Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » FC Volendam-Feyenoord (04/04/2024-18:45)

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Een team dat eigenlijk altijd haar wedstrijden moeizaam wint en er heel veel vo or moet doen, kwam gisteren nét tekort. Dat lag niet aan de individuele kwaliteiten bij de tegenstander, maar aan wat zij collectief tegenover Feyenoord stelde. En wat Feyenoord op zijn beurt aan de dag kon leggen. Het was niet genoeg.

Het was gewoon een k*tpot, op een k*ttijd, tegen een kl*te-tegenstander op een k*tveld. Als je goed bent, win je die ondanks alles tóch. Maar Feyenoord was niet goed. Niet goed genoeg.

Wat ik storend en opmerkelijk vond, was dat er teveel verkeerde keuzes werden gemaakt. Een pass geven die niet aankomt; dat kan gebeuren. Je kunt ook een keer mis schieten. Maar ik heb beide backs (Lopéz en Geertruida) in kansrijke positie zien afleggen, waar geschoten had moeten worden. Ik heb teveel 'gebrei' in het centrum gezien. Of moeizame steekpasses waarop niet geanticipeerd was.

Feyenoord lijkt moeite te hebben met scoren, maar als je allemaal de bal aflegt en niet aanlegt; gaat het ook niets worden. Een beetje meer opportunisme voor het doel graag...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Frank Arneslot schreef op 05 april 2024 om 11:14:

Het is bizar hoe weinig wedstrijden we eenvoudig winnen. Zelfs tegen laagvliegers Vitesse en Volendam winnen we niet of moeizaam. Groningen hetzelfde verhaal. Na de winterstop zou je met wat fantasie alleen Heracles thuis een comfortabele overwinning kunnen noemen. Na zoveel investerngen vind ik dit (ten opzichte van de vorige twee seizoenen) erg teleurstellend. En ja, ik weet waar we vandaan komen en dat het altijd veel minder is geweest. Maar je mag ook best constateren dat het onder de nieuwe omstandigheden en financiele mogelijkheden gewoon niet goed genoeg is.


Goede analyse. Helemaal mee eens. Mocht Feyenoord tweede worden, ontvangt de club een prijzenpot van 39 miljoen euro. Laat de club dat geld dan wel goed besteden, want het elftal is niet beter dan vorig seizoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 05 april 2024 om 13:19:

Een team dat eigenlijk altijd haar wedstrijden moeizaam wint en er heel veel vo or moet doen, kwam gisteren nét tekort. Dat lag niet aan de individuele kwaliteiten bij de tegenstander, maar aan wat zij collectief tegenover Feyenoord stelde. En wat Feyenoord op zijn beurt aan de dag kon leggen. Het was niet genoeg.

Het was gewoon een k*tpot, op een k*ttijd, tegen een kl*te-tegenstander op een k*tveld. Als je goed bent, win je die ondanks alles tóch. Maar Feyenoord was niet goed. Niet goed genoeg.

Wat ik storend en opmerkelijk vond, was dat er teveel verkeerde keuzes werden gemaakt. Een pass geven die niet aankomt; dat kan gebeuren. Je kunt ook een keer mis schieten. Maar ik heb beide backs (Lopéz en Geertruida) in kansrijke positie zien afleggen, waar geschoten had moeten worden. Ik heb teveel 'gebrei' in het centrum gezien. Of moeizame steekpasses waarop niet geanticipeerd was.

Feyenoord lijkt moeite te hebben met scoren, maar als je allemaal de bal aflegt en niet aanlegt; gaat het ook niets worden. Een beetje meer opportunisme voor het doel graag...


Meer schieten op doel, klopt.

 

+1/-0

Ik zag zo'n slechte wedstrijd niet aankomen tweede helft tegen FC Utrecht was het top maar je bent zo goed als je laatste wedstrijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 05 april 2024 om 13:28:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 05 april 2024 om 13:19:

Een team dat eigenlijk altijd haar wedstrijden moeizaam wint en er heel veel vo or moet doen, kwam gisteren nét tekort. Dat lag niet aan de individuele kwaliteiten bij de tegenstander, maar aan wat zij collectief tegenover Feyenoord stelde. En wat Feyenoord op zijn beurt aan de dag kon leggen. Het was niet genoeg.

Het was gewoon een k*tpot, op een k*ttijd, tegen een kl*te-tegenstander op een k*tveld. Als je goed bent, win je die ondanks alles tóch. Maar Feyenoord was niet goed. Niet goed genoeg.

Wat ik storend en opmerkelijk vond, was dat er teveel verkeerde keuzes werden gemaakt. Een pass geven die niet aankomt; dat kan gebeuren. Je kunt ook een keer mis schieten. Maar ik heb beide backs (Lopéz en Geertruida) in kansrijke positie zien afleggen, waar geschoten had moeten worden. Ik heb teveel 'gebrei' in het centrum gezien. Of moeizame steekpasses waarop niet geanticipeerd was.

Feyenoord lijkt moeite te hebben met scoren, maar als je allemaal de bal aflegt en niet aanlegt; gaat het ook niets worden. Een beetje meer opportunisme voor het doel graag...


Meer schieten op doel, klopt.


Meer van afstand van minimaal 25 meter, zoals Igor tegen Utrecht deed. De bal in de loop meenemen en dan uithalen. Als je van die afstand op doel schiet, is de kans dat hij naast of over gaat een heel stuk minder. Juist die schoten op doel, die binnen de 16 meter zijn, geven een groter risico dat ze naast of over gaan.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » FC Volendam-Feyenoord (04/04/2024-18:45)