Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 10.434
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Ik hoop dat Faber zodra ze begint naar Ter Apel en Budel gaat en ziet wat de situatie daar is. Geef dit kabinet ook de kans om de vele problemen enigzins aantepakken de oude partijen hebben genoeg laten liggen asiel is niet het enige ouderen zorg boeren verdienen ook beter.
Vorige week deed de FIOD invallen wegens fraude met asielzoekers in hotels pak COA ook aan als dat moet.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.442
Reg.: 30 januari 2014
Oh maar ik hoop dat Faber slaagt in haar missie om migratie tot een stop te brengen. Volledig voorstander van, mogelijk om andere redenen dat sommige rechtse mensen hier maar alsnog voorstander van het doel. Alleen waar je duidelijk afstand van moet nemen zijn termen als 'omvolking'. Elke poging om dat terug te brengen tot een discussie over de vrijheid van meningsuiting of iets anders dat er niet toe doet is een valse poging om de ware aard van die term te verhullen. Yoda heeft daarin volstrekt gelijk.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 2.880
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Dick Schoof aan de macht: levensgevaarlijk
https://peterstormt.nl/2024/06/25/dick-schoof-aan-de-macht-levensgevaarlijk/link
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Haha de ouwe Wilders is terug.
Wilders tests new coalition's "religious criticism" boundary, calling Islam "disgusting"
https://nltimes.nl/2024/06/26/wilders-tests-new-coalitions-religious-criticism-boundary-calling-islam-disgustinglink
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Uit: Julianadorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.991
Reg.: 4 juli 2020
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 03 juli 2024 om 18:52:
Iemand debat nog gezien kwam Timmermans weer met zijn blackface / zwarte Piet als dat zo'n probleem is waarom gaat hij dan niet naar de rechter? Als het racisme of discriminatie is kunnen ze het ook gewoon verbieden.
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:danall schreef op 04 juli 2024 om 01:26:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 03 juli 2024 om 18:52:
Iemand debat nog gezien kwam Timmermans weer met zijn blackface / zwarte Piet als dat zo'n probleem is waarom gaat hij dan niet naar de rechter? Als het racisme of discriminatie is kunnen ze het ook gewoon verbieden.
Ik vind dat de fracties die zware verliezen bij de verkiezingen leden, geen commentaar behoren te geven over de samenstelling van het Kabinet, omdat de kiezer voor deze regering heeft gekozen. Dat Timmermans bezig is met moddergooien, toont zijn zwakheid, want hij mag de eerste steen niet gooien, omdat hij zelf dingen heeft geuit die niet konden of werden waargemaakt.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Dit bericht is gewijzigd op 4 juli 2024, 10:07:03.
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 04 juli 2024 om 10:00:
Ik vind de wijze waarop Timmermans nu de strijd aangaat met de regering als grootste oppositie-partij in de Kamer, bijzonder zwak. Dat moet hij helemaal zelf weten, maar
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 04 juli 2024 om 10:55:
Natuurlijk heeft de oppositie 'recht van spreken', daarover geen twijfel. De manier waarop er oppositie gevoerd wordt, vind ik echter een veel interessantere discussie, al ging het daar inderdaad niet over.
In mijn ogen is een succesvolle oppositie niet dat je de coalitie zo snel mogelijk ten valt brengt en er nieuwe verkiezingen nodig zijn. Zoals Timmermans nu doet. Dat is louter vanuit partijbelang beredeneerd.
Wanneer een regering gevormd wordt, en jouw partij niet nodig is om tot een meerderheid te komen; heb je dit te accepteren.
Mijn inziens moet je vervolgens proberen het kabinetsbeleid zodanig te beinvloeden, dat je toch punten uit je eigen programma kan verwezenlijken. Zeker nu, met een akkoord wat slechts op hoofdlijnen is bepaald, zou de oppositie haar kans moeten grijpen op constructieve wijze mee te denken en te proberen een verdere invulling te geven aan het beleid te beinvloeden.
Je valt veel meer en op een positieve manier op (denk ik), als je het landsbelang voorop stelt en kijkt waar je wat kan winnen. In plaats van te frustreren en polariseren.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.442
Reg.: 30 januari 2014
Eens met Middenveldert, deze strategie van Timmermans is een heilloze weg. Hij moet zich meer richten op het eigen progressieve verhaal in plaats van telkens proberen te benadrukken hoe slecht de PVV is en dat de rest beter af is in een andere coalitie (met hem aan het roer). Het verhaal van Timmermans werkt niet bij kiezers. We horen nu al jaren hoe slecht (fascistisch) de PVV is en ik vraag me af hoeveel mensen zich nog laten overtuigen door zo'n verhaal. De meeste kiezers hebben al een mening gevormd en ik denk dat progressief liberalen onderschatten hoeveel brede onvrede er heerst over de voortdurende instroom van migranten en de vele slecht ingeburgerde migranten die vaak betrokken zijn bij incidenten. Ik denk nog steeds dat het Deense model succesvoller zou kunnen zijn, hard op migratie en hard op bestaanszekerheid.
