Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Andere competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 73 pagina's: 1 2 3 4 ... 67 68 69 70 71 72 73

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 18 augustus 2024 om 19:43:

Het is echt heel weinig ja, al vind ik deze trainer wel beter dan Stein en Schip. Iets logischer allemaal, maar het materiaal blijft gewoon ondermaats. Met een paar versterkingen wordt het misschien wel wat



Ja veel temakkelijk om deze trainer nu al aftebranden ik beoordeel hem gewoon de eerste indrukken. Opzich vond ik het wel een out of the box keuze jonge gast moderne visie ala De Zerbi maar hij heeft toch onderschat wat het niveau is een grote naam ajax in het buitenland maar zitten in heel zwaar weer. Niet veel trainers durven er voorlopig in testappen.

 

+1/-0

Compleet onbegrip over keuzes Ajax en Farioli: 'Alles waar Cruijff voor staat, wordt verkwanseld'
Mingus Niesten
19 augustus 2024, 17:37 Bijgewerkt: 19 augustus 2024, 18:00

Foto: © Imago

Valentijn Driessen en Mike Verweij zijn totaal niet te spreken over het huidige beleid bij Ajax. Zij zien nieuwe trainer Francesco Farioli bijzondere keuzes maken, terwijl ook de clubleiding niet bespaard blijft. Afgelopen weekend verloor Ajax met 2-1 in Breda van NAC.

Tijdens Kick-Off kiezen beide heren ervoor om met de deur in huis te vallen. Het wisselbeleid van Farioli wordt direct bekritiseerd: de Italiaanse coach koos voor acht nieuwe namen ten opzichte van het duel tegen Panathinaikos (0-1, w.n.s.). "Ik belde vanochtend met iemand, een goede bekende van Johan Cruijff", vertelt Mike Verweij. "Cruijff zei altijd: 'Ik speel de bal liever naar een goede voetballer in de dekking dan naar een slechte voetballer die vrij staat. Ik denk dat Farioli ook een keer moet gaan bedenken dat hij beter iemand met frisse benen die wel kan voetballen kan opstellen dan iemand met frisse benen die niet zo goed kan voetballen."

TRENDING
2092 mensen lezen dit artikel

Theo Janssen staat plotseling op en verlaat Studio Voetbal vóór einde van uitzending
Artikel gaat verder onder video

Driessen sluit zich daarbij aan. "Mike legt gelijk de vinger op de zere plek. Er wordt niet meer uitgegaan van voetbal. Vorige week verkwanselde Brian Priske de erfenis van Arne Slot bij Feyenoord, maar nu zijn de huidige beleidsbepalers, de trainers, de directie en de commissarissen alles waar Cruijff voor staat aan het verkwanselen."

LEES OOK: Mogelijk nieuwe trainer Ajax genoemd: 'Als Farioli het kan worden, kan hij het ook'

Volgens Verweij zijn de teksten van Farioli van voor de seizoensstart ook helemaal niks waard. "Dan kom je binnen en zeg je dat je een enorme fan van Johan Cruijff bent en dat hij elke avond met Louis van Gaal uit eten zou willen. Dit zijn wel mannen die voor aanvallend en goed voetbal zorgden." De journalist vindt het een blamage dat NAC te sterk was voor de ploeg van Farioli. "Ajax speelde tegen NAC Breda, de nummer acht van het afgelopen Keuken Kampioen Divisie-seizoen. Ik ben ervan overtuigd dat je met je beste spelers gewoon van dit NAC had gewonnen, en niet zo'n klein beetje ook."

➡️ Misschien vind je dit artikel ook interessant
🔗 Gedrag van Steven Bergwijn tegen NAC irriteert Ajax-fans: ‘Dat doe je tóch niet’

Terwijl Steven Bergwijn op de bank zat bij Ajax tegen NAC Breda was hij het middelpunt van kritiek.

 

+1/-0

maar wat is dat toch met dat gelul dat Bergwijn en Brobbey nooit fit zijn. Nauwelijks gespeeld op het EK toch, hoezo langzaam brengen

Geertruida, Veerman, Schouten, van Dijk, Gakpo enz. Allemaal doen ze weer volle bak mee.

