Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Dévy Rigaux

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 01 september 2026 om 19:02:

socrates schreef op 01 september 2026 om 18:40:

We gaan dus echt met AHM, Diarra en Borges op de vleugels het seizoen en de Cl in.

Dit wordt een historisch slecht ranpenjaar

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/feyenoord-bereikt-akkoord-en-strikt-doelman/bltd694300012a6bf5b

Ho Ho , we pikken wel een doelmannetje op die eigenlijk richting derde divisie ging.
Moet je ook maar zien.

Tikte op zijn prime net 2 miljoen aan in waarde.....

+1/-0

MIddenveldert schreef op 01 september 2026 om 15:42:

Steijn bewees zondag eens te meer dat hij bij Feyenoord in de as helemaal niets te zoeken heeft.

Constant ruzie met de bal, te lage handelingssnelheid, gebrek aan overzicht wat hem in staat stelt de juiste afspeelmogelijkheid te zien; die wil je echt niet als aanvalsleider centraal voorin. Hij is fysiek niet in staat het (lijf)gevecht met centrale verdedigers te winnen, nog heeft hij het vernuft en de snelheid om die te ontlopen.

Steijn is alleen van waarde als hij in kansrijke positie kan komen en voldoende tijd/ruimte heeft, hij moet aansluiten bij de voorste linie met de bal en het spel vóór zich, zodat hij (zélfs hij) in het juiste gat kan duiken wat door een bliksemafleider getrokken wordt.

Die bliksemafleider zélf kan hij niet zijn.

Ferri komt tot nu toe nog totaal niet uit de verf, maar hij heeft tenminste enig fysiek en kan met die kracht en zijn lengte nog een duel winnen.

Hij moet in de 16 komen, daar is hij op zijn best.

+1/-0

Myron Boadu was anders ook een goede spits voor Feyenoord geweest. Jammer dat hij naar Watford is vertrokken..Devy Rigaux gemiste kans!

+1/-0

Mijn hemel. Een derde keeper van een club uit de Duitse onderbond en Nelson, die er destijds al weinig van bakte.

Rigaux heeft echt geen netwerk. Zelfs met weinig geld kan je beter dan dit. Deze man is een verschrikking

+1/-0

socrates schreef op 02 september 2026 om 00:34:

Mijn hemel. Een derde keeper van een club uit de Duitse onderbond en Nelson, die er destijds al weinig van bakte.

Rigaux heeft echt geen netwerk. Zelfs met weinig geld kan je beter dan dit. Deze man is een verschrikking

Het is om te janken. Heel lang dacht ik: het komt nog wel, het komt nog wel...maar er blijkt echt niks fatsoenlijk te komen...

+1/-0

Pluspunt is de enorme sanering die heeft plaats gevonden. De uitdaging ligt er nu voor de trainer om er een elftal van te maken. Zijn de spitsen niet goed genoeg? Dan maar een elftal zonder spits.

+1/-0

socrates schreef op 02 september 2026 om 00:34:

Dat zeg je wel he maar hoe kom je dan bij die keeper?
Dat weet je niet zo maar.
Deze man heeft dus gewoon veel kennis van de 2/3de div in Duitsland...

Wat een zooitje dit.
Je hebt toch wel iets van een netwerk?

+1/-0

kees592 schreef op 02 september 2026 om 10:44:

Pluspunt is de enorme sanering die heeft plaats gevonden. De uitdaging ligt er nu voor de trainer om er een elftal van te maken. Zijn de spitsen niet goed genoeg? Dan maar een elftal zonder spits.

Tja, zelfs met onze topscorer wisten we slechts 50% tot nu toe te winnen. Nu zonder topscorer wordt dit nog ingewikkelder. GvB zie ik ook niet in staat dit te managen... en ik snap het ook nog, want hij krijgt ook geen materiaal om iets mee klaar te spelen.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 02 september 2026 om 13:19:

kees592 schreef op 02 september 2026 om 10:44:

Tja, zelfs met onze topscorer wisten we slechts 50% tot nu toe te winnen. Nu zonder topscorer wordt dit nog ingewikkelder. GvB zie ik ook niet in staat dit te managen... en ik snap het ook nog, want hij krijgt ook geen materiaal om iets mee klaar te spelen.

