Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Robin van Persie

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 11 februari 2026 om 16:01:

Marc Acardipane schreef op 11 februari 2026 om 15:41:

kees592 schreef op 11 februari 2026 om 15:36:

Marc Acardipane schreef op 11 februari 2026 om 15:29:

Cocu hoe kom je daar nu bij? Kan je Van Bommel ook noemen.

Cocu en van Bommel zijn niet met elkaar te vergelijken. Cocu heeft het veel beter gedaan bij PSV. Drie keer kampioen geworden.

Frank de Boer ook. Maar lag dat aan hun of aan de beste spelers denk vooral dat laatste.
Wat die twee Dickies laten zien is toch veel knapper?

Lukkien kan veel meer uit het elftal halen, dan wat hij nu doet.

Weet ik niet Groningen teert metname op hun eigen jeugd opleiding om dat in goede banen te leiden kost veel tijd ze kwamen uit de KKD hé! Je kan wel zeggen dat hij boft met een geweldige lichting jeugdspelers.

+1/-0

Uiteindelijk bepaalt de kwaliteit van je spelers méér, dan wie er als hoofdtrainer voor de groep staat. Feyenoord verliest 9 van de 10 keer van Real Madrid; dat verandert niet als je de trainers omwisselt. Maar als je de spelersgroep ruilt, is het een ander verhaal.

Waar een trainer wél bepalend in is, is hoe goed een spelersgroep presteert binnen 'haar' mogelijkheden. Een klein aantal trainers is in staat een spelersgroep boven verwachting en haar mogelijkheden te laten presteren. Dat zijn de échte toptrainers. En zelfs die zijn afhankelijk van externe factoren en een bepaald toeval dat alles op zijn plek valt.

Kijk naar Slot, alles zat vorig seizoen mee in de Premier League en hij was de beste trainer ter wereld. Dit seizoen valt het allemaal net even verkeerd. Is hij dit seizoen een slechtere trainer? -Denk het niet.

Je hebt ook trainers met een sterke speelwijze-/spelopvatting, die past bij de club en de spelers; en die op deze manier het maximale uit een spelersgroep halen wat je mag verwachten. Soms is die filosofie goed toepasbaar op andere clubs, in andere gevallen werkt dat precies bij de groep en de club waar de trainer succesvol is.

Zulke trainers kunnen bij een andere club totaal niet 'klikken', maar dan zijn het niet gelijk slechte trainers. Zo zie ik Priske.

En dan heb je op dit moment van Persie, die (nog) geen goede trainer is. En waarvan we moeten afwachten dat hij dit wel gaat worden. Misschien zou hij met veel betere spelers op een hoger niveau, betere resultaten behalen. Of niet. Maar bij Feyenoord werkt het op dit moment in ieder geval niet. En ik zie dat op redelijke termijn ook niet gebeuren. Ook niet als je nu opeens geweldige spelers haalt. De spelersgroep is alleen maar slechter gaan spelen, ieder houvast lijkt verdwenen. En daar houd ik van Persie verantwoordelijk voor.

Trainers kunnen mijn inziens wel een grote negatieve impact hebben op een groep, versterkt door externe factoren. Dat is volgens mij nu bij Feyenoord aan de hand.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 11 februari 2026 om 16:16:

Cocu en van Bommel zijn niet met elkaar te vergelijken. Cocu heeft het veel beter gedaan bij PSV. Drie keer kampioen geworden.

Frank de Boer ook. Maar lag dat aan hun of aan de beste spelers denk vooral dat laatste.

Weet ik niet Groningen teert metname op hun eigen jeugd opleiding om dat in goede banen te leiden kost veel tijd ze kwamen uit de KKD hé! Je kan wel zeggen dat hij boft met een geweldige lichting jeugdspelers.

Een goede speler als Prins stelt hij niet op. Hij zou moeten spelen. Peersman linksback en Prins linkermiddenvelder. Resink centraal en Schreuders rechts op het middenveld.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 11 februari 2026 om 16:28:

Uiteindelijk bepaalt de kwaliteit van je spelers méér, dan wie er als hoofdtrainer voor de groep staat. Feyenoord verliest 9 van de 10 keer van Real Madrid; dat verandert niet als je de trainers omwisselt. Maar als je de spelersgroep ruilt, is het een ander verhaal.

