Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-PSV (24/01/2024)-20:00

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 25 januari 2024 om 17:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 25 januari 2024 om 16:55:

Het was niet alleen pech zowel Utrecht als Feyenoord speelden agressief pressievoetbal zo moet je ze ook bestrijden laat je ze lekker voetballen ben je de klos.



Goed he, net als Ajax voorheen die ook dat fantastische moeilijke voetbal speelden. Bij Utrecht uit, die met een hoop agressie speelden, ging het ook met regelmaat mis.
En nu weet de rest ook hoe ze PSV moeten aanpakken.



Almere gaat nu ook vol zelfvertrouwen naar Eindhoven. ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 26 januari 2024 om 07:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 25 januari 2024 om 17:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 25 januari 2024 om 16:55:

Het was niet alleen pech zowel Utrecht als Feyenoord speelden agressief pressievoetbal zo moet je ze ook bestrijden laat je ze lekker voetballen ben je de klos.



Goed he, net als Ajax voorheen die ook dat fantastische moeilijke voetbal speelden. Bij Utrecht uit, die met een hoop agressie speelden, ging het ook met regelmaat mis.
En nu weet de rest ook hoe ze PSV moeten aanpakken.



Almere gaat nu ook vol zelfvertrouwen naar Eindhoven. ;)



Jason van Duiven prikt vlak voor tijd de winnende binnen voor Almere.

 

+1/-0

Er is in Eindhoven heel veel veranderd ten opzichte van vorig seizoen, maar een aantal bepalende spelers zijn er nog steeds. En van een paar van die spelers weet je, als je ervoor zorgt dat je dicht op hun huid zit en ze voelen dat het een zware pot wordt; kunnen ze zichzelf 'uit de wedstrijd' spelen.

Luuk de Jong, Veerman (die speelde niet, maar heeft het óók), Lang, Til (hoewel in mindere mate); ze gaan lopen zeiken tegen alles en iedereen, verongelijkt met hun armen lopen zwaaien, zich druk maken om randvoorwaarden (arbitrage, publiek). En ze trekken de rest van het team erin mee. Wat ik ergens hoorde, ná dat penalty-moment is PSV woensdag niet meer écht gevaarlijk geworden. Ik heb dat niet zo ervaren, het was tot het laatste fluitsignaal billenknijpen. Maar ik hoorde het in een podcast van VI en die zien zo'n wedstrijd toch anders dan ik als supporter.

Zo'n Schouten pakt geel, omdat hij helemaal vanaf zijn positie in het centrum achterin naar voren komt stormen om de scheidsrechter te vertellen dat hij het niet eens is met zijn beslissing. Ik geloof hem serieus dat hij niet eens zoveel onoirbaars gezegd heeft. Maar dat hij uberhaupt de drang voelt het hele eind erheen te sprinten en Higler te vertellen wat hij ervan vindt; het is rationeel gezien niet te verklaren.

Dat zit toch een beetje in PSV. Ze hebben altijd zulk soort spelers, die ontzettend verongelijkt gaan lopen doen als het tegenzit.

Ik denk dat zowel Utrecht als Feyenoord bewezen hebben dat dit PSV 'uit de wedstrijd' te halen is door strijd en passie, en soms een beetje over het randje gaan.

 

+1/-0

Die Pastoor is wel een aparte vogel, maar als coach haalt hij toch vaak het beste uit een groep gun hem wel succes morgen en verheug me weer op de persconferenties haha.

Er zit ook wat oud zeer met Earnest Stewart, AZ zou destijds Pastoor, of mensen rond hem, verdenken van het lekken van informatie over de afwezigheid van Van Basten. Pastoor noemde de uitspraken van Stewart "pertinent onjuist" en "een belediging".

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 26 januari 2024, 11:29:50.

 

+1/-0

Is er iemand die serieus denkt dat Almere City een punt kan pakken tegen PSV? Het wordt hier echt met de week gekker. Volgende week in Amsterdam zullen ze vol aan de bak moeten. Verder hebben ze in de komende weken gewoon een heel makkelijk programma.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 26 januari 2024 om 11:34:

Is er iemand die serieus denkt dat Almere City een punt kan pakken tegen PSV? Het wordt hier echt met de week gekker. Volgende week in Amsterdam zullen ze vol aan de bak moeten. Verder hebben ze in de komende weken gewoon een heel makkelijk programma.



