Vak: -
Forumreacties: 271
Reg.: 12 juli 2026
Favoriete opstelling: geen
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.998
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:
Forumreacties: 2.656
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 07 september 2026 om 12:21:
Er is over het handelen vanuit de Saudische club al genoeg gezegd/geschreven: ik denk dat Feyenoord goed gehandeld heeft en terecht de stappen/voorwaarden heeft opgesteld op de momenten dat die relevant werden.
Wat mij wel verbaasd en zorgen baart is, is de opmerking over de interne politiek bij Feyenoord. Dat er bestuursleden gedreigd hebben op te stappen, als Hadj Moussa was verkocht en er géén vervanger zou worden gehaald; ik ben erg benieuwd wát daarvan waar is.
Je wilt als technisch verantwoordelijke volgens mij een mandaat hebben om te bepalen hoe de spelersgroep eruit ziet. Een recordverkoop nadat de transferperiode is afgesloten, dat zal (deels) buiten dat mandaat vallen. Dan moet je daarover in overleg/gesprek met de RvC om gezamenlijk te beslissen.
Maar dat gaat dan over de voorwaarden, lijkt mij. Het halen van een (transfervrije) vervanger kan een voorwaarde zijn, en de commissarissen zouden daarin de directie moeten vragen of ze van plan zijn te proberen om iemand vast te leggen, wat daarvoor nodig is en zoniet; waarom niet.
Als de directie daarover vervolgens uitleg geeft (en niet van plan is een vervanger te halen, want dat maak ik op uit wat er staat), en het loopt zó hoog op dat er bestuursleden zijn die dreigen op te stappen; dat zit er iets niet lekker binnen zowel de organisatie.
Zo kun je als directie en RvC volgens mij niet met elkaar samenwerken. Wat speelt daar allemaal?
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 16.863
Reg.: 9 oktober 2019
https://www.goal.com/en/news/management-without-solutions-how-did-al-ittihad-reach-the-brink-of-collapse/blt2df7895279910ee9?utm_source=chatgpt.com
Bij dit soort clubs moet je 100% aan goede aanbetaling vragen of een bankgarantie.
Forumreacties: 379
Reg.: 19 juli 2009
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 07 september 2026 om 12:21:
Zo kun je als directie en RvC volgens mij niet met elkaar samenwerken. Wat speelt daar allemaal?
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 271
Reg.: 12 juli 2026
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:SjaakF schreef op 08 september 2026 om 09:57:
De Telegraaf heeft vol de aanval ingezet op de directie zonder, tot nu toe, met harde feiten te komen. Voorlopig is alles gebaseerd op drijfzand, niet zo gek want dat is het verdienmodel van een kwaliteitsarme krant als de Telegraaf.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Heeft al behoorlijk wat drek over zich heen gehad en natuurlijk domme oude grappen over Belgen maar wat hij in een paar maanden gepresteerd heeft petje af. Vanhoutte en Marmol (tranfervrij) zijn wereldaankopen en Nacho gaat zijn gelijk ook bewijzen. Echt onder de indruk van Rigaux ook hoe hij Moussa Read en Zechiel binnenboord heeft gehouden en natuurlijk de aanstelling van gio en sipke ga zo door Dévy!
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Dit bericht is gewijzigd op 23 september 2026, 08:53:27.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 23 september 2026 om 08:47:
Zoals het een aantal weken terug na twee gelijke spelen in de eerste thuiswedstrijden niet allemaal zo slecht was als velen verkondigen, zo is het op dit moment ook niet opeens helemaal geweldig.
Rigaux is eind vorige seizoen aangesteld als nieuwe TD. De uitdaging van die rol is dat je (zeker op het moment dat hij instapte) op korte termijn moet leveren tijdens een periode waarin de basis wordt gelegd voor het nieuwe seizoen; goed of slecht. En dat iedereen je daarop afrekent, liefst direct.
Terwijl een enorm groot deel van je werk en verantwoordelijkheden op geheel andere vlakken ligt, veel meer gericht is op de langere termijn en je die niet één, twee, drie voor elkaar kan krijgen. De jeugdopleiding, de scouting, de 'Medical & Performance' staff; Rigaux moet van dat allemaal een beeld krijgen, en met plannen komen om dat te verbeteren. Dan wel het hoge niveau dat gehaald wordt in stand houden.
Daar ligt ook een enorme klus, want onder de vorige één-mansdirectie hebben deze zaken niet de aandacht en focus gekregen die ze verdienen. Zoveel uur zitten er simpelweg niet in één dag.
Daarnaast lijkt het bij totaal te ontbreken aan kaders/richtlijnen waarbinnen iedereen dient te werken, en wat er bereikt moet worden.
Vanuit het hoogste niveau (de RvC) is duidelijk dat voor zover deze afspraken aanwezig zijn, er niet naar gewerkt en gehandeld wordt.
Een van Bodegom permitteerde het zich dagelijks aanwezig te zijn binnen het sportieve hart van de club (1908), dan kun je als directie niet vrij handelen en in feite als (technische) staf ook niet.
Door structuur en kaders overeen te komen, weet iedereen wat het moet doen en waar het voor verantwoordelijk is. Daar ligt voor de huidige directie ook nog een monsterklus.
De huidige ontwikkeling rond het team van van Bronckhorst, geven Rigaux en Eenhoorn in ieder geval de (relatieve) rust en ruimte om de rest van de club óók naar de hand te zetten. Ik hoop dat ze daar de komende tijd slagen op kunnen maken.
Tegelijkertijd is deze interland-break ook een moment waarop ze even tot rust kunnen en mogen komen, in mijn ogen.
Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Dévy Rigaux