Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Excelsior - Feyenoord (25-11-2023 16.30 uur)

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Zo, hehe. Ons vizier kan weer op de competitie gelukkig. Twente speelt die avond tegen PSV, dus laten we druk verhogen door een klinkende overwinning.

Het lijkt er op dat we redelijk ongeschonden uit de interlandbreak zijn gekomen. Geertruida licht geblesseerd en Alireza onduidelijk. En dat met name Ueda (on fire!), Stengs en Hancko met een heel goed gevoel terugkomen.

 

+1/-0

Hoop dat ze winnen maar daar op dat kleine ku(ns)tveldje ben ik er niet gerust op.

 

+1/-0

Het zal anders gaan, dan vorig seizoen. Ik ben meer gerustgesteld dan in de vele voorgaande jaren onder de vele andere coaches die zijn gepasseerd. Ook onder Gio was ik nog niet gerust als onder Arne.

 

+1/-0

Vertrouwen in een overwinning, paar spelers komen met een goed gevoel terug. Dat is lekker met de zware periode die we nu voor de boeg hebben.

 

+1/-0

Excelsior Rotterdam-Feyenoord 2-4 (1-1)
Scoreverloop: 06. Gimenez 0-1, 17. 1-1, 61, Gimenez 1-2, 66. Timber 1-3, 78. 2-3, 82. Gimenez 2-4.
Competitiewedstrijd: 13
Datum: 25/11/2023-
Tijd: 16:30-
Plaats: Woudestein, Rotterdam-
Gele kaart: 78. Paixao
Bijzonderheid: Gimenez scoort zijn 14e, 15e en 16e competitietreffer van dit seizoen en de 37e, 38e en 40e goal voor Feyenoord in deze competitie, tevens ook de 17e, 18e
en 20e goal voor Feyenoord in een uitwedstrijd. Timber maakt zijn 4e goal van het seizoen, de 39e goal voor Feyenoord en de 19e goal in een uitwedstrijd.
Competitie: 13-10-02-01 32 40-11
Thuis: 06-05-01-00 16 20-03
Uit: 07-05-01-01 16 20-08

Topscoorders: Gimenez/16, Timber/4, Paixão, Minteh, Stengs, Geertruida/3, Wieffer/2, Sauer, Ueda, Ivanušec, Lingr, Milambo, Nieuwkoop/1.

Opstelling Feyenoord: Bijlow/#01; Nieuwkoop/#02(52. Beelen/#03), Geertruida/#04(C), Hancko/#33, Hartman/#05; Wieffer/#20, Stengs/#10, Timber/#08; Paixão/#14(83. Zerrouki/#06), Gimenez/#29(83. Ueda/#09), Ivanušec/#17(59. Minteh/#19).

Wissels Feyenoord: Wellenreuther/#22, Lamprou/#31, Trauner/#18, Lopez/#15, Milambo/#27, Lingr/#32, Van den Belt/#16, Sauer/#25.

Buiten Wedstrijdselectie Feyenoord: -Jahanbakhsh/#07(HamstringBlessure),-Dilrosun/#11(Niet Geselecteerd), Zechiël/#24(Feyenoord O21), -Van Sas/#39(Feyenoord O21), -Arnaud/#40(Feyenoord O21), -Berger/#41(Feyenoord O21), -Candelaria/#42(Feyenoord O21), -Sanyang/#43(Feyenoord O21), -Groen/#44(Niet Geselecteerd), -De Blok/#45(Feyenoord O21), -Breinburg/#46(Niet Geselecteerd), -Elmensdorp/#47(Feyenoord O21), -Van der Sluijs/#48(Feyenoord O21), -Husselin/#49(Niet Geselecteerd), -Van der Heijden/#50(Niet Geselecteerd),-Pušić/#51(Feyenoord O21), -Hokke/#52(Feyenoord O21), -Rais/#53(Feyenoord O21), -Kleijn/#54(Feyenoord O21), -Rust/#56(Feyenoord O21), -Valk/#57(Feyenoord O21), -Zaal/#58(Feyenoord O21), -Kroesen/#59(Niet Geselecteerd), -Essanoussi/#62(Feyenoord O21), -Slory/#63(Blessure), -Lima/#65(Niet Geselecteerd), -Schens/#66(Niet Geselecteerd),- Giersthove/#67(Niet Geselecteerd), -Haksteeg/#68(Niet Geselecteerd), -Kraaijeveld/#69(Niet Geselecteerd), -Van Persie/#70(Niet Geselecteerd), -Plug/#71(Niet Geselecteerd), -Redmond/#73(Feyenoord O21), -Sliti/#74(Niet Geselecteerd), - Gardenier/#75(Niet Geselecteerd), -Otte/#76(Niet Geselecteerd), -Rambocus/#77(Niet Geselecteerd), -Ringeling/#78(Niet Geselecteerd), -Sneijer/#79(Niet Geselecteerd), -Ulutaş/#80(Niet Geselecteerd), -Ka/#XX(Niet Geselecteerd), -Read/#XX(Niet Geselecteerd), -Sebbar/#XX(Niet Geselecteerd), -El Harmouz/#XX(Niet Geselecteerd), -Cruz/#XX(Niet Geselecteerd), -Mojanaga/#XX(Niet Geselecteerd), -Neijenhuis/#XX(Niet Geselecteerd), -Ouarghi/#XX(Niet Geselecteerd), -Moses/#XX(Niet Geselecteerd).