Couldn't care less hoor, maar wordt zo moe van dit soort bullshit

 

+1/-0

Volgens mij zijn die twee ook gewoon tezwaar hoor het zal deels hun figuur zijn maar dat ze vaak niet topfit zijn moet die Italiaan die ook een fitnessgoeroe is ook zien.

 

+1/-0

Farioli 'past' in de huidige tendens die in de voetballerij zichtbaar is; relatief jonge hoofdtrainers met een eigen visie, overtuiging en werkwijze. Een wetenschappelijke benadering op het gebied van voeding, fysiek- en conditionele training. Datagedreven in hun keuzes, op gebied van scouting en opstellingen. En vaak geen verleden in het topvoetbal als actief speler.

Farioli wordt dikwijls in één adem genoemd met Hürzeler, McKenna; namen die ook stonden op de shortlist van Feyenoord om Slot te vervangen. Of dat terecht is, zal de tijd moeten leren. Hij heeft in Amsterdam al zeker zijn stempel gedrukt, en bepaalde zaken ingevoerd die in voorgaande seizoenen niet gebeurde. De training en begeleiding is een flinke inhaalslag aan te maken, en meer professioneel te noemen.

Hij kan echter geen wonderen verrichten. In zekere zin is hij opgezadeld met een selectie waar nogal wat op aan te merken valt. En is hij terechtgekomen bij een club die in financieel opzicht de wind tegen heeft. Ga er maar aanstaan.

Genieten hoor... :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 21 augustus 2024 om 13:36:

Farioli 'past' in de huidige tendens die in de voetballerij zichtbaar is; relatief jonge hoofdtrainers met een eigen visie, overtuiging en werkwijze. Een wetenschappelijke benadering op het gebied van voeding, fysiek- en conditionele training. Datagedreven in hun keuzes, op gebied van scouting en opstellingen. En vaak geen verleden in het topvoetbal als actief speler.

Farioli wordt dikwijls in één adem genoemd met Hürzeler, McKenna; namen die ook stonden op de shortlist van Feyenoord om Slot te vervangen. Of dat terecht is, zal de tijd moeten leren. Hij heeft in Amsterdam al zeker zijn stempel gedrukt, en bepaalde zaken ingevoerd die in voorgaande seizoenen niet gebeurde. De training en begeleiding is een flinke inhaalslag aan te maken, en meer professioneel te noemen.

Hij kan echter geen wonderen verrichten. In zekere zin is hij opgezadeld met een selectie waar nogal wat op aan te merken valt. En is hij terechtgekomen bij een club die in financieel opzicht de wind tegen heeft. Ga er maar aanstaan.

Genieten hoor... :B


Hebben wij niet lang in deze situatie gezeten? Gelukkig liggen die jaren achter ons en kunnen wij hoopvol en positief naar vandaag en morgen kijken.

 

+1/-0

Je krijgt bij ajax weinig tijd hij moet voorlopig gewoon punten pakken en Europaleague halen. Elke trainer krijgt het moeilijk als je niet top 3/4 staat.

 

+1/-0

En bij Ajax is dat probleem veel groter. Ze zijn vol van zichzelf, waardoor ze irreële verwachtingen scheppen. Zoveel Ajax media de afgelopen tijd die in de voorbeschouwing aangaven dat Ajax 2e zou worden achter PSV. Iedere voetballiefhebber ziet dat, op dit moment, de verhoudingen grosso modo hetzelfde zijn als vorig jaar (PSV, Feyenoord, dan niets, dan Twente, AZ en Ajax). Volgens mij gaat Ajax dit seizoen weer negatief verrassen (:)) en worden ze gewoon kansloos 5e. Er klopt daar zoveel niet.

 

+1/-0

Dat klopt, dat van die media. Ik heb mij daar kort geleden nog verschrikkelijk aan zitten ergeren. Echter begint het een soap te worden en dat beginnen ze bij Kick Off (o.a.) ook in te zien. Nu is die Driessen absoluut geen favoriet bij mij, want als het even kan doet hij straks weer even hard mee. Maar voor dit moment zet hij het hele spul te kakken. En terecht. Die Farioli krijgt het nog zwaar met hem, mits dit zo doorgaat, want ik mag aannemen dat die gehuurde Italiaan ook niet echt voor een ommekeer kan zorgen.

