MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Vak: -
Forumreacties: 3.741
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Hij is ook gewoon stront-eigenwijs. Ik zie hem mede daardoor ook te weinig progressie maken. Hij leert niet (snel genoeg) van zijn fouten. Hij kan heel slecht omgaan met sterke, uitgesproken karakters; spelers met eenzelfde karakter als hij. Daardoor ontstaat ook de spanning tijdens persco’s: journalisten gaan expres onder je huid zitten en tegen je verhaal in, want dat creëert nieuwswaardige reacties. Daar probeert van Persie boven te staan, en soms lukt dat. Maar hij laat zich te vaak verleiden tot een reactie uit de onderbuik.
En dat wordt niet beter, ik zie het niet.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 14.834
Reg.: 9 oktober 2019
Voor de nieuwe directeuren is het misschien wel makkelijker om hem teontslaan, zou me niet verbazen dat er na een slechte start al gauw de stekker eruit getrokken wordt echter dat RVP en zijn kamp nu de selectie gaan samenstellen is gewoon amateuristisch dat moet een TD doen niet een passant maar Van Persie heeft teveel invloed gekregen bemoeit zich overal mee.
Forumreacties: 2.463
Reg.: 28 juli 2015
Forumreacties: 4.127
Reg.: 26 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 11 mei 2026 om 16:35:
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 11 mei 2026 om 15:48:
(...)Enige echte wat we wel weten is dat als echt ALLES maar dan ook ALLES tegenzit hij alsnog 2de word.
Ik heb liever een andere trainer maar het is hem toch gelukt.
Hoe jij erbij komt dat 'alles, maar dan ook alles' heeft tegengezeten, weet ik niet zo goed. In ieder ander seizoen afgelopen jaren was Feyenoord geen tweede geeindigd met dit puntenaantal, maar veel lager. De prestaties van de directe concurrentie hebben in die zin allesbehalve tegengezeten.
Een bekende quote uit de (Amerikaanse) sportwereld luidt: I'd rather be lucky than good.
Op geluk (of toeval, zo je wilt) heb je weinig tot geen invloed. Het is een factor van significant belang voor het (eind)resultaat. De bekende bal binnenkant-paal die wel of niet terugstuitert het veld in. Goed beleid van een voetbalclub, betekent de factor waar je wél enige invloed op hebt zo goed mogelijk voor elkaar krijgen.
Daar heeft het op veel vlakken aan ontbroken bij Feyenoord afgelopen jaar: van fitheid (de oorzaak van alle blessures die Sherlock van Persie naar eigen zeggen had achterhaald, tot het vermogen van spelers om 90 minuten te gáán), tot speelwijze en strijdplan. Het is niet allemaal geheel de hoofdtrainer aan te rekenen, maar van Persie heeft hierin onvoldoende goed heeft gedaan om datgene waar hij geen invloed op heeft te compenseren.
Dat valt er wellicht één en ander wél zijn kant op; en dat is mooi. Maar op basis daarvan blijft er te weinig vertrouwen van mijn kant, dat ik een volgend seizoen met van Persie als hoofdtrainer zie zitten.
Forumreacties: 1
Reg.: 12 mei 2026
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 12 mei 2026 om 10:11:
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 11 mei 2026 om 16:35:
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 11 mei 2026 om 15:48:
(...)Enige echte wat we wel weten is dat als echt ALLES maar dan ook ALLES tegenzit hij alsnog 2de word.
Ik heb liever een andere trainer maar het is hem toch gelukt.
Hoe jij erbij komt dat 'alles, maar dan ook alles' heeft tegengezeten, weet ik niet zo goed. In ieder ander seizoen afgelopen jaren was Feyenoord geen tweede geeindigd met dit puntenaantal, maar veel lager. De prestaties van de directe concurrentie hebben in die zin allesbehalve tegengezeten.
Een bekende quote uit de (Amerikaanse) sportwereld luidt: I'd rather be lucky than good.
Op geluk (of toeval, zo je wilt) heb je weinig tot geen invloed. Het is een factor van significant belang voor het (eind)resultaat. De bekende bal binnenkant-paal die wel of niet terugstuitert het veld in. Goed beleid van een voetbalclub, betekent de factor waar je wél enige invloed op hebt zo goed mogelijk voor elkaar krijgen.
Daar heeft het op veel vlakken aan ontbroken bij Feyenoord afgelopen jaar: van fitheid (de oorzaak van alle blessures die Sherlock van Persie naar eigen zeggen had achterhaald, tot het vermogen van spelers om 90 minuten te gáán), tot speelwijze en strijdplan. Het is niet allemaal geheel de hoofdtrainer aan te rekenen, maar van Persie heeft hierin onvoldoende goed heeft gedaan om datgene waar hij geen invloed op heeft te compenseren.
