Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » PEC Zwolle-Feyenoord (08/10/2023-12:15)

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PEC Zwolle-Feyenoord 0-2 (0-1)
Scoreverloop: 21. Gimenez 0-1, 54. Gimenez 0-2.
Competitiewedstrijd: 8
Datum: 08/10/2023-
Tijd: 12:15-
Plaats: MAC³PARK, Zwolle-
Gele kaart:
Competitie: 08-06-02-00 20 28-06
Thuis: 04-03-01-00 10 15-03
Uit: 04-03-01-00 10 13-03

Topscoorders: Gimenez/12, Paixão, Minteh/3, Wieffer, Stengs/2, Sauer, Geertruida, Timber, Ueda, Ivanušec, Lingr /1

Opstelling Feyenoord: Wellenreuther/#22; Nieuwkoop/#02(76. Beelen/#03), Geertruida/#04(C), Hancko/#33, Hartman/#05; Wieffer/#20, Timber/#08(84. Lingr/#32), Stengs/#10(76.Jahanbakhsh/#07); Minteh/#19(63.Zerrouki/#06), Gimenez/#29, Paixão/#14(76.Sauer/#25).

Wissels Feyenoord: Lamprou/#31, Van Sas/#39, Ueda/#09, Dilrosun/#11, Lopez/#15, Van den Belt/#16, Milambo/#27.

Buiten Wedstrijdselectie: Bijlow/#01(Polsbreuk), - Ivanušec/#17(Enkel), - Trauner/#18(Blessure), - Zechiël/#24, -Arnaud/#40(Niet Geselecteerd), - Berger/#41(Niet Geselecteerd), - Candelaria/#42(Niet Geselecteerd), - Sanyang/#43(Niet Geselecteerd), -Groen/#44(Niet Geselecteerd), - De Blok/#45(Niet Geselecteerd), - Breinburg/#46(Niet Geselecteerd), - Elmensdorp/#47(Niet Geselecteerd), - Van der Sluijs/#48(Niet Geselecteerd), - Husselin/#49(Niet Geselecteerd), - Van der Heijden/#50(Niet Geselecteerd), - Pušić/#51(Niet Geselecteerd), - Hokke/#52(Niet Geselecteerd), - Rais/#53(Niet Geselecteerd), -Kleijn/#54(Niet Geselecteerd), - Rust/#56(Niet Geselecteerd), - Valk/#57(Niet Geselecteerd), - Zaal/#58(Niet Geselecteerd), - Kroesen/#59(Niet Geselecteerd), - Essanoussi/#62(Niet Geselecteerd), - Slory/#63(Niet Geselecteerd), - Lima/#65(Niet Geselecteerd), - Giersthove/#67(Niet Geselecteerd), - Haksteeg/#68(Niet Geselecteerd), - Kraaijeveld/#69(Niet Geselecteerd), - Van Persie/#70(Niet Geselecteerd), - Plug/#71(Niet Geselecteerd), - Redmond/#73(Niet Geselecteerd), - Sliti/#74(Niet Geselecteerd), - Gardenier/#75(Niet Geselecteerd), - Otte/#76(Niet Geselecteerd), - -Rambocus/#77(Niet Geselecteerd), - Ringeling/#78(Niet Geselecteerd), - Sneijer/#79(Niet Geselecteerd), - Ulutaş/#80(Niet Geselecteerd), - Ka/#XX(Niet Geselecteerd), - Read/#XX(Niet Geselecteerd), -Sebbar/#XX(Niet Geselecteerd), - El Harmouz/#XX(Niet Geselecteerd), - Cruz/#XX(Niet Geselecteerd), -Mojanaga/#XX(Niet Geselecteerd).

Opstelling Feyenoord: Trauner ontbreekt in de wedstrijdselectie

De opstelling van Feyenoord voor de uitwedstrijd tegen PEC Zwolle is bekendgemaakt. De Rotterdammers kunnen ten opzichte van afgelopen woensdag tegen Atlético Madrid weer beschikken over Santiago Giménez. De Mexicaanse spits was geschorst en keert zondagmiddag in Zwolle weer terug in de basisformatie van trainer Arne Slot.

