Vak: -
Forumreacties: 1.326
Reg.: 12 september 2004
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu FC Twente-Feyenoord
Man van de Wedstrijd Feyenoord-Telstar: -
Van Wonderen moet je echt heel ver vandaan blijven hoor, dat is een ontzettend matige trainer, denk zelfs nog wat een minder kaliber dan een Steijn. Op dit moment zie ik in Nederland niet iemand die echt de kwaliteiten heeft om aan te trekken. Slot echt vervangen gaat sowieso niet lukken, want naast Guardiola is er denk ik gewoon niemand van dat niveau.
Van Persie met Hulshoff zou ik nog niet zo’n gek idee vinden eigenlijk. Van Persie komt wel waanzinnig goed over en ik denk dat hij zich wel staande zou kunnen houden. Van Bronckhorst zou ook kunnen, maar vind ik op tactisch vlak wel tekort komen. Maar op het vlak van managerschap en naar de media toe is het een waardig vervanger.
Maar idealiter ga je denk ik inderdaad bij een buitenlandse trainer uit komen. Die twee Scandinaviërs schijnen dan goed te zijn. En dan heb je ook nog een Argentijn (Marcello Gallardo) die vaak genoemd wordt bij clubs die aanvallend voetbal willen spelen. Alleen die laatste kan dan weer niet eens vloeiend Engels, dus dat gaat hem ook niet worden.
Forumreacties: 338
Reg.: 19 juli 2009
Favoriete opstelling: 4-3-3
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 14.097
Reg.: 9 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:danall schreef op 02 oktober 2023 om 09:41:
Na het tijdperk Slot komt hopelijk het tijdperk Pusic met van Persie en hopelijk blijft Hulshof ook. De Wolf zal zeker blijven, daar is hij teveel Feyenoord gezind voor.
Forumreacties: 2.305
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:Marquis schreef op 02 oktober 2023 om 18:50:
De volgende trainer moet in staat zijn het Slot spelletje te continueren. Dat is het enige dat telt. Die speelstijl moet onze clubcultuur zijn/worden. Kees van Wonderen kan dat zeker niet, maar ook andere ex-Feyenoorders zie ik daar niet toe in staat, voorlopig.
Forumreacties: 4.040
Reg.: 26 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 02 oktober 2023 om 21:48:
open/sluit de onderstaande quote:Marquis schreef op 02 oktober 2023 om 18:50:
De volgende trainer moet in staat zijn het Slot spelletje te continueren. Dat is het enige dat telt. Die speelstijl moet onze clubcultuur zijn/worden. Kees van Wonderen kan dat zeker niet, maar ook andere ex-Feyenoorders zie ik daar niet toe in staat, voorlopig.
Dat is nu juist wat heel erg moeilijk is. Een trainer die hetzelfde doet als Slot. Een tweede Slot is er niet. Een nieuwe trainer moet de ruimte hebben om volgens zijn eigen visie te werken. Het gaat om goed voetbal en resultaten. Er zijn meerdere manieren om dat te bereiken.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Feyenoord-nieuws Van Wonderen weerlegd: 'Misschien in een andere rol'
maandag, 23 februari 2026 (20:04) - VoetbalPrimeur
In dit artikel:
Het is nog allerminst zeker dat Kees van Wonderen binnenkort als assistent-trainer bij Feyenoord aan de slag gaat. Supportersplatform FR12 meldde maandagmiddag dat Van Wonderen zou toetreden als rechterhand van hoofdtrainer Robin van Persie, maar Martijn Krabbendam (clubwatcher voor Voetbal International) nuanceerde dat in Voetbalpraat op ESPN: de naam van Van Wonderen circuleert al sinds de winterstop, maar eerdere navragen bij de club leverden toen geen bevestiging op.
Krabbendam vindt het onwaarschijnlijk dat Feyenoord hem puur als extra assistent wil binnenhalen, gezien de bestaande staf in Rotterdam (onder anderen René Hake, John de Wolf, Etienne Reijnen en Brian Pinas). Mogelijk wordt een andere functie binnen de technische of organisatorische structuur bedoeld. Van Wonderen is beschikbaar sinds zijn vertrek bij Schalke 04 in het voorjaar van 2025; zelf wilde hij niet inhoudelijk op de geruchten reageren toen Krabbendam hem vroeg.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.627
Reg.: 11 januari 2008
'AD komt met duidelijkheid: Van Wonderen beoogd technisch directeur'
Feyenoord heeft Kees van Wonderen in het vizier om de nieuwe technisch directeur van de club te worden. De voormalig verdediger is momenteel in gesprek met de clubleiding van de Rotterdammers over het invullen van deze cruciale positie. Met de mogelijke komst van Van Wonderen lijkt de langverwachte splitsing van de dubbelfunctie van Dennis te Kloese aanstaande. Dit meldt het Algemeen Dagblad maandagavond.
De zoektocht naar een technische eindverantwoordelijke bracht Feyenoord eerder bij Carlos Aalbers. De technisch directeur van NEC bedankte echter voor de eer en had geen interesse in een overstap naar De Kuip. Inmiddels hebben de pijlen zich gericht op de 57-jarige Van Wonderen. De oud-speler, die tussen 1996 en 2004 het shirt van Feyenoord droeg en daarin beslag legde op het landskampioenschap en de UEFA Cup, staat volgens ingewijden wel open voor de functie.
Voor Dennis te Kloese, die momenteel zowel de rol van algemeen als technisch directeur vertolkt, zou de aanstelling van Van Wonderen betekenen dat hij een deel van zijn takenpakket overdraagt. De bestuurder liet afgelopen januari tijdens de nieuwjaarsborrel van de club al doorschemeren dat hij zijn dubbelrol wilde opgeven. Sindsdien is Te Kloese niet meer in de openbaarheid getreden en hij was nu ook niet bereikbaar voor een officiële reactie op de huidige ontwikkelingen.
Gevolgen voor de technische staf
Binnen de huidige organisatie kan de komst van een nieuwe technisch directeur gevolgen hebben voor Mark Ruijl. De technisch manager zou al langer signalen hebben ontvangen dat zijn positie onder druk staat, waardoor er met de komst van Van Wonderen een onwerkbare situatie kan ontstaan voor Ruijl. Hoewel de beoogde kandidaat in het verleden werkzaam was als jeugdtrainer, assistent en hoofdcoach bij onder meer Go Ahead Eagles, sc Heerenveen en Schalke 04, bekleedde hij nog niet eerder de functie van technisch directeur.
Kees van Wonderen zelf houdt zich vooralsnog op de vlakte over een mogelijke terugkeer in Rotterdam-Zuid. De oud-international laat in een korte reactie weten de kaken op elkaar te houden: ''Ik kan en wil nog niet reageren op de ontwikkelingen'', legt Van Wonderen uit wanneer hij om een toelichting wordt gevraagd.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Geef hem maar de kans heeft zijn eigen mening en is altijd kritisch op Feyenoord.
Een van zijn stokpaardjes is dat er veel meer uit de jeugdopleiding van Feyenoord gehaald kan worden. Dat zou echt een heel goed beleid zijn als TD.
Varkenoord moet het uitgangspunt blijven aangevuld met kwaliteit niet kwantiteit.
Als Eenhoorn dan plaats neemt in de RVC kan je naar de toekomst kijken als een volwassen organisatie.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 24 februari 2026, 03:20:32.
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 1.857
Reg.: 7 december 2020
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 5.016
Reg.: 30 januari 2014
Favoriete opstelling: 3-4-3
Ik ben niet zo enthousiast als hierboven en ik vind het totaal geen pré als je de club kent. Ik ken ook geen succesvolle voorbeelden van TD's (of trainers) bij Feyenoord die de club al kenden. Hooguit Peter Bosz, maar diens aankoopbeleid was zeer pover.
Enige positieve punt, als het klopt, zou de focus op de jeugdopleiding zijn van Van Wonderen. Maar ik zie verder heel weinig aanwijzingen dat van Wonderen een succesvolle TD zou kunnen zijn.
Ik begrijp niet waarom iemand als Schuiteman niet in beeld is. Ligt veel meer voor de hand met zijn cv.
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 24 februari 2026 om 07:14:
Ik ben niet zo enthousiast als hierboven en ik vind het totaal geen pré als je de club kent. Ik ken ook geen succesvolle voorbeelden van TD's (of trainers) bij Feyenoord die de club al kenden. Hooguit Peter Bosz, maar diens aankoopbeleid was zeer pover.
