Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-PSV (24/01/2024)-20:00

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ook al hadden ze een penalty gehad dan had Bijlow hem gestopt ze moeten niet zo zeuren over 1 moment het was een boeiend duel en Feyenoord terecht de winnaar.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 24 januari 2024 om 23:22:

Ook al hadden ze een penalty gehad dan had Bijlow hem gestopt ze moeten niet zo zeuren over 1 moment het was een boeiend duel en Feyenoord terecht de winnaar.



Als het andersom was geweest zouden we los zijn gegaan. En terecht.

 

+1/-0

Zie PSV.supporters.nl

Die gaan volledig los. Niet alleen de penalty, maar ook de scheids tot aan de KNVB toe...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 24 januari 2024 om 23:22:

Ook al hadden ze een penalty gehad dan had Bijlow hem gestopt ze moeten niet zo zeuren over 1 moment het was een boeiend duel en Feyenoord terecht de winnaar.



Weer een heel vreemde reactie. Wij gingen hier toch ook los na de uitwedstrijd tegen Twente? Toen was het ook niet dat we niet moesten zeuren omdat het maar 1 moment was.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 24 januari 2024 om 23:28:

Zie PSV.supporters.nl

Die gaan volledig los. Niet alleen de penalty, maar ook de scheids tot aan de KNVB toe...



Zoals hier ook regelmatig gebeurt

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 24 januari 2024 om 23:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 24 januari 2024 om 23:22:

Ook al hadden ze een penalty gehad dan had Bijlow hem gestopt ze moeten niet zo zeuren over 1 moment het was een boeiend duel en Feyenoord terecht de winnaar.



Als het andersom was geweest zouden we los zijn gegaan. En terecht.



Hij speelt de bal en neemt de speler mee zowel Higler als de VAR hebben het gezien Feyenoord heeft zovaak zoiets tegen gehad. Dan was het heel mischien 1-1 geworden maar dan hadden ze ook niet gewonnen Feyenoord had sowieso gewonnen.

 

+1/-0

Hoe we het draaien of keren, het blijkt nu een feit geworden, dat de arbitrage wedstrijden beinvloeden. Neem Utrecht-PSV, waarin de Jong met van den Hoorn in contact kwam. In de eerste helft kreeg de Jong vaak het voordeel mee, maar nu Joey Kooy (zwagert met Stengs) de wedstrijd leidde vind ik dat er andere beslissingen worden genomen. Nu vallen ze gunstig voor ons uit, maar het hoort niet, het mag niet en het moet niet zo zijn dat hierdoor wedstrijden worden beinvloed. Ook in onze wedstrijden kom ik die vreemde beslissingen van de arbitrage tegen, waarbij ik dan denk, wanneer word je volwassen en pas je op objectieve wijze de beoordeling van de spelsituatie toe.

 

+1/-0

Heerlijke overwinning met matig veldspel maar meer passie dan gebruikelijk dit seizoen. Zorgwekkend blijft dat we aanvallend tamelijk onmachtig blijven in dit soort wedstrijden, maar gelukkig hebben we Quinten Timber die echt een geweldige wedstrijd speelde met z'n acties en creativiteit. Hij zet de aanval op en rond hem af, klasse. Ik heb trouwens vaak kritiek gehad op Nieuwkoop en ik blijf het een onbegrijpelijke uitleg vinden van Slot, maar Nieuwkoop deed het met al z'n inzet tegen PSV beter dan verwacht (beetje Toornstra achtig). Ik denk niet dat Dilrosun het beter had gedaan in deze vechtwedstrijd.

Uiteindelijk wel een beetje geluk met de VAR trouwens, al zat de bal er wel tussen en hebben wij onder Slot ook vaak genoeg pech gehad met dit soort momenten.

 

+1/-0

Ieder duel dat de Jong in de eerste helft de lucht in ging, zwaaide er een arm mee. Nu is voetbal een contactsport, maar het begon me nu echt op te vallen.

Met die strafschop (en het was een strafschop) heeft Feyenoord gezwijnd. Maar de rest van de wedstrijd waren wij de ploeg die het meeste aanspraak maakte op een overwinning. PSV heeft ook kansen gehad, maar Feyenoord stond gewoon goed. Dit PSV zal over 90 minuten altijd kansen weten te creëren. Het is zaak daar meer tegenover te stellen, en een beetje geluk ‘afdwingen’. Het was hard werken, maar de ploeg is daar gisteren in geslaagd.