Gernot Trauner is zondag tegen PEC Zwolle niet beschikbaar. Slot lost het op door Lutsharel Geertruida centraal op te stellen en Bart Nieuwkoop is de rechtsback. Verder keert Yankuba Minteh weer terug in de basis bij Feyenoord. Hierdoor start Calvin Stengs weer als aanvallende middenvelder en moet Ramiz Zerrouki, na zijn uitstekende optreden tegen Atletico Madrid, genoegen nemen met een plek op de bank.

Opstelling Feyenoord: Wellenreuther; Nieuwkoop, Geertruida, Hancko, Hartman; Wieffer, Stengs, Timber; Minteh, Gimenez, Paixão.

Wissels Feyenoord: Van Sas, Lamprou, Beelen, Lopez, Zerrouki, Milambo, Van den Belt, Lingr, Dilrosun, Jahanbakhsh, Sauer, Ueda.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 8 oktober 2023, 14:12:31.

 

+1/-0

Hoop dat ze deze ook serieus nemen daarna een interland break.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DubbelQ schreef op 06 oktober 2023 om 10:08:

Hoop dat ze deze ook serieus nemen daarna een interland break.



Ik heb het eerder gezegd: Onderschatting en het zakken door de ondergrens, waar Feyenoord-teams voorheen nog weleens last van hadden, lijken zo goed als verdwenen. Slot en zijn staf zijn er niet alleen in geslaagd een team te bouwen wat alleraardigst voetbalt, ook kunnen zij de spelers op de juiste manier prepareren voor een wedstrijd.

Daar hoort het waken voor onderschatting bij. Iedere speler is ervan doordrongen dat ze tegen elke tegenstander 'on top of their game' moeten zijn, voor een goed resultaat.

Ze hebben een pittige week achter de rug, maar ze weten; zondag moet er óók gewonnen worden. Zwolle blijft een lastige uitwedstrijd, waar Feyenoord in het verleden vaker moeite heeft gehad. Maar dat is 'vroeger', en telt niet. Als de huidige ploeg zó kan spelen als het deed in Madrid en eerder dit seizoen heeft gespeeld in Amsterdam en Utrecht; moet het in Zwolle met eenzelfde intensiteit kunnen winnen.

Giménez er weer bij; die is erop gebrand te laten zien wat we gemist hebben in Madrid.

 

+2/-0

Ajax - AZ
Fortuna - Fc Twente
Sparta - PSV

Belangrijk om 3 punten tepakken want er gaan clubs punten verspelen.

 

+1/-0

Ik verwacht niet dat Sparta PSV pijn gaat doen. Ajax-AZ hoop ik op een gelijkspel en Fortuna-FC Twente ook.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 06 oktober 2023 om 22:44:

Ik verwacht niet dat Sparta PSV pijn gaat doen. Ajax-AZ hoop ik op een gelijkspel en Fortuna-FC Twente ook.



Een gelijkspel bij Ajax-AZ zou geen ongunstig resultaat zijn. Het zou in Amsterdam misschien wel als een overwinning voelen, als een eerste stap in de goede richting. Misschien bouwt Steijn dan wat krediet op.

Ik hoop dat ook Twente en PSV punten verspelen, maar ik reken er eerlijk gezegd niet op. We gaan het zien.

Feyenoord moet gewoon winnen en in het spoor blijven. Het seizoen is nog lang, en je krijgt die boven je staan allemaal nog twee keer tegenover je. Je hebt alles nog in eigen hand. Als je het in andere wedstrijden niet laat liggen, kun je het in onderlinge duels beslissen.

 

+1/-0

Twente en Ajax gaan verliezen, PSV gaat het ook moeilijk krijgen bij Sparta, Feyenoord speelde daar gelijk.

 

+1/-0

forumillustratie

Trauner wegens blessure er niet bij.

