Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Oefen: Feyenoord - Villareal

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

LIVE 19:00 | Feyenoord - Villarreal CF
vandaag, 13:00 1650 reacties

Feyenoord speelt vandaag een oefenwedstrijd tegen Villarreal CF. Voor het duel in De Kuip zijn nog altijd kaarten beschikbaar. De Rotterdammers trappen om 19:00 uur af en voor degenen die niet aanwezig kunnen zijn, is het live te bekijken op ESPN 1. Via FR12.nl is de tussenstand te volgen.

Scoreverloop
-

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Opstelling Feyenoord: Stengs start in de basis
vandaag, 16:40 148 reacties
Arne Slot heeft de opstelling van Feyenoord bekendgemaakt. De Rotterdammers starten met onderstaande namen tijdens de oefenwedstrijd in De Kuip tegen Villarreal CF. Het duel begint om 19:00 uur en is live te volgen op ESPN 1.

Opstelling Feyenoord
Bijlow; Pedersen, Geertruida, Hancko, Hartman; Wieffer, Timber, Zerrouki; Stengs, Paixão, Sauer.

Wissels Feyenoord
Wellenreuther, Jansen, Kasanwirjo, López, Hendriks, Milambo, Van den Belt, Zechiël, Jahanbakhsh, Dilrosun, Beelen, Minteh, Groen

+1/-0

Stengs in de spits of Paixao?

+1/-0

Marquis schreef op 27 juli 2023 om 18:28:

Stengs in de spits of Paixao?

Paixao in de spits en Stengs op rechts.

Heeft Slot zojuist bevestigd.

Bijlow is nog NIET definitief aanvoerder.

+1/-0

Die aftrap variant moet duidelijk nog wat meer geoefend worden :D

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 27 juli 2023 om 18:50:

Sauer op links Stengs op rechts maar als Gimenez er weer bij is gaat Stengs wss naar 10 omdat hij dan perfect Santi kan bedienen.

Sauer zit tegen een basisplaats aan volgens mij of in ieder geval plaats bij de selectie.
Alleen inderdaad als Gimenez weer erin staat, dan gaat Paixao naar links denk ik, op rechts hebben we nog te weinig.

+1/-0

Zerrouki geen diepgang????

Zoveelste zuivere diepte pass deze voorbereiding....

+1/-0

Begin is prima.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 27 juli 2023 om 19:08:

Castore jasje staat Slot wel goed.

Slijmbal

+1/-0

Klinkt misschien gek, maar je ziet nu al meer het Arne Slot voetbal van twee jaar terug in deze fase, dan het hele vorige seizoen.
Drukzetten, korte passes, oplossingen zien, durven diep te spelen, creatief zijn, switchen.
Tempo is op zich ook niet heel slecht.

Als ze dit doorzetten zijn wij wederom heel lastig te kloppen.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 27 juli 2023 om 19:12:

Sauer toont initatief mooi om tezien!

Die blijft er wel bij.

+1/-0

Ik denk met Stengs dat we ook DE oplossing op rechts voor Oranje hebben...

+1/-0

Wissel (1/11):

Dilrosun --> Stengs

+1/-0

43" 0-1: Moreno

Hartman en Wieffer verreweg de zwakke schakels momenteel, vind ze hele voorbereiding al heel matig.

+1/-0

Goal was compleet onnodig.

Overall zit er gewoon vooruitgang in, je mist alleen je complete voorhoede momenteel, maar er waren twee kansen die erin moesten.
Wat mij alleen al opvalt de hele voorbereiding is het ongelofelijke matige en slordige spel van Hartman en Wieffer.
Hun focus is gewoon niet zoals vorig jaar, daardoor komen spelers om hun heen in de problemen.
Zerrouki op 6 lijkt wel een goede oplossing, goede diepgang en veel diepte passes, dit moet groeien.
Timber is geen tien, maar meer de stoorzender en balafpakker en moet de aanval in leven houden.
Je ziet wel meer voetbal in de ploeg, maar deze ploeg heeft nog niet veel in deze samenstelling samen gespeeld en moet groeien.

De 0-1 was gewoon compleet onnodig, maar deze ploeg is goed genoeg om psv te verslaan volgende week.

Wij zijn dit jaar erg lastig te verslaan.

+1/-0

Wieffer valt idd tegen, er komen is één maar er blijven is twee. Stengs veelbelovend. Al met al een echte trainingswedstrijd, dus een beetje saai. Wel een vervelende tussenstand, trainingspotje of niet, je wil niet de eerste wedstrijd thuis waarin je je aan de supporters laat zien verliezen.

+1/-0

Prachtig doelpunt van Villareal, viel niets aan te doen. Ik vind Feyenoord zwak spelen en hoop dat ze de speelstijl gaan aanpassen. Vorige twee jaren speelden we directer en met meer drang naar voren. Het is nu veel te veel gericht op korte balbezit combinaties op het middenveld en te weinig op kansen creëren. Ik zie alleen directe drive naar voren bij Hartman, Pedersen en Sauer.

Middenveld speelt niet sterk in mijn ogen, weinig creativiteit en diepgang, ik vond alleen Timber goed spelen in de eerste fase van de wedstrijd maar daarna zakte hij ver terug. Zerrouki en Wieffer brengen te weinig. Aanval mist mensen met een individuele actie, op Sauer na (Paixao mist body voor de spitspositie). Verdedigend staat het overigens fantastisch, maar dat komt ook omdat Feyenoord constant de bal heeft en daardoor weinig weg geeft.

Overigens zag ik een paar mooie passes van Stengs, op 10 zou dat een stukje creativiteit toevoegen. Fysiek vond ik hem helaas wat tegenvallen nog, maar daar valt aan te werken.

Edit*: ik zie nu het doelpunt terug en Zerrouki laat hem uit z'n rug lopen, viel dus wel wat aan te doen. Matig verdedigd helaas.

+1/-0

Opstelling tweede helft:

Wellenreuther; Kasanwirjo, Beelen, Hartman, Lopez; Zechiël, van den Belt, Milambo; Alireza, Minteh, Dilrosun

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 27 juli 2023, 20:24:35.

+1/-0

53" 1-1: Alireza (Pen)

+1/-0

Willykment schreef op 27 juli 2023 om 19:54:

Prachtig doelpunt van Villareal, viel niets aan te doen. Ik vind Feyenoord zwak spelen en hoop dat ze de speelstijl gaan aanpassen. Vorige twee jaren speelden we directer en met meer drang naar voren. Het is nu veel te veel gericht op korte balbezit combinaties op het middenveld en te weinig op kansen creëren. Ik zie alleen directe drive naar voren bij Hartman, Pedersen en Sauer.

Middenveld speelt niet sterk in mijn ogen, weinig creativiteit en diepgang, ik vond alleen Timber goed spelen in de eerste fase van de wedstrijd maar daarna zakte hij ver terug. Zerrouki en Wieffer brengen te weinig. Aanval mist mensen met een individuele actie, op Sauer na (Paixao mist body voor de spitspositie). Verdedigend staat het overigens fantastisch, maar dat komt ook omdat Feyenoord constant de bal heeft en daardoor weinig weg geeft.

Overigens zag ik een paar mooie passes van Stengs, op 10 zou dat een stukje creativiteit toevoegen. Fysiek vond ik hem helaas wat tegenvallen nog, maar daar valt aan te werken.

Edit*: ik zie nu het doelpunt terug en Zerrouki laat hem uit z'n rug lopen, viel dus wel wat aan te doen. Matig verdedigd helaas.

Hartman mag die pass nooit laten geven...

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Oefen: Feyenoord - Villareal