Dat doet een mens goed.

 

+1/-0

Hele fijne overwinning. Goed om weer eens zo'n kolkende avondwedstrijd te zien, hopelijk tegen Roma weer. We hadden er wel eentje meer kunnen scoren (Gimenez, Wieffer, Dolsrosun op het eind). Timber is toch echt een baas en Wieffer (behoudens die tackle op Lang, niet handig) ook weer zeer sterk.

Deze wedstrijd laat wel zien dat we echt een goede buitenspeler in vorm missen. PSV miste nu Veerman en Saibari. Eigenlijk misten wij niemand echt voor de basis, hooguit Zerrouki voor de Zerrouki-variant. We zullen het er mee moeten doen in de tweede seizoenshelft en hopen dat Paixao zijn echte vorm hervindt, dat Ivanusec echt doorbreekt (heb ik wel vertrouwen in) en dat Minteh wat minder onstuimig wordt. Dilrosun en Alireza zijn toch een soort noodverbanden.

En niet te vergeten: dat Gimenez weer de oude wordt. Zit echt even in een klassieke spitsen-dip.

 

+1/-0

Mee eens. Stengs was matig tot zwak. Zou met zijn ervaring en talent meer moeten brengen in zulke wedstrijden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 25 januari 2024 om 09:18:

Mee eens. Stengs was matig tot zwak. Zou met zijn ervaring en talent meer moeten brengen in zulke wedstrijden.



Daar ben ik het weer niet mee eens. Juist in deze wedstrijd met veel druk, strijd en balverlies vond ik hem sterk aan de bal en bracht hij daarmee ook rust. Hij toonde ook strijdlust en juist niet dat laconieke wat hij de laatste wedstrijden wel had.

 

+1/-0

Volgens mij is het bij Stengs ook deels zijn houding/postuur en de perceptie die het publiek mede daarom van hem krijgt. Hij werkt echt wel hard, en hij laat zich niet zomaar van de bal zetten. Maar het 'oogt' soms een beetje slap en alsof hij niet 100% geeft.

Ik vond hem gisteren ook prima spelen. Alleen ging hij tegen het einde van de wedstrijd ook mee in het 'gevecht' waar ik van hem dan juist het overzicht en de rust verwacht. Als je de wedstrijd wil uitspelen, heeft hij daarin een voorname rol. Gewoon door vrij te lopen, de bal te krijgen en weer door te spelen. Klinkt gemakkelijk, maar hij ging in de slotfase de duels juist opzoeken.

 

+1/-0

Ik vond Stengs aan de bal niet zo goed, veel balverlies en verkeerde oplossingen. Hij kan wat dat betreft nog leren van het tempo, nauwkeurigheid en creativiteit van Timber aan de bal. Hij had wel beduidend meer passie dan de voorgaande wedstrijden. Hopelijk kan hij -na Timber- de volgende stap zetten als hij fitter wordt en meer dynamiek aan z'n spel toevoegt.

 

+1/-0

Ik vond het heel slecht zoals ESPN de wedstrijd versloeg. Trouwens ze doen dat al een tijdje zoals ze Feyenoord benaderen. Alles is negatief of zogenaamd neutraal (in mijn beleving niet). Ook gisteren weer dat geouwehoer over die mogelijke strafschop, die Psv had moeten krijgen. Het was geen strafschop. Ook al moesten Wiever en Slot dat zeggen van Hans Kraaij. Slot zei nog wel, dat de situatie vergelijkbaar was met die van de wedstrijd tegen Twente, maar dat mocht hij van Kraaij niet zeggen. PSV heeft verloren en dat vinden zij zuur. Dat bleek uit de reactie van Noa Land. Nou grow up. Dat zal (hopelijk) nog wel vaker gebeuren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

L.Pincoffs schreef op 25 januari 2024 om 13:42:

Ik vond het heel slecht zoals ESPN de wedstrijd versloeg. Trouwens ze doen dat al een tijdje zoals ze Feyenoord benaderen. Alles is negatief of zogenaamd neutraal (in mijn beleving niet). Ook gisteren weer dat geouwehoer over die mogelijke strafschop, die Psv had moeten krijgen. Het was geen strafschop. Ook al moesten Wiever en Slot dat zeggen van Hans Kraaij. Slot zei nog wel, dat de situatie vergelijkbaar was met die van de wedstrijd tegen Twente, maar dat mocht hij van Kraaij niet zeggen. PSV heeft verloren en dat vinden zij zuur. Dat bleek uit de reactie van Noa Land. Nou grow up. Dat zal (hopelijk) nog wel vaker gebeuren.