Je hebt gelijk, Gio kun je hierin niks kwalijk nemen. Rigaux heeft er echt een grote puinzooi van gemaakt.

De selectie is nog meer in onbalans dan die al was en kans is aanwezig dat we Hadj Moussa ook kwijt raken en geen vervanger (hebben) kunnen halen.

Er klopt helemaal niks van deze selectie, zeker voorin niet.

+1/-0

Ik vind dat Devy Rigaux er een puinhoop van heeft gemaakt. Hij heeft de selectie niet versterkt en dat is jammer. Hij komt mij ook niet over als een strenge onderhandelaar die het onderste uit de kan weet te halen voor de club. Ik vind dat je hem meerdere dingen kunt aanrekenen:

1. Selectie is niet in balans. Er zijn spelers verkocht waar geen spelers voor is teruggekocht. Ueda en Tengstedt in de spits, daar is Ferry voor gehaald, maar een spits van 20 miljoen waarde kan je niet vervangen met iemand van 6 miljoen.

2. Spelers zijn voor een habbekrats verkocht. Ueda is 20 miljoen waard en is voor 15 miljoen gegaan. Ahmedhodzic is 10 miljoen waard en is voor 7 miljoen gegaan. Ivanusec contract is verscheurd dus 8 miljoen door de plee. Hwang is 7 miljoen waard en voor 4.5 verkocht. Zerrouki is 6.5 miljoen waard en voor 2.3 verkocht. Mitchell 3.5 waard en voor 1.8 verkocht. Wellenreuter 5 miljoen waard, 1 miljoen verkocht. Dit kan ik allemaal ook. Hier verdampen gewoon heel veel miljoenen.

3. Ferry is te duur aangekocht. Ferry is 6 miljoen waard, daar wordt 9 miljoen voor betaald (dit snap ik voor een talent, niet voor een oudere speler).

Wat hij in mijn ogen wel goed heeft gedaan: Marmol transfervrij gehaald. En hij heeft Leo Sauer voor een mooi bedrag weten te verkopen (al had hij die nooit weg moeten doen zonder goede vervanger, ik ben geen fan van Nelson).

+1/-0

'Dévy Rigaux geschrokken van uitpuilend salarishuis Feyenoord'

De nieuwe technisch directeur Devy Rigaux heeft deze zomer flink wat werk moeten verzetten bij Feyenoord. De Belgische directeur hield zich niet alleen bezig met het aantrekken van nieuwe spelers, maar moest ook afscheid nemen van meerdere grootverdieners binnen de selectie. Volgens Voetbal International is Rigaux deze zomer letterlijk en figuurlijk geschrokken van de hoge kosten en het salarishuis die hij bij zijn aantreden aantrof.

Rigaux kreeg bij Feyenoord te maken met een salarishuis waarin meerdere spelers zwaar op de begroting drukten. De Belgisch technisch directeur zou verrast zijn geweest door de hoogte van de kosten en de salarissen binnen de Rotterdamse club. De afgelopen transferperiode werd daarom afscheid genomen van verschillende grootverdieners. Onder anderen Luka Ivanušec, Calvin Stengs, Ramiz Zerrouki en Anel Ahmedhodžić zijn inmiddels vertrokken uit Rotterdam-Zuid. Daarmee is het salarishuis van Feyenoord weer ingekrompen en heeft Rigaux ruimte gecreëerd voor de toekomst.

Welke spelers Feyenoord deze zomer nog meer verlieten en welke nieuwe gezichten juist naar Rotterdam-Zuid kwamen, is terug te vinden in het volledige overzicht van de transferwindow.

Rigaux komt met uitleg
De transferperiode stond voor Feyenoord dan ook niet alleen in het teken van nieuwe spelers aantrekken. Het opruimen van de selectie en het terugbrengen van de salariskosten vormden eveneens een belangrijk onderdeel van het werk van Rigaux. Later vandaag zal de nieuwe technisch directeur tijdens een persmoment meer uitleg geven over de afgelopen transferwindow. Rigaux zal daarbij duidelijkheid verschaffen over de gemaakte keuzes, de vertrokken spelers en de manier waarop Feyenoord deze zomer te werk is gegaan.

