MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Vak: -
Forumreacties: 3.584
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Als Hake inderdaad op het eeuwfeest van Emmen heeft staan spuien over Robin van Persie, dat heeft hij zichzelf daar behoorlijk onmogelijk mee gemaakt. Los van het feit, of het klopt.
Als het klopt wat Hake daar gezegd heeft, hebben we óók een probleem met van Persie. Dat hij eigenwijs is, wisten we. Dat hij zijn eigen weg volgt ook. Op dit moment lijkt hij er één ingeslagen die doodloopt, en lijken spelers hem daarin niet te willen volgen.
Dan ben je klaar. Maar dat is René Hake óók. Want je moet geen assistent behouden, die een hoofdtrainer publiekelijk zo afvalt. Wie zegt dat hij een volgende keer niet hetzelfde flikt, bij een hoofdtrainer die wél functioneert maar die hem gewoonweg niet zint?
Na een spannende avond in het Maasgebouw, lijkt het erop dat van Persie (in ieder geval voorlopig) mag blijven zitten. En kennelijk lekker eigenwijs mag blijven doen. Ik vraag me af of dit de verstandigste keuze is. Men 'hoopt' dat het balletje in Utrecht aankomende zondag wel een keer goed valt. Nou, dat is goed beleid hoor. Bravo.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 13.928
Reg.: 9 oktober 2019
Geruchten over ingrijpen binnen de staf doen ondertussen ook de ronde, maar lijken vooralsnog ongegrond. ''Er was vanmorgen een gerucht dat Hake zou sneuvelen, wat op zich apart zou zijn, want dat is de meest ervaren pion in de staf. Dat is ook weer ontkend en hij vreest zelf ook niet voor zijn baan. Vandaag was hij gewoon op het trainingscomplex aanwezig.''
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.594
Reg.: 11 januari 2008
Als onderstaande waar is zitten er allemaal incompente mensen bij Feyenoord, rvc en directie.
Gouka: 'Het project 'Van Persie' heeft prioriteit dat het moet slagen'
Het is vandaag transfer deadlineday in Nederland. Mikos Gouka, Feyenoord-watcher namens het Algemeen Dagblad, is aangeschoven bij de liveshow van FC Afkicken op YouTube. Daar vertelt hij dat er buiten een keeper en buitenkansjes op transfergebied niet veel meer gaat gebeuren in Rotterdam-Zuid.
Het echte nieuws waar supporters volgens hem op wachten blijft de situatie rondom de technische staf. Maar wat gisterenavond al door Martijn Krabbendam bij Voetbalpraat van ESPN gemeld werd, wordt bevestigd door Gouka. "De berichten van gisteren waren dat hij veilig was. Ze hopen dat hij het nog om kan draaien. Het project Van Persie heeft prioriteit dat het moet slagen. Ze zien natuurlijk ook wel dat het op dit moment normaal gesproken einde verhaal is voor een trainer, maar ze willen koste wat het kost helpen te slagen."
René Hake
Volgens Gouka is de club aan het kijken waar het de trainer juist bij kan helpen. "Vanmorgen ging het gerucht dat René Hake zou sneuvelen. Dat zou apart zijn, want dat is de meest ervaren pion in de staf en de echte trainer." Het zou inmiddels ontkend zijn door de club dat dit gaat gebeuren.
Er waren gisteren wel verhalen naar buiten gekomen over Hake, dat hij Van Persie een 'gebrekkige communicator' genoemd had. "Dat stond in de column van Hugo. Ik was er niet bij maar had er wel van gehoord. Dat was toen wel in de fase dat Feyenoord alles won."
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Bijzonder verzoek: Feyenoord-reserve wilde AD-journalist gebruiken voor transfer
Vandaag om 13:10
Update: Vandaag om 13:13
17
Reacties
Deadline Day is in volle gang en het kookpunt op de Nederlandse transfermarkt nadert. Het kan leiden tot bijzondere situaties, zo doet Algemeen Dagblad-verslaggever Fabian van der Poll uit de doeken. Hij onthult een saillant verzoek van een reservespeler van Feyenoord.
'Op zoek naar nieuws appte ik tijdens de transferwindow eens met een speler van Feyenoord', begint Van der Poll zijn verhaal op de website van het AD. 'De niet nader te noemen speler had nog een contract, maar had net gehoord dat hij mocht vertrekken.'
'Het leek me pijnlijk om overbodig te worden verklaard, en toen ik hiernaar informeerde, kwam de speler met een opmerkelijk voorstel. Of ik een nieuwsbericht kon maken waarin ik schreef dat er volop belangstelling voor hem was.'
Bewijs had Van der Poll niet. 'En de speler zelf evenmin, bleek toen ik doorvroeg. Maar was dat nou zo erg? Het punt was: als ik schreef dat club X interesse had, dan schudde dat clubs Y en Z misschien wel wakker. Had ik mooi mijn stukje en stond hij in de picture - win, win.'
Het verzoek van de Feyenoorder werd niet gehonoreerd door de verslaggever, die naar eigen zeggen 'vriendelijk bedankte'. 'Maar het toonde wel aan dat wij als journalisten vakkundig worden misbruikt - als we niét scherp zijn.'
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.584
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 03 februari 2026 om 16:09:
open/sluit de onderstaande quote:
Je gaat je toch afvragen welke speler dit betreft. Ik ga er een naam ingooien; Nieuwkoop?
Forumreacties: 330
Reg.: 19 juli 2009
Er staat niet bij wanneer het gebeurde. Kan net zo goed 4 jaar geleden zijn geweest. Feyenoord heeft een hoop spelers gehad die niemand wilde. Beide genoemde spelers zie ik persoonlijk niet voor die tactiek aan. Bovendien hebben beide spelers voor 01-01 niet te horen gekregen dat ze mochten vertrekken. Zeker Bijlow niet, want die had nog een 1 jarig contract, dus totaal zinloos. Daarnaast heeft Feyenoord sowieso medewerking verleend aan het vertrek van Bijlow gezien het lage transferbedrag.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 1.825
Reg.: 7 december 2020
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 04 februari 2026 om 01:53:
Hoe het gegaan is tussen Bijlow en Van Persie lijkt me duidelijk toch in de voorbereiding was hij de eerste keus daarna geen kans meer gehad ja een beker wedstrijd.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 04 februari 2026 om 16:00:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 04 februari 2026 om 01:53:
Hoe het gegaan is tussen Bijlow en Van Persie lijkt me duidelijk toch in de voorbereiding was hij de eerste keus daarna geen kans meer gehad ja een beker wedstrijd.
Moet je er wel effe bij zeggen na weer geblesseerd te zijn geraakt.
Forumreacties: 330
Reg.: 19 juli 2009
Dat van Persie debiel doet met de keepers weet ik ook wel. Het ging specifiek om dat verhaal van die journalist. Dat kan niet op Bijlow slaan. 1e transferperiode ging hij er nog van uit 1e keeper te worden. Bij aanvang van de 2e transferperiode heeft Bijlow niet te horen gekregen dat hij weg moest. Gezien einde contract ook geen enkele reden om aan te nemen dat er, ondanks dat blessureleed (het kan nog steeds extreme pech zijn, gezien niet een terugkerende blessure), nihil belangstelling was en Bijlow desperaat was. Kortom, dat verhaal van die journalist kan gewoon niet op Bijlow slaan. Met geen mgoelijkheid.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Ontslag Van Persie aanstaande: spelersgroep keert zich tegen hoofdtrainer
https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/nl-eredivisie/2026/02/ontslag-van-persie-aanstaande-spelersgroep-keert-zich-tegen-hoofdtrainerlink
Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Robin van Persie