Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Almere City FC-Feyenoord (25/02/2024-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Gewonnen maar dit was echt schandalig slecht.

 

+2/-0

Er zal wel weer een hele lading met lulsmoezen naar voren komen, maar dit was gewoon een beschamende vertoning

 

+1/-0

Natuurlijk heb je een zware donderdag achter de rug, maar dat je er zo doorheen zit met zoveel spelers... Deels zit je gewoon niet in een flow, met meerdere spelers die niet lekker bezig zijn, maar deels lijkt het ook inderdaad vermoeidheid te zijn. Slot is al wekenlang aan het hoesten. Gaat er iets door de groep waardoor velen niet 100% fit zijn? Geen idee, maar dit was wel even schrikken vandaag, hoe er gezwoegd moest worden tegen zo'n KKD-niveau ploegje. En dat ze 11e staan zegt niets, want vanaf de nummer 10 is het 1 pot nat qua bedenkelijk, niet eredivisie waardig niveau.

 

+1/-0

Beschamend niveau aangetikt. Natuurlijk heb je het excuus van een zware Europese wedstrijd, maar dit was zwaar door de ondergrens heen zakken. Een aantal spelers haalt al tijden niet het gewenste niveau. Een Wieffer was vandaag overigens ook dramatisch zwak, maar die kan daarvoor nog terugkijken op enkele sterke weken.

Met name aanvallend is Feyenoord onmachtig, de enige creatieve impuls komt vaak van Timber. Dat is veel te mager. Een Ivanusec oogt aardig aan de bal, maar hij draait door zijn gebrek aan snelheid en explosiviteit vanaf de vleugels altijd terug waardoor elke dreiging weg is. Hoe bestaat het dat hij als vleugelspeler wordt gezien? Aan de andere kant is Paixao op een enkele uitschieter na al maandenlang een schim van zichzelf, hij maakt z'n potentie te weinig waar. Je zou zeggen dat het dan eens tijd wordt om de alternatieven Sauer en Slory een keer de kans te geven.

 

+1/-0

Als je zo in Eindhoven voor de dag komt heb je niks te vertellen....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 25 februari 2024 om 17:35:

Als je zo in Eindhoven voor de dag komt heb je niks te vertellen....



Ik houd m’n hart vast. Wij op donderdag weer, psv fris en amper blessures. Deze punten waren cruciaal.

 

+1/-0

De wedstrijd had alles in zich, waardoor puntverlies in de lucht hing. Ik ben gewoon opgelucht dat Feyenoord er toch drie pakt. Volgende week wordt een compleet ander verhaal.

Maar eerst donderdag winnen, die pot is meer van belang dan de wedstrijd in Eindhoven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 25 februari 2024 om 20:04:

Maar eerst donderdag winnen, die pot is meer van belang dan de wedstrijd in Eindhoven.



Mwah. Wellicht omdat we vandaag gewonnen hebben de marge met Twente in stand blijft. Maar de tweede plaats is 70 mln keer belangrijker dan de beker.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 25 februari 2024 om 13:42:

Het opstellen van Zerrouki vind ik tegen een ploeg als Almere (met alle respect) een vreemde keuze. Je moet juist voetballend vermogen tegenover het opportunistische spel van de tegenstander zetten. En je hebt mijn inziens spelers tot je beschikking met meer voetbaltechnische mogelijkheden.

Ik heb nog geen uitleg gezien/gelezen, maar ik neem aan dat de staf een idee heeft dat erachter zit…

Er kan in ieder geval aanvallend gewisseld worden…




Het is gewoon lachwekkend.
Is er ook maar iemand hier die begrijpt waarom Zerrouki in de basis start samen met Wieffer?
Hoe vaak moet iets falen voordat je zegt " hey misschien werkt dit wel niet"

Ik heb het pas nog voorspeld dat de terug keer van Alireza slecht nieuws zou zijn voor Sauer en toen werd me gezegd dat die op rechts speelt en dus dat niet klopt...
Je hebt 2 fantastische jeugdspelers op de bank zitten en ze krijgen zo weinig kans.
Ze zijn gewoon beter dan wat er nu staat.

Begin Slot behoorlijk teleurstellend te vinden dit seizoen.
Zien weinig terug van die mooie standaard situaties die we wel eens zagen, is bijna allemaal voor de pot gooien, helaas hebben we niet echt iemand die corners kan nemen van de spelers die meestal op het veld staan.
Tactiek vind ook maar tegenvallen, beginnen vaak verkeerd en moet dan worden hersteld(als het nog kan)
Sommige spelers krijgen zoveel vertrouwen en andere helemaal niets lijkt het.
Vind de wissels vaak onverklaarbaar, Wissel gewoon spelers die op een positie horen en niet omdat die speler even moet spelen.

Enige waarom we nog steeds vaak winnen is omdat we gewoon hele goede spelers hebben en het en goed team is en dat dan wel over de streep kan trekken.
Van de coach komt niet veel laatste paar maanden lijkt het.