Ben wel benieuwd naar wat hij te zeggen heeft vanmiddag.

+1/-0

SjaakF schreef op 03 september 2026 om 11:03:

De nieuwe technisch directeur Devy Rigaux heeft deze zomer flink wat werk moeten verzetten bij Feyenoord. De Belgische directeur hield zich niet alleen bezig met het aantrekken van nieuwe spelers, maar moest ook afscheid nemen van meerdere grootverdieners binnen de selectie. Volgens Voetbal International is Rigaux deze zomer letterlijk en figuurlijk geschrokken van de hoge kosten en het salarishuis die hij bij zijn aantreden aantrof.

Rigaux kreeg bij Feyenoord te maken met een salarishuis waarin meerdere spelers zwaar op de begroting drukten. De Belgisch technisch directeur zou verrast zijn geweest door de hoogte van de kosten en de salarissen binnen de Rotterdamse club. De afgelopen transferperiode werd daarom afscheid genomen van verschillende grootverdieners. Onder anderen Luka Ivanušec, Calvin Stengs, Ramiz Zerrouki en Anel Ahmedhodžić zijn inmiddels vertrokken uit Rotterdam-Zuid. Daarmee is het salarishuis van Feyenoord weer ingekrompen en heeft Rigaux ruimte gecreëerd voor de toekomst.

Welke spelers Feyenoord deze zomer nog meer verlieten en welke nieuwe gezichten juist naar Rotterdam-Zuid kwamen, is terug te vinden in het volledige overzicht van de transferwindow.

Rigaux komt met uitleg
De transferperiode stond voor Feyenoord dan ook niet alleen in het teken van nieuwe spelers aantrekken. Het opruimen van de selectie en het terugbrengen van de salariskosten vormden eveneens een belangrijk onderdeel van het werk van Rigaux. Later vandaag zal de nieuwe technisch directeur tijdens een persmoment meer uitleg geven over de afgelopen transferwindow. Rigaux zal daarbij duidelijkheid verschaffen over de gemaakte keuzes, de vertrokken spelers en de manier waarop Feyenoord deze zomer te werk is gegaan.

Ik denk dat we allemaal wel ongeveer weten wat hij gaat zeggen. Weer een hoop open deuren. Dit artikel is eigenlijk al een eerste indruk van wat ons straks te wachten staat.

Het leiden van een bedrijf, want dat is Feyenoord uiteindelijk ook, betekent wat mij betreft niet alleen op de kosten letten en inkomsten genereren, maar ook doordachte risico’s durven nemen. En juist dat mis ik op dit moment volledig.

Ik geloof best dat hij het salarishuis heeft teruggebracht en dat er meer inkomsten zijn gegenereerd. Dat zijn op zichzelf prima ontwikkelingen. Maar tegelijkertijd mis ik de visie en de bereidheid om nu ook gericht te investeren en risico’s te nemen om Feyenoord de komende jaren écht future proof te maken.

Het voelt nu vooral alsof er wordt gestuurd op wat vandaag financieel verantwoord is, in plaats van op wat Feyenoord over drie of vijf jaar nodig heeft om structureel mee te kunnen doen.

+1/-0

Ik ben niet verbaasd, eerlijk gezegd.

Je kunt dit risico-averse beleid Rigaux aanrekenen, áls dit de nieuwe norm is binnen Feyenoord; denk ik dat dit eerder uit de koker van Eenhoorn komt.

Eenhoorn is gewend om zo te werken. Bij AZ werkt(e) men met strikte budgetten, waarbij salarissen nooit gedekt mogen worden door éénmalige inkomsten zoals transferinkomsten. Ook inkomsten door Europees voetbal en extra inkomsten door overwintering/prestaties worden niet 'vooraf' meebegroot.

De RvC in Alkmaar stuurde hier ook op. De directie had vrijheid binnen de financiele kaders, daar kon alleen bij uitzondering aan getornd worden.

