Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-AS Roma (15/02/2024-18:45)

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Wissels (2/5):

Gimenez --> Ueda
Lingr --> Minteh

 

+1/-0

67"1-1: Lukaku

 

+1/-0

Ai, da's jammer.

 

+1/-0

Ik snap ook niet dat Lingr op rechts wordt gezet, die gast is zo traag als wat...

Beter Stengs naar rechts gedaan of Ivanusec gebracht en Paixao naar rechts...

 

+1/-0

Wissel (3/5):

Ivanusec --> Stengs

 

+1/-0

Wissels (5/5):

Read --> Nieuwkoop
Milambo --> Paixao

Bijz: Debuut Read Feyenoord 1

 

+1/-0

Feyenoord heeft echt alles gegeven vanavond en ook als is de 1-1 onbevredigend, we zijn absoluut niet kansloos.
Debuut Read smaakt echt naar meer, Beelen hield zich ook beresterk.

Niemand heeft verzaakt en het is echt zonde van de 1-1, maar gewoon echt super gedaan.

Dik en dik compliment aan de jongens:pul

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 15 februari 2024 om 20:44:

Feyenoord heeft echt alles gegeven vanavond en ook als is de 1-1 onbevredigend, we zijn absoluut niet kansloos.
Debuut Read smaakt echt naar meer, Beelen hield zich ook beresterk.

Niemand heeft verzaakt en het is echt zonde van de 1-1, maar gewoon echt super gedaan.

Dik en dik compliment aan de jongens:pul



Ja, je doet jezelf tekort en je koopt er niets voor: maar ben trots op hoe ze voor de dag zijn gekomen. Volgende week pakken we ze!

 

+1/-0

Knappe teamprestatie tegen een goede ploeg. Veel nieuwe jongens, die speeltijd krijgen, wat een goede ontwikkeling is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

parena schreef op 15 februari 2024 om 20:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 15 februari 2024 om 20:44:

Feyenoord heeft echt alles gegeven vanavond en ook als is de 1-1 onbevredigend, we zijn absoluut niet kansloos.
Debuut Read smaakt echt naar meer, Beelen hield zich ook beresterk.

Niemand heeft verzaakt en het is echt zonde van de 1-1, maar gewoon echt super gedaan.

Dik en dik compliment aan de jongens:pul



Ja, je doet jezelf tekort en je koopt er niets voor: maar ben trots op hoe ze voor de dag zijn gekomen. Volgende week pakken we ze!



Je wist dat dit mogelijk het beste resultaat was en je hebt het gevoel nu dat er meer ingezeten had, en dat is niks anders dan een compliment waard.

Dit Feyenoord laat zien dat er wel degelijk toekomst in zit, maar het moet groeien en we zijn echt weer sterker aan het worden.

Roma is gewoon een hele goede ploeg en nu inderdaad volgende week overleven en hopen dat die goed valt een keer.

 

+2/-0

Dit Roma wilde voetballen, kon dat ook en deed het bij fasen erg goed. Feyenoord had het er knap lastig mee, en als je ziet met wie je speelde en wie daar vanuit de tegenstander tegenover stond is dat niet vreemd. Dat je uiteindelijk 1-1 speelt en eigenlijk recht had op meer, dat is tegen Italianen telkens hetzelfde liedje.

Maar het maakt me ook echt trots, want op voorhand had ik er met al die absenties een heel hard hoofd in. Beelen was ijzersterk. Read viel goed in. Hancko was geweldig. Wieffer niet constant; paar keer onnodig balverlies, maar ook in situaties zo goed. Zerrouki viel niet mee, al was het niet zo slecht als vorige wedstrijden. Ueda kon weinig potten breken maar deed het zeker niet slecht. Minteh blijft een ongeleid projectiel, in positieve en negatieve zin.

