Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 15.061
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 1.206
Reg.: 6 juli 2007
Favoriete opstelling: geen
Principeakkoord:
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/other/feyenoord-bereikt-principeakkoord-met-robert-eenhoorn/ar-AA239Z6m?ocid=winp1taskbar&cvid=6a064b55a0074a0abf65b1b19d7ad861&cvpid=d6e9c2d09a0a47a4be7da
618f90024f1&ei=7link
Hop, tekenen die handel en gaan met die banaan!
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Woerts: ''Feyenoord is een gespreid bedje met een groot eigen vermogen''
18/05/2026 23:44 226 reacties
Chris Woerts verwacht dat Feyenoord deze week definitief duidelijkheid krijgt over de komst van Robert Eenhoorn en Dévy Rigaux. De voormalig commercieel directeur van de Rotterdamse club sprak maandagavond vol vertrouwen over de nieuwe bestuurlijke koers van Feyenoord.
''Kogeltje rond'', vertelt Woerts in Vandaag Inside. ''Woensdag wordt waarschijnlijk Rigaux bekend gemaakt. Eenhoorn is rond, waarschijnlijk vrijdag uiterlijk maandag is het helemaal rond. Eenhoorn was de beste kandidaat voor Feyenoord. Hij was een paar jaar geleden ook kandidaat, maar kwam er niet uit met de voorzitter: Toon van Bodegom. Robert is namelijk wel een karakter, die zegt: ik wil de baas zijn en niet aan iedereen verantwoording hoeven af te leggen.''
Daarnaast ziet Woerts dat Feyenoord volgens hem bestuurlijk en financieel steeds stabieler wordt. Hij wijst onder meer op de veranderingen binnen de clubstructuur en de huidige financiële situatie in Rotterdam. ''Nu komt er een eenheid, de aandeelhouders zijn akkoord, de Vrienden van Feyenoord worden uitgekocht, er komt een prachtig verbouwd stadion. Eenhoorn denkt nu: Feyenoord is een gespreid bedje met een groot eigen vermogen. Feyenoord is helemaal top.''
Woerts ziet een gouden kans voor Feyenoord. ''Als Ajax het donderdag niet redt, dan gaan ze financieel een enorme klap krijgen. Ze zijn voor het eerst gepasseerd door Feyenoord op de ranglijst voor de tv-rechten. Als ze geen Europees voetbal spelen, en Feyenoord en PSV wel in de Champions League met minimaal veertig miljoen euro aan inkomsten is de klap enorm. In de tijd van Overmars en Van der Sar vertelde iedereen: Ajax is financieel nooit meer in te halen. Nou, ze liggen nu al een tijdje achter: wat een wanbeleid!''
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 22 mei 2026 om 20:46:
Mocht het allemaal rond komen verdient Van Bodegom wel een pluim.
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 2.094
Reg.: 7 december 2020
https://www.feyenoord.com/nl/news/feyenoord-stelt-robert-eenhoorn-aan-als-algemeen-directeur-230526/link
Het is officieel. Mooi begin van het zonovergoten pinksterweekend. En nu met volle kracht vooruit.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Sobat schreef op 23 mei 2026 om 00:28:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 22 mei 2026 om 20:46:
Mocht het allemaal rond komen verdient Van Bodegom wel een pluim.
Het is niet meer dan normaal de 'goedkeuring' van Van Bodegom. Ondanks het feit dat er eerder ooit onenigheid was. Maar als je daarvoor al een pluim mag ontvangen, dan staat de gang bij mij vol met pluimen.
Stop anders maar die veren in z'n reet, dan zie je ze tenminste niet meer.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Arne Slot was ook fan van Moneyball geworden bij AZ dus het lijkt me het beste voor de club je moet gewoon naar een kleine kern van 11 basisspelers en 5 wissels plus reserve keeper de rest moet vooral uit eigen jeugd komen.