Slot over Ueda: ''Ik ben ervan overtuigd''

Ayase Ueda is met een uitstekend gevoel teruggekeerd bij Feyenoord. De spits wist tijdens de interlandperiode in totaal vijf keer te scoren voor Japan. Waar Ueda in het nationale elftal weet uit te blinken, moet hij het in Rotterdam vooral doen met spaarzame invalbeurten. Voor trainer Arne Slot komt zijn rendement niet als een complete verrassing.

"Over het algemeen is de beste voorspeller of iemand doelpunten gaat maken de training. Als je ziet dat iemand daar steeds fitter wordt, steeds meer groeit, heb je altijd het gevoel dat dat niet kan uitblijven'', vertelt Slot op het persmoment in aanloop naar Excelsior. ''Vervelend genoeg voor ons heeft hij dat eerst bij het nationale team gedaan, waarbij een doelpunt bij Lazio-uit best wel waardevol had kunnen zijn, daar kreeg hij een mooie kans voor.''

Slot twijfelt niet aan Ueda en weet zeker dat hij in de toekomst ook zijn doelpunten gaat maken voor Feyenoord. ''Ik ben ervan overtuigd, daar hoef je ook geen geleerde voor te zijn als je ziet hoeveel doelpunten hij bij Cercle Brugge heeft gemaakt en hoeveel bij het nationale team. Als wij hem hier negentig minuten gaan opstellen, zal hij hier ook heel veel doelpunten gaan maken. Alleen heeft hij ook een geweldige concurrent in de vorm van Santiago Gimenez."

Op de training van vrijdag kreeg voornamelijk Ueda de kans. ''Dat heeft alles te maken met het feit dat Santiago terugkomt van een lange reis. Vannacht heeft hij een x aantal uur geslapen, waardoor de fysieke staf als advies gaf om hem niet de hele training te laten meedoen. Dan kun je ervoor kiezen om hem na een training eruit te halen, of je wisselt ze af zodat ze beide alles kunnen meepakken. Dat laatste vonden we het meest logische."

''Santiago heeft de vorige keer exact hetzelfde meegemaakt'', reageert Slot op de vraag of de Mexicaan gaat starten tegen Excelsior. ''Toen is hij ook twee keer gestart, de ene keer beter dan de andere keer. De tweede keer was ook beter dan de eerste keer.'' Slot blijft Gimenez ook in de stadsderby zien als de beste optie in de punt van de aanval. ''Het heeft niet alleen te maken met de jetlag, maar ook met een bepaald gevoel.''

Goed nieuws voor Feyenoord: Geertruida inzetbaar

Feyenoord kan tegen Excelsior gewoon beschikken over Lutsharel Geertruida, zo meldt trainer Arne Slot. De Rotterdammers moeten het echter wel doen zonder Alireza Jahanbakhsh tijdens de stadsderby. De buitenspeler heeft tijdens de interlandwedstrijd van Iran een hamstringblessure opgelopen.
"Behoorlijk goed, niet helemaal ongeschonden", reageert Slot tijdens het persmoment op de vraag hoe de internationals zijn teruggekeerd van interlandverplichtingen. "Alireza heeft een dusdanige blessure dat hij zaterdag niet inzetbaar is. Lutsharel is morgen wel weer inzetbaar, hij is natuurlijk ook afgevallen bij het Nederlands Elftal. Daarnaast hebben we een aantal jongens die een deel van afgelopen week hebben gemist. Dan ben je wel beschikbaar, maar niet elke wedstrijd." Slot doelt daarmee op Gernot Trauner, Luka Ivanusec en Yankuba Minteh.