Ik heb werkelijk geen idee of bij Feyenoord dergelijke afspraak-structuren bestaan over hoe er financieel gebudgetteerd, begroot, en genormeerd moet worden. Veel andere clubs hanteren veel flexibelere budgetten.

Als we aannemen dat deze in veel minder duidelijke mate bestaan binnen Feyenoord, zal Eenhoorn terug zijn gevallen op de vorm en kaders waar hij bekend mee is en waar hij zich senang bij voelt. Hij werkt graag volgens duidelijke afspraken en voorafbepaalde kaders en doelen. Hij komt op mij over als iemand die daarin behoorlijk rigide is.

Het zal wellicht nodig zijn geweest, gezien de bedragen die de club moet reserveren voor onderhoud van het stadion en het uitkopen van de VvF.

Als dat ervoor zorgt dat de club een stap terug moet doen, is het goed als dat nu gecommuniceerd wordt. Dan weet de achterban ook waar het aan toe is.

Had Rigaux méér/anders moeten handelen? Is zijn netwerk tegengevallen?-Ik ben wel een beetje gedesillusioneerd, had op méér gehoopt en verwacht. Hij zal nu moeten aantonen dat de andere taken en verantwoordelijkheden die hij als TD heeft, op gaat pakken en daarin wel snel resultaat levert. Anders keert de publieke opinie nog méér tegen hem en gaat het erg lastig worden voor hem.

Dit bericht is gewijzigd op 3 september 2026, 12:34:33.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 03 september 2026 om 11:44:

SjaakF schreef op 03 september 2026 om 11:03:

Rigaux komt met uitleg

Ik denk dat we allemaal wel ongeveer weten wat hij gaat zeggen. Weer een hoop open deuren. Dit artikel is eigenlijk al een eerste indruk van wat ons straks te wachten staat.

Het leiden van een bedrijf, want dat is Feyenoord uiteindelijk ook, betekent wat mij betreft niet alleen op de kosten letten en inkomsten genereren, maar ook doordachte risico’s durven nemen. En juist dat mis ik op dit moment volledig.

Ik geloof best dat hij het salarishuis heeft teruggebracht en dat er meer inkomsten zijn gegenereerd. Dat zijn op zichzelf prima ontwikkelingen. Maar tegelijkertijd mis ik de visie en de bereidheid om nu ook gericht te investeren en risico’s te nemen om Feyenoord de komende jaren écht future proof te maken.

Het voelt nu vooral alsof er wordt gestuurd op wat vandaag financieel verantwoord is, in plaats van op wat Feyenoord over drie of vijf jaar nodig heeft om structureel mee te kunnen doen.

Er zijn miljoenen nodig om de Kuip overeind te houden dat weet ik wel. En voor de rest wacht ik eerst effe vanmiddag af.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 03 september 2026 om 12:28:

Ik ben niet verbaasd, eerlijk gezegd.
.

Ik begrijp je pleidooi als het gaat om risicovol ondernemen. Daar kan ik ook zeker in meegaan. Maar los daarvan begrijp ik nog steeds veel van zijn keuzes en beslissingen niet.

Waarom verkoop je twee dagen voor het verstrijken van de transferdeadline je topscorer voor 75% van zijn marktwaarde? Juist op dat moment heb je als verkopende partij weinig tijd en zou je onderhandelingspositie sterk moeten zijn, omdat je geen vervanger meer kunt halen.

Dat je vervolgens geen risicovolle aankopen wilt doen, oké. Daar is zeker wat voor te zeggen. Maar dan kijk ik ook naar de onderhandelingskwaliteiten van Devy. En eerlijk gezegd vind ik die tot nu toe ook niet bepaald overtuigend. Hij verkoopt meerdere spelers onder hun marktwaarde en haalt Ferry vervolgens voor te veel geld binnen.

Dan kun je dus zeggen dat hij financieel verstandig opereert en geen onverantwoorde risico's neemt, maar dat betekent niet automatisch dat de keuzes en deals die hij maakt ook goed zijn.

