Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Home of History » Sebastian Szymański

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Goede speler en harde werker, maar zeker niet onmisbaar. Viel me eigenlijk best wel tegen in de tweede seizoenshelft.
Idealiter behoud je zo'n speler, maar dergelijke salariseisen zijn echt buitensporig.

 

+1/-0

Pools international WK gespeeld en Europa League natuurlijk is er belangstelling voor hem in Europa.

 

+2/-0

Ligt heel erg aan de constructie waarmee je hem kan binnenhalen wat mij betreft. Twee miljoen salaris is wat mij betreft nog te overwegen als je dan na dit seizoen de transferrechten in handen hebt. Als het echter salaris is terwijl we ook geen geld overhouden aan een overstap volgend jaar dan moet je het gewoon niet doen.

Dan heb ik voor een positie als deze echt veel liever dat we investeren in een speler waar we wel aan overhouden bij verkoop. Bullaude of een ander.

 

+2/-0

Een deal is een deal, klaar.

Szymanksi z'n toegevoegde waarde is buiten discussie in mijn optiek.

Het is alleen graag of niet op bepaald moment en dat is nu.
Laten we wel inderdaad afwachten wat de officiële lezing is vanuit de club.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Noud schreef op 04 juli 2023 om 15:48:

Ligt heel erg aan de constructie waarmee je hem kan binnenhalen wat mij betreft. Twee miljoen salaris is wat mij betreft nog te overwegen als je dan na dit seizoen de transferrechten in handen hebt. Als het echter salaris is terwijl we ook geen geld overhouden aan een overstap volgend jaar dan moet je het gewoon niet doen.

Dan heb ik voor een positie als deze echt veel liever dat we investeren in een speler waar we wel aan overhouden bij verkoop. Bullaude of een ander.



In mijn ogen verdient Bullaude een echte kans.
Ik ben groot fan van hem en z'n manier van spelen.

 

+1/-0

Voor mij ook. Ik weet niet wat Slot allemaal op hem aan te merken heeft? Hij is qua technische kwaliteiten en doelgerichtheid op de 10 voor mij de 1e vervanger van Szymanski. Daarom moet je ook niet ingaan op dit soort tactieken van zaakwaarnemers die weer eens groot geld ruiken. Szymanski en Feyenoord (en Moskou!) waren eruit. Gelijk afscheid nemen als daar nu op teruggekomen wordt. Dat soort geintjes flikken ze maar bij een ander.

 

+2/-0

Van wat gelezen heb over Bullaude is dat hij erg timide is, en zichzelf nog niet voldoende profileert binnen de groep. Dat is waar de staf graag een verandering (in gedrag) ziet, daar zal hij stappen in moeten maken.

Ik kan me niet voorstellen dat dit alleen een ‘karakter-ding’ is, dat zijn rol binnen de groep en de manier waarop hij zich binnen de selectie beweegt het enige punt van kritiek is. Want als je verder voetballend goed genoeg bent, speel je. Of in zijn geval; speel je meer. Wellicht vindt de staf dat hij in het veld zichzelf ook te gemakkelijk de kaas van het brood laat eten. Zo heb ik zijn invalbeurten niet ervaren, maar de staf heeft er beter het oog op en ziet meer.

Ik hoop dat het een stuk gewenning/aanpassing is, en Bullaude komend seizoen veel meer kansen krijgt. Want ook ik ben zeer overtuigd van zijn kwaliteiten.

Maar dat hij een soort muurbloempje lijkt, zie ik ook wel. Als je bijvoorbeeld Instagram van Gimenez volgt; hij is samen met hem en Gimenez’ familie. Maar daar lijkt hij zichzelf ook het liefst op de achtergrond op te stellen. Het is een bescheiden jongen.

Nogmaals; niet mis mee, zolang hij in het veld er staat. Zeker een ‘10’ moet in zekere zin aanwezig zijn. Die moet daar niet te verlegen voor zijn…

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoord rekent op langer verblijf Szymański'
vandaag, 15:03 187 reacties 1908.nl
Het lijkt erop dat Sebastian Szymański ook volgend seizoen in het shirt van Feyenoord zal spelen, zo weet 1908.nl. Eerder werd bekend dat de deal mogelijk in gevaar kwam door financiële eisen vanuit het management van de Pool, maar daar lijkt nu een oplossing voor gevonden.