Eens, het is gewoon onvoldoende journalistiek. Kraay is best een leuke vent, maar kan helemaal niet interviewen. Hij geeft meningen en die moet de ander dan heel erg gaan bevestigen. En na afloop ging het ALLEEN maar over de penalty en veel te weinig over een prachtige wedstrijd of over het feit dat PSV niet met de frustratie over de arbiter kon omgaan. Ik denk dat het wel een penalty was, maar het is ook topvoetbal hoe je daarmee omgaat. Hoe Bosz en met name Lang reageren is echt lachwekkend en niet professioneel. Het helpt je helemaal niets, integendeel.

 

+1/-0

De reactie van PSV heeft ook te maken met het feit dat dit seizoen werkelijk alles mee heeft gezeten. Geen enkele tegenslag, alles viel goed, veel rode kaarten bij hun tegenstanders.

Dan is het lastig om te verteren als je eens een keer pech hebt. Ze zijn die teleurstelling ook nooit meer te boven te komen, want volgens mij zijn ze na dat moment niet meer gevaarlijk geworden.

Toen Twente rood kreeg wilde Bosz het daar niet over hebben: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4377537/bosz-wil-niet-te-veel-naar-rode-kaart-kijken-zo-is-het-elke-keer-wel-watlink

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 24 januari 2024 om 23:33:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 24 januari 2024 om 23:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 24 januari 2024 om 23:22:

Ook al hadden ze een penalty gehad dan had Bijlow hem gestopt ze moeten niet zo zeuren over 1 moment het was een boeiend duel en Feyenoord terecht de winnaar.



Als het andersom was geweest zouden we los zijn gegaan. En terecht.



Hij speelt de bal en neemt de speler mee zowel Higler als de VAR hebben het gezien Feyenoord heeft zovaak zoiets tegen gehad. Dan was het heel mischien 1-1 geworden maar dan hadden ze ook niet gewonnen Feyenoord had sowieso gewonnen.


op mijn tijdlijn op twitter (voorheen ex) nu steeds meer beelden dat Mads de al wél raakt.
Hier komt de MSM natuurlijk nooit meer op terug. De gehele avond ging het over verongelijkte PSV'ers die boos mochten zijn, Feyenoorders die allemaal moesten toegeven hoeveel geluk het was (Wieffer zelf, Slot, Timber), maar rectificatie ho maar.
we hebben dit al eerder gezien.
https://x.com/NiekVloedgraven/status/1750269754693038428?s=20link

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 25 januari 2024 om 15:32:

De reactie van PSV heeft ook te maken met het feit dat dit seizoen werkelijk alles mee heeft gezeten. Geen enkele tegenslag, alles viel goed, veel rode kaarten bij hun tegenstanders.

Dan is het lastig om te verteren als je eens een keer pech hebt. Ze zijn die teleurstelling ook nooit meer te boven te komen, want volgens mij zijn ze na dat moment niet meer gevaarlijk geworden.

Toen Twente rood kreeg wilde Bosz het daar niet over hebben: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4377537/bosz-wil-niet-te-veel-naar-rode-kaart-kijken-zo-is-het-elke-keer-wel-watlink



Het was niet alleen pech zowel Utrecht als Feyenoord speelden agressief pressievoetbal zo moet je ze ook bestrijden laat je ze lekker voetballen ben je de klos.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 25 januari 2024 om 16:55:

Het was niet alleen pech zowel Utrecht als Feyenoord speelden agressief pressievoetbal zo moet je ze ook bestrijden laat je ze lekker voetballen ben je de klos.



Goed he, net als Ajax voorheen die ook dat fantastische moeilijke voetbal speelden. Bij Utrecht uit, die met een hoop agressie speelden, ging het ook met regelmaat mis.
En nu weet de rest ook hoe ze PSV moeten aanpakken.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-PSV (24/01/2024)-20:00