feyenoord voor 'een netwerk' niet té afhankelijk moet zijn van een individu. De club moet dat netwerk bouwen en onderhouden, zonder dat dit persoonsgebonden is. Volgens mij was dit ook waar Arnesen aan gewerkt heeft, vanaf zijn komst bij Feyenoord. En waarmee hij zichzelf in bepaalde opzichten overbodig heeft gemaakt.

Natuurlijk, als je kop 'bekend' is in de voetbalwereld kom je gemakkelijker binnen bij andere clubs en partijen. Dat is veel waard. Maar de vraag is in hoeverre een Technisch Manager daarvoor verantwoordelijk moet zijn. Is dat 'binnenkomen' en 'aanschuiven' niet meer de rol van Te Kloese wanneer de Technisch Manager op de achtergrond en op basis van de resultaten die de organisatie levert het voorwerk gedaan heeft?

 

+1/-0

Ja de functie van technisch manager tov directeur is mij ook niet precies duidelijk, kan me voorstellen dat je ook geen loopjongen van Dennis wil zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 08 maart 2023 om 11:00:

Ja de functie van technisch manager tov directeur is mij ook niet precies duidelijk, kan me voorstellen dat je ook geen loopjongen van Dennis wil zijn.



Hoe ik de beoogde structuur van Feyenoord interpreteer, is dat Te Kloese als Algemeen Directeur 'het gezicht' van Feyenoord is naar buiten toe en richting de RvC. Hij is als enige beslissings- en tekenbevoegd.

De managers die aan hem rapporteren zijn verantwoordelijk voor hun taakgebied en afdeling. Zij zijn 'intern gericht' in die zin dat ze sturing geven aan de dagelijkse gang van zaken binnen de club.

Voor een Technisch Manager betekent dit dat hij de scouting en opleiding leidt, en Te Kloese ondersteunt in het aan- en verkoopbeleid voor de A-selectie. Dit wil zeggen dat hij de schaduwlijstjes opstelt op basis van scoutingsrapporten en spelers-analyses. En dit bespreekt met Te Kloese. Hij zal zélf gaan kijken bij beoogde aankopen, en de eerste contacten leggen. Als het om onderhandelen aankomt, zal Te Kloese naar voren stappen en dat op zich nemen.

Denk ik.

Dit betekent niet dat je een loopjongen bent van Te Kloese, dat is een negatieve weergave van de verhouding. Het gaat erom hoe zowel Te Kloese als de nieuwe Technisch Manager hun rol invullen en elkaar beanderen. Eerlijkheid en openheid duurt het langst, je moet elkaar de waarheid kunnen vertellen en de confrontatie aangaan als je van mening verschilt. Dat Te Kloese uiteindelijk beslist, betekent niet dat je niets te vertellen hebt. Maar je zal hem moeten overtuigen.

Het voordeel hierin zoals ik het zie, is dat de technisch manager zijn plannen en keuzes intern moet verantwoorden nog vóórdat ze in werking zijn gezet. Een Technisch Directeur heeft meer speelruimte, en kon in het verleden te veel doen zonder ruggespraak.

De Algemeen Directeur heeft wel veel meer te vertellen, maar het idee is wellicht ook dat hij zoveel verantwoordelijkheden heeft dat hij niet kan gaan 'micro-managen' en moet vertrouwen op zijn managers. Hij toetst wat zij aandragen aan de grote lijnen die hij bewaakt, geeft er een klap op en moet daarvoor verantwoording afdragen aan de RvC.

Alles valt of staat met vertrouwen, of gebrek daaraan. Als Te Kloese het gevoel heeft dat de Technisch Manager zijn shit niet op orde heeft, gaat hij zich er teveel mee bemoeien. Als de RvC de Algemeen Directeur niet vertrouwt, passeren ze hem en gaan er ook andere directieleden direct aan de commissarissen rapporteren. Het kan in sommige situaties logisch zijn, maar ik geloof wel in een opzet zoals Feyenoord die voor ogen heeft.

Althans, voor zover ik die opzet inderdaad op de juiste wijze interpreteer.

 

+1/-0

Ik zou zeker geen John de Jong als manager aantrekken, ook al zou hij hebben geweigerd. Ik zou meer kijken naar een kandidaat die voetbalkennis, spelerskennis en vooral een goed wereld netwerk hebben. Als je Ron Jans neemt, lijkt me dat hij er wel geschikt voor is en er wel oren naar heef, om die post bij ons in te vullen.

 

+1/-0

Kom Feyenoord, gebruik deze interlandbreak is om ook de nieuwe technisch manager aan te kondigen!

Wordt weer a hell of a transferzomer: Kokcu zal gaan, opvolger nodig. Sowieso extra middenvelder. Geertruida gaat misschien. Blijft Szymanski? Vertrekt Pedersen? Waar halen we twee kwaliteitsbuitenspelers vandaan? Nog een extra spits achter Gimenez?

En we hebben meer te besteden: CL + extra inkomsten EL dit seizoen....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 20 maart 2023 om 17:29:

Kom Feyenoord, gebruik deze interlandbreak is om ook de nieuwe technisch manager aan te kondigen!

Wordt weer a hell of a transferzomer: Kokcu zal gaan, opvolger nodig. Sowieso extra middenvelder. Geertruida gaat misschien. Blijft Szymanski? Vertrekt Pedersen? Waar halen we twee kwaliteitsbuitenspelers vandaan? Nog een extra spits achter Gimenez?

En we hebben meer te besteden: CL + extra inkomsten EL dit seizoen....



Ze zullen er zeker naar op zoek zijn en het is hard nodig. Maar het wordt zo lastig om iemand te vinden die deze klus aan kan dan moet je echt een enorm ervaren TD hebben. Die hadden we maargoed daar wilde ze van af. Er zullen er in ieder geval met het recente succes wel genoeg in de rij staan. Overigens nog ff wachten met CL inkomsten te rekenen, we hebben het ticket nog niet.

