Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Robert Eenhoorn

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 29 augustus 2026 om 13:41:

Volgens mij is Eenhoorn ook nooit echt een man geweest van veel kopen.
Liever iemand doorschuiven uit de jeugd.
Dat kreeg ik ten minste mee uit zijn AZ tijd.

Dat is toch de Eenhoorn die we wel willen?

Ik wel in ieder geval. We krijgen de komende jaren een paar talentvolle lichtingen. Laten we daar eens gebruik van gaan maken.

+1/-0

Eigen volk jeugd eerst. :B

+1/-0

Volgens mij is van Persie back-up van Hadj Moussa. Die kan dat prima invullen en is hij ondanks zijn fysiek verder dan Schaken.

Wat diens vader wil, is wellicht niet in lijn met het traject dat de club met die jongen voor ogen heeft. Ik heb senior niet meer gehoord sinds zijn uitval en onvrede na de interesse van Twente, dus volgens is de lucht daar wel een beetje geklaard. Laat junior eerst maar bewijzen dat hij fysiek mee kan komen in de onder-21 en tijdens trainingen.

Ferri valt me tegen op dit moment, van wat ik gezien heb; had ik verwacht dat hij meer zou kunnen brengen. We kunnen nu moeilijk doen over de hoogte van zijn transfersom, maar dat is achteraf en heel gemakkelijk.

Ik snapte de aankoop, ondanks dat de club over meerdere centrumspitsen beschikte. Want het is een sleutelpositie die je goed bezet wil hebben, en de verwachting dat er spitsen zouden vertrekken (Tengsted en/of Ueda) was niet onrealistisch. Dan kun je beter maar voorzien zijn.

Je verwacht nog steeds dat de directie uitspraken doet over wat er wel en niet kan, richting de media en supporters. Waarom zouden ze dat doen? Wat belang dient het Feyenoord dat te doen?

+1/-0

Ik ben ook een fan van Honkbal trouwens mooie sport mijn team is sinds een jong broekie altijd de NY Yankees bij Eenhoorn staat ook professionaliteit bovenaan. Feyenoord kan daar veel van leren die Amerikaanse mentaliteit.

+1/-0

Marquis schreef op 29 augustus 2026 om 22:14:

wehave schreef op 29 augustus 2026 om 13:41:

Volgens mij is Eenhoorn ook nooit echt een man geweest van veel kopen.
Liever iemand doorschuiven uit de jeugd.
Dat kreeg ik ten minste mee uit zijn AZ tijd.

Dat is toch de Eenhoorn die we wel willen?

Ik wel in ieder geval. We krijgen de komende jaren een paar talentvolle lichtingen. Laten we daar eens gebruik van gaan maken.

Ik ook zeker , roep al dat al jaren.
Ik snap de moeilijkheid want ook ik wil liefst gelijk een nieuwe.
Maar als je kijkt wat voor troep er vaak gekocht word en hoe goed onze eigen jeugd is dan volg ik liever de weg van Eenhoorn.
Ook al maak je dan eens een seizoen een pas op de plaats.

+1/-0

Eigen jeugd is de levensader van de club doorstroming is superbelangrijk maar dat heeft de leiding pas ook aangegeven ze krijgen alle kans de komende jaren.

+1/-0

Schittert nog steeds door afwezigheid in de media, maar hij heeft toch echt zijn goedkeuring moeten geven voor de achterlijke transfers van Ferri en Ernst

+1/-0

socrates schreef op 30 augustus 2026 om 16:43:

Schittert nog steeds door afwezigheid in de media, maar hij heeft toch echt zijn goedkeuring moeten geven voor de achterlijke transfers van Ferri en Ernst

Ja dat klopt maar hij is niet de voetbalman, hij moet kunnen vertrouwen op het scoutingsteam en zijn TD.

+1/-0

SjaakF schreef op 30 augustus 2026 om 16:46:

socrates schreef op 30 augustus 2026 om 16:43:

Ja dat klopt maar hij is niet de voetbalman, hij moet kunnen vertrouwen op het scoutingsteam en zijn TD.

Eens en dat kan dus niet. Dan zal hij ze weg moeten sturen. Doet hij dat niet, dan is hij net zo verantwoordelijk

+1/-0

We zijn deze weg nu ingeslagen zowel Eenhoorn als Rigaux zijn ervaren genoeg hun record bij Club en AZ spreekt voor zich prima geef ze wel de tijd.

+1/-0

In Alkmaar heeft Eenhoorn aangetoond niet bang te zijn om maatregelen te nemen, wanneer prestatiedoelen niet bereikt worden.

Zijn band met Huiberts was bij AZ wel een heel hechte, wellicht moet dat met Rigaux nog groeien. Of blijkt de samenwerking toch uiteindelijk niet wat men ervan verwacht wordt.