Feyenoord lijkt met Dévy Rigaux een technisch directeur binnen te halen die verder kijkt dan alleen scoutingrapporten en videobeelden. In een podcast sprak de Belg uitgebreid over zijn visie op teamopbouw, data-analyse en het menselijke aspect binnen transfers. Daarbij bevestigde Rigaux ook dat hij met de nieuwe algemeen directeur Robert Eenhoorn heeft gesproken over het zogenoemde 'Moneyball'-principe, dat eerder bij AZ werd toegepast.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.776
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Veel succes!
Eenhoorn wil werken vanuit een heldere visie: ''Ik ben gek op goede, slimme mensen''
vandaag, 17:39 786 reacties
Feyenoord heeft Robert Eenhoorn officieel aangesteld als nieuwe algemeen directeur. De 58-jarige Rotterdammer begint per 1 juli in De Kuip en kijkt met veel enthousiasme uit naar zijn nieuwe functie. In gesprek met Feyenoord ONE gaat Eenhoorn uitgebreid in op zijn terugkeer naar Rotterdam-Zuid, zijn visie op de club en de samenwerking met de nieuwe technisch directeur Dévy Rigaux.
https://www.fr12.nl/nieuws/eenhoorn-wil-werken-vanuit-een-heldere-visie-ik-ben-gek-op-goede-slimme-mensenlink
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/other/robert-eenhoorn-is-heel-eerlijk-over-gedwongen-samenwerking-met-d%C3%A9vy-rigaux-bij-feyenoord/ar-AA24cx33?ocid=wlink
inp1taskbar&cvid=6a176e2dbc6c42329cca418c87ac2e8e&ei=10
Er van uitgaande dat dit geen probleem gaat opleveren...
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.776
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 28 mei 2026 om 01:49:
Het zijn alle twee professionals zeker Eenhoorn zie echt geen probleem tussen die twee eerder tussen Van Persie en Rigaux.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 28 mei 2026 om 08:59:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 28 mei 2026 om 01:49:
Het zijn alle twee professionals zeker Eenhoorn zie echt geen probleem tussen die twee eerder tussen Van Persie en Rigaux.
Zoals ik al eerder aangaf, het hoeft tussen directieleden onderling en vanuit de directie richting de hoofdtrainer echt niet allemaal altijd koek en ei te zijn; ik denk zelfs dat verschil van inzicht de verschillende partijen dwingt zijn/haar idee te verbeteren en overtuigender te brengen.
Dat is nooit slecht. Daar word je zélf, en de club beter van.
Rigaux is een Vlaming, en heeft zijn gehele carriere nog maar één club gediend. Hij gaat nu beginnen bij een club die qua cultuur heel ver afstaat van de Belgische landsaard/mentaliteit. En ook Eenhoorn is volgens mij in die zin een échte 'Hollander': direct, wars van hierarchie en daarmee gepaard gaande omslachtige beleefdheden.
Dat zal voor Rigaux wennen worden, maar tegelijkertijd heeft hij bij Club Brugge voldoende internationale ervaring opgedaan én met een aantal Hollanders gewerkt. Het zal daarom geen complete verrassing zijn.
Al lijken 'gewaarschuwde' Vlamingen er toch soms van te schrikken hoe een 'Hollander' uit de hoek kan komen. Ik heb dit zelf al meermaals ervaren in mijn eigen (maatschappelijke) carriere, tegenwoordig waarschuw ik Belgen op voorhand. Ik gebruik daar altijd een variant van de mantra van Willem van Hanegem, die ik als voetballer ook vaker gehoord heb van mijn trainers. 'Jongens, we spreken dezelfde taal maar we gaan elkaar niet altijd verstaan. Wees niet aangevallen als mijn feedback wél zo voelt, begrijp dat als ik het uitspreek (op mijn manier); ik nog het volste vertrouwen in jullie heb. Pas als ik niets meer zeg, moeten jullie je zorgen gaan maken.'