Waar een trainer wél bepalend in is, is hoe goed een spelersgroep presteert binnen 'haar' mogelijkheden. Een klein aantal trainers is in staat een spelersgroep boven verwachting en haar mogelijkheden te laten presteren. Dat zijn de échte toptrainers. En zelfs die zijn afhankelijk van externe factoren en een bepaald toeval dat alles op zijn plek valt.

Kijk naar Slot, alles zat vorig seizoen mee in de Premier League en hij was de beste trainer ter wereld. Dit seizoen valt het allemaal net even verkeerd. Is hij dit seizoen een slechtere trainer? -Denk het niet.

Je hebt ook trainers met een sterke speelwijze-/spelopvatting, die past bij de club en de spelers; en die op deze manier het maximale uit een spelersgroep halen wat je mag verwachten. Soms is die filosofie goed toepasbaar op andere clubs, in andere gevallen werkt dat precies bij de groep en de club waar de trainer succesvol is.

Zulke trainers kunnen bij een andere club totaal niet 'klikken', maar dan zijn het niet gelijk slechte trainers. Zo zie ik Priske.

En dan heb je op dit moment van Persie, die (nog) geen goede trainer is. En waarvan we moeten afwachten dat hij dit wel gaat worden. Misschien zou hij met veel betere spelers op een hoger niveau, betere resultaten behalen. Of niet. Maar bij Feyenoord werkt het op dit moment in ieder geval niet. En ik zie dat op redelijke termijn ook niet gebeuren. Ook niet als je nu opeens geweldige spelers haalt. De spelersgroep is alleen maar slechter gaan spelen, ieder houvast lijkt verdwenen. En daar houd ik van Persie verantwoordelijk voor.

Trainers kunnen mijn inziens wel een grote negatieve impact hebben op een groep, versterkt door externe factoren. Dat is volgens mij nu bij Feyenoord aan de hand.

Zonder die trainer speelt die club met goede spelers ook gewoon slecht 9 van de 10 keer.
Tuurlijk heb je liever allemaal goede spelers dan een goede trainer simpelweg omdat
je liever 1 iemand vervangt dan 11.
Dus je wilt inderdaad een trainer die meer uit de groep kan halen dan een andere, maar niet alleen dat, je wilt geen trainer die er -X% uithaalt want dat gebeurt nog vaker.
Dus het is niet ik kies of een goede trainer of een goede selectie maar dat je niet moet gaan bezuinigen op de trainer.
Als je een speler 3 mil kan geven dan ook een trainer.

+1/-0

Je moet sowieso niet bezuinigen op zaken die het succes van je core-business bepalen. Spelers, staf, scouting; daar moet je voor kwaliteit gaan. En kwaliteit kost geld.

Nog altijd zijn (hoofd)trainers niet de bestbetaalde werknemers van een voetbalclub, uitzonderingen daargelaten. Spelers verdienen over het algemeen méér. Je kunt daar als club mee breken, en als beleidsregel instellen dat vanaf dat moment je beter gaat betalen voor de hoofdtrainer. Daarmee kun je dan een hoofdtrainer uit een hoger segment aantrekken. Iemand die op basis van eerdere prestaties opgeklommen is op de 'ladder' van het trainersgilde.

Maar is dat voldoende? Een betere hoofdtrainer wil ook met betere mensen werken; in zijn staf, het medische team, én zijn spelers. Die eisen een bepaald perspectief, wat betreft transferbudget en spelers. Maar heel weinig trainers van zo'n kaliber zullen zeggen; 'Ik heb eerder in de Premier League gewerkt en gespeeld tegen de absolute top. Maar nu vind ik het wel weer een keer leuk om bij een club uit een marginale competitie het beste uit een groep te halen'.

Eigenlijk vind ik dat Feyenoord de kwaliteit van de 'randvoorwaarden' (scouting, staf, medisch team) op het allerhoogste niveau moet krijgen. En zich dan voor de hoofdtrainer en spelers zich moet richten op hen die een nét iets grotere gok zijn; die nog niet gearriveerd zijn en gepresteerd hebben op topniveau, maar het wel in zich hebben om daar te komen. Voor spelers zijn dat de talenten. Voor trainers zijn het meer figuren die voldoende 'vlieguren' hebben op lagere niveaus en daar aangetoond hebben met een bepaalde visie en spelopvatting spelers beter te maken en teams optimaal (voor hun kunnen) te laten presteren.

