Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Vitesse-Feyenoord (21/01/2024-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Vraag me af waar het nou verdedigend steeds mis gaat. Ik lees dan Trauner te oud is, maar ik vond hem juist heersen in de 1e helft en ook in de 2e niet slecht. We weten allemaal dat hij niet de snelste is, maar dat is altijd zo geweest en zijn timing is vaak perfect. Geertruida speelde eigenlijk best aardig gisteren. Lopez niet heel sterk, maar daar zijn wel excuses voor te bedenken. Het vreemde is: a;ls Timber de bal verliest (en dat gebeurt wel eens), dan kan het gewoon niet helemaal open liggen, en dat ligt het vaak wel. Wat is dat toch?

 

+1/-0

Opvallend inderdaad.

Dat defensieve gepruts ligt mijns inziens aan een combinatie van factoren zoals: gebrek aan focus door het type spel dat we spelen (niet gewend zijn om bij balverlies scherp te blijven en om te schakelen), gebrek aan kwaliteit (traagheid van Trauner, wendbaarheid van Hancko, focus bij Geertruida en Hartman, focus bij Lopez door gebrek aan ritme), bij Bijlow mogelijk ook wat slordigheid en gebrek aan focus, en door het gebrek aan compactheid bij het gehele team. Dat laatste ontstaat volgens mij al voorin, ik heb de indruk dat onze aanvallers en de 10 het fysiek niet volhouden om pressie te blijven spelen. Er ontstaan gaten tussen de linies omdat niet iedereen tegelijk opschuift met het pressie na een half uur spelen. Dat kan misschien ook tactiek zijn, maar heb de indruk dat het eerder fysieke onmacht is.

Trauner is best degelijk en zo'n beetje de meest sympathieke speler van de selectie, maar hij is natuurlijk wel te traag voor het vereiste niveau. Hij werd tegen die dikzak van Volendam (hoe bestaat het dat zo'n beetje elke Zeefuik in het profvoetbal met overgewicht kampt?) ook al te kijk gezet. Objectief gezien, zijn individuele fouten hebben ons vaker in de problemen gebracht bij wedstrijden op het allerhoogste niveau tegen Roma. Ik houd hem er graag bij, maar wat mij betreft is Geertruida een betere keuze. Alleen mis je dan weer een functionerende rechtsback.

Timber vind ik overigens een van onze meest balvaste spelers, die is echt zelden op balverlies te betrappen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 22 januari 2024 om 10:01:

Vraag me af waar het nou verdedigend steeds mis gaat. Ik lees dan Trauner te oud is, maar ik vond hem juist heersen in de 1e helft en ook in de 2e niet slecht. We weten allemaal dat hij niet de snelste is, maar dat is altijd zo geweest en zijn timing is vaak perfect. Geertruida speelde eigenlijk best aardig gisteren. Lopez niet heel sterk, maar daar zijn wel excuses voor te bedenken. Het vreemde is: a;ls Timber de bal verliest (en dat gebeurt wel eens), dan kan het gewoon niet helemaal open liggen, en dat ligt het vaak wel. Wat is dat toch?


De verdedigers doen het goed. Trauner ook. De achilleshiel is het middenveld. Middenvelders mogen geen balverlies hebben. Wieffer heeft ook wel eens balverlies, maar hij is opbouwend goed. Hij doet veel. Gisteren was Stengs de minste. Hij is als een koning binnen gehaald. Hij zou Feyenoord naar een hoger niveau tillen, maar daar is niet veel van te merken. Het team is ongeveer even goed als vorig seizoen, of iets minder.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Vitesse-Feyenoord (21/01/2024-14:30)