 

+1/-0

Ik ben het volledig met jullie eens dat een nieuwe Technisch Manager én Commercieel Manager aangesteld moeten worden. Te Kloese kán het niet allemaal alleen blijven aansturen.

Ik vraag me persoonlijk wel af hoe 'groot' de positie van Technisch Manager is, binnen de organisatie zoals Feyenoord die voor ogen heeft. Wellicht maken wij het te belangrijk als buitenstaanders, in verhouding tot hoe Feyenoord het wil invullen. Ik krijg steeds meer de indruk dat het technische beleid niet meer valt of staat met een Technisch Directeur/Manager, dat de organisatie op dat vlak zo is neergezet dat we niet meer afhankelijk zijn van het netwerk, de visie en de expertise die zo iemand meeneemt.

In die zin zie ik aankomende zomer niet met angst en beven tegemoet, als er tegen die tijd nog geen nieuws is op dat front. De scouting doet haar werk, levert speler aan. Ik ga steeds meer het gevoel krijgen dat Slot er nog een seizoen aan gaat plakken en als hij samen met Te Kloese meekijkt bij het aankoopbeleid heb ik er wel vertrouwen in.

Ook, omdat ik verwacht dat het een andere zomer wordt dan afgelopen zomer.

Ja, er zullen spelers vertrekken. En ja, er zullen spelers gehaald moeten worden. Maar ik verwacht niet dat de selectie zodanig op de schop gaat als afgelopen jaar.

- In de aanval verwacht ik niet veel veranderingen, spelers liggen daar langer vast. Idrissi wordt gehuurd, maar je hebt Paixão erachter. Voorin is ruimte om door te selecteren en een kwaliteitsimpuls.

- Achterin zouden er spelers kunnen vertrekken; Geertruida, Trauner en Pedersen sluit ik niet uit. Ik denk dat de club nog altijd Hilgers in het vizier heeft, mocht één van deze spelers vertrekken. En er zal nog een lijstje met andere namen zijn.

- Op het middenveld zullen het meeste verschuivingen plaatsvinden, met Szymański en Kökçü. Ik denk dat Feyenoord weer gaat aankloppen voor Zerrouki en van den Belt, en er ook nog wel ruimte is voor wat versterkingen in de breedte.

Ik zie het niet zo somber in...

 

+1/-0

Het is wel opvallend dat Slot zich nooit uitlaat hierover ook niet toen Arnesen vertrok. Volgens mij vind hij het wel lekker zo het is ook Slot zelf die spelers benadert.
Bij alle transfers afgelopen zomer was de rol van Arnesen ook al uitgespeeld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 21 maart 2023 om 10:29:

Het is wel opvallend dat Slot zich nooit uitlaat hierover ook niet toen Arnesen vertrok. Volgens mij vind hij het wel lekker zo het is ook Slot zelf die spelers benadert.
Bij alle transfers afgelopen zomer was de rol van Arnesen ook al uitgespeeld.



Nouja, exact dat dus.

Misschien speelt het zélfs wel mee bij Slots keuze of hij nog een seizoen blijft. In de Premier League zal hij als 'Manager' zich ook met aan- en verkoopbeleid mogen bemoeien. Maar als er een andere club komt waar de structuur anders is, krijgt hij die mogleijkheid misschien niet. En dan vindt hij het wellicht leuker om bij Feyenoord te blijven.

Natuurlijk is het niet wenselijk dat Te Kloese met allemaal 'direct reports' te maken heeft op operationeel niveau, binnen meerdere afdelingen. Je zet er managers tussen, zodat die een stuk verantwoordelijkheid en de dagelijkse aansturing van de verschillende afdelingen op zich nemen.

En die managers vallen dan weer direct onder Te Kloese.

Daar moet Feyenoord wel weer heen. Maar ik denk dat beleidskeuzes en grote beslissingen die daarmee samenhangen vanaf nu op het bordje van Te Kloese blijven. En hij lijkt zelf een persoon te zijn die binnen de organisatie naar mensen op zoekt gaat die hem daarbij ondersteunen. Zoals Slot, die lijntjes uit gooit naar spelers waar Feyenoord interesse voor heeft.

 

+1/-0

Goede scouts, een goede trainer en een bestuurslid die verstand van voetballen heeft zijn voldoende.

 

+1/-0

Yep de vrijheid die Slot krijgt is best uniek voor nederlandse begrippen, in Engeland is het normaal in Duitsland of Spanje weet ik het niet. Overigens zie je de structuur in Nederland ook wel veranderen bij sommige clubs. FC Groningen bv stelt geen opvolger voor Fledderus aan. Daar komen de trainer Dick Lukkien en technisch manager Art Langeler direct onder algemeen directeur Wouter Gudde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 21 maart 2023 om 10:50:

Yep de vrijheid die Slot krijgt is best uniek voor nederlandse begrippen, in Engeland is het normaal in Duitsland of Spanje weet ik het niet. Overigens zie je de structuur in Nederland ook wel veranderen bij sommige clubs. FC Groningen bv stelt geen opvolger voor Fledderus aan. Daar komen de trainer Dick Lukkien en technisch manager Art Langeler direct onder algemeen directeur Wouter Gudde.



Gudde is wel bezig met Veldmate, schijnt. Die heeft een aflopend contract bij Ajax. Hij zal als hoofdscout niet terugkeren naar Groningen, maar een bredere verantwoordelijkheid krijgen lijkt me. Dus dan zal er wat geschoven gaan worden met verantwoordelijkheden binnen het technische beleid.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Nieuwe technisch directeur