+1/-0

Ik ben het niet met je oneens geloof ik, ik beweer ook nergens dat je geen bedenkingen mag hebben bij de beslissingen die door Rigaux genomen zijn afgelopen maanden. Die heb ik ook.

Ik probeer alleen het bredere plaatje te ontdekken; het kader waarbinnen hij heeft moeten handelen sinds zijn komst.

Ik lees dat hij zojuist in een interview met ESPN heeft aangegeven dat Ueda voor 25M naar Turkije kon, maar zelf niet wilde. En dat het vertrek voor 15M naar Lille mede ingegeven is door 'de financiële realiteit'.

Er was geen keuze om hem hier te houden, omdat je de toekomst van de club financieel bestendig moet maken. LINK

Ik heb het interview niet gezien/gehoord, en kan dus niet oordelen over hoe Rigaux dit gezegd heeft. Ook blijft het verschil in uitdrukken tussen Nederlanders en Belgen enorm groot, je kan hetzelfde zeggen en iets totaal anders bedoelen.

Maar zoals ik dit interpreteer, moest er gewoon nog een spelersverkoop gerealiseerd worden om de club financieel overeind te houden. Daaruit leid ik af dat de club er op dit moment heel wat minder goed voorstaat, dan het afgelopen seizoenen leek. Dat is een situatie die niet opeens afgelopen zomer ontstaan is, maar de nieuwe directie lijkt er wel direct mee aan de slag te gaan.

Had Rigaux dan niet beter minder kunnen uitgeven op voorhand? Zijn de aankopen die hij aan het begin van de window gedaan heeft wel de juiste, voor de goede prijs? -Ja, wellicht.

Maar misschien nam hij juist het risico omdat hij had gedacht dat er nog wel méér spelers voor hogere bedragen verkocht zouden gaan worden.

Het niet direct akkoord gaan met de biedingen op Read en Hadj Moussa was niet risico-avers. Rigaux heeft gegokt; niet gewonnen, maar ook niet echt verloren toch? Die spelers zijn bij Feyenoord gebleven. Dat kun je geen verlies noemen.

In het geval van Ueda voelt het voor mij wel als verlies. Die is veel te goedkoop vertrokken helaas.

Dit bericht is gewijzigd op 3 september 2026, 13:47:18.

+1/-0

Toch hier en daar vreemde aanwervingen. Ik probeer er een lijn in te zien maar vind 'm nog niet. Nelson was niet zonder reden clubloos en Vanhoutte is in eigen land geen topper gebleken en de Fransen lieten 'm gaan na een tegenvallend seizoen. Van Ueda was ik niet kapot ondanks zijn toch redelijk aantal gemaakte doelpunten, maar als je een Ueda laat gaan voor peanuts en nauwelijks vervangende ervaren spitsen hebt dan is dat een wel erg link beleid. Ik denk echt dat GvB een lastige opdracht heeft, ook al omdat je nauwelijks echt keigoeie backups hebt. Het is hopen dat er dan niet veel blessureleed zal zijn ...

+1/-0

Ga je Rigaux hard beoordelen:

Saneren selectie: V
Behouden sterkhouders: V
Aantrekken spelers die selectie beter maken: O
Inkomsten genereren: M

V = Voldoende
M = Matig
O = Onvoldoende

Saneren selectie:

Met 17 uitgaande spelers is gewoon goed, maar dit vertelt niet het hele verhaal natuurlijk. Er zijn ook contracten voor (veel) geld afgekocht.

Behouden sterkhouders:

Dat is gewoon gelukt, Ueda vind ik verklaarbaar als je die laat gaan, maar haal wel iets goed er voor terug en dat is niet gebeurd.

Aantrekken spelers die de selectie beter maken.

En hier zit voor mij de grootste pijn, niet eens bij de inkomsten.
We hadden een selectie die zwaar in onbalans was en met de potentie van de aankopen leek dit opgelost te worden, maar dat bleek in de praktijk toch echt zwaar tegen te vallen.

Tjark Ernst : Keeper met enige potentie, maar zeker niks bewezen uiteindelijk en zal gewoon twee jaar minimaal nodig hebben om op niveau te komen, terwijl we dat juist NU nodig hebben.