Overigens moet je wel de grens trekken bij termen als omvolking. Daar moet je direct iets van zeggen, want zulke nazistische terminologie past niet in een democratische rechtsstaat. Dat is een morele grens die nooit overschreden mag worden, ook niet door rechtse mensen die misschien wat meer aanschurken tegen het nazistische gedachtengoed.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 04 juli 2024 om 11:27:
Ik vind het onzin dat de polarisatie vooral ('juist') wordt toegeschreven aan de PVV, BBB en VVD. Iedere partij heeft afgelopen decennia bijgedragen aan de polarisatie in het politieke veld.
De partijen aan de linkerzijde van het spectrum hebben constant de rechts-populisten 'geframed' als racisten, facisten en wat al niet meer. (En dan is 'populisten' inmiddels ook zo'n misplaatst containerbegrip waar veel partijen anderen wier opvattingen hun onwelgevallig is onder scharen.)
Dat mag je allemaal 'vinden', en wellicht is er nog iets voor te zeggen ook. Maar het brengt de flanken van het spectrum niet dichter bij elkaar en maakt het publieke debat er niet gezelliger op.
Er is zeker een gerede kans dat deze regering de rit niet uitzit. Maar het 'gehak' van Timmermans zorgt er mijn inziens niet voor dat wanneer dit gebeurt en er nieuwe verkiezingen komen, hij hiermee méér stemmen gaat trekken. Integendeel.
Op dit moment drijft Timmermans verdere polarisatie. Iets wat hij voorheen verafschuwt heeft wanneer zijn politieke tegenstanders daarvoor verantwoordelijk waren. Kennelijk is het wel oké als hij het zélf doet...
Uit: Julianadorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.991
Reg.: 4 juli 2020
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 04 juli 2024 om 09:46:
open/sluit de onderstaande quote:danall schreef op 04 juli 2024 om 01:26:
Ik vind dat de fracties die zware verliezen bij de verkiezingen leden, geen commentaar behoren te geven over de samenstelling van het Kabinet, omdat de kiezer voor deze regering heeft gekozen. Dat Timmermans bezig is met moddergooien, toont zijn zwakheid, want hij mag de eerste steen niet gooien, omdat hij zelf dingen heeft geuit die niet konden of werden waargemaakt.
Grootst mogelijke onzin. Ooit verdiept in de werking van de parlementaire democratie? De oppositie mag geen commentaar geven op (de samenstelling van) het kabinet? Leg dan direct je stemrecht weg en wees welkom in Poetin-land of welke autocratie je ook maar te wensen hebt.
De kiezer heeft niet voor deze regering gekozen trouwens. Deze partijen hebben nu een meerderheid, dat is wat anders. Democratie betekent ook dat je er voor de minderheden bent, dat lijken met name PVV/BBB expres te vergeten. Dat is een zwaarwegende verantwoordelijkheid.
Daarbij: PVDA/GL heeft helemaal niet zwaar verloren, integendeel, maar dat terzijde. Ieder oppositie lid heeft het recht om te benoemen wat hij/zij ziet of vindt. En als ze vinden dat er gevaarlijke clowns in dit kabinet zitten, dan kun je dat gewoon zeggen (in wat nettere bewoordingen). Heeft Wilders zich ooit ingehouden toen hij kleiner was?
En als je vindt dat Timmermans met modder gooit, tja, hoe zou je dan al die kwalificaties duiden die Wilders de laatste jaren naar iedereen toegeslingerd heeft? Dat zijn giftige modderstromen in het kwadraat.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Ik was er al bang voor verloedering van de politiek zowel van links als rechts. Kunnen we wel lachen om deTrump vs Biden we zijn zelf geen haar beter.
Wilders is af en toe inderdaad van het conflict model, maar het is zijn goed recht om dit kabinet fel teverdedigen al gaat links op hun kop staan ze zijn machteloos en alleen interne problemen kan dit kabinet doen wankelen nieuwe verkiezingen wordt PVV nog groter zolang immigratie niet wordt aangepakt.
Dit bericht is gewijzigd op 4 juli 2024, 21:53:37.
Forumreacties: 1.310
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 04 juli 2024 om 21:31:
Ik was er al bang voor verloedering van de politiek zowel van links als rechts. Kunnen we wel lachen om deTrump vs Biden we zijn zelf geen haar beter.
Wilders is af en toe inderdaad van het conflict model, maar het is zijn goed recht om dit kabinet fel teverdedigen al gaat links op hun kop staan ze zijn machteloos en alleen interne problemen kan dit kabinet doen wankelen nieuwe verkiezingen wordt PVV nog groter zolang immigratie niet wordt aangepakt.
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 882
Reg.: 7 december 2020
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen