Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Home of History » Ronald Koeman

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

In welk opzicht heeft gullit aangegeven dat hij het vak niet beheerst?

Hij heeft naar mijn mening veel kwaliteiten om een goeie bonds coach te zijn. De groep wil hem. Hij ziet wie er de juiste kwaliteiten heeft voor het vormen van een selectie. Heeft de naam en faam waar spelers tegen op kijken. En is een goeie kerel die er sfeer in brengt. En heeft in italie ook geleerd op resultaat te spelen. En komt uit de enige generatie die iets heeft gewonnen met oranje.

Wat tactiek betreft heb je Lodeweges.

Alle trainers hebben wel ergens een krasje opgelopen...

En het vak bonds coach is iets heel anders da coach zijn bij een club team. Je hebt bij een nationaal team de spelers veel minder vaak bij elkaar... En vaak met veel tijd er tussen in... En een steeds fluctuerende groep spelers met andere gezichten die er bij komen of af vallen. Je zou eigenlijk ook moeten kijken wie van de coaches er goed is in het pakken van bekers in een beker toernooi. En dat heeft Gullit bewezen te kunnen met chelsea.

Rijkaard presteerde eerst ook niks maar was een prima bondscoach. Marco van Basten had een cv van niks maar deed het als bonds coach ook prima op dat managen van dat gedoe bij Boularouz en zijn vrouw na dan... Waardoor alles inzakte... en ook dat het team te naief aan de wedstrijd tegen rusland begon met de toen nog geslepe Hiddink bij rusland aan het roer.

Maar je hebt nu Gullit naast een tacticus en ervaren Lodeweges. In mijn optiek een prima combinatie. Mss heb je er enkel nog iemand bij nodig die ook boos op de spelers kan worden mocht dat nodig zijn.

Trouwens wanneer won nederland wel wat? Enkel in 88. Dus waarom denkt iedereen dat we met welke coach ook wel opeens een prijs zullen gaan pakken?

Ik denk dat een buitenlandse coach helemaal niet gaat werken... Die wil weer zijn eigen stempel op oranje drukken en je moet juist de basis van Koeman gewoon in tact houden met wat nuance verschillen om op door te bouwen of sommige spelers gedag te zeggen waar koeman geen afscheid van durfde nemen omdat die van belang waren in de kwalificatie voorrondes.

Bosz inderdaad niet nemen... Speelt inderdaad veeel te naief dat zag je in de finale tegen Man U in de uefa cup finale. Werd er gewoon tactisch afgetroefd en heeft er nog altijd niks van geleerd...
In een toernooi gaat het enkel om winnen. Mooi voetbal hebben we als oranje al vaak genoeg gespeeld. En mooie wedstrijden komen vanzelf als je maar lang genoeg in een toernooi blijft.

Nationale teams komen ook zo weinig bij elkaar dat je er nauwelijks de echt hoogwaardige tactieken in het elftal kan slijpen die we tegenwoordig terug zien in het huidige voetbal... In nationale ploegen spelen de teams veelal met makkelijke systemen omdat er niet veel automatismes zijn.

Ben het overigens wel eens met Dirkteur. Kwaliteit moet altijd leidend zijn voor een functie... dun, dik, lang, klein welke kleur of geaardheid of achtergrond ook moet niet uitmaken als ze maar echt ene band hebben met nederland en over de juiste kwaliteiten beschikt. Dat is het belangrijkste.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 augustus 2020, 14:16:06.

+1/-0

Het gaat bij het aanstellen van een bondcoach totaal niet om het gunnen.

Ik vind Gullit geen goede kandidaat, wat heeft hij nu met zijn trainers diploma neergezet.

Dan zou ik eerder gaan voor Frank de Boer of Rijkaard, of eens verder kijken of er geen buitenlandse trainers geschikt is, waarom niet.

+1/-0

@bestlander

Mat mij betreft snap ik dat je bedoeld dat het niet om het gunnen gaat. En je puur naar kwaliteit kijkt. Ik wil je er op wijzen dat het bonds coach zijn heel anders is dan coach zijn van een club ploeg.

Je moet eigenlijk kijken welke coach goed is in toernooien winnen.Dus vaak bekers wint.

Het aantal trainers die echt wat bekers hebben behaald zijn wat schaars... Daarom deed van marwijk het goed die weet hoe die een beker moet binnen slepen zie uefa cup met feyenoord.

Gullit heeft met chelsea een beker gepakt dus wat mij betreft heeft hij al meer bereikt dan menig coach in nl.
Frank de Boer heeft continu gefaald de laatste jaren. Dus heeft 0 overwicht op de groep. En speelt ook naar mijn smaak veel te behoudend. Rijkaard zou ook prima zijn maar heeft al jaren niks gedaan en degradeerde met sparta... Gullit was tenminste nog assistent coach bij oranje onder Advocaat.

Een buitenlandse trainer moet je niet willen. Die willen het team naar hun hand zetten. Daar is nu geen tijd voor... Je moet gewoon door borduren op wat heeft gewerkt onder koeman. Buitenlandse coaches moeten ook geheid wennen aan de nederlandse mentaliteit. Dus mondige spelers. En is maar de vraag of er ene klik is met de spelers groep.

Gullit kent het merendeel al en zette met Advocaat het herstel in. Dus dat heeft hij op iedere andere mogelijke bondscoach voor.