Florian Kastenmeier: Kun je nog niks over zeggen, ik ga er vanuit dat hij in ieder geval een goede stand-in is, alhoewel ik van mening ben dat we met Bossin en Berger prima de CL in hadden gekund.

Javi López: Noodoplossing door blessures Smal en Bos. Doet het aardig, maar verdedigend kwetsbaar vind ik. Ik ga er ook vanuit dat Bos en Smal na herstel de plek weer overnemen op dit moment.

Charles Vanhoutte: Hele nuttige kracht gebleken, middenveld loopt met hem een stuk beter, omdat hij een echte controleur is en overzicht heeft wat soms bij Targhaline nog ontbreekt.

Mika Mármol: Echte topaankoop van deze zomer, transfervrij doet het gewoon super en eindelijk een echte opvolger voor Hancko gebleken.

Reiss Nelson: Was altijd net-niet, gezien situatie, Diarra die nog stappen moet maken, Zinhagel die net komt kijken en Borges die niet voldoet snap ik deze aankoop. Plus hij kan op beide vleugels en dat is zeker een grote winst.

Nacho Ferri: Bij zijn officieuze debuut tegen Brugge dacht ik (en velen), we hebben de opvolger van Santiago Gimenez of een nieuwe Pelle gevonden, maar daarna werd hij snel onzichtbaar én in de competitie tot nu toe compleet door de mand gevallen. Zoals het nu gaat zal hij geen toevoeging zijn en Shaqueel gaat hem heel snel voorbij in de pikorde.

Als we alles naast elkaar leggen, dan moet je concluderen dat de meeste aankopen niet voldoen en/of langere tijd nodig gaan hebben en dat is precies wat we NIET nodig hadden. We hebben daar al genoeg spelers van. Gewoon zwaar onvoldoende, klaar.

Inkomsten genereren:

Vind ik matig, veel is bijna gratis of voor een appel en een ei de deur uitgegaan. Ik sprak laatste periode vaak van de Hamsterweken in mijn omgeving, zeker als je naar bedragen als die van Ueda en Sauer kijkt. Ik snap dat ze een stap willen maken, maar het is complete onzin te zeggen: Ueda zat na 3 jaar aan het einde van z'n cyclus en wordt 28 jaar. Sauer had nog stappen te maken en kon dit jaar echt doorbereken onder Gio. Dan doe je hem voor minimaal 10 miljoen extra weg over een jaar. Ook over de financiën vind ik de uitleg gewoon zwaar onder de maat.

Ik ontken niet dat Te Kloesse er een puinzooi van heeft gemaakt achteraf, maar waarom Ueda in de Hamsterweken zetten met flinke korting en voor bijna 10 miljoen een spits halen die nog minder is dan hem bij z'n binnenkomst en er niet eens gelijk kan staan, hopelijk over 2 a 3 jaar. Nogmaals dit is niet naar Nacho zelf bedoeld, maar hij past niet in het plaatje wat we NU nodig hebben.

Contracten Stengs en Ivanusec ontbinden is ook niet gratis, verder aantal spelers transfervrij vertrokken, zonder dat je er nog een kleine vergoeding voor ontving, waaronder gister nog Lotomba, die het juist aardig deed de eerste wedstrijden vond ik persoonlijk.

Als ik Rigaux nu moet beschouwen op basis van afgelopen transferperiode én zijn interview, dan zie ik inderdaad weinig lijn om echt stappen voorwaarts te maken en een selectie die nagenoeg net zo in onbalans is, mogelijk zelfs zwakker is geworden dan voor de transferperiode.

Z'n interview vond ik ook heel erg zwak overkomen met z'n armpjes over elkaar, gesloten houding en de Bischiop corrigeren om bepaalde situaties recht te praten. Hij probeert overal een positieve draai aan te geven en zich achter bepaalde uitspraken te verstoppen.

Je kan alleen een ding niet doen en dat is weglopen van de feiten. Feit is dat ze rvp eruit trappen, terecht overigens, omdat het gat met PSV groter geworden was en vervolgens met droge ogen beweren na zo'n transferwindow dat je "hoopt" dat het gat kleiner wordt, terwijl je net je topscorer verkocht hebt en brandhout als versterkingen hebt gehaald.

Mijn conclusie:

Gat met PSV is veel groter geworden.
020 heeft ons rechts ingehaald op de korte termijn, maar dat kan voldoende zijn. Hun aankopen zijn echt op de komende 2 a 3 jaar gericht en daar kun je geen toekomstig beleid op maken, dus die storten later wel weer in. Maar voor nu zijn ze een serieuzere concurrent voor de titel dan wij dat zijn.

Had gezegd: Wij gaan voor de beker, dit jaar is bouwen en volgend jaar zorgen we dat er een selectie staat die voor de titel kan gaan.

Dat is wat ik verwacht van een TD, niet eentje die zich weer achter allerlei open deurtjes verstopt, want die hebben we er net uitgegooid (rvp en Te Kloesse samen).

Dus op dit moment zit Rigaux echt op de schopstoel en vertrouwen komt te voet, maar is er net met het snelste paard er weer vandoor gegaan.

Dat is mijn mening over de transferperiode.

+1/-0

Santigoal29 schreef op 03 september 2026 om 14:55:

V = Voldoende
M = Matig
O = Onvoldoende

Saneren selectie:

Met 17 uitgaande spelers is gewoon goed, maar dit vertelt niet het hele verhaal natuurlijk. Er zijn ook contracten voor (veel) geld afgekocht.

Behouden sterkhouders:

Dat is gewoon gelukt, Ueda vind ik verklaarbaar als je die laat gaan, maar haal wel iets goed er voor terug en dat is niet gebeurd.

We hadden een selectie die zwaar in onbalans was en met de potentie van de aankopen leek dit opgelost te worden, maar dat bleek in de praktijk toch echt zwaar tegen te vallen.

Tjark Ernst : Keeper met enige potentie, maar zeker niks bewezen uiteindelijk en zal gewoon twee jaar minimaal nodig hebben om op niveau te komen, terwijl we dat juist NU nodig hebben.

Florian Kastenmeier: Kun je nog niks over zeggen, ik ga er vanuit dat hij in ieder geval een goede stand-in is, alhoewel ik van mening ben dat we met Bossin en Berger prima de CL in hadden gekund.

Javi López: Noodoplossing door blessures Smal en Bos. Doet het aardig, maar verdedigend kwetsbaar vind ik. Ik ga er ook vanuit dat Bos en Smal na herstel de plek weer overnemen op dit moment.

Charles Vanhoutte: Hele nuttige kracht gebleken, middenveld loopt met hem een stuk beter, omdat hij een echte controleur is en overzicht heeft wat soms bij Targhaline nog ontbreekt.

Mika Mármol: Echte topaankoop van deze zomer, transfervrij doet het gewoon super en eindelijk een echte opvolger voor Hancko gebleken.

Reiss Nelson: Was altijd net-niet, gezien situatie, Diarra die nog stappen moet maken, Zinhagel die net komt kijken en Borges die niet voldoet snap ik deze aankoop. Plus hij kan op beide vleugels en dat is zeker een grote winst.

Nacho Ferri: Bij zijn officieuze debuut tegen Brugge dacht ik (en velen), we hebben de opvolger van Santiago Gimenez of een nieuwe Pelle gevonden, maar daarna werd hij snel onzichtbaar én in de competitie tot nu toe compleet door de mand gevallen. Zoals het nu gaat zal hij geen toevoeging zijn en Shaqueel gaat hem heel snel voorbij in de pikorde.

Als we alles naast elkaar leggen, dan moet je concluderen dat de meeste aankopen niet voldoen en/of langere tijd nodig gaan hebben en dat is precies wat we NIET nodig hadden. We hebben daar al genoeg spelers van. Gewoon zwaar onvoldoende, klaar.