De scheidsrechter was compleet van de pot gerukt, inconsequent met z’n kaarten en ging volledig mee in het theater van Roma. Je mag van geluk spreken dat je met elf geëindigd bent; de arbiter leek andere plannen te hebben.

Als Timber en Geertruida komende week terugzien biedt dat hoop. Maar het spel van het team wat het vandaag deed ook!

 

+2/-0

- knappe pot gespeeld met zoveel wissels
- Beelen weer goed
- Hartman groeit weer naar oude niveau
- scheidsrechter was een drama
- Ivanusec viel lekker in. Wat een techniek heeft die man
- Ueda heel matig. Maa kreeg ook weer weinig bruikbaars
- wellenreuther top
- zullen we stoppen met alleen maar harde techno voor de wedstrijd? Publiek ging daar nauwelijks in mee, was niet sfeer verhogend. Lichtshow was wel prima

 

+2/-0

Ja, ik zag vele lichtpuntjes die de jeugd liet zien. Geweldig om de aanstormende groep te zien spelen. De bank lijkt net zo sterk als het elftal dat speelt.

 

+1/-0

Gezien de omstandigheden een prima resultaat! Gaat wel lastig worden om uit een resultaat te boeken, maar wie weet. Beelen deed het aardig, al zie je dat hij snel een gele kaart pakte omdat het soms toch te snel gaat.

Zerrouki voegde weinig tot niets toe. Ueda viel wederom ook weer tegen.

 

+1/-0

Wel mooi om te zien dat Nieuwkoop ook op zijn eigen positie nu van waarde kan zijn.
Speelde niet verkeerd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 16 februari 2024 om 09:32:

Gezien de omstandigheden een prima resultaat! Gaat wel lastig worden om uit een resultaat te boeken, maar wie weet. Beelen deed het aardig, al zie je dat hij snel een gele kaart pakte omdat het soms toch te snel gaat.

Zerrouki voegde weinig tot niets toe. Ueda viel wederom ook weer tegen.



Ik vond Zerrouki juist wel prima spelen, veel beter dan tegen Sparta.

Beelen deed het wat mij betreft meer dan aardig. Juist knap dat hij na die gele kaart nog zo scherp speelde.

En ik vond Ivanusec dus echt goed invallen. Met energie en bravoure. Net even terug gekeken, maar bij alle mooie combinaties en aanvallen betrokken

 

+1/-0

Genoten in de Kuip van een gehavend Feyenoord dat zich staande hield tegen een Roma met veel individuele kwaliteiten. Het was een uitstekende teamprestatie, hoewel Feyenoord niet het hoge niveau haalde van eerder dit seizoen en moeite blijft houden met het makkelijk creëren van grote kansen.
Zonde dat het toch nog 1-1 werd, die voorzet had beter verdedigd kunnen worden door Lingr en Nieuwkoop, terwijl Hancko zich daar ook iets te makkelijk liet aftroeven. Ook jammer dat we weer met zo'n matige scheidsrechter te maken hadden, floot heel wispelturig.

Er is wel duidelijk een schifting in het elftal als je kijkt wie op dit niveau overeind blijven en wie nog tekort komen. Wellenreuther, Hancko, Beelen, Hartman, Wieffer, Gimenez en Paixao zouden moeiteloos meedraaien bij een Roma. Nieuwkoop, Zerrouki, Ueda, Stengs en Minteh zouden daar niet spelen. Stengs liet af en toe wat aardige dingen zien maar ik blijf erbij dat een Ivanusec op zijn positie tot een hoger rendement kan komen en over sneller voetenwerk beschikt. Van de invallers vond ik Lingr dit keer ook tegenvallen, al was het een aparte beslissing om hem als buitenspeler te laten invallen.

Hoewel de inzet van Nieuwkoop topclubwaardig is, verdient een groot talent als Read meer kansen. Read kan de rest van het seizoen klaargestoomd worden om het volgend jaar over te nemen van Geertruida. Hetzelfde geldt voor Milambo, die gewoon over aanzienlijk meer klasse en dynamiek beschikt dan Zerrouki en die je goed had kunnen gebruiken om meer te creëren vanuit het middenveld.