Nadat de zaakwaarnemer van Szymański afgelopen week een fors salarisvoorstel van twee miljoen euro netto indiende, kwamen er twijfels bij Feyenoord. Volgens het medium lijkt het er nu op dat van deze eisen (deels) wordt afgezien en de Rotterdammers dus nog altijd rekenen op een langer verblijf van de middenvelder.

Szymański was afgelopen seizoen belangrijk in het spel van Arne Slot met name door zijn kwaliteiten in het drukzetten. In totaal speelde de Pool tot nu toe veertig wedstrijden voor Feyenoord, in deze duels wist hij tien keer te scoren en zeven keer een assist te geven. Als Szymański zelf een akkoord geeft op het contract, mag hij volgend seizoen op huurbasis weer zijn kwaliteiten laten zien in De Kuip.

 

+1/-0

Volgens VI wil Feyenoord Szymański definitief overnemen.

open/sluit de onderstaande quote:

Anders dan vorig jaar probeert Feyenoord Szymanski nu dus definitief over te nemen. De Rotterdammers onderhandelen daarover met de agenten van de Pool en met Dinamo Moskou. Feyenoord mag dat. Dinamo staat niet op de internationale embargolijst, zo laat een woordvoerder van de Rotterdammers weten. Dinamo verkocht twee dagen geleden nog Nicolo Moro aan Bologna. De Kroaat speelde vorig seizoen op huurbasis voor de Italianen – precies zoals Szymanski deed bij Feyenoord. Nu slaagde Bologna erin Moro over te nemen voor vijftig procent van de transferrechten.

Feyenoord probeert de zaken met Szymanski en Dinamo Moskou snel te regelen. Hoewel de club wel spreekt van ‘een uitdaging’, is de Pool een belangrijke speler voor trainer Arne Slot.



Dus de banksancties moeten dan omzeild worden (er mogen geen bedragen naar Rusland overgemaakt worden). PSV heeft daar ook ervaring mee, zomer vorig jaar meen ik? Of het ethisch is kan je over discussiëren (er gaat extra belastinggeld naar de Russische overheid), maar daar heb ik geen zin in.

Sportief gezien natuurlijk prima! Zijn er maar weinig die hem niet langer bij ons wilden zien. Hij is 24, zit nog wat rek in, kan zich gaan laten zien in de CL. 4-jarig contract en in 2025 gaat-ie voor 35 miljoen naar de Bundesliga. 👍 (of over een jaar voor 50 nadat hij een geweldig EK 2024 gespeeld heeft natuurlijk :tong )

Bron: Permanente Szymanski-deal is een uitdaging voor Feyenoord

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

parena schreef op 06 juli 2023 om 14:06:

Volgens VI wil Feyenoord Szymański definitief overnemen.

open/sluit de onderstaande quote:

Anders dan vorig jaar probeert Feyenoord Szymanski nu dus definitief over te nemen. De Rotterdammers onderhandelen daarover met de agenten van de Pool en met Dinamo Moskou. Feyenoord mag dat. Dinamo staat niet op de internationale embargolijst, zo laat een woordvoerder van de Rotterdammers weten. Dinamo verkocht twee dagen geleden nog Nicolo Moro aan Bologna. De Kroaat speelde vorig seizoen op huurbasis voor de Italianen – precies zoals Szymanski deed bij Feyenoord. Nu slaagde Bologna erin Moro over te nemen voor vijftig procent van de transferrechten.

Feyenoord probeert de zaken met Szymanski en Dinamo Moskou snel te regelen. Hoewel de club wel spreekt van ‘een uitdaging’, is de Pool een belangrijke speler voor trainer Arne Slot.



Dus de banksancties moeten dan omzeild worden (er mogen geen bedragen naar Rusland overgemaakt worden). PSV heeft daar ook ervaring mee, zomer vorig jaar meen ik? Of het ethisch is kan je over discussiëren (er gaat extra belastinggeld naar de Russische overheid), maar daar heb ik geen zin in.