Maar het is nog véél te vroeg om dat te concluderen. Ook het afschrijven van aankopen als Ferri en Ernst vind ik veel te voorbarig. Als we na een paar maanden spelers al aan de kant gaan schuiven, kun je de club beter gelijk opdoeken.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 31 augustus 2026 om 09:42:

In Alkmaar heeft Eenhoorn aangetoond niet bang te zijn om maatregelen te nemen, wanneer prestatiedoelen niet bereikt worden.

Zijn band met Huiberts was bij AZ wel een heel hechte, wellicht moet dat met Rigaux nog groeien. Of blijkt de samenwerking toch uiteindelijk niet wat men ervan verwacht wordt.

Maar het is nog véél te vroeg om dat te concluderen. Ook het afschrijven van aankopen als Ferri en Ernst vind ik veel te voorbarig. Als we na een paar maanden spelers al aan de kant gaan schuiven, kun je de club beter gelijk opdoeken.

Je blijft in algemeenheden ronddraaien. Je kan ook gewoon beoordelen wat je ziet:

Ernst
-hoe zijn de reflexen, gaat hij lekker snel naar de hoek?
-hoge ballen, zekerheidje?
-meevoetballen, zit je rustig op je stoel?
-andere zaken, valt je iets positief op?

Ferri
-Motoriek in orde? Beweegt als een hinde?
-lekker snel ook?
-voetbalintelligentie? Je ziet dat hij een plan heeft?
-Fluwelen techniek? Kan goed aannemen en passeren?
-Meevoetballend misschien niet best, neusje voor de goal wellicht?

Echt, je kan beiden volledig afschrijven. Heb je geen maanden of jaren voor nodig. Voetbal is geen hogere wiskunde.

+1/-0

Ik heb eerder al aangegeven dat ik Ferri behoorlijk vind tegenvallen afgelopen invalbeurten. Het contrast met zijn spel tijdens de voorbereiding is er mijn inziens, toen vond ik hem beter uit de verf komen.

Zijn prijskaartje helpt niet mee, er is voor Feyenoord-begrippen enorm veel geld voor hem betaald.

Als hij zo blijft doormodderen, gaat de kritiek alleen maar toenemen. Zeker als het Legioen zich tegen hem keert, wordt het een 'selffulfilling prophecy'. Dan gaat hij zéker niet meer slagen.

Toch heb ik wel vertrouwen, en vind ik het nog te vroeg voor een definitief oordeel.

Over Ernst heb ik nog weinig gezegd. Ik vind het altijd lastig om een keeper te beoordelen, ik heb er geen verstand van. Waren de tegendoelpunten die tot nu toe gevallen zijn in de competitie onhoudbaar? -Niet allemaal. Heeft hij daadwerkelijk geblunderd? -Dat niet, geloof ik.

Ik weet het niet zo goed.

Voetbal is geen hogere wiskunde, maar niet iedereen is hetzelfde. Er zijn zat voorbeelden van spelers die meer tijd nodig hebben om te laten zien wat ze in hun mars hebben, een aanpassingsperiode van een jaar is geen uitzondering. Spelers die er op jonge leeftijd direct staan, zijn niet de norm.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 31 augustus 2026 om 14:58:

Ik heb eerder al aangegeven dat ik Ferri behoorlijk vind tegenvallen afgelopen invalbeurten. Het contrast met zijn spel tijdens de voorbereiding is er mijn inziens, toen vond ik hem beter uit de verf komen.

Zijn prijskaartje helpt niet mee, er is voor Feyenoord-begrippen enorm veel geld voor hem betaald.

Als hij zo blijft doormodderen, gaat de kritiek alleen maar toenemen. Zeker als het Legioen zich tegen hem keert, wordt het een 'selffulfilling prophecy'. Dan gaat hij zéker niet meer slagen.

Toch heb ik wel vertrouwen, en vind ik het nog te vroeg voor een definitief oordeel.

Over Ernst heb ik nog weinig gezegd. Ik vind het altijd lastig om een keeper te beoordelen, ik heb er geen verstand van. Waren de tegendoelpunten die tot nu toe gevallen zijn in de competitie onhoudbaar? -Niet allemaal. Heeft hij daadwerkelijk geblunderd? -Dat niet, geloof ik.

Ik weet het niet zo goed.

Voetbal is geen hogere wiskunde, maar niet iedereen is hetzelfde. Er zijn zat voorbeelden van spelers die meer tijd nodig hebben om te laten zien wat ze in hun mars hebben, een aanpassingsperiode van een jaar is geen uitzondering. Spelers die er op jonge leeftijd direct staan, zijn niet de norm.

Bij die spelers zie je iets van potentie. Paixao, Gimenez, Wieffer. Ook al waren ze niet direct top, je zag dat ze iets hadden. Dat is bij Ernst en Ferri totaal niet te zien. Net zoals bij Borges en Diarra. Je kan jaren wachten, maar dat is zonde van de tijd.