Ayase Ueda en Santiago Gimenez zijn ook inzetbaar tegen Excelsior. ''Ueda heeft nu in Saudi-Arabië zijn tweede wedstrijd gespeeld, dus dan is het maar twee uur tijdsverschil. Althans, dat hebben ze mij gezegd. Gimenez heeft vandaag getraind, gisterenmiddag is hij aangekomen op Schiphol. Vannacht een aantal uur geslapen, vandaag getraind een beetje erin en eruit samen met Ueda om hem niet te veel te belasten na zo'n lange vlucht. Hij is er morgen ook weer bij.''

Bondscoach Mexico
Jaime Lozano heeft onlangs aangegeven dat Gimenez een stap naar een topcompetitie moet overwegen. Slot krijgt daar op het persmoment een vraag over. ''Daar heb ik niet naar gekeken, daar confronteer je me nu mee. Volgens mij mag elk mens op aarde zijn eigen mening hebben. Als hij dat vindt, ik heb daar ook mijn eigen mening over. Ik denk dat hij in de Eredivisie en zeker bij ons voldoende ruimte heeft om zich te ontwikkelen. Maar hij doet het nu natuurlijk geweldig. Spelers die het geweldig doen staan in de belangstelling van grote clubs. Daar is hij een voorbeeld van, maar hij is niet de enige die in de belangstelling staat van onze selectie, schat ik zo in.''

Opstelling Feyenoord: Geertruida start tegen Excelsior

De opstelling van Feyenoord tegen Excelsior is bekendgemaakt. De stadionclub start met Lutsharel Geertruida in de basisopstelling. De verdediger haakte geblesseerd af bij het Nederlands Elftal, maar is op tijd fit voor de stadsderby van zaterdag.

Slot kiest er niet voor om met Gernot Trauner te beginnen. De Oostenrijker is niet in staat om drie volledige wedstrijden achter elkaar te spelen. Bart Nieuwkoop keert na een blessure aan zijn hoofd weer terug in de basis. Met het oog op de krakers tegen Atlético Madrid en PSV wordt Trauner gespaard. De verdediging wordt verder gevormd door David Hancko en Quilindchy Hartman.

Het middenveld bestaat uit Mats Wieffer, Calvin Stengs en Quinten Timber. Voorin is gekozen voor Igor Paixão, Santiago Gimenez en Luka Ivanušec. De verwachting is dat de Mexicaan en de Kroaat vroegtijdig naar de kant worden gehaald. Gimenez kampt namelijk met een jetlag, en ook Ivanušec is nog niet in staat om drie volledige wedstrijden in acht dagen te spelen. Yankuba Minteh keert na een hamstringblessure terug in de wedstrijdselectie.

Opstelling Feyenoord: Bijlow; Nieuwkoop, Geertruida, Hancko, Hartman; Wieffer, Stengs, Timber; Paixão, Gimenez, Ivanušec.

Wissels Feyenoord: Wellenreuther, Lamprou, Beelen, Trauner, Lopez, Milambo, Zerrouki, Lingr, Van den Belt, Sauer, Minteh, Ueda.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 30 november 2023, 14:43:31.

 

+1/-0

Nieuwkoop is onze nieuwe man van glas. Of geschorst of geblesseerd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 25 november 2023 om 17:44:

Nieuwkoop is onze nieuwe man van glas. Of geschorst of geblesseerd.



Ik vind hem vooral verschrikkelijk slecht. Het is een fout van ongekende proporties geweest om Pedersen door hem te vervangen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 25 november 2023 om 17:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 25 november 2023 om 17:44:

Nieuwkoop is onze nieuwe man van glas. Of geschorst of geblesseerd.



Ik vind hem vooral verschrikkelijk slecht. Het is een fout van ongekende proporties geweest om Pedersen door hem te vervangen.



Ben het wel met je eens hoor. Ondanks zijn tekortkomingen was Pedersen op zijn minst niet minder.

 

+1/-0

Stuk voor stuk prima goals. Met Paixao op rechts en Minteh als invaller komt Feyenoord makkelijker aan de doelpunten.

 

+1/-0

Je hoort wel eens dat je nooit spelers moet terugkopen bij Nieuwkoop lijkt dit helaas het geval. Haal er dan nog maar 1 bij in de winterstop.

Wel prima overwinning tegen een aardig ploegje weer goal Timber tweede hattrick voor Santi fijne avond allemaal!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Excelsior - Feyenoord (25-11-2023 16.30 uur)