Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-PSV (03/12/2023-12:15)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord-PSV 1-2 (0-0)
Scoreverloop: 65. 0-1, 68. 0-2, 81. Gimenez 1-2.
Competitiewedstrijd: 14
Datum: 03/12/2023-
Tijd: 12:15-
Plaats: De Kuip, Rotterdam-
Gele kaart: 90+3. Gimenez
Bijzonderheid:
Competitie: 14-10-02-02 32 41-13
Thuis: 07-05-01-01 16 21-05
Uit: 07-05-01-01 16 20-08

Topscoorders: Gimenez/17, Timber/4, Paixão, Minteh, Stengs, Geertruida/3, Wieffer/2, Sauer, Ueda, Ivanušec, Lingr, Milambo, Nieuwkoop/1.

Opstelling Feyenoord: Bijlow/#01; Geertruida/#04(C), Trauner/#18(C)(71. Paixão/#14) , Hancko/#33, Hartman/#05(46. Lopez/#15); Wieffer/#20, Zerrouki/#06(71. Ueda/#09), Timber/#08; Stengs/#10(77. Milambo/#27), Gimenez/#29, Ivanušec/#17(54. Minteh/#19).

Wissels Feyenoord: Wellenreuther/#22; Lamprou/#31, Beelen/#03, Lingr/#32, Van den Belt/#16, Dilrosun/#11, Sauer/#25.

Buiten Wedstrijdselectie: -Nieuwkoop/#02(Hamstring), -Jahanbakhsh/#07(Hamstring), -Zechiël/#24(Niet Geselecteerd), -Van Sas/#39(Niet Geselecteerd), -Arnaud/#40(Niet Geselecteerd), -Berger/#41(Niet Geselecteerd), -Candelaria/#42(Niet Geselecteerd), -Sanyang/#43(Niet Geselecteerd), -Groen/#44(Niet Geselecteerd), -De Blok/#45(Niet Geselecteerd), -Breinburg/#46(Niet Geselecteerd), -Elmensdorp/#47(Niet Geselecteerd), -Van der Sluijs/#48(Niet Geselecteerd), -Husselin/#49(Niet Geselecteerd), -Van der Heijden/#50(Niet Geselecteerd), -Pušić/#51(Niet Geselecteerd), -Hokke/#52(Niet Geselecteerd), -Rais/#53(Niet Geselecteerd), -Kleijn/#54(Niet Geselecteerd), -Rust/#56(Niet Geselecteerd), -Valk/#57(Niet Geselecteerd), -Zaal/#58(Niet Geselecteerd), -Kroesen/#59(Niet Geselecteerd), -Essanoussi/#62(Niet Geselecteerd), -Slory/#63(Niet Geselecteerd), -Lima/#65(Niet Geselecteerd), -Schens/#66(Niet Geselecteerd), -Giersthove/#67(Niet Geselecteerd), -Haksteeg/#68(Niet Geselecteerd), -Kraaijeveld/#69(Niet Geselecteerd), -Van Persie/#70(Niet Geselecteerd), -Plug/#71(Niet Geselecteerd), -Redmond/#73(Niet Geselecteerd), -Sliti/#74(Niet Geselecteerd), -Gardenier/#75(Niet Geselecteerd), -Otte/#76(Niet Geselecteerd), -Rambocus/#77(Niet Geselecteerd), -Ringeling/#78(Niet Geselecteerd), -Sneijer/#79(Niet Geselecteerd), -Ulutaş/#80(Niet Geselecteerd), -Ka/#XX(Niet Geselecteerd), -Read/#XX(Niet Geselecteerd), -Sebbar/#XX(Niet Geselecteerd), -El Harmouz/#XX(Niet Geselecteerd), -Cruz/#XX(Niet Geselecteerd), -Mojanaga/#XX(Niet Geselecteerd), -Neijenhuis/#XX(Niet Geselecteerd), -Ouarghi/#XX(Niet Geselecteerd), -Moses/#XX(Niet Geselecteerd).

Buiten Wedstrijdselectie:

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 3 december 2023, 14:26:25.

 

+1/-0

Ik voorspel een zwaarbevochten 1-1. Dat zou niet supergunstig zijn, want dan blijven we op een flinke achterstand staan. Maar gezien de vorm van beide teams, denk ik dat het een gelijkspel gaat worden. Maar daarbij het grootste wapen (in mijn ogen) van PSV hun tactische wisselmogelijkheden. Wat ze bij Vitesse, Ajax, Sevilla en andere wedstrijden hebben laten zien, dat ze meerdere speelstijlen kunnen spelen door middel van het inbrengen van enkele andere type spelers, mocht een specifieke speelstijl niet voor hun werken. Met twee 6en of met twee 8en spelen, op counter met Vertessen als snelle buitenspeler, met twee spitsen. Hun selectie is heel divers.

 

+1/-0

En wel met elf man blijven spelen, want anders wordt het nog makkelijker voor ze dan tot nu toe.
In de cruciale wedstrijden heeft PSV best wel veel tijd tegen 10 man mogen spelen. Twente en nu weer Sevilla. Dat is natuurljk ook een mazzeltje geweest. En mazzel heb je nou eenmaal nodig om kampioen te worden (of door te mogen in de CL).
Maar verder spelen ze wel goed, dat valt niet te ontkennen.