Sportief gezien natuurlijk prima! Zijn er maar weinig die hem niet langer bij ons wilden zien. Hij is 24, zit nog wat rek in, kan zich gaan laten zien in de CL. 4-jarig contract en in 2025 gaat-ie voor 35 miljoen naar de Bundesliga. 👍 (of over een jaar voor 50 nadat hij een geweldig EK 2024 gespeeld heeft natuurlijk :tong )



Ik ben geen fan van het spekken van de Russische kas, maar als Feyenoord het niet doet zal een andere club het ongetwijfeld wel doen. Zolang er geen algeheel verbod is vanuit een hogere instantie hoef je niet het naïeve braafste jongetje van Europa te gaan spelen. Ethisch maak je amper verschil als Feyenoord zijnde.

Sportief gezien vind ik het een andere vraag. Ik behoor tot de critici die vinden dat Szymanski een matige tweede seizoenshelft heeft gespeeld, en in toenemende mate vraag ik me ook af hoeveel rek er nog in zit. Als het gaat om zo'n hoog bedrag dan denk ik dat er betere opties te vinden moeten zijn met een hoger plafond. Dus alles hangt af van de voorwaarden.

 

+1/-0

Iedereen heeft wel eens een vormdipje. Bij Szymanski moet je niet van een potentiële winst uitgaan. Als je hem voor hetzelfde verkoopt als waarvoor je hem nu vastlegt, dan ben je al 'spekkoper'. Voor 8 mio zou ik het zeker doen. Hij kan wat, is al in het elftal en de club ingespeeld en, net 24, inmiddels ook een ruime ervaring.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Transfercheck: Sebastian Szymański en Fenerbahçe SK?
1 uur geleden
204 reacties
FeyenoordTM
Woensdag kwam via Turkse media het nieuws naar buiten dat Feyenoord-target Sebastian Szymański concrete belangstelling geniet van Fenerbahçe. In Turkije kan Szymański de opvolger worden van de vertrokken superster Arda Guler (18), die deze week voor 20.000.000 naar Real Madrid transfereerde. 1908.nl checkte het Szymański-gerucht bij relevante bronnen.

Het nieuws over Szymański en Fenerbahçe wordt steeds breder opgepakt in het medialandschap. In navolging tot Turkse media kwam donderdagavond ook Match TV met een bevestiging. Deze site deed navraag bij een goed ingevoerde Russische bron: "I can officially confirm Match TV's information that Dynamo and Fenerbahçe are close to an agreement on the transfer of Polish midfielder Sebastian Szymanski. It's about selling, not renting to a Turkish club."

Ook vanuit Turkije wordt het nieuws bevestigd aan deze site, wat nog geen compleet verhaal maakt. Reacties uit Feyenoord maken dat wel: vanuit het Maasgebouw wordt het nieuws bevestigd. Feyenoord denkt niet op te kunnen boxen tegen de bedragen die bij Süper Lig-club Fenerbahçe gemoeid gaan bij de mogelijke transfer van Szymański.

De Pools-international kan eenvoudig nog een jaar gehuurd worden — Feyenoord heeft daarvoor namelijk een financieel akkoord liggen — maar de Pool is daar vooralsnog niet op ingegaan en prefereert een permanente transfer. Dynamo Moskou staat niet langer op de embargolijst en dus kunnen er zaken gedaan worden met de Russen. Volgens Yağız Sabuncuoğlu verlangt Dynamo Moskou een transferbedrag van 20.000.000 euro voor Szymański.

Feyenoord dacht lang een nieuwe huurovereenkomst te kunnen voltooien. De termijn om de koopoptie (van ongeveer tien miljoen euro) te lichten is daarbij verstreken. Deze week kwam er echter door aanvullende eisen vanuit het management een flinke kink in de kabel om een nieuwe huurovereenkomst af te sluiten.

De vraagprijs van Dynamo Moskou ligt inmiddels een stuk hoger dan de koopoptie. Dat gegeven maakt een permanente deal voor Feyenoord alleen al een stuk minder aantrekkelijk. Ook eist Szymański zijn management een netto-salaris van meer dan twee miljoen euro.

De Rotterdammers hoorden niet het bedrag wat Fenerbahçe hoorde — zelfs enkele miljoenen minder — maar het bedrag wordt wel als 'veel te gortig' beschouwd. De club zal in het geval van een permanente transfer het eigen transferrecord met miljoenen moeten verbreken. Dat lijkt met de huidige stand van zaken niet te gaan gebeuren, en dus kijkt Feyenoord voorzichtig verder.

