Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Home of History » Kees van Wonderen

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Een TD moet knopen door kunnen hakken. Kan van Persie aanblijven of niet?

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Met de bedreigingen van te Kloese heeft een bepaald deel van het Legioen wederom een heel slechte beurt gemaakt, echt vreselijk.

Maar ik krijg wel sterk de indruk dat bepaalde figuren (journalisten, opinie-makers) hierin iets te graag bevestigd zien wat ze vinden van Feyenoord en haar achterban.

Bij andere clubs lopen evengrote hersenlozen rond. Maar omdat daar het privé-nummer van directie-leden niet openbaar wordt, blijven hun bedreigingen beperkt door X of als reactie onder berichten op internet. En bij die clubs willen genoeg TD's en andere voetbalbestuurder nog steeds graag werken.

Dat iedereen massaal Feyenoord afwijst vanwege de mogelijke moeilijkheden met de achterban, valt volgens mij wel mee.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 25 februari 2026 om 11:17:

Met de bedreigingen van te Kloese heeft een bepaald deel van het Legioen wederom een heel slechte beurt gemaakt, echt vreselijk.

Maar ik krijg wel sterk de indruk dat bepaalde figuren (journalisten, opinie-makers) hierin iets te graag bevestigd zien wat ze vinden van Feyenoord en haar achterban.

Bij andere clubs lopen evengrote hersenlozen rond. Maar omdat daar het privé-nummer van directie-leden niet openbaar wordt, blijven hun bedreigingen beperkt door X of als reactie onder berichten op internet. En bij die clubs willen genoeg TD's en andere voetbalbestuurder nog steeds graag werken.

Dat iedereen massaal Feyenoord afwijst vanwege de mogelijke moeilijkheden met de achterban, valt volgens mij wel mee.

natuurlijk is geweld of bedreigingen niet goed.
Moet je nooit doen.
Je hebt alleen wel een groep die dat soort zaken wel doen voor hun Feyenoord.
Ik vond het eerlijk gezegd nog lang duren.
Zo lang ze in het voetbal geen druk van de fans krijgen veranderen ze helaas ook nooit.
je had eerder al veel meer beslissingen kunnen nemen om die onvrede weg te halen maar dat deden ze niet, gingen nog meer rare dingen doen.
Zelf regulatie, je zelf willen verbeteren zat helaas niet bij de directie en bestuur en nu er druk komt gaan ze opeens dingen anders doen.
Dus geweld etc nooit doen maar blijkbaar is dat wel het enige waar ze wel op reageren.

+1/-0

Genant dit:

1. Kees is een Feyenoord held. Laat hem dit niet doen.
2. Geen ervaring, geen netwerk
3. Mislukt als trainer. Speelt betonvoetbal en was alleen bij GAE enigszins succesvol.
4. Komt in de grootst mogelijke slangenkuil terecht. Hij moet de ellende oplossen van de man naast wie hij aan de directietafel zit.
5. Wordt hij statutair directeur?
6. Mag hij Van Persie ontslaan? Of moet hij doen wat DtK zegt en braaf meebewegen in deze poppenkast?

Ook dit is een noodgreep om DtK uit de wind te houden. In deze omstandigheden zal geen ervaren TD instappen, alleen mensen die elders nergens meer terecht kunnen en afhankelijk zijn wagen zich hieraan.

+1/-0

Onze nieuwe TD in mei 24 bij Ziggo:
-wil geen trainer worden bij Feyenoord
-vindt dat hij niet heeft aangetoond dat hij alle aspecten van het leiden van een topclub beheerst
-wil er niet dag en nacht induiken.

https://1908.nl/artikelen/van-wonderen-mijn-ambitie-ligt-niet-bij-feyenoord#:~:text=Oud%2DFeyenoorder%20en%20inmiddels%20hoofdtrainer%20van%20SC%20Heerenveen,ziet%20z
itten%20hoofdtrainer%20van%20Feyenoord%20te%20worden.

+1/-0

Ik ben dus de enige die dit een beetje gek vindt?

+1/-0

socrates schreef op 26 februari 2026 om 14:35:

Ik ben dus de enige die dit een beetje gek vindt?