En dan mag iedereen roepen dat het voor het Nederlandse voetbal goed is dat als ook een Ajax goed presteert, nou, m'n hut. Dat interesseert mij geen ene klote!

 

+1/-0

Er is binnen die krant wel een splitsing gaande Valentijn is vanouds super kritisch op heel ajax en vindt die Italiaan maar niks die anderen vinden dat ze hem een kans moeten geven R De Boer en anderen intern zijn wel enthousiaster over hem.
Ik vind het wel cool dat hij Berghuis en Bergwijn en die dure Engelsman gewoon passeert Schip had dat niet gedurfd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 augustus 2024 om 01:39:

Er is binnen die krant wel een splitsing gaande Valentijn is vanouds super kritisch op heel ajax en vindt die Italiaan maar niks die anderen vinden dat ze hem een kans moeten geven R De Boer en anderen intern zijn wel enthousiaster over hem.
Ik vind het wel cool dat hij Berghuis en Bergwijn en die dure Engelsman gewoon passeert Schip had dat niet gedurfd.



Maar christenenzielen, R. de Boer, waar hebben we het over?
Hij mag dan wel 'Ajax-DNA' hebben, maar een serieuze stelling is nog nooit over zijn lippen gekomen. Het is Ajax voor en Ajax na...en voor de rest? Niks!
Wat een 'boer' is dat!

 

+1/-0

Het gaat het meer om dat ajax sinds Ten Hag geen goede trainer heeft gehad en dan komt er een bijdehante dertiger uit Italië dat is een cultuur schok hoe het verder gaat zullen we moeten afwachten maar denk dat een Priske beter had gepast bij ajax lol.

 

+1/-0

Na Ten Hag haalde Ajax met Schreuder een prima opvolger in huis. Dat had hij mijn inziens bij de clubs en in de rollen die hij daarvoor gedaan had bewezen. En ook Heitinga is geen koekenbakker, dat die op voorhand zelf aangaf nog niet toe te zijn aan het hoofdtrainerschap is in ieder geval een bewijs van zelfreflectie.

Waar het (daarvoor) mis ging, was dat de ondersteuning van de hoofdtrainer niet op orde was. Er was geen technisch directeur na het vertrek van Overmars, en de algemeen directeur (van der Sar) was (voor die rol) een lichtgewicht. Vervolgens gingen hoofdtrainers zich met aan- en verkoopbeleid bemoeien, met in hun kielzog zaakwaarnemers en andere minkukels die verantwoordelijkheden naar zich toe trokken waar ze niet geschikt voor waren. De hoofdtrainer (zeker Schreuder) kreeg ook geen ruggesteun vanuit de organisatie; er was niemand.

Het is in rap tempo van kwaad tot erger gegaan, en er zijn zeker figuren op posities gezet die niet geschikt waren; Steijn, Mislintat, Hendriks, etc. Die hebben de neergang flink versneld, al was het alleen al de manier waarop het publiek naar de club keek. Gooi daar nog eens het vertrek van allerlei werknemers met 'club-DNA' (wat dat ook mag zijn) bij, en niemand kan meer iets goed doen. Dan jaag je alles en iedereen tegen je in het harnas.

De situatie waarin Ajax nu zit, is uiterst lastig. Want enerzijds deugt er niks aan van alles. Er is weinig tot geen financiele slagkracht om daar iets aan te doen. En er is nog veel intern (manier van werken/scouten, salarissen) en extern (verwachtingen) van een niveau wat de club al twee jaar niet meer is.

Geen enkele topcoach kan daarin presteren. In ieder geval is het vrijwel onmogelijk om aan de verwachtingen te voldoen. Of Farioli een goede coach is, moet nog blijken. Maar er is veel meer aan de hand in Amsterdam, waardoor het hem er niet gemakkelijker op wordt gemaakt.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 augustus 2024, 11:51:09.