Of een nieuwe deal met Feyenoord helemaal uitgesloten is? Dat nog niet. Szymański kan nog altijd 'ja' zeggen tegen een nieuw huurvoorstel, maar dat wordt sterk afgeraden door zijn management. Of Feyenoord voor een andere optie gaat? Daar lijkt het op uit te gaan draaien.



Dat gaat weer lekker soepel allemaal. Symanski is gewoon een topspeler en het zou een enorme aderlating zijn als hij ook verkast. Het is toch weer een beetje het verhaal van het jongetje wat graag wil meedoen met de grote jongens maar nog niet meekomt en nog veel moet leren. En onze nieuwe grote niet kale leider zal zich nou moeten bewijzen, hij heeft alle macht naar zich toegetrokken en dulde geen tm naast zich dus bewijs het dan ook maar. Voorlopig verkoopt hij voor weinig en zijn aankoop beleid wil ook nog niet erg van de grond komen. Ja en ik weet dat het nog maar net begonnen is maar toch…

 

+1/-0

Ik ben nog steeds helemaal niet onder de indruk van deze transferperiode.

 

+1/-0

Ik zou het ontzettend jammer vinden als Szymanski, in tegenstelling tot de eerdere berichten, toch niet behouden kan blijven voor Feyenoord. Hij heeft een geweldig eerste seizoen gehad, en gezien zijn leeftijd zou hij nog een stap kunnen maken.

Dat hij de tweede helft van afgelopen seizoen minder was, heb ik niet gezien. Dat spreekt misschien uit zijn statistieken als doelpunten en assists; maar in zijn arbeid en de intensiteit waarmee hij gespeeld heeft, heeft hij geen gas teruggenomen.

Ik vind zijn definitieve komst ook wel een flinke investering waard, maar de bedragen die nu genoemd worden (de 20M die Fenerbahçe wil betalen, naar verluidt) zijn te gortig voor Feyenoord. Dat moet je niet willen.

Heel jammer, maar dan moet de club doorschakelen naar alternatieven. Ik heb geen idee wie er op de radar staat, maar een goeie ‘10’ kan je seizoen maken of breken. Ik geloof zelf in Bullaude, die verdient meer speeltijd. Maar ik geloof dat de staf vooralsnog niet overtuigd is in hem, er wordt zelfs gesproken over verhuur.

Misschien die Marokkaan van Toulouse?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 07 juli 2023 om 08:11:

Ik zou het ontzettend jammer vinden als Szymanski, in tegenstelling tot de eerdere berichten, toch niet behouden kan blijven voor Feyenoord. Hij heeft een geweldig eerste seizoen gehad, en gezien zijn leeftijd zou hij nog een stap kunnen maken.

Dat hij de tweede helft van afgelopen seizoen minder was, heb ik niet gezien. Dat spreekt misschien uit zijn statistieken als doelpunten en assists; maar in zijn arbeid en de intensiteit waarmee hij gespeeld heeft, heeft hij geen gas teruggenomen.

Ik vind zijn definitieve komst ook wel een flinke investering waard, maar de bedragen die nu genoemd worden (de 20M die Fenerbahçe wil betalen, naar verluidt) zijn te gortig voor Feyenoord. Dat moet je niet willen.

Heel jammer, maar dan moet de club doorschakelen naar alternatieven. Ik heb geen idee wie er op de radar staat, maar een goeie ‘10’ kan je seizoen maken of breken. Ik geloof zelf in Bullaude, die verdient meer speeltijd. Maar ik geloof dat de staf vooralsnog niet overtuigd is in hem, er wordt zelfs gesproken over verhuur.

Misschien die Marokkaan van Toulouse?


Dat lijkt me zeer onverstandig. Aboukhlal is verre van een 10 en komt kwalitatief zwaar tekort. Hij is een vleugelspeler en heeft het bij AZ nooit echt laten zien mijns inziens. Bij Toulouse is het okayish op de vleugels, maar echt niet goed genoeg voor een positie als 10 bij Feyenoord. Er zijn veel betere opties beschikbaar, spelers die ook daadwerkelijk op 10 spelen.

 

+1/-0

Afgelopen winter werden we met Spertsyan in verband gebracht. Ajax zou daar nu ver mee zijn, maar daar is nog niet veel over bekend. Qua statistieken een geweldige speler en de beelden die ervan bekeken heb zijn ook veelbelovend. Zal iets meer kosten dan Szymanski, maar is denk ik ook nog wel een stukje beter.

Ik hoop dat we voor zulke spelers mee kunnen doen. Ik moet zeggen dat ik toch wel wat schrik van hoe weinig doortastend wij nog op de transfermarkt. Dat we jaren achter de rug hebben waarin we niet zomaar even konden toeslag voor ons hoofdtarget is begrijpelijk, maar ik had dit jaar toch wel echt de hoop dat wij spelers konden halen op basis van wie we echt willen hebben. Nu lijkt het er toch weer op dat we gaan afwachten welke van onze targets later in de window nog beschikbaar zijn.

 

+1/-0

Dit heb je met huurspelers, als het een biedingswedstrijd wordt dan haken we af

Misschien komt Wijnaldum dan wel. Beetje ervaring kunnen we wel gebruiken en in laatste interland zag je zijn oude kracht weer terug komen

 

+2/-0

'Feyenoord krijgt ook concurrentie van Galatasaray SK'

Het aantrekken van Sebastian Szymański gaat een ingewikkelde zaak worden. Afgelopen week werd bekend dat Feyenoord concurrentie heeft in de strijd om zijn handtekening van Fenerbahçe SK. Nu meldt ook Galatasaray SK zich voor de 24-jarige middenvelder, zo meldt het Russische Pressbox zaterdagochtend.

FC Dinamo Moskou verlangt een bedrag tussen vijftien en twintig miljoen euro voor Szymański. De Pool heeft een doorlopend contract tot medio 2026 bij de Russische club. Fenerbahçe SK heeft een bod neergelegd van iets meer dan tien miljoen euro. Het is niet bekend of Feyenoord en Galatasaray SK al een concreet bod hebben gedaan.

Feyenoord richtte zich de afgelopen weken op een nieuwe huurperiode, maar Szymański heeft aangegeven een definitieve transfer te willen maken. De middenvelder wil in geen geval meer terugkeren naar Rusland. Het is zeer de vraag of Feyenoord kan concurreren met de miljoenen uit Turkije.

 

+1/-0

Moet nog maar zien of die jongen naar Turkije wil en ik denk dat wij ook best een representatief bod voor hem op tafel gaan leggen. Alleen het gaat langer duren omdat je het goed moet voorbereiden vanwege de sancties.

Als bij hem de angst en afkeer voor Rusland zo groot is dan gaat hij nu in op het Turkse bod. Als hij verstandig is dan wacht hij even af waar Feyenoord mee komt. Arne en DTK zullen nu ook flink op hem aan het inpraten zijn om even geduld te hebben.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 8 juli 2023, 12:59:27.

 

+1/-0

Zou hier geen energie meer aan besteden. Lekker verpieteren in de Turkse competitie voor een vorstelijk salaris. En eerlijk gezegd zie ik het niet zo zitten dat wij de oorlog in Oekraine (ndirect) financieren door miljoenen naar Moskou over te maken. Laat dat maar aan PSV over.


'Syzmanski vertelt Slot dat hij waarschijnlijk niet meer terugkeert'
vandaag, 16:02 238 reacties
De kans dat Sebastian Szymański weer het shirt van Feyenoord gaat dragen, wordt met de dag kleiner. De 24-jarige middenvelder heeft onlangs met trainer Arne Slot gebeld om te vertellen dat hij definitief wil vertrekken uit Rusland en aast op een club die hem permanent wil overnemen.

Voor Feyenoord is een nieuwe huurperiode nu definitief van de baan. Voor de Rotterdammers blijft er nu één optie over, en dat is zaken doen met FC Dinamo Moskou. Szymański heeft een doorlopend contract tot medio 2026 en een marktwaarde die geschat wordt op twintig miljoen euro. Gezien de interesse van Fenerbahçe SK en Galatasaray SK lijkt het een onmogelijke taak om de 24-jarige Pool definitief vast te leggen.

Het Algemeen Dagblad meldt ook dat Luka Ivanušec serieus in beeld is bij Feyenoord. De Kroatische international kan zowel als aanvallende middenvelder als linkerspits uitstekend uit de voeten. Aangezien Szymanski niet meer terugkeert, is de interesse in de 24-jarige speler van GNK Dinamo Zagreb een logisch gevolg. Zijn transferwaarde wordt geschat op twaalf miljoen euro

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Feyenoord Forum » Home of History » Sebastian Szymański