+1/-0

@Marc Acardipane
Prima pleidooi voor Gullit. Zo kijk ik er ook naar. Ik denk dat als hij het word mensen aangenaam zullen worden verrast met hoe hij zal functioneren als bondscoach.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 26 augustus 2020 om 12:12:

Nou Koetje is wel in een wespennest belandt, heeft Suarez en Messi en hun vriendjes al op de kast gejaagd. Wordt interessant wat er gaat gebeuren, maar denk dat hij verblindt door zijn grote liefde toch op het verkeerde moment in is gestapt.

Bij zo’n club stap je altijd op het verkeerde moment in omdat de vorige trainer niet zonder reden vertrekt. De vraag is daarom of hij op de juiste trein is gestapt. Hij zal een nieuw team moeten formeren dat er gelijk staat. Als hij dan bij 020 gaat shoppen is het snel gedaan. Die spelers zijn omhoog gevallen.

+1/-0

Koeman pakte het ook niet handig aan met Suarez... Suarez en Messi zijn goeie vrienden dus stuur je Suarez weg is messi ook weg.

Koeman vind zichzelf wel slim maar is veel te naief.

Hij is met open ogen in de val getrapt wat suarez aan gaf in de media er mss plaats gemaakt moet worden door spelers... Maar niemand wil er eigenlijk weg... En keken welke trainer er kwam en wat ie ging doen als ie schoon schip ging maken bij de gevestigde kern gingen ze natuurlijk gewoon allemaal weg... Want die gevestigde namen hebben geen zin om zo afgeserveerd te worden.

+1/-0

Sorry beiden zijn over the hill en Koeman maakt schoon schip en gaat niet voor eilandjes maar voor het TEAM

+1/-0

Ik weet niet of het team er beter van word als messi mss gratis weg loopt...

+1/-0

Het lijkt erop dat Koeman nu al niet meer kan slagen. Als hij de schuld krijgt van vertrek van Messi ben je na een paar nederlagen gezien. Zeker als hij Donny ter Beek haalt. Dat wordt de Lex Immers van Catalonie.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 27 augustus 2020 om 02:30:

Ronald moet gewoon met de God Messi om tafel dan komen ze er wel uit. Messi staat maandag gewoon op het veld met hem denk juist dat Koeman hem weer aan de praat kan krijgen in een nieuw Barcelona.

Niets menselijks is Messi vreemd, hoewel hij daar zelf anders over lijkt te denken. Als een klein kind keert deze diva zich tegen de club die hem multimiljonair heeft gemaakt. Een goed voorbeeld van een speler die niet meer weet waar hij vandaag komt. Sneeuwvlokje gaat dit natuurlijk nooit redden. Zijn Cruijffiaanse oneliners zijn nu al uit gewerkt.

+1/-0

Messi gaat via een rechtszaak afdwingen weg te kunnen, transfervrij, dat hem is beloofd

+1/-0

Zou Koeman al spijt hebben?

+1/-0

De eventuele nieuwe voorzitter nog gehoord? Als hij er volgend jaar is mag Koeman pleite gaan en haalt hij Xavi.

+2/-0

Het verschil is dat XAVI meer inzicht in het spelletje heeft, dan onze Dirk.

+1/-0

Ja maar zijn besluit staat voor 200% vast, want zijn boezemvriend Suarez moet weg. Nee Koeman kan lullen als Brugman, maar dat zie ik niet gebeuren

+1/-0

Klopt Willem van Hanegem.

Het is allemaal heel simpel. De heren spelers van barca keken het aan wat betreft de nieuwe coach Koeman. Die was zo olie koeke dom om Suarez vriend van messi "via een telefoontje" te melden dat ie weg moet. Op zijn horkerig nederlands ... Heeft dus niks van Cruijff geleerd hoe je netjes afscheid neemt van grote spelers...

Messi denkt ok als hij weg moet ben ik ook weg. Als we zo met club iconen om gaan en straks al mijn vrienden hier weg moeten heb ik er geen zin meer in. Trouwens wie zegt niet dat ik zelf straks ook zo word afgeserveerd... Messi denkt gewoon dan ga ik liever naar familie in italie of guardiola die me waardeert. Doei Doei barca... En gelijk heeft ie natuurlijk.

Daarom is Koeman geen top coach... Dit ging ook al mis in valencia. Bij everton ging het fout. Bij oranje kon het nog omdat dat een nieuwe groep was die niks had gepresteerd. Zodra die met vedette moet om gaan is ie niet warm genoeg als persoonlijkheid.

Als koeman nu terug krabbelt bij messi... Dat Suarez niet weg hoeft... Wat mss de boodschap is aan het adres van Koeman (dat koeman en messi daarom weer gaan eten) van Bartelomeo anders hij weer kan ophoepelen.

Maar dan is koeman totaal ongeloofwaardig geworden bij de groep... en weet iedereen dat messi de baas is...

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 augustus 2020, 15:15:55.

+1/-0

Jammer dat Koeman naar Barca is gegaan maar het was zijn verlangen om daar trainer te worden en dat begrijp ik heel goed.

De spelers hebben ook hun zegje mogen doen ik weet niet in hoeverre de KNVB daar rekening mee houd, zelf vind ik Louise van Gaal een hele goede om Koeman op te volgen.

Een man met ervaring, weet hoe het functioneerd binnen de KNVB, hij zou wat mij betreft nummer één zijn.

+1/-0

Nou dat is goed voor Koeman, ik denk dat nu Messi blijft met wat versterkingen dat Koeman het wel gaat redden daar bij Barcelona.

+1/-0

Barca wil de vrij

+1/-0

Super hopelijk heeft Von Geel een doorverkooppercentage afgesproken destijds

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Home of History » Ronald Koeman