Ik niet. Ik schat Almere ook lager in dan Utrecht. Denk dat de ploeg van Jans het betere ploegen lastiger kan maken, dan de ploeg van Pastoor.

PSV zal thuis 'gewoon' winnen, denk ik. En komende week tegen Ajax ook, want dan zullen ze er zélf ook 'vol' in gaan.

Het programma daarna ken ik niet uit mijn hoofd, maar we gaan het zien. Ik denk wél dat Utrecht en Feyenoord bewezen hebben, waar je PSV op kan pakken. En dat kan in de tweede seizoenshelft ervoor zorgen dat PSV het moeilijker gaat krijgen in een aantal wedstrijden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 26 januari 2024 om 10:42:
(...)

Zo'n Schouten pakt geel, omdat hij helemaal vanaf zijn positie in het centrum achterin naar voren komt stormen om de scheidsrechter te vertellen dat hij het niet eens is met zijn beslissing. Ik geloof hem serieus dat hij niet eens zoveel onoirbaars gezegd heeft. Maar dat hij uberhaupt de drang voelt het hele eind erheen te sprinten en Higler te vertellen wat hij ervan vindt; het is rationeel gezien niet te verklaren.

(...) .



Het heet emotie. Komt vaker voor bij sportwedstrijden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 26 januari 2024 om 12:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 26 januari 2024 om 11:34:

Is er iemand die serieus denkt dat Almere City een punt kan pakken tegen PSV? Het wordt hier echt met de week gekker. Volgende week in Amsterdam zullen ze vol aan de bak moeten. Verder hebben ze in de komende weken gewoon een heel makkelijk programma.



Ik niet. Ik schat Almere ook lager in dan Utrecht. Denk dat de ploeg van Jans het betere ploegen lastiger kan maken, dan de ploeg van Pastoor.

PSV zal thuis 'gewoon' winnen, denk ik. En komende week tegen Ajax ook, want dan zullen ze er zélf ook 'vol' in gaan.

Het programma daarna ken ik niet uit mijn hoofd, maar we gaan het zien. Ik denk wél dat Utrecht en Feyenoord bewezen hebben, waar je PSV op kan pakken. En dat kan in de tweede seizoenshelft ervoor zorgen dat PSV het moeilijker gaat krijgen in een aantal wedstrijden.



Waar je PSV op kan pakken werd in de Champions League ook al bewezen. Zodra het een fysieke strijd wordt, kunnen ze in de problemen komen. Al hebben ze normaal gesproken Veerman op het middenveld lopen die de kwaliteiten heeft om er onderuit te spelen en misten ze nu ook Saibari die juist in die fysieke duels tot zijn recht komt.

Daar komt nog bij dat er maar een paar teams in de Eredivisie zijn die op zo'n manier kunnen spelen. Een aardig deel van de teams in het rechterrijtje weet op voorhand al dat ze kansloos zijn en gaan dan maar 'gewoon' op hun eigen manier spelen. Utrecht heeft juist de spelers om de fysieke strijd in te kunnen gaan en die komen weer in de problemen als ze zelf het spel moeten maken. Ik kijk er niet raar vanop als ze dit weekend onderuit gaan tegen Excelsior.

Ajax-PSV kan volgende week alle kanten op, zeker als Veerman er dan nog steeds niet bij is. PSV-Feyenoord zal uiteraard ook weer heel close worden. Dan heb je wellicht nog Go Ahead-PSV wat een lastige is. Voor de rest zou ik niet weten waar PSV punten zou moeten laten liggen. De grotere teams komen allemaal naar Eindhoven toe en het track-record van PSV in eigen stadion geeft ook geen enkel vertrouwen.