Wat ik tevens positief vond om te zien is dat Paixao weer iets van z'n oude vorm leek te hervinden en dat een speler als Beelen overeind bleef tegen een internationale topspits als Lukaku. Op het middenveld was Wieffer heel dominant, die hield in z'n eentje dat middenveld overeind, veel respect voor de prestatie die hij heeft geleverd. Ik kan me niet voorstellen dat Wieffer na dit seizoen bij Feyenoord blijft.

Concluderend denk ik dat Feyenoord een knappe collectieve prestatie heeft geleverd. Ik vrees echter wel voor de uitwedstrijd, ik had de indruk dat wij nabij ons maximale kunnen zaten en dat Roma meer ruimte voor verbetering heeft. Het kost ons veel meer moeite om tot kansen en doelpunten te komen dan zij. En gezien ons trackrecord in Europese uitwedstrijden hebben we haast een wonder nodig zoals een rode kaart of een collectieve inzakking bij Roma. Toch blijven we hopen als Feyenoorders.

 

+1/-0

Alles en iedereen is weer lovend, maar straks staan we misschien weer met lege handen. Tot op heden wel de teneur van dit seizoen.
We staan welliswaar tweede in de competitie (met een straatlengte achterstand en voorzichtig omlaag kijkend), echter wel kans op bekersucces.
Maar niemand heeft het straks meer over de goede wedstrijden die wel gespeeld zijn, maar 'in the end' niets opgeleverd hebben.
'Fingers crossed' volgende week!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 16 februari 2024 om 13:14:

Alles en iedereen is weer lovend, maar straks staan we misschien weer met lege handen. Tot op heden wel de teneur van dit seizoen.
We staan welliswaar tweede in de competitie (met een straatlengte achterstand en voorzichtig omlaag kijkend), echter wel kans op bekersucces.
Maar niemand heeft het straks meer over de goede wedstrijden die wel gespeeld zijn, maar 'in the end' niets opgeleverd hebben.
'Fingers crossed' volgende week!



Lege handen zijn wel gewend bij Feyenoord, maar dat stempel lijkt me nu niet terecht. Tweede worden en de CL in is van onschatbare waarde voor de club. En zoals we nu spelen is echt ongekend als je de laatste 40 jaar hebt meegemaakt. Sommige supporters lijken wel te vergeten waar we vandaan komen. Zoals we gisteren speelden met zoveel wisselspelers, dat is absoluut lovenswaardig. En alsof wij wel even de EL kunnen winnen, heb je gezien wie er nog allemaal in zit?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 16 februari 2024 om 13:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 16 februari 2024 om 13:14:

Alles en iedereen is weer lovend, maar straks staan we misschien weer met lege handen. Tot op heden wel de teneur van dit seizoen.
We staan welliswaar tweede in de competitie (met een straatlengte achterstand en voorzichtig omlaag kijkend), echter wel kans op bekersucces.
Maar niemand heeft het straks meer over de goede wedstrijden die wel gespeeld zijn, maar 'in the end' niets opgeleverd hebben.
'Fingers crossed' volgende week!



Lege handen zijn wel gewend bij Feyenoord, maar dat stempel lijkt me nu niet terecht. Tweede worden en de CL in is van onschatbare waarde voor de club. En zoals we nu spelen is echt ongekend als je de laatste 40 jaar hebt meegemaakt. Sommige supporters lijken wel te vergeten waar we vandaan komen. Zoals we gisteren speelden met zoveel wisselspelers, dat is absoluut lovenswaardig. En alsof wij wel even de EL kunnen winnen, heb je gezien wie er nog allemaal in zit?


Voor het derde jaar op rij overwinteren in Europa is al ongekend.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-AS Roma (15/02/2024-18:45)