Dat valt er wellicht één en ander wél zijn kant op; en dat is mooi. Maar op basis daarvan blijft er te weinig vertrouwen van mijn kant, dat ik een volgend seizoen met van Persie als hoofdtrainer zie zitten.
Je moet wel erg blind zijn als je dit niet ziet.
Als je elke wedstrijd/week 2/3 spelers ziet wegvallen dan noem ik dat wel dat het behoorlijk tegen zit ja.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.741
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 12 mei 2026 om 10:11:
(...)Je moet wel erg blind zijn als je dit niet ziet.
Als je elke wedstrijd/week 2/3 spelers ziet wegvallen dan noem ik dat wel dat het behoorlijk tegen zit ja.
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 1.183
Reg.: 6 juli 2007
Het is een premiumartikel van het AD, dus heb ik maar even gekopieerd:
Robin van Persie wacht witte rook in de Kuip niet af: ‘Ik beslis wie er weg mag en wie kan blijven’
Feyenoord verkeert tijdelijk in een soort machtsvacuüm. Een nieuwe algemeen directeur en een nieuwe technisch directeur zijn onderweg, maar Robin van Persie wacht die witte rook niet af. Hij neemt het initiatief, gedreven door een heilige overtuiging dat hij trainer blijft.
Bij Feyenoord klinkt het al dagen dat het wel heel gek moet lopen, wil Robert Eenhoorn niet op korte termijn worden aangesteld als de nieuwe algemeen directeur van Feyenoord. Ook over de komst van Dévy Rigaux als technisch directeur zijn ze in Rotterdam erg positief. De 38-jarige Belg wil zijn werkgever Club Brugge pas lastigvallen met zijn eigen toekomst als de titelstrijd in België is beslist, maar het gevoel in de Kuip is dat hij daarna naar Feyenoord komt.
Zij zijn straks degenen die moeten beslissen of trainer Robin van Persie nog wel de juiste man op de juiste plek is. Wie Van Persie de laatste weken ziet of hoort, merkt dat hij de borst vooruit heeft. „Ja, ik ben volgend seizoen de trainer van Feyenoord’’, zegt Van Persie. „Dat is de quote die jullie zochten volgens mij of niet? Ik zal jullie een handje helpen.’’
Hoewel de trainer dit seizoen zwaar onder druk stond, vreesde hij volgens eigen zeggen nooit voor zijn baan. Met directeur Dennis te Kloese en president-commissaris Toon van Bodegom vormde hij een soort pact, legde hij zondag uit. Dat duo steunde hem en hij steunde het tweetal.
Te Kloese en Van Bodegom hielden hem in een fase waarin nauwelijks werd gewonnen in het zadel, Van Persie klaagde op zijn beurt nooit openlijk over de dure aankopen die hij niet goed genoeg vond en hij wees nooit openlijk naar iemand binnen Feyenoord als er weer eens naar zijn waslijst aan blessures werd gevraagd.
„Sterke persoonlijkheden’’, zo omschreef Van Persie de mensen die hem nimmer lieten vallen. Of hij ze ook dankbaar was, was een vraag. Er zijn tenslotte trainers met betere resultaten geslachtofferd in het betaalde voetbal, ook bij Feyenoord.
„In goede tijden, maar ook in minder goede tijden hebben we elkaar gesteund. Hartstikke mooi toch dat deze club daarvoor staat? Dan bedoel ik dat je samen door moeilijke periodes heen komt. Dat hebben wij gedaan. In mijn ogen kunnen meer clubs daar een voorbeeld aan nemen.’’
Eenhoorn en Rigaux luisteren en lezen deze weken vast mee. Mochten ze inderdaad bij Feyenoord tekenen en anders dan Te Kloese en Van Bodegom de trainer wel willen afrekenen op een seizoen waarin niet werd gewonnen van clubs uit de top zes, waarin in de Europa League en de KNVB-beker werd gefigureerd, dan zou dat voor Van Persie als een volkomen verrassing komen.
Van Persie verwacht stevige evaluatie
Van Persie verwacht intern wel een stevige evaluatie, maar die zal vooral gaan over welke lessen Feyenoord moet trekken uit het afgelopen seizoen om na de zomer veel beter voor de dag te komen. Niet over zijn positie. En als de nieuwe beleidsbepalers straks bij hem aanschuiven, heeft hij al het nodige voorwerk gedaan.