Inkomsten genereren:

Vind ik matig, veel is bijna gratis of voor een appel en een ei de deur uitgegaan. Ik sprak laatste periode vaak van de Hamsterweken in mijn omgeving, zeker als je naar bedragen als die van Ueda en Sauer kijkt. Ik snap dat ze een stap willen maken, maar het is complete onzin te zeggen: Ueda zat na 3 jaar aan het einde van z'n cyclus en wordt 28 jaar. Sauer had nog stappen te maken en kon dit jaar echt doorbereken onder Gio. Dan doe je hem voor minimaal 10 miljoen extra weg over een jaar. Ook over de financiën vind ik de uitleg gewoon zwaar onder de maat.

Ik ontken niet dat Te Kloesse er een puinzooi van heeft gemaakt achteraf, maar waarom Ueda in de Hamsterweken zetten met flinke korting en voor bijna 10 miljoen een spits halen die nog minder is dan hem bij z'n binnenkomst en er niet eens gelijk kan staan, hopelijk over 2 a 3 jaar. Nogmaals dit is niet naar Nacho zelf bedoeld, maar hij past niet in het plaatje wat we NU nodig hebben.

Contracten Stengs en Ivanusec ontbinden is ook niet gratis, verder aantal spelers transfervrij vertrokken, zonder dat je er nog een kleine vergoeding voor ontving, waaronder gister nog Lotomba, die het juist aardig deed de eerste wedstrijden vond ik persoonlijk.

Als ik Rigaux nu moet beschouwen op basis van afgelopen transferperiode én zijn interview, dan zie ik inderdaad weinig lijn om echt stappen voorwaarts te maken en een selectie die nagenoeg net zo in onbalans is, mogelijk zelfs zwakker is geworden dan voor de transferperiode.

Z'n interview vond ik ook heel erg zwak overkomen met z'n armpjes over elkaar, gesloten houding en de Bischiop corrigeren om bepaalde situaties recht te praten. Hij probeert overal een positieve draai aan te geven en zich achter bepaalde uitspraken te verstoppen.

Je kan alleen een ding niet doen en dat is weglopen van de feiten. Feit is dat ze rvp eruit trappen, terecht overigens, omdat het gat met PSV groter geworden was en vervolgens met droge ogen beweren na zo'n transferwindow dat je "hoopt" dat het gat kleiner wordt, terwijl je net je topscorer verkocht hebt en brandhout als versterkingen hebt gehaald.

Mijn conclusie:

020 heeft ons rechts ingehaald op de korte termijn, maar dat kan voldoende zijn. Hun aankopen zijn echt op de komende 2 a 3 jaar gericht en daar kun je geen toekomstig beleid op maken, dus die storten later wel weer in. Maar voor nu zijn ze een serieuzere concurrent voor de titel dan wij dat zijn.

Had gezegd: Wij gaan voor de beker, dit jaar is bouwen en volgend jaar zorgen we dat er een selectie staat die voor de titel kan gaan.

Dat is wat ik verwacht van een TD, niet eentje die zich weer achter allerlei open deurtjes verstopt, want die hebben we er net uitgegooid (rvp en Te Kloesse samen).

Dus op dit moment zit Rigaux echt op de schopstoel en vertrouwen komt te voet, maar is er net met het snelste paard er weer vandoor gegaan.

Misschien ligt aan mij maar dacht dat als je een last minute speler wilt die de club eigenlijk niet kwijt wilt de prijs omhoog gaat en niet omlaag.
Alleen bij Feyenoord is het weer andersom.

+1/-0

wehave schreef op 03 september 2026 om 16:54:

Santigoal29 schreef op 03 september 2026 om 14:55:

V = Voldoende
M = Matig
O = Onvoldoende

Saneren selectie:

Behouden sterkhouders:

Inkomsten genereren:

Mijn conclusie:

Misschien ligt aan mij maar dacht dat als je een last minute speler wilt die de club eigenlijk niet kwijt wilt de prijs omhoog gaat en niet omlaag.
Alleen bij Feyenoord is het weer andersom.

Precies, of je moet van de speler af willen. Maar een sterkhouder zou de prijs flink omhoog moeten gaan omdat je geen vervanger meer kunt halen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Dévy Rigaux