Enige positieve punt, als het klopt, zou de focus op de jeugdopleiding zijn van Van Wonderen. Maar ik zie verder heel weinig aanwijzingen dat van Wonderen een succesvolle TD zou kunnen zijn.
Ik begrijp niet waarom iemand als Schuiteman niet in beeld is. Ligt veel meer voor de hand met zijn cv.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.626
Reg.: 9 april 2019
Een kandidaat zonder ervaring als TD; van Wonderen heeft zich nog nergens bewezen in die rol, en eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik als (hoofd)trainer ook niet heb kunnen betrappen op een duidelijke spelvisie en gestructureerde aanpak die de A-selectie overstijgt. Heeft hij zich bij andere clubs bemoeit met spelersbeleid? Met de jeugdopleiding en scouting? Ik weet het niet.
Maar goed, als het plan er ligt (Sportology; geloven we daar nog altijd in?) en hij committeert zich daaraan; waarom zou het niet kunnen werken?
Tegenover de bedenkingen staan een aantal positieve kanten. Kees van Wonderen is een nuchtere, intelligente gozer; hij laat zich niet gek maken.
Daarnaast is hij als jeugdspeler geschoold in de Wiel Coerver-methode.
Het is jammer dat ik inmiddels al gelezen heb dat de TD zich niet expliciet met de jeugdopleiding gaat bemoeien, die blijft onder de verantwoordelijkheid van Jelle Goes vallen. Ik zou het wel mooi vinden als van Wonderen een beetje 'Wiel Coerver' in de jeugdopleiding zou brengen, diens techniektraining helpt spelers enorm in hun handelingssnelheid en balcontrole.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.626
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 24 februari 2026 om 09:17:
Bij GAE heeft hij het goed gedaan. Belangrijkste taak van een TD is het aanstellen van een goede trainer.
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 24 februari 2026 om 09:19:
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 24 februari 2026 om 09:17:
Bij GAE heeft hij het goed gedaan. Belangrijkste taak van een TD is het aanstellen van een goede trainer.
Het samenstellen van een selectie is minstens even belangrijk. Je kunt nog zo'n geweldige trainer hebben, als hij met brandhout moet werken krijg je fik.
Dit is weer een gokje van Kloese , de zoveelste.
We gokken met trainers, staf , spelers en de zoveelste TD.
We kunnen en moeten positief zijn wat wie weet pakt het gokje goed uit maar we kunnen zo toch niet verder?
Kloese blijft maar gokken met de club.
Ik hoop dat v Wonderen de beste TD ooit word maar moeten we niet gewoon iemand nemen die het heeft bewezen?
Grote bedrijven nemen meestal ook niet zo maar iemand aan op 1 van de belangrijkste functies die er zijn in het bedrijf.
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 24 februari 2026 om 11:26:
We kunnen en moeten positief zijn wat wie weet pakt het gokje goed uit maar we kunnen zo toch niet verder?
Ik hoop dat v Wonderen de beste TD ooit word maar moeten we niet gewoon iemand nemen die het heeft bewezen?
Grote bedrijven nemen meestal ook niet zo maar iemand aan op 1 van de belangrijkste functies die er zijn in het bedrijf.
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 24 februari 2026 om 12:03:
Misschien zijn de TD’s die het bewezen hebben niet beschikbaar of willen niet zoals Carlos Aalbers.
Ik vind het ook wel een aparte aanname van je dat ze zomaar iemand aannemen.
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 24 februari 2026 om 12:13:
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 24 februari 2026 om 12:03:
Misschien zijn de TD’s die het bewezen hebben niet beschikbaar of willen niet zoals Carlos Aalbers.
Ik vind het ook wel een aparte aanname van je dat ze zomaar iemand aannemen.
Kan je vinden maar je hoeft alleen naar het verleden te kijken hoe het steeds gaat.
Je kan toch niet ontkennen dat dit gewoon een gok is?
Hoop dat het een goede gok is en met voetbal is alles natuurlijk een gok maar deze is % wel weer stuk hoger dan iemand die zich al bewezen heeft.
Je zal alleen bij een echte goede TD aantrekken wat zaken aanpassen zoals Arnessen ook deed.
Maar ieder zijn eigen mening , jij vind dit dus een goed doordachte keuze.
Feyenoord Forum » Home of History » Kees van Wonderen