„Is het dan een goed jaar geweest? Nee, dat is het zeker niet. Het was een seizoen vol met uitdagingen. Op allerlei niveaus. Een zwaar jaar ook. Is alles goed gegaan? Nee, zeker niet. Ook niet vanuit mijn oogpunt. Maar we hebben wel het ticket voor de Champions League behaald. Dat vind ik een compliment waard.’’
En Van Persie denkt te weten wat hij moet doen om Feyenoord veel beter voor de dag te laten komen na de zomer. Hij zal deze weken het technisch beleid vormgeven; hij gaat volgens eigen zeggen bepalen welke spelers er mogen blijven en wie erbij moeten komen.
Ik beslis uiteindelijk over de selectie, wie er weg mag en wie kan blijven
Robin van Persie
Dat klinkt als het takenpakket van Rigaux, als hij inderdaad tekent. Van Persie vindt van niet. „Ik ga over mijn staf en over de spelers’’, zegt Van Persie. „Ik bepaal de werkwijze en de speelwijze. Het is wachten op een technisch directeur en algemeen directeur, dat klopt. Maar in deze processen speelt een ieder straks zijn eigen rol.”
„Ik doe dit nu vanuit mijn rol als trainer. Ik beslis uiteindelijk over de selectie, wie er weg mag en wie kan blijven. Daar ga ík over. Ik kan me toch juist nu focussen op wat ik vind van potentiële versterkingen die voor ons kunnen gaan spelen? Juist nu heb ik de tijd om te kijken hoe spelers het hebben gedaan en kan ik ze op basis van het hele seizoen beoordelen. Dat is volgens mij logisch.’’
Dat een technisch directeur de koers op lange termijn dient te bewaken, erkent Van Persie. ,,Maar die processen gaan gewoon samen. We willen meer, en dat bereik je als je kritisch terugkijkt, maar ook door heel kritisch vooruit te kijken. Naar hoe de selectie er komend seizoen zal gaan uitzien, wie welke rol gaat bekleden. Daar hebben we nu gelukkig de tijd voor. Ik zal samen met mijn staf spelers van andere clubs bekijken om daar een duidelijk beeld bij te krijgen. Of die hier passen of niet.’’
In dat hele voortraject kan ik wel een bepalende rol spelen, denk ik
Robin van Persie
Dat hij daar geen technisch directeur bij nodig heeft, zou een verkeerde conclusie zijn Van Persie wil niet als alleenheerser worden neergezet. Maar hij wil wel haast maken. „Het proces begint vanaf nu. En gaandeweg komt uiteindelijk de andere wereld daarbij. Dan bedoel ik de wereld van de deal rond maken, het afronden. Dat is niet mijn werk, dat ga ik ook niet doen. Maar in dat hele voortraject kan ik wel een bepalende rol spelen, denk ik.’’
De nieuwe technisch directeur zou natuurlijk nog wel een streep door namen die de trainer graag wil hebben kunnen zetten. Van Persie knikt. „Dat is alleen maar goed, dat is nu ook het geval. We hebben nu als staf al spelers beoordeeld van andere clubs op basis van wat wij specifiek vragen op iedere positie. Dan gebeurt het best vaak dat wij als stafleden verschillende visies hebben. Dat is niet verkeerd. Als je dat maar kunt onderbouwen, kunt uitleggen waarom je iets vindt.’’
Van Persie heeft in elk geval zijn piketpaaltjes geslagen. Het is straks aan de nieuwe directeuren om te bepalen of ze dat ook als de juiste werkwijze zien. En of ze Van Persie als de man zien die Feyenoord dichterbij PSV gaat brengen.
Op dit moment van plaatsing zijn er 173 reacties op geweest en ik kan jullie vertellen dat die niet allemaal positief waren (nogal zacht uitgedrukt).
Persoonlijk vind ik dit tenenkrommend en als dit de toekomst van de club moet zijn... vergeet het dan maar.
Forumreacties: 342
Reg.: 19 juli 2009
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.722
Reg.: 11 januari 2008
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 2.037
Reg.: 7 december 2020
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 1.183
Reg.: 6 juli 2007
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 14 mei 2026 om 18:23:
Aan de andere kant als je nog een paar weken moet wachten tot er een TD aantreedt grijp je misschien naast spelers die dan al met andere clubs praten. . Nu moeten er lijntjes uitgegooid worden naar gewenste versterkingen en wie zegt dat die niet aangedragen zijn door de scouting?
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Robin van Persie