Zelfs als Feyenoord iedere wedstrijd zou winnen (wat ik niet zie gebeuren) geloof ik er niets van dat de titelstrijd nog maar een beetje spannend gaat worden. Komende twee duels kun je iig een mokerslag uitdelen voor de tweede plaats tegen Twente en AZ.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 26 januari 2024 om 13:04:

(...)Het heet emotie. Komt vaker voor bij sportwedstrijden.



Daarom zeg ik ook: rationeel.

Ik snap het ook wel. Maar hij tientallen meters om zichzelf te realiseren dat wat hij van plan is te doen/zeggen, niet slim is. Dan nog kan het gebeuren, en mag je na afloop als je voor de camera getrokken wordt jezelf rechtvaardigen.

Maar ik sta er iets verder van af, en ik mag toch wel benadrukken hoe kolderiek het in feite is?! Het past ook helemaal niet bij Schouten, hij laat zich meeslepen door het gedrag van zijn teamgenoten en de emotie.

 

+1/-0

Het gebeurt bij letterlijk iedere club

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Helemaal eens hoor, in de titel geloof ik ook niet meer. Daarvoor wint Feyenoord haar wedstrijden te moeizaam, en is de voorsprong van PSV te groot.

Ik zou er al voor tekenen als het nog een beetje spannend wordt. Als PSV toch nog wat punten gaat verspelen komende duels en het in die koppies gaat zitten.

Dat de pers een volgende misstap gaat opblazen als 'mogelijke inéénstorting', Bosz zichzelf nog meer laat kennen in de pers en langs het veld. Met mogelijke gevolgen van dien.

Maar die titel gaan ze aan het einde van de rit pakken, daar ben ik van overtuigd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 26 januari 2024 om 13:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 26 januari 2024 om 13:04:

(...)Het heet emotie. Komt vaker voor bij sportwedstrijden.



Daarom zeg ik ook: rationeel.

Ik snap het ook wel. Maar hij tientallen meters om zichzelf te realiseren dat wat hij van plan is te doen/zeggen, niet slim is. Dan nog kan het gebeuren, en mag je na afloop als je voor de camera getrokken wordt jezelf rechtvaardigen.

Maar ik sta er iets verder van af, en ik mag toch wel benadrukken hoe kolderiek het in feite is?! Het past ook helemaal niet bij Schouten, hij laat zich meeslepen door het gedrag van zijn teamgenoten en de emotie.


Van mij mag je, maar je beseft zelf wel dat dit overal voorkomt toch? Inherent aan emotie bij sport.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 26 januari 2024 om 14:01:

(...)Van mij mag je, maar je beseft zelf wel dat dit overal voorkomt toch? Inherent aan emotie bij sport.




Ook dat. Maar mijn punt is dat los van de emoties die tijdens het bedrijven van topsport naar boven komen en spelers soms 'rare' dingen laat doen, het gedrag van teamgenoten bij een teamsport ook daartoe bijdraagt.

Bij PSV bemerk ik veel verongelijktheid wanneer het even tegenzit. Veel, massaal gemekker tegen de arbitrage. Een hoop irrationeel en theatraal misbaar.

Dat zit in sommige spelers, maar het kan in de groepsdynamiek ook versterkt worden door dominantie van die karakters. En daarmee uitstralen op andere spelers. Ik heb het idee dat zulk gedrag bij PSV relatief sneller en gemakkelijker de kop opsteekt. En spelers waar je dat normaliter niet van verwacht, daarin meegetrokken worden. Zoals gebeurde bij de kaart van Schouten. Het is misschien niet juist om dat rationeel te bekritiseren. Laat ik dan zeggen dat ik die actie niet bij zijn karakter als voetballer vind passen.

Zoals ook een Til veel meer bezig lijkt te zijn met 'randzaken' en de arbitrage als PSV'er, dan hij bij Feyenoord was.

Maar ik kan het mis hebben. Ik kijk er ook met een gekleurde bril naar.

 

+1/-0

Ik geef toe de wens is de vader van de gedachte dat het fout gaat bij PSV, maar hoe dan ook Feyenoord moet als Kampioen nooit de handdoek in de ring gooien.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-PSV (24/01/2024)-20:00