Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Van Bronckhorst

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Slot wordt in Nederland ook wel heel erg verheerlijkt maar dat is niet op basis van zijn laatste seizoen 19 nederlagen. Waar ook Van Bronckhorst en Hulshoff bijzaten.

Dit bericht is gewijzigd op 19 juni 2026, 13:21:18.

+1/-0

We moeten Van Bronckhorst niet waarderen op grond van 'kind van de club' of het feit dat hij 'Feyenoord-DNA' zou hebben. Laat staan dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst bieden...

Heitinga is daar kapot aan gegaan. Van Bronckhorst is wederom een passant en op deze wijze zullen we hem moeten beoordelen (voor zover we dat kunnen!).

Laat Van Bronckhorst zijn eigen sausje er over gooien. Net als Heitinga is hij van Moluks/Indische afkomst.

Terang boelan: wees helder en duidelijk.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Slot is geen magische dwerg die grote trainerskwaliteiten 'afgeeft', als je maar hard genoeg over dat kale bolletje wrijft. In die zin bedoel ik het ook niet. Ik verwacht ook niet dat van Bronckhorst ineens een soort kopie van Slot is, en Feyenoord met hem als hoofdtrainer precies hetzelfde gaat voetballen en presteren als de club onder Slot deed.

Ik vind het wél tekenend voor de persoon van Bronckhorst, dat hij altijd open staat voor andere inzichten en zich wil blijven ontwikkelen. Hij moet niet gedwongen worden naar anderen te luisteren, hij zoekt het zélf op. Zoals hij deed toen hij zonder club zat en Slot Feyenoord trainde.

Waar dat in resulteert, zullen we komende seizoenen gaan zien. Ik probeer de verwachtingen zoveel mogelijk te temperen (ook en vooral van mijzelf ;) ), want je gaat toch denken aan alle prijzen onder van Bronckhorst en 'hoe mooi het zou kunnen worden'. Waar dan ook van Bronckhorsts band met Feyenoord en status als clubicoon bij meeweegt. Dat levert niks op en garandeert nog minder, maar doet mij persoonlijk toch deugd!

En wat als Sipke Hulshoff inderdaad 'the brains of the operation' blijkt te zijn, en de ploeg wél in no-time weer leuk en goed gaat voetballen?

Toch nog één argument om deze ontwikkeling met vertrouwen tegemoet te zien, is het verschil in directie en beleid. Van Bronckhorst won al die prijzen, met een directie waar ik geen hoge pet van op had. Rigaux en Eenhoorn moeten zich ook nog bewijzen bij Feyenoord, maar mijn vertrouwen in hen is groter dan in Gudde en van Geel. Wellicht kunnen zij voor van Bronckhorst betere 'omstandigheden' creeeren dan in zijn eerste periode bij Feyenoord. Ik hoop het.

Maar toch, ik moet die verwachtingen blijven temperen. Rustig aan. We moeten het allemaal nog gaan zien.

Lastig... :B

+1/-0

De voetbalvisie van Giovanni van Bronckhorst is gebouwd op de Hollandse School: verzorgd, aanvallend en dominant positiespel. Binnen zijn filosofie staan tactische flexibiliteit, intensiteit en een hechte teamgeest centraal. Hij combineert dit met respect voor de clubcultuur, waarbij de deur openstaat voor jeugdig talent.Kernwaarden van zijn VisieDe Hollandse School: Van Bronckhorst staat voor attractief voetbal, waarbij de bal het werk doet en verzorgde opbouw van achteruit het uitgangspunt is.Tactische Flexibiliteit: Hoewel hij vasthoudt aan de basisprincipes, past hij zijn speelstijl aan op de tegenstander en de beschikbare selectie, vaak opererend vanuit een herkenbaar 4-3-3 systeem.Mensen-manager: Hij staat bekend als een verbindende factor. Hij bouwt aan een veilige groepscultuur waarin spelersdiscipline tonen, maar ook het vertrouwen krijgen om creatief te zijn.Clubcultuur & Jeugd: Als echte clubman (en voormalig jeugdspeler) hecht hij aan een goede connectie met het publiek en de eigen opleiding. Hard werken (“Geen woorden maar daden”) en strijd zijn absolute minimumeisen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Van Bronckhorst