Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Van Bronckhorst

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 16 juni 2026 om 00:36:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 15 juni 2026 om 17:41:

Toen Slot Feyenoord trainde en van Bronckhorst zonder club zat, was hij vaak op 1908 te vinden en hebben de twee veel gesprekken gevoerd. Ik werd er wel blij van, toen ik hoorde/las dat van Bronckhorst op die manier zich wilde ontwikkelen en van Slots manier van werken wilde leren.

Hij heeft afgelopen seizoen een jaar lang dagelijks met Slot meegelopen, en gaat (naar het nu lijkt) samenwerken met diens voornaamste assistent.

Ik ben benieuwd of we daar iets van terug gaan zien in de manier waarop hij zijn team gaat laten spelen.

Het heeft hem helaas niet geholpen bij zijn klus als hoofdtrainer in Turkije. Verloor met liefst 4-0 in de Arena en werd snel ontslagen. Op een (knappe!) EL finale met Rangers na, valt er eigenlijk weinig positiefs over zijn carriere te zeggen. Snel weg in China, snel weg bij Rangers, snel ontslagen in Turkije en snel weg bij Liverpool. Dat hij gesprekken met Slot heeft gevoerd is allemaal mooi, maar dat argument werd ook gebruikt toen Ajax Heitinga aanstelde.

Sorry, maar van Bronckhorst heeft wel wat meer in zijn mars én bewezen dan Heitinga.

Hij heeft misschien geen glansrijke carrière als hoofdtrainer gehad, en dat er daardoor twijfels bestaan is terecht. Als hij na zijn eerste periode in Rotterdam op hetzelfde tempo door was gegaan met prijzen winnen, was hij nu onhaalbaar geweest voor Feyenoord.

Maar hij heeft veel ‘meters’ gemaakt en die ervaring is belangrijk. En dat hij op eigen initiatief meermaals is gaan kijken bij Slot en uiteindelijk ook als assistent bij/met hem gewerkt heeft, zegt mij dat hij zich wil blijven ontwikkelen en wil leren.

Ik heb eerder aangegeven dat ik het een lastige keuze vind, vooral van van Bronckhorst zelf. Hij is verstandig genoeg om te beseffen dat een terugkeer alleen maar kan tegenvallen. Waarom hapt hij dan toch toe?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Van Bronckhorst