 

+1/-0

Toch blijft het bizar hoe ze in zo'n korte tijd zo veel geld hebben kunnen verkwanselen. 2 jaar geleden was het veruit de rijkste club van Nederland, ze harkten gigantische transfersommen binnen. Martinez, Kudus, Anthony, Timber, Alvarez en Haller leverden toen in ruim een jaar tijd bij elkaar 300 miljoen op.
Dat hebben ze blijkbaar gewoon allemaal opgemaakt, inmiddels moeten ze zelfs de reservekeeper van Heerenveen huren omdat ze geen geld meer hebben.
Ik zie het met plezier aan, maar kan niet begrijpen dat ze het zo snel zo ver hebben laten komen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

A R T schreef op 22 augustus 2024 om 14:44:

Toch blijft het bizar hoe ze in zo'n korte tijd zo veel geld hebben kunnen verkwanselen. 2 jaar geleden was het veruit de rijkste club van Nederland, ze harkten gigantische transfersommen binnen. Martinez, Kudus, Anthony, Timber, Alvarez en Haller leverden toen in ruim een jaar tijd bij elkaar 300 miljoen op.
Dat hebben ze blijkbaar gewoon allemaal opgemaakt, inmiddels moeten ze zelfs de reservekeeper van Heerenveen huren omdat ze geen geld meer hebben.
Ik zie het met plezier aan, maar kan niet begrijpen dat ze het zo snel zo ver hebben laten komen.



Ja het ongelofelijk als dat bij Feyenoord zou gebeuren zou Het Legioen in opstand komen met grote gevolgen.

 

+1/-0

Ken die Poolse club niet maar ziet er aardig fanatiek uit leuk stadion ook.

 

+1/-0

Makkelijke avond voor de verandering gaan ze toch positief naar de klassieker toe.
Feyenoord moet dan wel scherp zijn het blijft ajax hé.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 augustus 2024 om 22:17:

Makkelijke avond voor de verandering gaan ze toch positief naar de klassieker toe.
Feyenoord moet dan wel scherp zijn het blijft ajax hé.



Zoals ik eerder gepost, is het gebrek aan zelfvertrouwen in Amsterdam vaak het probleem niet. Het is vaker een overdaad daaraan, wat leidt tot zelfoverschatting.

Het wordt sowieso geen gemakkelijke pot, en dat Ajax een goed resultaat heeft behaald zorgt er eerder voor dat Farioli aankomende donderdag zijn sterkhouders rust kan geven en in de Kuip op volle oorlogsterkte kan aantreden.

Prima, dan kan het een wedstrijd worden. Er is geen enkele reden waarom Feyenoord deze tegenstander moet vrezen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 23 augustus 2024 om 10:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 augustus 2024 om 22:17:

Makkelijke avond voor de verandering gaan ze toch positief naar de klassieker toe.
Feyenoord moet dan wel scherp zijn het blijft ajax hé.



Zoals ik eerder gepost, is het gebrek aan zelfvertrouwen in Amsterdam vaak het probleem niet. Het is vaker een overdaad daaraan, wat leidt tot zelfoverschatting.

Het wordt sowieso geen gemakkelijke pot, en dat Ajax een goed resultaat heeft behaald zorgt er eerder voor dat Farioli aankomende donderdag zijn sterkhouders rust kan geven en in de Kuip op volle oorlogsterkte kan aantreden.

Prima, dan kan het een wedstrijd worden. Er is geen enkele reden waarom Feyenoord deze tegenstander moet vrezen.



Het was beter geweest als de return nog spannend zou worden, maar deze tegenstander was wel een potje bagger zeg. Het zit Ajax in de loting niet tegen, laten we het erop houden dat goed is voor de coëfficiënten.

Hoe dan ook, dit Ajax moeten we echt niet vrezen hoor. Wat wel vervelend kan worden als we last-minute toch nog Hancko en/of Geertruida kwijt raken.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 73 pagina's: 1 2 3 4 ... 67 68 69 70 71 72 73

Feyenoord Forum » Andere competities » Ajax