Voor de volledigheid:

Opstellingen
PEC Zwolle: Schendelaar; Reijnders, Kersten, Lam, MacNulty; Buurmeester, Van den Berg; Namli, Huiberts, Velanas; Vellios.
Feyenoord: Wellenreuther; Nieuwkoop, Geertruida, Hancko, Hartman; Wieffer, Stengs, Timber; Minteh, Gimenez, Paixão.

Wissels
PEC Zwolle: Vermeer, Hauptmeijer, Görlich, El Azzouzi, Bobson, Fontana, Serrano, Van der Haar, Fichtinger, En Oukhattou.
Feyenoord: Van Sas, Lamprou, Beelen, Lopez, Zerrouki, Milambo, Van den Belt, Lingr, Dilrosun, Jahanbakhsh, Sauer, Ueda.

 

+1/-0

Hij is/wordt wel blessuregevoelig onze kale kletser.

 

+1/-0

3 gele kaarten en een penalty, dat hadden we nu al moeten zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 08 oktober 2023 om 12:19:

3 gele kaarten en een penalty, dat hadden we nu al moeten zien.



Blijft grote jongens voetbal...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 08 oktober 2023 om 12:20:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 08 oktober 2023 om 12:19:

3 gele kaarten en een penalty, dat hadden we nu al moeten zien.



Blijft grote jongens voetbal...



3 overtredingen waar altijd geel voor wordt gegeven en nu niet, vreemd. Die eerste wil ik nog wel eens terug zien, schopt gewoon bewust naar de enkel.

 

+1/-0

Wat vinden we van Nieuwkoop rechtsback?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 08 oktober 2023 om 12:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 08 oktober 2023 om 12:20:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 08 oktober 2023 om 12:19:

3 gele kaarten en een penalty, dat hadden we nu al moeten zien.



Blijft grote jongens voetbal...



3 overtredingen waar altijd geel voor wordt gegeven en nu niet, vreemd. Die eerste wil ik nog wel eens terug zien, schopt gewoon bewust naar de enkel.



Ik was iets later, dus heb ze ook niet gezien, behalve half het pingel moment.
Zover ik kon zien was het een twijfel, maar dat is wat ik snel heb gezien.

 

+1/-0

21" 0-1: SANTIGOAL!!!

 

+1/-0

Elke hoekschop van elke tegenstander is gevaarlijker dan al die waardeloze hoekschoppen van ons.

 

+1/-0

Erg blij als Bijlow straks weer terug is, Wellenreuter doet steeds gekkere dingen.

 

+1/-0

Wissel Wieffer en Minteh maar voor Zerrouki en Sauer.

 

+1/-0

Het was niet best de eerste helft....

Heel onrustig, heel slordig in alle linies.
Daardoor kun je Zwolle weer in de wedstrijd helpen...
Wellenreuther ook weer heel onrustig achterin, maakt iedere keer verkeerde keuzes.

Het had natuurlijk al lang beslist moeten zijn, dit Zwolle heeft niks in te brengen als we gefocussed spelen, zoals afgelopen woensdag.
Minteh dreigend, maar te eigenzinnig en ik weet niet of je hem na de rust moet laten staan.

Vind Nieuwkoop ook geen toegevoegde waarde op rechts, zou dan eerder Beelen gaan brengen en Geertruida weer naar rechts.

Wat mij ook erg irriteerde was Hartman die iedere bal terug speelde, waarbij hij ruimte zat had om te kunnen gaan lopen.

Deze wedstrijd kan en moet snel beslist worden, sterker werken aan doelsaldo is eigenlijk iets waar je op moet focussen komende helft.

 

+1/-0

Het moet beter in de tweede helft.

Er moet afstand genomen worden, en daarmee wordt er automatisch aan het doelsaldo gewerkt. Normaal gesproken is Feyenoord in de tweede helft altijd beter, omdat ze sterker en fitter zijn. Met de wedstrijd in Madrid in de benen is het de vraag of dat ook nu het geval is, maar dan was vorig seizoen na midweekse wedstrijden ook geen probleem.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » PEC Zwolle-Feyenoord (08/10/2023-12:15)