Maar ook dat wordt weleens al te direct ervaren...![]()
Ik ben het wel met je verwachting dat het kan gaan botsen tussen van Persie en Rigaux. Maar ook tussen de van Persie en Eenhoorn. Maar dat ligt mijn inziens vooral aan de persoon die in beide relaties een rol speelt. Van Persie zal echt moeten gaan veranderen, én gaan presteren.
Rigaux is ook niet bang om maatregelen te nemen, hij heeft afgelopen seizoen nog voor de winterstop de hoofdtrainer van Club Brugge eruit gegooid (Nicky Hayen).
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Rigaux zet Van Persie het mes op de keel: 'Meteen buiten'
Dévy Rigaux begint bij Feyenoord meteen met een zwaar dossier. Robin van Persie wil blijven, maar de nieuwe sterke man moet straks mee beslissen of dat ook kan. Als het fout loopt, kan het al snel hard gaan in Rotterdam.
LEES OOK: ‘Club Brugge verliest belangrijke pion: snel witte rook’
Te Kloese liet sportieve schade achter
Dévy Rigaux krijgt bij Feyenoord geen rustige start. De nieuwe technisch directeur komt binnen op een moment dat de club op papier nog altijd sterk staat, maar sportief toch met heel wat vragen zit. Feyenoord speelt opnieuw de Champions League, maar het is niet rustig in Rotterdam. Rigaux neemt een deel van het werk van Dennis te Kloese over. Te Kloese was bij Feyenoord algemeen directeur én technisch directeur, en Rigaux moet zich vooral bezighouden met het sportieve. Voor de algemene leiding kijkt Feyenoord naar Robert Eenhoorn.
https://www.voetbalnieuws.be/news/904108/rigaux-zet-van-persie-het-mes-op-de-keel-meteen-buitenlink
Santigoal29
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 1.473
Reg.: 17 november 2024
open/sluit de onderstaande quote:
fr12.nl
Feyenoord presenteert maandag Eenhoorn en Rigaux tijdens persconferentie
Redactie FR12.nl
2-3 minuten
Feyenoord presenteert maandagmiddag officieel de nieuwe algemeen directeur Robert Eenhoorn en technisch directeur Dévy Rigaux. De persconferentie begint om 13:30 uur en staat volledig in het teken van de nieuwe beleidsstructuur binnen de club uit Rotterdam-Zuid.
De presentatie van het nieuwe directieduo is live te volgen via Feyenoord ONE. Supporters krijgen daarmee direct de mogelijkheid om kennis te maken met de nieuwe beleidsbepalers van de club.
Met de komst van Eenhoorn en Rigaux kiest Feyenoord voor een nieuwe koers aan de top van de organisatie. Eenhoorn wordt verantwoordelijk voor het algemene beleid binnen de club, terwijl Rigaux de technische leiding op zich neemt na zijn overstap van Club Brugge.
De presentatie volgt op een periode waarin Dennis te Kloese zijn gecombineerde rol als algemeen en technisch directeur neerlegde. Feyenoord kiest er nu nadrukkelijk voor om beide functies opnieuw apart in te vullen.
Vooral de aanstelling van Rigaux wordt met interesse gevolgd. De Belg geldt als een belangrijke kracht achter het recente succes van Club Brugge en staat bekend om zijn internationale netwerk en focus op talentontwikkeling. De komende transferperiode wacht direct een drukke periode voor de nieuwe technisch directeur.
Lees ook
Officieel: Feyenoord stelt Dévy Rigaux aan als technisch directeur
Eenhoorn wil werken vanuit een heldere visie: ''Ik ben gek op goede, slimme mensen''
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Feyenoord stelde Robert Eenhoorn en Dévy Rigaux aan als de nieuwe algemeen directeur en technisch directeur. De beide belangrijke pionnen voor de zomer worden vanmiddag officieel gepresenteerd door Feyenoord.
Op Feyenoord One wordt de persconferentie waarin Eenhoorn en Rigaux worden voorgesteld live uitgezonden. De persconferentie start om 13:30 en daarbij worden de beide heren aan het publiek en de pers voorgesteld.
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Robert Eenhoorn