Als je scouting, je medisch team en je staf dan vervolgens top zijn; kun je het risico dat de talentvolle groep en de trainer zonder ervaring op het allerhoogste niveau zo klein mogelijk maken.

Dáár liggen de kansen, en dáár ligt uiteindelijk ook de meeste winst.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 12 februari 2026 om 10:19:

Maar is dat voldoende? Een betere hoofdtrainer wil ook met betere mensen werken; in zijn staf, het medische team, én zijn spelers. Die eisen een bepaald perspectief, wat betreft transferbudget en spelers. Maar heel weinig trainers van zo'n kaliber zullen zeggen; 'Ik heb eerder in de Premier League gewerkt en gespeeld tegen de absolute top. Maar nu vind ik het wel weer een keer leuk om bij een club uit een marginale competitie het beste uit een groep te halen'.

Er zijn echt zoveel trainers en spelers van een hoog kaliber die ergens gaan werken alleen voor het geld.
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt..
Ik heb het natuurlijk niet over een Pep maar zelfs die zou best wel eens in de toekomst voor het vele geld kunnen bezwijken in het midden oosten ergens.
Dus sorry maar klopt echt niets van deze statement.

+1/-0

Er zit nogal een verschil tussen 'alleen voor het geld werken' bij Feyenoord en een salaris krijgen wat Feyenoord maximaal kan bieden; en 'pakken wat je pakken kan' in Saudi-Arabie. Wat je in de woestijn netto krijgt, dat kan Feyenoord niet ophoesten.

Trainers die daarvoor gaan, zijn er inderdaad genoeg.

Maar ik denk dat je ook moet afvragen óf een goede trainer ook de juiste keuze is voor Feyenoord, als hij het alleen maar voor het geld doet.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 12 februari 2026 om 14:22:

Er zit nogal een verschil tussen 'alleen voor het geld werken' bij Feyenoord en een salaris krijgen wat Feyenoord maximaal kan bieden; en 'pakken wat je pakken kan' in Saudi-Arabie. Wat je in de woestijn netto krijgt, dat kan Feyenoord niet ophoesten.

Trainers die daarvoor gaan, zijn er inderdaad genoeg.

Maar ik denk dat je ook moet afvragen óf een goede trainer ook de juiste keuze is voor Feyenoord, als hij het alleen maar voor het geld doet.

Er bestaat geen tussenweg?
Moet zijn alleen voor geld of niet?
Jij dropped de stelling dat nooit een 'duurdere' trainer voor Feyenoord zou kiezen door de zieligheid van de eredivisie.
Neem aan dat je nu wel kan erkennen dat dat niet klopt?

+1/-0

kees592 schreef op 11 februari 2026 om 16:46:

Marc Acardipane schreef op 11 februari 2026 om 16:16:

Een goede speler als Prins stelt hij niet op. Hij zou moeten spelen. Peersman linksback en Prins linkermiddenvelder. Resink centraal en Schreuders rechts op het middenveld.

Van der Werff vind ik ook een goede speler maar speelt ook niet altijd in de basis.
Om Lukkien daar nou alleen op te beoordelen je moet naar het hele plaatje kijken daarbij vind ik zijn no nonsense persoonlijkheid erg goed bij Feyenoord passen.

+1/-0

Volgens mij doen we er goed aan om Robin van Persie als opvolger van Robin van Persie te benoemen en niet te snel afscheid te nemen.

Laten we met Robin van Persie, met Dennis te Kloese en met de ervaren 82-voudige Engelse international Raheem Sterling als verlengstuk op het veld er samen de schouders onder zetten!

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14 februari 2026, 15:31:49.

+1/-0

Of 1 speler het verschil kan maken waag ik wel te betwijfelen en hij zal moeten wennen aan de eredivisie het gaat allemaal een stuk trager natuurlijk maar er wordt wel tactisch gespeeld over het algemeen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Robin van Persie