Als van Wonderen de juiste opvolger van van Persie weet te vinden is dat al heel wat. Ben wel met je eens dat iemand met ambities beter is. Voor hem pleit: hij heeft een Feyenoordverleden. Of hij weet wat goede spelers zijn voor Feyenoord moeten we afwachten. Voorlopig moet de club eerst verkopen voordat nieuwe spelers aangetrokken kunnen worden. Deze selectie is goed, maar de trainer moet er een goed elftal van maken.

+1/-0

Mocht het rond komen moeten we hem een kans geven. Hij kan een goede aanvulling zijn op technisch vlak het onderhandelen zal Te Kloese blijven doen lijkt me. Zie Van Wonderen echter niet als een toekomstige hoofdcoach. Zaak is wel dat Kees zowel de academie als de scouting moet stroomlijnen.

+1/-0

Hij vindt het trainersvak slopend. Je bent er 24/7 mee bezig. De ambitie om trainer te worden heeft hij niet, maar TD ziet hij wel zitten.

+1/-0

Zucht daar hebben we het weer: een Feyenoord verleden. En "we moeten hem de kans geven. Dat Feyenoord verleden hielp veel anderen ook niet. We moeten gaan voor kwaliteit. En een kandidaat die niet over de kwalificaties beschikt moeten we juist NIET de kans geven. Dat hebben we wel van het echec met RvP geleerd.

+1/-0

socrates schreef op 26 februari 2026 om 15:57:

Zucht daar hebben we het weer: een Feyenoord verleden. En "we moeten hem de kans geven. Dat Feyenoord verleden hielp veel anderen ook niet. We moeten gaan voor kwaliteit. En een kandidaat die niet over de kwalificaties beschikt moeten we juist NIET de kans geven. Dat hebben we wel van het echec met RvP geleerd.

Waarvan akte, geheel mee eens!!!

+1/-0

Als we niets van Kees van Wonderen in de rol van TD verwachten, kan het alleen maar meevallen.

Dat 'we' hem geen kans moeten geven, lees ik een beetje alsof we hem bij voorbaat moeten afvallen. Hoe dan? Moeten we gelijk maar beginnen met spandoeken in de Kuip die zijn vertrek eisen?

+1/-0

kees592 schreef op 26 februari 2026 om 15:55:

Hij vindt het trainersvak slopend. Je bent er 24/7 mee bezig. De ambitie om trainer te worden heeft hij niet, maar TD ziet hij wel zitten.

Van Wonderen lijkt me ook beter op de achtergrond al vind hij het ook leuk om af en toe in de media op tetreden. Hij heeft echt wel een bepaalde visie door de jaren opgebouwd onervaren is hij zeker niet in het wereldje.

Tactische Flexibiliteit: Hij wordt gezien als een 'tovenaar' die met een verrassende invalshoek naar zaken kan kijken. Bij Heerenveen wist hij met beperkte middelen stabiele resultaten te behalen.
Mentale Discipline: Van Wonderen hecht veel waarde aan mentaliteit, discipline en een professionele houding binnen en buiten het veld.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 26 februari 2026 om 17:11:

kees592 schreef op 26 februari 2026 om 15:55:

Van Wonderen lijkt me ook beter op de achtergrond al vind hij het ook leuk om af en toe in de media op tetreden. Hij heeft echt wel een bepaalde visie door de jaren opgebouwd onervaren is hij zeker niet in het wereldje.

Tactische Flexibiliteit: Hij wordt gezien als een 'tovenaar' die met een verrassende invalshoek naar zaken kan kijken. Bij Heerenveen wist hij met beperkte middelen stabiele resultaten te behalen.
Mentale Discipline: Van Wonderen hecht veel waarde aan mentaliteit, discipline en een professionele houding binnen en buiten het veld.

Ik ben het hier wel met je eens.

Teven hoor ik dat hij geen spelersnetwerk heeft, maar daarvoor hebben we de scouting die weer serieuzer genomen moet worden.

Daarnaast moet hij een staf aanstellen waarvan je weet dat die met druk om kunnen gaan en een duidelijke aanvallende visie kunnen inbouwen.

+1/-0

Alles bij elkaar zit Van Wonderen meer dan 35 jaar in het betaalde voetbal waarbij hij nagenoeg alle functies heeft bekleed. Scout, jeugdcoach, management, assistent-trainer, hoofdtrainer en bondscoach bij nationale jeugdploegen. Het maakt hem voor Feyenoord een veelzijdige voetbalman, die aan de zijde van Dennis te Kloese nog zijn licht kan opsteken op de transfermarkt.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 26 februari 2026 om 20:26:

Alles bij elkaar zit Van Wonderen meer dan 35 jaar in het betaalde voetbal waarbij hij nagenoeg alle functies heeft bekleed. Scout, jeugdcoach, management, assistent-trainer, hoofdtrainer en bondscoach bij nationale jeugdploegen. Het maakt hem voor Feyenoord een veelzijdige voetbalman, die aan de zijde van Dennis te Kloese nog zijn licht kan opsteken op de transfermarkt.

Kloesoe heeft er een kolerebende van gemaakt. Laat die man heel snel vertrekken en zeker geen mensen bijstaan met zijn "wijze" raad. Van Wonderen is in vrijwel iedere functie mislukt, behalve bij GAE dan. Waarom zou hij geen baan meer hebben? Ik vind dit soort reacties volstrekt onverantwoordelijk.

+1/-0

socrates schreef op 26 februari 2026 om 20:56:

Kloesoe heeft er een kolerebende van gemaakt. Laat die man heel snel vertrekken en zeker geen mensen bijstaan met zijn "wijze" raad. Van Wonderen is in vrijwel iedere functie mislukt, behalve bij GAE dan. Waarom zou hij geen baan meer hebben? Ik vind dit soort reacties volstrekt onverantwoordelijk.

Voor de duidelijkheid dat was een quote van Van der Kraan in zijn premier artikel over Van Wonderen. Mocht er interesse zijn voor het hele artikel kan ik het posten.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 26 februari 2026 om 16:20:

Als we niets van Kees van Wonderen in de rol van TD verwachten, kan het alleen maar meevallen.

Dat 'we' hem geen kans moeten geven, lees ik een beetje alsof we hem bij voorbaat moeten afvallen. Hoe dan? Moeten we gelijk maar beginnen met spandoeken in de Kuip die zijn vertrek eisen?

Ja zeker. Want hij wordt om de verkeerde reden aangesteld. Ervaring, kennis en een netwerk zijn kennelijk niet belangrijk. Hij zit er alleen maar om Kloesoe uit de wind te houden. Ieder zichzelf respecterende TD stapt niet in een situatie waarin je de puinhoop moet opruimen van de AD die naast je zit aan de directietafel. Zijn aanstelling moet worden tegengehouden en anders moet hij er zo snel mogelijk uit.

En kan het alleen maar meevallen? Net als bij Van Persie bedoel je? Had ook geen ervaring, was ook mislukt bij Heerenveen en heeft ook en Feyenoord verleden. Toen hoorde ik dit soort kul ook: geef hem een kans, kan alleen maar meevallen en de spelers va Heerenveen zijn zo slecht dat ze hem niet begrijpen.

Kloesoe trapt Feyenoord verder de vernieling in en ik had wel verwacht dat jij slim genoeg zou zijn om dat te zien. Meer dan 100 miljoen een onverkoopbare kutspelers gehaald, een selectie van 43 plus spelers waarvan je er 30 zo kan weggoen, twee keer de verkeerde trainer aangesteld en nu een 57 jarige rookie TD zonder netwerk. Of hij is een volstrekte debiel of hij maakt de club moedwillig kapot.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 26 februari 2026 om 21:00:

socrates schreef op 26 februari 2026 om 20:56:

Voor de duidelijkheid dat was een quote van Van der Kraan in zijn premier artikel over Van Wonderen. Mocht er interesse zijn voor het hele artikel kan ik het posten.

dat was niet aan je post af te lezen. Maar goed, Van der Kraan doet tegenwoordig echt alles om Kloesoe te beschermen, dat lijkt wel zijn woordvoerder. Echt genant.

+1/-0

Ja my bad wilde het hele artikel posten maar is erg lang tenzij mensen hier er om vragen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Home of History » Kees van Wonderen