Enige frustratie :bang

 

+1/-0

heel slecht ja en had dit ook verwacht. Als Feyenoord de intensiteit niet kan brengen, dan zakt het ver terug. En dan ontbreekt het aan individuele klasse, gelukkig dat Minteh dat wel ineens liet zien. Onderstreept andermaal dat we moeten investeren in toppers op de flanken volgend jaar (naast de vervanging van vertrekkers)

 

+1/-0

Naar mijn mening is het duidelijk dat het team tekenen van vermoeidheid begint te vertonen. Het lijkt erop dat de talloze wedstrijden in de competitie, beker en Europa hun tol beginnen te eisen.

Dit werd al duidelijk door het toenemende aantal blessures na de winterstop, en naar mijn mening zie je het ook terug in de manier waarop we onze wedstrijden spelen.

Deze week staat Feyenoord opnieuw voor een midweekse wedstrijd, waardoor er opnieuw geen echte kans is om te herstellen van de vorige wedstrijden. Dit wil waarschijnlijk zeggen dat ze donderdag tegen Groningen en het weekend tegen PSV met een minder intensiteit voor de dag zullen komen en dat is eigenlijk wel de kern van ons spel. Daar zit onze kracht, als we dat niet kunnen, zakken we echt tot 1 a 2 niveaus lager.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 26 februari 2024 om 12:03:

Naar mijn mening is het duidelijk dat het team tekenen van vermoeidheid begint te vertonen. Het lijkt erop dat de talloze wedstrijden in de competitie, beker en Europa hun tol beginnen te eisen.

Dit werd al duidelijk door het toenemende aantal blessures na de winterstop, en naar mijn mening zie je het ook terug in de manier waarop we onze wedstrijden spelen.

Deze week staat Feyenoord opnieuw voor een midweekse wedstrijd, waardoor er opnieuw geen echte kans is om te herstellen van de vorige wedstrijden. Dit wil waarschijnlijk zeggen dat ze donderdag tegen Groningen en het weekend tegen PSV met een minder intensiteit voor de dag zullen komen en dat is eigenlijk wel de kern van ons spel. Daar zit onze kracht, als we dat niet kunnen, zakken we echt tot 1 a 2 niveaus lager.



We zijn de enige niet hoor.

En het verklaart ook niet waarom er geen enkele aanvaller is die nog een beetje presteert. Het is stuk voor stuk onder de maat met uitzondering van twee goede acties van Minteh.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 26 februari 2024 om 12:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 26 februari 2024 om 12:03:

Naar mijn mening is het duidelijk dat het team tekenen van vermoeidheid begint te vertonen. Het lijkt erop dat de talloze wedstrijden in de competitie, beker en Europa hun tol beginnen te eisen.

Dit werd al duidelijk door het toenemende aantal blessures na de winterstop, en naar mijn mening zie je het ook terug in de manier waarop we onze wedstrijden spelen.

Deze week staat Feyenoord opnieuw voor een midweekse wedstrijd, waardoor er opnieuw geen echte kans is om te herstellen van de vorige wedstrijden. Dit wil waarschijnlijk zeggen dat ze donderdag tegen Groningen en het weekend tegen PSV met een minder intensiteit voor de dag zullen komen en dat is eigenlijk wel de kern van ons spel. Daar zit onze kracht, als we dat niet kunnen, zakken we echt tot 1 a 2 niveaus lager.



We zijn de enige niet hoor.

En het verklaart ook niet waarom er geen enkele aanvaller is die nog een beetje presteert. Het is stuk voor stuk onder de maat met uitzondering van twee goede acties van Minteh.



Durf zelfs te zeggen dat et middenveld en de verddediging zoveel extra moet doen omdat de aanvallers gewoon niet leveren en dus zie je in die linies extra veel issues.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Er zit wel een verschil tussen een (beker)wedstrijd in eigen huis op donderdagavond die je 90 minuten speelt (zoals de week ervoor tegen AS Roma en eerder tegen AZ voor de beker), dan een wedstrijd in Rome waar je na verlenging én strafschoppen met een verschrikkelijke kater huiswaarts gaat.

Hoe getraind en fit je ook bent, dat laatste gaat méér in je benen zitten. En in je kop.

Het is geen excuus voor de prestaties van Feyenoord gisteren, maar wel een (gedeeltelijke) verklaring.



Alhoewel de voorhoede al een langere periode niet presteert en speelt zoals ze eerder dit seizoen deden, is het te gemakkelijk om naar hén te wijzen en zelfs te suggereren dat de andere linies nu méér moeten doen. Dat is misschien wel zo, maar het begint óók in de verdediging en op het middenveld. Als het daar niet goed staat en niet loopt, krijgt de aanval ook geen bruikbare aanvoer.

Giménez scoort gisteren (weer) niet, maar ligt dat aan hem als hij niet in stelling wordt gebracht?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Almere City FC-Feyenoord (25/02/2024-14:30)