 

+1/-0

Alles minder dan een overwinning zorgt toch wel voor een behoorlijke smet op het seizoen. PSV is ons dan in razend tempo voorbij gegaan en dat ligt niet in de laatste plaats aan onze tot nu toe teleurstellende transferzomer.

 

+1/-0

Laatste kans om nog mee tedoen om de titel, met vier punten achterstand is alles nog open, nu ajax ook weer beter wordt.

 

+1/-0

PSV mist Lozano EN Lang. Dit wordt dan een eitje voor ons!

 

+1/-0

Ik vind de media rondom Feyenoord behoorlijk arrogant worden over ons spel. Zo slecht speelt PSV helemaal niet en ik vind dat zij bij vlagen makkelijker kansen creëren dan wij. Moet het nog zien zondag, ik vrees een gelijkspel of nederlaag omdat wij meer moeten dan zij.

 

+2/-0

Het beeld van de laatste tijd is dat we best aardig spelen maar de kansen niet benutten, dus niet effectief zijn en veel te makkelijk tegengoals incasseren. Dus met die gedachte zie ik het niet heel positief in voor zondag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 01 december 2023 om 22:47:

Ik vind de media rondom Feyenoord behoorlijk arrogant worden over ons spel. Zo slecht speelt PSV helemaal niet en ik vind dat zij bij vlagen makkelijker kansen creëren dan wij. Moet het nog zien zondag, ik vrees een gelijkspel of nederlaag omdat wij meer moeten dan zij.



Feyenoord staat met de rug tegen de muur, maar win je deze wel doe je weer gewoon mee verlies je ligt een crisis op de loer. Gelijkspel maakt niet veel uit verschil blijft tegroot.

 

+1/-0

We hebben aanvallend veel te weinig kwaliteit. Gelukkig mist PSV ook wat in dat opzicht.

Het doel in de zomer om de vleugels een upgrade te geven is vooralsnog mislukt. Ivanusec heeft nog niets laten zien oogt vooral erg traag en slap. Paxao is aanzienlijk minder dan vorig seizoen en Minteh is een ongeleid projectiel. Stengs is leuk tegen de kleintjes maar veel te wisselvallig. En dan staat Santi er dus alleen voor aanvallend.

Ik hoop maar dat iemand een bevlieging krijgt vandaag. Ben trouwens benieuwd of we de Zerrouki variant gaan zien. In de competitie is die volgens mij niet als te succesvol geweest. Tegen PSV eerder trouwens ook niet.

 

+1/-0

Geen Minteh, dat vind ik wel verrassend, Igor op de bank vind ik wel terecht, brengt veel te weinig.

 

+1/-0

Het gebeurt niet vaak maar deze opstelling van Slot begrijp ik niet helemaal. Met zo weinig diepte in ons spel (Ivanusec en Stengs op de vleugels en geen 10), wordt het voor PSV veel eenvoudiger om ons onder druk te zetten. Daarmee wordt ook onze lage opbouw veel kwetsbaarder. Ik voorzie eenzelfde wedstrijd als de JC schaal, dit gaat tegenvallen vrees ik. Hopelijk heb ik ongelijk!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 03 december 2023 om 11:14:

Het gebeurt niet vaak maar deze opstelling van Slot begrijp ik niet helemaal. Met zo weinig diepte in ons spel (Ivanusec en Stengs op de vleugels en geen 10), wordt het voor PSV veel eenvoudiger om ons onder druk te zetten. Daarmee wordt ook onze lage opbouw veel kwetsbaarder. Ik voorzie eenzelfde wedstrijd als de JC schaal, dit gaat tegenvallen vrees ik. Hopelijk heb ik ongelijk!



Ook mijn eerste gedachte. Een aanval zonder enige snelheid en dynamiek is dodelijk tegen de druk van PSV. Slot heeft er oneindig veel meer verstand van dan ik, maar dit lijkt niet al te verstandig. Dit middenveld is ook zelfmoord, zonder enige creativiteit.

 

+1/-0

Opstelling van PSV trouwens gewaagd met Schouten achterin en Saibari op het middenveld. Wel twee prima voetballers om onder onze druk uit te komen. Wij hebben nul diepgang op het middenveld, waardoor PSV wegkomt met hun middenveld. Dat we daar verdomme ook geen snelheid in onze aanval tegenover zetten is onbegrijpelijk.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 3 december 2023, 11:57:14.

 

+1/-0

Typisch Bosz om zo aanvallend tespelen in een topwedstrijd.

 

+1/-0

Slot versterkt het middenveld dus, lijkt me niet onlogisch gezien de kamikazeintenties van Bosz.

 

+1/-0

Dit krijg je zonder snelheid voorin. Word je compleet vastgezet.

Slot was duidelijk verrast door deze opstelling als je naar het interview kijkt voor de wedstrijd.

 

+1/-0

Dat Ivanusec en Zerrouki heel matig zijn helpt ook niet echt.

 

+1/-0

Pff valt niet mee van beide kanten heb je nog geluk dat Lozano en Lang niet meedoen.

 

+1/-0

Timber wel top weer..

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-PSV (03/12/2023-12:15)