+1/-0

socrates schreef op 31 augustus 2026 om 16:02:

(...)Bij die spelers zie je iets van potentie. Paixao, Gimenez, Wieffer. Ook al waren ze niet direct top, je zag dat ze iets hadden. Dat is bij Ernst en Ferri totaal niet te zien. Net zoals bij Borges en Diarra. Je kan jaren wachten, maar dat is zonde van de tijd.

We gaan het zien. Beide spelers zullen in ieder geval niet nu nog vóór de deadline doorverkocht worden, dus de club zit er nog minimaal één jaar aan vast. Wellicht gaan ze nog positief verrassen.

(overigens heb ik wél iets over Ernst gezegd, namelijk dat hij relatief jong is voor een keeper. In mijn ogen. Keepen is een ervaringsvak, en met 23 jaar is Ernst mijn inziens nog erg jong voor een doelman. Een keeper kan ook langer mee dan een veldspeler, en zijn piek ligt ook op oudere leeftijd. Een jonge doelman is een risico, die zijn vaak minder constant.

Ik vind het moeilijk oordelen hoe een keeper keept, of een tegendoelpunt houdbaar was, of dat hij wel/niet zijn defensie goed organiseert. Ik kijk wel naar hoe de rest van het team -en de verdediging specifiek- reageert op een doelman, hoeveel vertrouwen daaruit blijkt. Je zag bijvoorbeeld dat Bijlow veel meer vertrouwen 'wekte' dan Wellenreuther, spelers als Hancko en Trauner durfde hem in de opbouw met meer risico aan te spelen. Dat ging vrijwel altijd goed, wat weer meer ruimte elders op het veld opleverde.

Ernst voetbalt (nog) niet geweldig mee. Maar ik vind het vertrouwen wat de verdediging in hem lijkt te hebben wel groot, vooralsnog.)

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 30 augustus 2026 om 00:13:

Ik ben ook een fan van Honkbal trouwens mooie sport mijn team is sinds een jong broekie altijd de NY Yankees bij Eenhoorn staat ook professionaliteit bovenaan. Feyenoord kan daar veel van leren die Amerikaanse mentaliteit.

Hij heeft ook jarenlang de Unicorns gecoacht. Topsportjeugd Rotterdam en helaas meestal winnaars van de wedstrijden van o.a. mijn zoon.

De jeugd heeft de bijzondere aandacht, altijd al gehad en nu nog.

+1/-0

Ga gewoon vol voor de jeugd en haal 1 of 2 echte toppers.
Dan kan je ook wat meer uitgeven.
Al die spelers van 8-12 miljoen zijn echt altijd slecht bij Feyenoord.
De 2-5 miljoen zijn vaak veel beter gescout.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 31 augustus 2026 om 09:42:

Tjark gaf zelf aan dat hij nu moet meevoetballen dat was hij nooit gewend in Duitsland staat hij er gewoon goed op hoor.
Ferri krijgt nu ook vaker de kans Ueda is weg dus afwachten.

+1/-0

Analyse: Cijfers verklaren waarom Feyenoord een nieuwe financiële koers vaart
vandaag, 11:06 487 reacties
Feyenoord heeft deze zomer nadrukkelijk op de financiële rem getrapt. De Rotterdammers namen afscheid van een groot aantal spelers en investeerden beperkt in vervangers. Dat zorgt onder supporters en analisten voor kritiek, zeker omdat de club de afgelopen jaren tientallen miljoenen euro's aan transferinkomsten realiseerde.

https://www.fr12.nl/nieuws/analyse-feyenoord-wil-af-van-financiele-afhankelijkheid-cijfers-tonen-noodzaak-nieuwe-koerslink

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 06 september 2026 om 18:07:

Analyse: Cijfers verklaren waarom Feyenoord een nieuwe financiële koers vaart
vandaag, 11:06 487 reacties
Feyenoord heeft deze zomer nadrukkelijk op de financiële rem getrapt. De Rotterdammers namen afscheid van een groot aantal spelers en investeerden beperkt in vervangers. Dat zorgt onder supporters en analisten voor kritiek, zeker omdat de club de afgelopen jaren tientallen miljoenen euro's aan transferinkomsten realiseerde.

https://www.fr12.nl/nieuws/analyse-feyenoord-wil-af-van-financiele-afhankelijkheid-cijfers-tonen-noodzaak-nieuwe-koerslink

Lijkt me best duidelijk verhaal.
En dat je volgend jaar CL haalt is wel heel erg klein, helemaal omdat de tweede plaats ook nog eens voorrondes moet gaan spelen.
beter dat je nu even de broekriem aanhaalt zodat je volgend jaar niet helemaal in elkaar donderd.
En positief daaraan is dat de jeugd veel meer kansen krijgt en dat is altijd positief.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Robert Eenhoorn